Artikkelit
Avoimia työpaikkoja web-alalla keväällä 2022

Viimeisin julkaistu referenssiprojekti: THL erillisverkkosivustot (5 kuukautta sitten)
Tältä sivulta löydät Vincitin referenssejä WordPress-projekteista. Solid Angle/Vincit oli Vierityspalkin Toimistot-hakemistossa vuosina 2015-2022.
Vierityspalkissa julkaistuja artikkeleita:
Tätä sivua ei enää päivitetä, koska Vincit ei ole enää aktiivinen WordPress-digitoimistojen hakemistossa. Viimeisin WordPress-digitoimistojen ranking-juttu, jossa Vincit vielä mukana: WordPress-digitoimistojen markkina Suomessa vuonna 2022.
Ota yhteyttä: / / vincit.fi
Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
THL on STM:n hallinnonalaan kuuluva tutkimus- ja asiantuntija- ja kehittämislaitos, joka palvelee valtion ja kuntien päättäjiä, toimijoita, järjestöjä, tutkijoita ja kansalaisia. Vincit toimii THL:n kumppanina WordPress-toteutettujen erillisverkkosivustojen perustamis-, ylläpito- ja pienkehitystyössä.
Suunnittelimme THL:lle sujuvan palvelumallin, jolla kevyitä verkkosivustoja voidaan toteuttaa nopeasti ja kustannustehokkaasti. Suurin osa erillisverkkosivustoista liittyy erilaisiin määräaikaisiin hankkeisiin ja projekteihin sekä erityisiin THL:n toimintoihin, esimerkiksi valtion palveluihin. Sivustot eroavat THL:n yleisestä ilmeestä niin ulkoasultaan kuin tavoitteiltaankin, ja sisältöä sivustoille tuotetaan useissa eri organisaatioissa.
Kaikki verkkosivustojen perustamiseen, ylläpitoon ja pienkehitykseen liittyvät asiat hoituvat Vincitin toimesta siten, että THL:n ja sen yhteistyökumppaneiden tarvitsee ainoastaan tuottaa sivustoille sivuja ja sisältöä sekä hallita käyttäjäoikeuksia.
Projektin ensimmäisessä vaiheessa olemassa olevat erillissivustot siirrettiin Vincitin ylläpitoon. Vincit vastasi usean sivuston siirrosta kokonaisuutena alusta loppuun aina uuden ympäristön pystytyksestä testaukseen ja liikenteen uudelleenohjaukseen saakka.
Haltuunoton ja siirron jälkeen sivustot ovat siirtyneet ylläpito- ja jatkokehitysvaiheeseen. Vincit huolehtii sivustojen ylläpidosta ja ympärivuorokautisesta valvonnasta. Mahdollisiin häiriötilanteisiin reagoidaan viimeistään tunnin sisällä häiriön ilmenemisestä.
Jatkokehityksessä verkkopalveluiden toiminnallisuuksia kehitetään eteenpäin asiakaspalautteiden ja yhdessä sovittujen tavoitteiden mukaisesti.
Projektin myötä THL saa käyttöönsä osaavan kumppanin asiantuntemuksen ja valmiin toimintamallin, jonka mukaisesti WordPress-pohjaisia erillissivustoja voidaan suunnitella ja perustaa tehokkaasti aina tarpeen mukaan. Teknisen toteutuksen lisäksi Vincit toimii kumppanina sivustojen kokonaissuunnittelussa, johon kuuluu mm. käyttöskenaarioiden ja asiakaspolkujen kartoitus sekä sivuston rakenteen, käyttöliittymän ja visuaalisen ilmeen suunnittelu.
Esimerkkejä kokonaisuuteen kuuluvista sivustoista:
Nollalinja on THL:n järjestämä valtakunnallinen, maksuton auttava puhelin kaikille, jotka ovat läheisessä ihmissuhteessaan kokeneet väkivaltaa tai sen uhkaa. Nollalinjalle voivat soittaa myös väkivaltaa kokeneiden läheiset sekä ammattilaiset ja viranomaiset, jotka tarvitsevat neuvoja asiakastyöhönsä.
nollalinja.fi-sivusto toimii ohjaavana kanavana Nollalinjan puhelinpalveluun, ja sen sisällä toimii myös anonyymi chat-palvelu, jonka kautta käyttäjä saa apua ja tukea. Turvakotien yhteystiedot löytää sivulta helposti. Sivusto tarjoaa myös tietoa ja materiaaleja lähisuhdeväkivallasta.
Käyttäjän anonymiteetti ja turvallisuus ovat isossa roolissa sivustolla. Chat-keskustelut käydään täysin nimettomänä, eikä päivystäjä ei näe käyttäjän IP-osoitetta. Sivuston navigaatiosta löytyy myös pikapoistuminen -nappi, joka ohjaa käyttäjän nopeasti google.fi-etusivulle.
DigiIN-hanke luo ratkaisuja, joiden avulla kaikki pysyvät mukana sosiaali- ja terveydenhuollon digipalveluissa. Hanke pyrkii uudistamaan sosiaali- ja terveydenhuollon palvelukulttuuria, saamaan parempia sähköisiä palveluja kaikille ja ehkäisemään haavoittuvassa asemassa olevien syrjäytymistä.
Sivuston tavoite on toimia hankkeen kotipesänä ja tiedotuskanavana verkossa. Sivusto jakaa tietoa hankkeen toiminnasta ja tuloksista sekä jalkauttaa tietoisuutta hankkeeseen liittyvistä teemoista. Sivuston sisällöntuotanto on hankkeen omissa käsissä, ja sivusto onkin toteutettu niin, että sisältöä voi sujuvasti lisätä ja muokata ilman vahvaa teknistä tukea tai osaamista.
STN IMPRO -tutkimusprojekti tuottaa tutkittua tietoa sosiaali- ja terveyspalveluiden rakenteesta, toimivuudesta ja tuloksellisuudesta. Projektin taustalla toimii lukuisia asiantuntijaorganisaatioita, mukaan lukien THL, joka vastaa tutkimusprojektin verkkosivustosta.
Stnimpro.fi-sivusto toimii tutkimusprojektin tiedotuskanavana. Tärkeässä roolissa ovat uutiset ja tiedotteet, joiden lisäksi sivusto tarjoaa tietoa tutkimusprojektin olennaisista teemoista. Sivuston sisällöntuotannosta vastaavat hankkeen yhteistyötahojen asiantuntijat, joten sivuston toteutuksessa on huolehdittu, että sisällönhallinta hoituu sujuvasti ilman teknistä osaamista.
Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
LaaS Company tuo kaikkien ulottuville Vincitin tuotteistaman Leadership as a Service -johtamismallin. Yritys tähtää vahvasti myös kansainvälisten asiakkaiden tietoisuuteen, ja siksi Vincit auttoi hiomaan LaaS Companyn verkkosivustosta tehokkaan myynti- ja markkinointikanavan.
Ajatusjohtajuutta tukemaan luotiin blogi, jossa voidaan tuoda esiin asiantuntijoiden, kumppanien ja asiakkaiden näkemyksiä johtajuuden murroksesta. Lähtökohta oli, että sivustosta on saatavilla sekä suomen- että englanninkielinen versio. Myynnin ja markkinoinnin kannalta tärkeää oli, että sivustouudistuksen yhteydessä suunniteltiin ja rakennettiin mittaristo, joka auttaa LaaS Companya arvioimaan liikennettä ja kohdentamaan markkinoinnin panoksia.
Toimiva ja tyylikäs sivusto pystyyn puolessatoista kuukaudessa
Pohjatyöksi verkkosivu-uudistukselle LaaS Company teki toisen kumppanin kanssa brändityön, jossa kirkastettiin yrityksen viesti ja hahmoteltiin karkea verkkosivuston rakenne sekä kevyt graafinen ohjeistus. Layout-keskustelussa päädyttiin one page -malliin, joka oli tiukalla aikataululla sisällöntuotannon näkökulmasta kevyin toteuttaa.
Varsinainen verkkosivuprojekti eteni nopeasti, sillä sivusto rakennettiin puolessatoista kuukaudessa. Tiimi koostui UI- ja UX-suunnittelijasta, WordPress-asiantuntijasta, sisällöntuottajasta sekä muutamista apukäsistä. Sivuston rakennetta tarkennettiin brändityön raakaversion pohjalta. Teknisen kehitystyön jälkeen syötettiin sisältö ja kuvat sekä hiottiin kokonaisuutta. Suomenkielinen sivusto julkaistiin keväällä 2020, minkä jälkeen Vincitin oma kääntäjä käänsi sivuston englanniksi.
”Minulla on paljon kokemusta verkkosivustojen uudistamisesta, enkä muista, että olisin nähnyt ripeämpää toimintaa. Tiimityö ja kommunikaatio toimivat Vincitin kanssa sujuvasti, ja sen myötä palaset loksahtelivat hienosti kohdalleen”, kertoo Salli Kunnari, LaaS Companyn Head of Customer Success.
Automaatio ja helppo päivitettävyys pienentävät tiimin kuormaa
Uusi verkkosivusto poikii LaaS Companylle viikoittain yhteydenottoja ja liidejä niin Suomesta kuin ulkomailtakin. Sivuston julkaisun jälkeen kohdeyleisölle tehtiin pienimuotoinen kysely, jossa uudistus sai hyvää palautetta. Kävijät kehuivat visuaalisuutta ja sisältöä ja kokivat, että uusi sivusto oli vienyt yrityksen ilmettä eteenpäin.”Toiminnallisuuksissa on paljon hyvin konkreettisia, pieniäkin ratkaisuja, jotka auttavat tiimiämme isosti. Esimerkiksi uutiskirjeen ja infopaketin tilaus on nyt automatisoitu, kun ennen joku meistä päivitti postituslistaa ja lähetti sähköposteja manuaalisesti”, valaisee Kunnari.
Sivuston moduuleita valittaessa otettiin huomioon, että LaaS Company voi itsenäisesti ja monipuolisesti päivittää sivustoa sekä julkaista kampanjasivuja osana pääsivua. Ensimmäisen vuoden aikana kampanjoita on viety läpi muutama, minkä lisäksi sisältöä on rikastettu. LaaS Companyn toiminnan kehittyessä ja kasvaessa sivustoa kehitetään edelleen, tällä kertaa monisivuiseen suuntaan.
Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Kemianteollisuuden ratkaisuja valmistavan Kiillon verkkosivuille kaivattiin selkeää ja yhtenäistä linjaa, joka kokoaisi kaikki liiketoiminta-alueet ja toimintamaat yhdeksi kokonaisuudeksi. Kansainvälisesti toimivan yrityksen tuotteiden ja kohderyhmien kirjo tuottaa suuren määrän tietoa, jota sivustolla oli voitava jäsentää. Vincit loi sivuston, jolla kahtatoista maakohtaista versiota tuotteineen ja ratkaisuineen on vaivatonta muokata niin, että lopputulos pysyy eheänä. Sivustolla otettiin huomioon myös, että mahdolliset ostojen kautta tulevat uudet liiketoiminnot mahtuvat mukaan.
Kiillon vanha julkaisujärjestelmä tukimalleineen oli tulossa tiensä päähän, joten alusta vaihdettiin WordPressiin. WordPress Multisite -asennus tekee maasivustojen hallinnasta helppoa, kun samaa sivustopohjaa voidaan monistaa ja käyttää maasta toiseen.
Integraatioiden kautta sivustolle tuodaan esimerkiksi Kiillon tuotteisiin sekä laajempiin järjestelmä- ja ratkaisukokonaisuuksiin liittyvät tiedot, jotka tuonnin yhteydessä myös yhdistetään toisiinsa. Tuotedataa on runsaasti, ja sen tuonti on porrastettu moneen vaiheeseen. Sama integraatio toimii kaikilla maasivustoilla omalla maatunnuksella. Maakohtaisesti voidaan päättää, mitkä integraatiot otetaan käyttöön.
Virtaviivaisempi käyttöliittymä ja design kevyellä uudistamisella
Projektiin lähdettiin teknis-operatiivisella kulmalla: verkkosivuston konseptia ei uusittu rankalla kädellä, vaan olemassa olevaa käyttöliittymää ja designia virtaviivaistettiin. Toteutustavan ansiosta designia ja kehitystä voitiin tehdä käsi kädessä. Sivupohjia ja toiminnallisuuksia hyväksyntätestattiin iteratiivisesti, mikä vähensi julkaisuvaiheen painetta ja nopeutti palautteen saamista.
Verkkosivuston kehitys alkoi huhtikuussa 2020, ja Kiillon globaali ja suomenkielinen sivusto julkaistiin elokuun lopussa samana vuonna. Syksyllä Kiillon maatiimit pääsivät rakentamaan omia sivustojaan valmiin alustan päälle. Maakohtaisia sivustoja julkaistaan vuoden 2021 aikana. Lisäksi rakennetaan sivustojen analytiikkaa.
Pandemian keskellä onnistutaan vahvalla luottamuksella ja sitoutumisella
Vincitin työkalupakista projektissa mukana on vahvan WordPress-osaamisen lisäksi konseptisuunnittelun, visuaalisen suunnittelun ja web-analytiikan osaamista sekä WordPress-integraatioiden kehitystä.
Projektia luotsannut UX & Service Designer Pirkka Rannikko Vincitiltä kiittää kiiltolaisten sitoutumista projektiin koronakriisinkin keskellä.
”Verkkosivuprojekti aloitettiin juuri ennen pandemian iskemistä. Projekti tehdään 100-prosenttisesti etänä, ja onnistumisen avain on luottamus kaikkien työpanokseen ja usko yhteiseen suuntaan. Kriisin keskellä Kiillon markkinoinnilla ja viestinnällä on varmasti ollut kädet täynnä, mutta siitä huolimatta kaikki ovat olleet täysillä mukana. Kiillolla projektipäällikkö Victoria Ojansivu on koordinoinut hanketta ja eri maiden sivustojen rakentamista. Myös eri liiketoimintojen avainhenkilöt ovat aktiivisesti johtaneet omien tiimiensä tekemistä.”
Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto
Vincit toteutti Suomen suosituimman blogausalustan ja sen sisarsivuston (puheenvuoro.uusisuomi.fi & vapaavuoro.uusisuomi.fi) haastavan migraation Drupal-järjestelmästä WordPress-järjestelmälle. Samalla siirtyi noin 180 000 artikkelia, 3 miljoonaa kommenttia ja 40 000 käyttäjää. Toteutuksessa pyrittiin käyttämään mahdollisimman pitkälle WordPressin sisäänrakennettuja ominaisuuksia ja erityistä huomiota annettiin sivuston suorituskyvyn optimoimiseksi eri ratkaisuin.
Verkkopalvelussa räätälöitiin ja karsittiin WordPressin admin-ominaisuuksia, jotta käyttökokemus vastaisi ominaisuuksiltaan yhteisöllistä alustaa ja olisi helppokäyttöinen. Tämän lisäksi ylläpitäjille kehitettiin moderointityökalu, minkä avulla sivuston käyttäjät pystyvät ilmoittamaan epäasiallisesta käytöksestä sekä ylläpitäjät pystyvät jakamaan varoituksia tai käyttökieltoja kirjoittajille.
Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Helsingin seudun kauppakamarin verkkoilmettä uudistettiin usealla sivustolla. Vincit toteutti helsinki.chamber.fi sivuston ja kauppakamarinkoulutus.fi sivuston uudella yhtenäisellä ilmeellä. Sivustojen uudistuksessa haluttiin nostaa esille tarpeet ja kokonaisuus asiakkaan silmin, samalla raikastaen sivuston ilmettä.
Verkkomedia Kauppakamarilehti.fi sivusto siirrettiin KauppakamariNYT-nimen alle, joka sijaitsee nyt helsinki.chamber.fi-sivustolla, näin myös artikkelit ja julkaisut löytyvät nyt samalta sivustolta.
Sivustot haluttiin yhtenäistää myös hallinnan puolesta ja näin päädyttiin sivustot päädyttiin rakentamaan WordPress networkiin ja käyttämään samaa modulaarista pohjateemaa.
Teeman modulaarisuudessa käytettiin vahvasti hyödyksi WordPressin uutta Gutenberg-editoria ja siihen tehtyjä räätälöityjä lohkoja. Yhteensä räätälöityjä lohkoja tehtiin yli kaksikymmentä. Osa on hyvin yksinkertaisia visiaalisia elementtejä, mutta muutamaan on tehty myös integraatioita mm. Magentoon ja muihin ulkopuolisiin REST-rajapintoihin. Näillä integraatioilla tuodaan sivustolle mm. Helsingin seudun kauppakamarin koulutuksia, tapahtumia, jäsenyrityksiä ja tiedotteita.
Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Vincit suunnitteli Kaupan liiton uuden identiteetin sekä verkkopalvelun konseptin ja ilmeen vahvasti mobiili käyttökokemus edellä. Sivustolle on toteutettu kolme eri kieliversiota ja ACF-pohjainen sivurakentaja jonka avulla kaikki sivuston näkymät ovat rakennettu. Sivuston sisältötyypit käsittävät eri sivut, ajankohtaiset artikkelit, tapahtumat ja vain jäsenille suunnatut, kirjautumisen takana olevat tietopankkisisällöt, jotka ovat artikkeleita tai ladattavia tiedostoja. Sivusto on WordPress Network toteutus, jossa jäsenille suunnattu extranet-toteutus on kokonaan oma sivustonsa missä kaikki sisältö on kirjautumisen takana.
Sivuston tapahtumat tuodaan integraation avulla asiakkaan CRM-järjestelmästä. Samoin asiakkaan jäsenyrityksien tiedot tuodaan CRM-järjestelmästä integraation avulla ja esitetään sivustolla React-pohjaisen jäsenlistausmoduulin avulla. Verkkopalvelun kirjautuminen on toteutettu asiakkaan CRM-järjestelmää vasten ja toteutuksessa on useita käyttäjätasoja.
Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Energia-alalla toimivan asiakkaan verkkosivusto uudistettiin uuden strategian pohjalta. Uudistuksessa suunniteltiin asiakkaan uusi päätason visuaalinen ilme ja identiteetti jonka sovelluksena sivuston ulkoasu ja käyttöliittymä toteutettiin. Sivuston sisällöt suunniteltiin asiakkaan myynnillisien ja markkinoinnillisien tavoitteiden pohjalta. Toteutuksessa laitettiin painoarvoa etenkin sisällöntuotannon helppokäyttöisyyteen ja mobiiliin käyttökokemukseen.
Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Vincit suunnitteli John Nurmisen säätiön verkkopalvelun ilmeen ja konseptin, jossa erityisesti keskityttiin säätiön tavoitteiden kautta sisältöjen esittämiseen verkossa hierarkisesti oikealla tavalla parhaan mahdollisen käyttökokemuksen mahdollistamiseksi.
Sivustototeutuksessa on kolme eri kieliversiota sekä räätälöity integraatio Paytrail-palveluun lahjoittamisominaisuuksien toteuttamiseksi. Verkkopalvelu käsittää WooCommerce-pohjaisen verkkokaupan, joka on integroitu Kirjavälityksen palveluun ostosten toimituksen mahdollistamiseksi, sekä ostotapahtumien viemiseen Salesforceen. Kaikki sivuston lomakkeet ovat integroitu Sales Force -järjestelmään Gravity Forms -lisäosan päälle toteutetun integraation avulla.
Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto
Vincit suunnitteli ja toteutti Itämeripäivän kampanjasivuston yhdessä John Nurmisen säätiön kanssa. Tarkoituksena on tehdä Itämeripäivästä jokavuotinen tekoja ja ajatuksia inspiroiva teemapäivä. Päivä juhlistaa meren monimuotoisuutta ja mittaamatonta arvoa Itämeren alueen kansalaisille. Sivuston tavoitteena on lisätä tärkeää tietoa meren luonnosta, kulttuurista ja historiasta. Sivuston sisältö ja ominaisuudet laajenevat pian, projektia kehitetään ketterästi yhdessä asiakkaan kanssa.
Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Suositun verkkomedian konseptin ja käyttökokemuksen sekä toteutusarkkitehtuurin uudistus. Ketterä käyttöliittymä- ja tekninen suunnittelu sekä ohjelmistokehitys. Headless WordPress backend, React frontend, REST API integraatiot. Jatkokehitys ja ylläpito.
Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Alvar Aallon verkkokaupan suunnittelu ja toteutus WooCommercen päälle. Kaupasta ostettavissa pääsylippuja, julkaisuja, ladattavia tuotteita sekä fyysisiä designtuotteita suomeksi ja englanniksi. Kauppa on integroitu kassajärjestelmään. Ketterä käyttöliittymä- ja tekninen suunnittelu sekä ohjelmistokehitys. Aktiivinen jatkokehitys ja ylläpito.
Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Suomen yrittäjyyskasvatuksen ja -koulutuksen toimijat ja palvelut yhdistävän verkkopalvelun suunnittelu ja toteutus. Integraatiot taustajärjestelmiin. Ketterä käyttöliittymä- ja tekninen suunnittelu sekä ohjelmistokehitys.
Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Kokous- ja toimistotiloja vuokraavan Technopoliksen UMA Workspace -hankkeen markkinointisivuston konseptointi, suunnittelu ja toteutus. Integraatiot taustajärjestelmiin. Ketterä käyttöliittymä- ja tekninen suunnittelu sekä ohjelmistokehitys. Aktiivinen jatkokehitys ja ylläpito.
Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
John Nurmisen Säätiön vetämän, Itämeren suojelua ajavan EU-hankkeen verkkopalvelun suunnittelu ja toteutus. Ketterä rakenne-, käyttöliittymä- ja tekninen suunnittelu sekä ohjelmistokehitys.
Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Telian Personal Work (entinen Datainfo) verkkopalvelun käyttökokemuksen uudistus ja markkinointisivuston suunnittelu ja toteutus. Ketterä käyttöliittymä- ja tekninen suunnittelu sekä ohjelmistokehitys.
Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Työnvälitysfirman verkkosivuston tekninen suunnittelu ja responsiivinen toteutus. Integraatiot taustajärjestelmiin.
Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Messu- ja tapahtumajärjestäjät ry:n sivusto kokoaa yhteen messut Suomessa. Visuaalinen ilme, konsepti, suunnittelu ja toteutus sekä integraatiot taustajärjestelmiin. Ketterä käyttöliittymä- ja tekninen suunnittelu sekä ohjelmistokehitys.
Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto
Finland at CERN -tapahtuman verkkosivuston suunnittelu ja toteutus. Ketterä rakenne-, käyttöliittymä- ja tekninen suunnittelu sekä ohjelmistokehitys.
Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Urheilu- ja harrasteilmailun valtakunnallisen keskusjärjestön uljas verkkopalvelu, jonka yhteydessä myös mm. Ilmailu-verkkolehti sekä eri ilmailukerhojen sivustoja.
Konsepti-, rakenne ja käyttöliittymäsuunnittelu, graafinen suunnittelu ja responsiivinen tekninen toteutus WordPress Network -alustalle.
Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto
Suomalaisen Työn Liiton Suomi 100 -juhlavuoden Made by Finland -kampanjan identiteetin, konseptin ja käyttöliittymien suunnittelu, kampanjan verkkosivuston graafinen suunnittelu ja responsiivinen toteutus WordPress-alustalle.
Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu
Suomalaisen työn liiton verkkopalvelu Sinivalkoinen valinta listaa kaikki Avainlippu ja Design from Finland -merkin käyttöoikeuden saaneet tuotteet ja palvelut, sekä yrityset jolle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki.
Uudistuneen palvelun avulla vierailijan on vaivatonta selailla ja löytää kiinnostavia suomalaisia tuotteita ja palveluita yli kolmen tuhannen tuoteartikkelin joukosta.
Konsepti-, rakenne ja käyttöliittymäsuunnittelu, graafinen suunnittelu ja responsiivinen tekninen toteutus WordPress-alustalle. Integraatioiden suunnittelu ja toteutus sekä WordPress REST API -rajapinnan hyödyntäminen.
(Huom. Projektin toteutti Solid Angle – Vincit osti Solid Anglen keväällä 2017.)
Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Yksilöllistä, korkeatasoista hammashoitoa koko maassa tarjoavan Mehiläisen OmaHammaslääkäri -ketjun verkkopalvelu-uudistuksen suunnittelu ja toteutus.
Konsepti-, rakenne ja käyttöliittymäsuunnittelu, graafinen suunnittelu ja responsiivinen tekninen toteutus WordPress-alustalle.
(Huom. Projektin toteutti Solid Angle – Vincit osti Solid Anglen keväällä 2017.)
Tekijät: Monami Agency (Konseptointi, graafinen suunnittelu ja sisällöt), Vincit (Tekninen suunnittelu ja toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Virgin Mobile teleoperaattorin Lähi-idän ja Afrikan alueen verkkopalvelun suunnittelu ja toteutus.
Monami Agency vastasi verkkopalvelun konseptista sekä sisältöjen ja graafisen ulkoasun suunnittelusta. Solid Angle vastasi palvelun teknisestä suunnittelusta ja toteutuksesta WordPress-alustalle.
(Huom. Projektin toteutti Solid Angle – Vincit osti Solid Anglen keväällä 2017.)
Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Julkista terveydenhuoltoa uudenlaisella konseptilla tuottavan Oma Lääkärisi -verkkopalvelun konseptointi, suunnittelu ja toteutus.
Konseptointi ja sisältösuunnittelu, rakenne ja käyttöliittymäsuunnittelu, graafinen suunnittelu ja kuvankäytön määrittely sekä responsiivinen tekninen toteutus WordPress Network -ympäristöön.
(Huom. Projektin toteutti Solid Angle – Vincit osti Solid Anglen keväällä 2017.)
Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Ammattivalokuvaajia ja alan harrastajia palvelevan erikoiskauppa Studiovarustamon verkkopalvelun suunnittelu ja toteutus.
Konsepti-, rakenne ja käyttöliittymäsuunnittelu, graafinen suunnittelu ja responsiivinen tekninen toteutus WordPress-alustalle.
Verkkokauppaominaisuudet toteutettiin WooCommerce-lisäosan avulla.
(Huom. Projektin toteutti Solid Angle – Vincit osti Solid Anglen keväällä 2017.)
Vierityspalkki on blogi kotimaisen web-alan trendeistä, tapahtumista ja toimistoista. Seuraa, niin tiedät ketkä tekevät parhaat verkkopalvelut, web-sovellukset ja verkkokaupat Suomessa.