Crown of Byzantuksen Beta-vaihe oli menestys
Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 14 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Uudistunut vero.fi nojaa tilanteisiin ja hakuun - mutta on kokonaisuutena ristiriitainen digipalvelu.
Suomalainen, selainpohjainen massiivimoninpeli Crown of Byzantus* julkaistaan viralisesti 22. helmikuuta. Pelin takaa löytyy helsinkiläispelistudio Casual Continent*, joka tähtää pelillä kansainvälisille markkinoille.
“Beta-vaihe oli suuri menestys ja julkaisuversioon saadaan vielä enemmän valtakuntia, tuplasti tehtäviä, uusia yhteisöllisiä ominaisuuksia ja niin edelleen. Peli elää ja kasvaa pelaajiensa mukana, joten uutta sisältöä tuotetaan myös julkaisun jälkeen”, kuvailee Crown of Byzantuksen pääsuunnittelija Ville Vuorela. Peli julkaistaan aluksi suomeksi ja englanniksi. Beta-versiota ovat pelanneet ahkerimmin suomalaiset, amerikkalaiset, hollantilaiset ja kiinalaiset.
“Peli on saanut osakseen paljon mielenkiintoa ulkomailta. Etenkin amerikkalaiset blogit ovat löytäneet pelin. Se oli todella iloinen yllätys, koska selainpohjaisten massiivimoninpelien markkinat ovat siellä rajussa kasvussa. Tosin yksi kalifornialainen firma halusi viedä pelin jo Koreaankin”, kertoo Casual Continentin toimitusjohtaja Pyry Lehdonvirta.
Nyt Casual Continentilla on edessään kansainvälisten markkinointikumppanuuksien solmiminen ja niiden myötä maakohtaiset julkaisut. Työn alla on myös jo seuraava peli, joka julkaistaan kesän jälkeen.
[*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina tai vanhentuneina.]
2 kommenttia on “Crown of Byzantuksen Beta-vaihe oli menestys”
Kommentointi on suljettu.
Henri Tokola
Aivan loistava juttu! Suomalaiset pelialan globaalit menestyjät ovat harvassa. Hyvä Casual Continent.
Aapo Kyrölä
Älkää nyt hyvä ihme tehkö uutta peliä jos tämä on menestys! Tai siis ainakaan vielä. Jos Byzantus lähtee kunnolla liikkeelle, teillä on varmasti kädet täynnä sen ylläpidossa ja rautaa kannattaa takoa kun se on kuuma. Jos sitoudutte heti uuteen projektiin, jää Byzantuksen potentiaali helposti käyttämättä.
Muistan kun Sulakkeenkin alkuaikoina meillä oli kovat halut tehdä vaikka mitä projekteja Kultakalan lisäksi. Onneksi oli niin vähän väkeä ja rahaa, ettei kyetty!
:)