Kiilto – pääsivusto ja maasivustot

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Vincit

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Kemianteollisuuden ratkaisuja valmistavan Kiillon verkkosivuille kaivattiin selkeää ja yhtenäistä linjaa, joka kokoaisi kaikki liiketoiminta-alueet ja toimintamaat yhdeksi kokonaisuudeksi. Kansainvälisesti toimivan yrityksen tuotteiden ja kohderyhmien kirjo tuottaa suuren määrän tietoa, jota sivustolla oli voitava jäsentää. Vincit loi sivuston, jolla kahtatoista maakohtaista versiota tuotteineen ja ratkaisuineen on vaivatonta muokata niin, että lopputulos pysyy eheänä. Sivustolla otettiin huomioon myös, että mahdolliset ostojen kautta tulevat uudet liiketoiminnot mahtuvat mukaan.

Kiillon vanha julkaisujärjestelmä tukimalleineen oli tulossa tiensä päähän, joten alusta vaihdettiin WordPressiin. WordPress Multisite -asennus tekee maasivustojen hallinnasta helppoa, kun samaa sivustopohjaa voidaan monistaa ja käyttää maasta toiseen.

Integraatioiden kautta sivustolle tuodaan esimerkiksi Kiillon tuotteisiin sekä laajempiin järjestelmä- ja ratkaisukokonaisuuksiin liittyvät tiedot, jotka tuonnin yhteydessä myös yhdistetään toisiinsa. Tuotedataa on runsaasti, ja sen tuonti on porrastettu moneen vaiheeseen. Sama integraatio toimii kaikilla maasivustoilla omalla maatunnuksella. Maakohtaisesti voidaan päättää, mitkä integraatiot otetaan käyttöön.

Virtaviivaisempi käyttöliittymä ja design kevyellä uudistamisella

Projektiin lähdettiin teknis-operatiivisella kulmalla: verkkosivuston konseptia ei uusittu rankalla kädellä, vaan olemassa olevaa käyttöliittymää ja designia virtaviivaistettiin. Toteutustavan ansiosta designia ja kehitystä voitiin tehdä käsi kädessä. Sivupohjia ja toiminnallisuuksia hyväksyntätestattiin iteratiivisesti, mikä vähensi julkaisuvaiheen painetta ja nopeutti palautteen saamista.

Verkkosivuston kehitys alkoi huhtikuussa 2020, ja Kiillon globaali ja suomenkielinen sivusto julkaistiin elokuun lopussa samana vuonna. Syksyllä Kiillon maatiimit pääsivät rakentamaan omia sivustojaan valmiin alustan päälle. Maakohtaisia sivustoja julkaistaan vuoden 2021 aikana. Lisäksi rakennetaan sivustojen analytiikkaa.

Pandemian keskellä onnistutaan vahvalla luottamuksella ja sitoutumisella

Vincitin työkalupakista projektissa mukana on vahvan WordPress-osaamisen lisäksi konseptisuunnittelun, visuaalisen suunnittelun ja web-analytiikan osaamista sekä WordPress-integraatioiden kehitystä.

Projektia luotsannut UX & Service Designer Pirkka Rannikko Vincitiltä kiittää kiiltolaisten sitoutumista projektiin koronakriisinkin keskellä.
”Verkkosivuprojekti aloitettiin juuri ennen pandemian iskemistä. Projekti tehdään 100-prosenttisesti etänä, ja onnistumisen avain on luottamus kaikkien työpanokseen ja usko yhteiseen suuntaan. Kriisin keskellä Kiillon markkinoinnilla ja viestinnällä on varmasti ollut kädet täynnä, mutta siitä huolimatta kaikki ovat olleet täysillä mukana. Kiillolla projektipäällikkö Victoria Ojansivu on koordinoinut hanketta ja eri maiden sivustojen rakentamista. Myös eri liiketoimintojen avainhenkilöt ovat aktiivisesti johtaneet omien tiimiensä tekemistä.”


Sinua voisi kiinnostaa myös

Betolar

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Vuonna 2016 perustettu Betolar on suomalainen materiaaliteknologian yritys, jonka menetelmällä voidaan muuttaa teolliset jäte- ja sivuvirrat vähähiilisiksi rakennusmateriaaleiksi. Betolar halusi siirtää koko asiakashankinnan HubSpotin päälle. Vastasimme tähän yhteistarjouksella digimarkkinointitoimisto Hopkinsin kanssa. Hopkinsin vastuulla olivat CRM, markkinoinnin automaatio sekä SEO, kun taas me MEOMilla huolehdimme verkkosivuston suunnittelusta ja toteutuksesta. Tärkeää uuden asiakashankinnan kokonaisuuden rakentamisessa oli toimistojen […] Lue lisää

Muumimaailma

Tekijä: Barabra

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Muumimaailma Oy on vuonna 1993 Naantalissa toimintansa aloittanut matkailualan yritys, joka perustuu Tove Janssonin luomille muumitarinoille. Suosittu teemapuisto perustettiin Muumi-piirrossarjan tuottajan Dennis Livsonin aloitteesta luomaan elämyksiä lapsille ja heidän perheilleen. Muumimaailman verkkosivuston uudistuksen tavoite oli toteuttaa käyttäjälähtöinen sivusto, joka on visuaalisuuden ja käyttöliittymän osalta nykyaikainen ja kiinnostava, sisällöllisesti informatiivinen ja selkeä sekä teknisesti muokkautuva, mobiilioptimoitu […] Lue lisää

Johanna Gullichsen

Tekijä: Barabra

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Johanna Gullichsen on suomalainen tekstiilisuunnittelija ja kansainvälisesti tunnetuimpia suomalaisia design-brändejä. Vuonna 1989 perustettu design yritys tuottaa laadukkaita kudottuja kankaita, sisustustuotteita sekä asusteita. Johanna Gullichsenin oma lippulaivaliike, suunnittelustudio ja toimisto sijaitsevat Helsingin ydinkeskustassa. Yritys on kasvattanut myyntiään ja bränditunnettuuttaan määrätietoisesti sekä Suomessa että kansainvälisesti. Verkkosivuston julkaisu ajoittui koronapandemian ajalle, jolloin asiakkaiden ostokäyttäytymisen muutos kiihtyi ja oli […] Lue lisää

Karu Films

Tekijä: Aava&Bang Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Karu Films on kasvava ja monipuolinen elävän kuvan suunnittelu- ja tuotantotalo. Karu Filmsin palveluihin sisältyvät brändielokuvat, liikkuvat markkinointisisällöt sekä luovat animaatiot. Karu Filmsin yritysilmeen uudisti Kuudes Helsinki, ja Aava&Bang toteutti uuden verkkosivuston. Aava&Bangin toteutus kattoi sivuston ilmeen sovittamisen käyttöliittymään, käytettävyyden suunnittelun ja täsmennykset, projektinhallinnan sekä tietysti teknisen toteutuksen. Julkaisujärjestelmäksi valittiin WordPress. Sivuston erityispiirteenä on läpileikkaava […] Lue lisää

Pohjoismainen kirja-ahmatti -hanke

Tekijä: Barabra

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Pohjoismainen kirja-ahmatti -hanke (Den nordiska bokslukaren) luo pohjoismaisia kuvakirjoja käsittelevää pedagogista tukimateriaalia maksutta kaikilla pohjoismaisilla kielillä. Hankkeen tavoitteena on edistää pohjoismaisen lastenkirjallisuuden lukemista kaikissa Pohjoismaissa sekä avata ja profiloida pohjoismaista lasten- ja nuortenkirjallisuutta lukeville aikuisille ja lapsille. Verkkosivuston toteutuksessa on keskitytty hankkeen infosisältöjen selkeään esittelyyn ja kuvakirjoja käsittelevän aineistotietokannan käytettävyyteen. Suunnittelun ohjaavana tekijänä on johdattaa […] Lue lisää

ARCO Architecture Company

Tekijä: Barabra

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

ARCO Architecture Company syntyi vuonna 2021, kun Aihio Arkkitehdit, Arkkitehdit Soini & Horto sekä Cederqvist & Jäntti Arkkitehdit yhdistyivät. Suomalaisen arkkitehtuurin edelläkävijä laajensi vuoden 2022 aikana toimintaansa Suomessa uusiin kaupunkeihin. Yhtiö toimii tällä hetkellä Helsingissä, Tampereella, Turussa sekä Oulussa. ARCOn verkkosivusto uudistettiin kesän ja alkusyksyn aikana 2022. Uudistuksen tavoitteena oli toteuttaa selkeälinjainen kokonaisuus, jossa esitellään […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun