Ideakoneelta Kyselykone Kotisivukoneen rinnalle

Tuija Aalto

Digitaalisen viestinnän ohjelmistoihin keskittynyt Ideakone Oy on avannut Kyselykone.fi -palvelun. Se tavoittelee asiakkaikseen verkkojulkaisijoita, jotka eivät ole aikaisemmin toteuttaneet kyselyitä asiakkailleen tai jäsenistölleen.

– Kyselykoneen ja Kotisivukoneen kohderyhmät ovat varsin samankaltaisia. Tavoitteena on tarjota helppokäyttöistä ja edullista itsepalveluratkaisua pienille yrityksille ja yhdistyksille, joille raskaammat järjestelmät eivät ole vaihtoehto, Ideakoneen toimitusjohtaja Mikko Nurminen kertoo.

– Erilaisia valmiita kysymyssarjoja, jotka sopisivat hyvin kohderyhmällemme, tulemme varmasti tekemään, Nurminen kertoo sähköpostihaastattelussa Vierityspalkille. Kyselykone pystyy jatkossa “lähes automatisoimaan” yleisimmät kyselyt, hän lupaa. Sen sijaan varsinaista tutkimuskonsultointia, jota esim. Digium tarjoaa*, Kyselykoneeseen ei ole Nurmisen mukaan tarkoitus liittää.

Kyselykoneesen voi tutustua viikon ajan maksutta. Yhden verkkokyselyn vuosisopimuksen saa 10 eurolla.

Kotisivukoneella on avattu reilut 30 000 kotisivua. Kansainvälistyminen on alkuvaiheessa: toiminta on aloitettu Ruotsissa. Kansainvälisille markkinoille mennään Moogo – nimellä.

www.kyselykone.fi*
www.kotisivukone.fi

(*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.)

Aiheet: Julkaisujärjestelmät

Tuija Aalto

Radiotaustainen digimediaihminen, bloggaaja ja podcstaaja (Tuhatsanaa.net, Sulapinta.fi), työkseen kehityspäällikkö YLEn Uudet palvelut - yksikön Tulevaisuus Labissa

Comments are closed.