36,1 miljoonaa

pirkka

TNS Gallupin* mittaamat viralliset mainospanostiedot näyttävät netille reilua kasvua. Vuoden 2005 mediamainontapotista käytettiin verkkomainontaan 3,0 % eli 36,1 miljoonaa euroa. Kasvua vuoden 2004 lukuihin on 42,1 prosenttia. Todelliset euromääräiset panostukset ovat varmasti vieläkin suuremmat, sillä tähän kolmeen prosenttiin ei lasketa esimerkiksi hakukoneissa tehtyä mainontaa.

Kun vielä lokakuussa kerroin kateellisena blogissani, kuinka briteissä netti ohitti jo ulkomainonnan, niin itse asiassa meilläkin tilanne on jo melkein sama. Ulkomainonnan osuus mainoskakusta oli 3,1 %.

Lue tiedote TNS Gallupin sivuilta (pdf)*

[*Toim. huom. Linkki poistettu toimimattomana.]

Aiheet: Verkkomainonta

pirkka

Comments are closed.