Apaja kasvoi vanhan b2b-puolensa oston myötä

asmunder

Viihteellisiä online-yhteisöjä tuottava Apaja Online Entertainment Oy on ostanut Creapaja Oy:n koko osakekannan. Creapajan koko henkilöstö siirtyy Apajan palvelukseen vanhoina työntekijöinä ja Apajan online-yhteisöjen kehittämistehtäviin sitä mukaa kuin sitoumukset Creapajan nykyisille asiakkaille on täytetty. Creapajan B2B-palvelutoiminta loppuu käynnissä olevien projektien päätyttyä.

Apaja saa kaupan myötä merkittävää osaamista tukemaan online-yhteisöpalvelujensa kehitystä. Creapajan henkilöstö on jo muuttanut Apajan toimitiloihin Mikonkadulle. Samassa yhteydessä Creapajan toimitusjohtaja Henry Lehto on nimitetty Apajan kaupalliseksi johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Yrityskaupan sekä tuoreimpien rekrytointien myötä Apaja työllistää nyt 38 ihmistä.

Apaja laajeni käytännössä vanhan b2b-puolensa ostolla: alkuperäinen, vuonna 2001 perustettu, Apaja jaettiin vuonna 2004 kahtia, jolloin toimintaa jatkoivat Apaja Online Entertainment ja Apaja Creative Solutions, joka sittemmin muutti nimensä Creapajaksi.

[Pakollinen huomautus: kirjoittaja on ollut mukana kyseisessä sopassa.]

Aiheet: nimitykset ja eroamiset, peliyhtiöt, yrityskaupat

Tagit: ,

asmunder

Vierityspalkin perustaja Asmo Halinen on yksi maamme kokeneimmista yhteisöllisten verkkopalveluiden sekä verkkomedioiden asiantuntijoista. Tällä hetkellä Asmo toimii verkkoliiketoimintajohtajana Iltalehdessä sekä advisorina tai hallituksen jäsenenä useissa muissa yhtiöissä/startupeissa (mm. Sofanatics, Eat.fi, Grey Area). Hän oli perustajana ja toimitusjohtajana vuonna 2001 digitaalisen markkinointiviestinnän toimisto Apaja Creative Solutions Oy:ssä ja sittemmin sen spinoffina syntyneessä Apaja Online Entertainment Oy:ssä, jonka tunnetuin tuote on 2,5 miljoonaa eri käyttäjää kuussa tavoittava Aapeli/Playray-peliyhteisöpalvelu.

Comments are closed.