Visionääreille olisi kysyntää…

Perttu Tolvanen

Digimarkkinointi ja laajemmin koko media-ala verkossa kaipaa suunnannäyttäjiä. Johtajiksi kaivataan naisia ja miehiä ketkä uskaltavat katsoa eteenpäin ja kykenevät viestimään näkemyksensä muille. Visionäärikykyjen lisäksi täytyisi vielä kyetä diplomaattisesti viemään hankkeita eteenpäin ja luovimaan niin teknisten kuin konseptihaasteiden parissa.

Helsingin Sanomat kaipaa Johtajaa sähköisille tuotteille ja palveluilleen:

  • Helsingin Sanomat etsii visionääriö johtamaan sähköisen ja painetun median integraatiota. Tärkeimmät tehtäväsi ovat sähköisen liiketoiminnan kehittäminen (mm. HS.fi, sähköiset palvelut kuluttajille ja yrityksille, Oikotien kehittäminen Sanoma Digitalin kanssa sekä mobiilipalvelut), kehityshankkeiden ja oman yksikkösi johtaminen, ulkoinen ja sisäinen yhteistyö sekä Helsingin Sanomien johtoryhmän jäsenyys. Toimit suoraan toimitusjohtajan alaisuudessa. Odotamme sinulta näkemyksellisyyttä, media-alan konvergenssin ymmärrystä ja sähköisen liiketoiminnan tuntemusta. Olethan jo antanut osaamisestasi vahvan näytön olematta silti kaavoihin kangistunut. Edellytämme jämäkkyyttä, yhteistyökykyä ja akateemista, teknistä tai kaupallista loppututkintoa (esim. KTM tai DI).”

Johtajan kaveriksi halutaan innokas kehityspäällikkö jolla olisi myös omaa näkemystä alan kehityksestä:

  • Helsingin Sanomat panostaa vahvasti digitaalisen median kehittämiseen. HS.fi:n kävijämäärät ovat hyvässä kasvussa ja tuomme jatkuvasti uusia konsepteja ja sisältöjä yli 900 000 viikkokävijämme hyödyksi ja huviksi. Mainostajille HS.fi tarjoaa erinomaisen ympäristön tavoittaa mielenkiintoisia kohderyhmiä. Yhdistämällä Helsingin Sanomien koko mediatarjonnan tavoitat jopa 1,8 miljoonaa suomalaista. Kehityspäällikön ydintehtävänä on vastata erilaisista verkko- ja mobiilikehitysprojektien läpiviennistä, erityisesti HS.fi -palvelun jatkuva kehittäminen. Työskentelet Helsingin Sanomien kaupallisessa organisaatiossa tiiviissä yhteistyössä toimituksen ja tekniikan kanssa. Toivomme, että sinulla on hyvä näkemys asiakkaiden tarpeista ja kokemusta internetin kaupallisten mahdollisuuksien hyödyntämisestä sekä verkko- ja mobiiliteknologian tuntemusta ja halua soveltaa niitä käytännössä. Laaja kumppaniverkosto niin talon sisällä kuin ulkopuolellakin edellyttää erinomaisia vuorovaikutustaitoja. Sinulla on hyvät edellytykset menestyä kehityspäällikkönä, jos työskentelet järjestelmällisesti ja viet asioita tehokkaasti eteenpäin. Sinulla on akateeminen tutkinto, esim. KTM, DI tai vastaava koulutus.

Yhtään vähemmän kunnianhimoisesti ei ole liikenteessä myöskään Snoobi, joka hakee digi-markkinoinnin suunnannäyttäjää:

  • Etsimme kokenutta digi-markkinoinnin taitajaa kehittämään asiakkaidemme ja yhteistyökumppaneidemme Internet-markkinointia. Toimit tiiviissä yhteistyössä Suomen johtavien digi-toimistojen kanssa vastaten markkinoinnin mittaamisen kehittämisestä. Koulutat Suomen suurimpia mainostajia tekemään tehokkasta Internet-markkinointia ja kehität heidän verkkoliiketoimintaansa. Ymmärrät asiakkaiden tarpeet ja ratkaiset nämä Snoobin innovatiivisen teknologiatiimin kanssa. Snoobi tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden nousta digi-markkinoinnin todelliseksi suunnannäyttäjäksi. Tarjoamme modernin työympäristön, haastavan vakituisen työn etuineen, kilpailukykyisen palkan, laajan asiakaskunnan, osaavan tiimin taustatuen ja mahdollisuuden olla mukana kehittämässä jotain uutta ja merkittävää. Emme hae keltanokkaa vaan avainhenkilöä kehittämään uutta suuntaa digi-markkinoinnille. Odotamme sinulta: 1) Vähintään 5 vuoden kokemusta Internet-markkinoinnista digi-/mainos- tai mediatoimistossa, 2) Vahvoja mielipiteitä ja näkemyksiä digi-markkinoinnin tulevaisuudesta, 3) Kokemusta web analytiikasta, 4) Kouluttamisosaamista.

Powerpoint-kone on myös Nokialla hakusessa tittelillä Online Marketing Manager:

  • If you are a marketing professional looking to develop your career in a world beating company read on. At Nokia in Espoo, Finland, we currently have an opening for an Online Marketing Manager to join us developing online concepts for Nokia.com. You will be responsible for the development of new and existing websites within the Nokia.com domain and consequently contribute to the overall development of Nokia.com as a digital channel. Your site development projects will be rooted in Nokia.com strategic targets and are based on turning different marketing and business targets into first-rate consumer web experiences. On a day-to-day basis, you will drive and manage new online concept development projects from the initial business ideas and requirements gathering across Nokia into the go-live of new sites in Nokia.com. This will involve you turning concept ideas into concrete website plans with detailed development schedules. To turn your website plans into concrete interaction and visual designs, you will work closely with different digital agencies. You will also work with the internal Nokia technical production teams to manage the planning and execution of websites on appropriate online platforms. In addition to concept development for Nokia.com, you will participate in cross-channel online concept development in co-operation with the Nokia.mobi team. Finally, you will focus on online sales consumer experience concept development and possibly development projects in other areas of Nokia.com.

Isoa kalaa kannattaa pyytää vaikka ei aina saisikaan.

Aiheet: avoimet duunit, Nokia

Tagit: , , ,

Perttu Tolvanen

Perttu Tolvanen on digitaalisten palveluiden suunnittelun, arkkitehtuuriratkaisujen ja kumppanivalintojen asiantuntija. Perttu on konsulttiyhtiö North Patrol Oy:n konsultti ja omistaja. North Patrol on digitoimistoista ja järjestelmätoimittajista riippumaton toimija, joka auttaa asiakkaita suunnittelemaan digitaalisia palveluita, valitsemaan sopivimmat teknologiat ja kilpailuttamaan osaavimmat kumppanit. Pertun yhteystiedot.