Sanoma-konserni hakee ja nimittää uusia verkkopalvelujohtajia

Perttu Tolvanen

SanomaWSOY:n Ilta-Sanomat hakee verkkojohtajaa vastaamaan Iltasanomat.fi -verkkopalvelun kehityksestä.

Tehtäväkenttää kuvataan seuraavasti:

“Toimit toimituksen, mediamyynnin, markkinoinnin ja teknisen kehityksen kohtauspisteessä. Vastaat sähköisen liiketoimintamme kehityksestä. Pidät huolta siitä, että olemme aina kärjessä niin teknisesti kuin sisällöllisestikin. Tuot johtoryhmään lisäarvona käytännönläheistä realismia sekä kykyä nähdä sähköiseen tulevaisuuteen. Toimit vastaavan päätoimittajan alaisuudessa. Sanoman sisällä teet yhteistyötä mm. toimituksen, mediamyynnin, markkinoinnin, Sanoma Datan ja Sanoma Digitalin kanssa. Hahmotat iltapäivälehden roolin mediakentässä ja sillä on myös henkilökohtainen merkitys sinulle.”

Tehtävään valittavalta henkilöltä odotetaan:

“Odotamme sinulta vahvaa näkemystä verkon kehityksestä, mobiilitoimintojen mahdollisuuksista ja Ilta-Sanomien journalismin sovittamisesta niihin. Ymmärrät mitä eri medioiden konvergenssi tarkoittaa, etkä sorru kehittelemään yksittäisten palvelujen viidakkoa. Olet kilpailuhenkinen, analyyttinen, yhteistyökykyinen ja jämäkkä. Osaat pitää rakentavasti puolesi, mutta myös löytää eri näkökulmista yhteisiä luovia ratkaisuja. Saat viestisi perille tehokkaasti. Osaat johtaa sekä asioita että ihmisiä. Viet projektit päätökseen sovitusti ja hallitset projektisalkun myös taloudellisesti. Sinulla on tehtävään sopiva akateeminen tutkinto ja koeteltua kokemusta sähköisestä maailmasta. Arvostamme kokemusta b2c-maailmasta ja mediasta erityisesti.”

Vierityspalkissa on aikaisemminkin todettu, että visionääreille olisi kysyntää erityisesti mediamaailmassa tällä hetkellä. Vaikka moni haku tuleekin uudestaan haettavaksi muutaman kuukauden välein, niin porukkaa myös nimitetään.

Esimerkiksi Vierityspalkissakin noteerattu ilmoitus HS.fi:n johtajatehtävästä löysi hiljattain tekijänsä:

Diplomi-insinööri Petteri Putkiranta (43) ryhtyy elokuussa kehittämään Helsingin Sanomien HS.fi:tä sekä kuluttajan ja ilmoittajan asiointia verkossa. Putkiranta siirtyy Helsingin Sanomiin matkapuhelinyhtiö Nokiasta, jossa hän on viimeksi vastannut videopalveluiden kehittämisestä.”

Lisää tietoa uudesta HS.fi:n johtajasta Helsingin Sanomien artikkelista.

Tuoreita viime aikaisia nimityksiä on myös Kai Taka-Ahon nimitys Nelonen Median online-päälliköksi.

Sanoma Data puolestaan järjesteli organisaatiotaan ja nosti Aki Nykäsen Internet-yksikkönsä johtajaksi.

Sanoma Magazinesin Digital Media -yksikön johtajaksi ja verkkoliiketoiminnasta vastaavaksi henkilöksi nimitettiin jo aikaisemmin Tuija Wikström.

Monta hakua ja nimitystä lyhyen ajan sisään. Mutta tämä lienee media-alalla vasta alkua.

  1. Samuel says:

    Nyt täytyy kyllä rehelliesti sanoa, että Sanoma Digitalin verkkopalveluilla ei ihan liikaa juhlita. Esim. http://www.glossy.fi on graafiselta ilmeeltään, tekniseltä toteutukseltaan ja markkinoinniltaan niin hävyttömän huono esitys, ettei isolta konsernilta ihan ensimmäiseksi uskoisi.

  2. Leevi Kokko says:

    Kävijäluvut sinänsä ovat harvoin kiinnostavia. Palvelun tavoittavuus kohderyhmässä, sekä kyky osallistaa ja konvertoida käyttäjiä sen sijaan ovat.

  3. fjomppa says:

    pelottavan näköinen menninkäinen toi vika noista.. brrrh! pelottaa..