Artikkelit
Avoimia työpaikkoja web-alalla keväällä 2022

WordPress-liikevaihto: 500 000–1 miljoona euroa / vuosi
WordPressin osuus koko liikevaihdosta: 80–100 %
WordPress-kokemus: ★ Kokenut WordPress-digitoimisto
Verkkokauppakokemus: ★★ Kokenut verkkokauppojen tekijä
Integraatiokokemus: ★★ Kokenut integraatioiden tekijä
Samassa liikevaihtoluokassa: Genero, Eeco, Sohova, J&Co Digital, Web-veistämö, Pixels, redandblue, Trimedia
Viimeisin julkaistu referenssiprojekti: RadioMedia (4 kuukautta sitten)
Vierityspalkissa kirjoitettua: WordPress-markkinan haastajasarjaa Helsingistä: Contrast (2016)
Contrast on vuonna 2012 perustettu intohimoinen digitoimisto, joka yhdistää ensiluokkaisen design-osaamisen läpikotaiseen WordPress-asiantuntemukseen. Olemme erikoistuneet kauniisiin ja helppokäyttöisiin digitaalisiin ratkaisuihin. Palveluihimme kuuluu digitaalinen design ja kehitys, verkkokaupat, yritysidentiteettien ja brändien suunnittelu sekä digitaalinen strategia.
Ota yhteyttä: hello@contrast.fi / +358 50 308 8429 / www.contrast.fi
Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
RadioMedia on suomalainen kaupallisten radiotoimialan kattojärjestö, jäseninään 31 yksityistä radioyhtiötä, jotka toimivat merkittävinä viestijöinä yhteiskunnassamme tavoittaen lähes 90 % suomalaisista viikottain. RadioMedian jäsenyhtiöt omistavat 90 % Suomessa myönnetyistä ohjelmistotoimiluvista ja lähes 100 % kaupallisen radiotoimialan liikevaihdosta tulee RadioMedian jäsenasemilta.
RadioMedian vanhan sivuston tuen (Drupal 7) lähestyessä loppuaan RadioMedia otti Contrastiin yhteyttä tarpeenaan tehdä kokonaisvaltainen verkkosivustojen ja kilpailujärjestelmien (https://radiomedia.fi/, https://www.kaikukilpailu.fi/ ja https://www.radiogaala.fi/) uudistus sekä ilmeen päivitys. Tässä artikkelissa avaamme RadioMedian radiomedia.fi -pääsivuston projektia syvemmin.
Pääsivuston runsaan sisällön, useiden kohderyhmien ja monimutkaisen rakenteen ansiosta vanha pääsivusto kaipasi kehitystä erityisesti käyttäjäpolkujen, navigaation ja sisältörakenteen uudelleen suunnittelussa, lisäksi ulkoasu tarvitsi modernisointia.
Yhteistyö käynnistyi kaksiosaisella työpajalla, jossa määrittelimme visuaalisen suunnan sekä teimme pohjatyön sivuston rakenteen kokonaisvaltaiselle päivitykselle. Ensimmäisenä määrittelimme RadioMedian tärkeimmät käyttäjäryhmät sekä näiden ryhmien motiivit, tarpeet ja tavoitteet sivustolla. Kun käyttäjäryhmien tarpeet ja käyttäytymismallit oli tunnistettu, UX-suunnittelijamme rakensivat sivuston käyttäjäpolut sekä informaatioarkkitehtuurin siten, että kaikki oleellinen tieto, konversiopisteet sekä toimintakehotteet tukivat käyttäjäryhmien tavoitteita ja sujuvaa kulkua sivustolla.
Sivusto toteutettiin WordPress sisällönhallintajärjestelmää ja uusinta Gutenberg-editoria hyödyntäen. Koska projektin toisessa vaiheessa uusimme myös molemmat RadioMedian kilpailusivustot ja -järjestelmät teknisen toteutuksen teimme WordPress Multisite -asennuksena, joka mahdollistaa useamman sivuston käytön yhden ja saman asennuksen kautta.
Lopputuloksena syntyi uudistettu ilme, johon yhdistimme kaksi neutraalia väriä mustan ja harmaan, rohkeaan kirkkaan vaaleanpunaiseen. Värivalinnoilla halusimme luoda modernin, raikkaan sekä erottuvan ilmeen, joka poikkeaa RadioMedian kilpailijoista. Loimme sivuston uusia käyttäjäpolkuja ja rakennetta mukaillen modulaarisille sivupohjille perinteisten kiinteiden sivupohjien sijaan. Monikäyttöisten sisältöpalikoiden tarkoituksena on antaa RadioMedialle mahdollisuus luoda visuaalisesti rikasta sisältöä sekä rakentaa joustavasti erinäköisiä ja sisältörakenteeltaan monipuolisia sivuja nyt ja tulevaisuudessa.
Projekti toteutettiin tiiviissä yhteistyössä RadioMedian tiimin kanssa ja onnistunutta lopputulosta ei olisi syntynyt ilman RadioMedian upeaa tiimiä. Yhteistyö jatkuu ja julkaisemme tämän vuoden puolella vielä projektin kakkosvaiheen tuotokset.
“Yhteistyö Contrastin kanssa on ollut sujuvaa ja saimme heiltä hyvää näkemystä sivustomme rakenteeseen ja visuaalisuuteen.” Inka Luomanmäki, projektipäällikkö.
Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Solidaarisuus on vuonna 1970 perustettu suomalainen kehitysyhteistyöjärjestö. Solidaarisuus tekee merkittävää työtä naisiin kohdistuvan väkivallan vähentämiseksi, köyhtymisen pysäyttämiseksi sekä globaalin muutoshalun edistämiseksi.
Solidaarisuus on ollut rakas asiakkaamme vuosien ajan ja olemme toimineet heidän tiiviinä digikumppanina aina vuodesta 2017 lähtien. Viimeisimpänä projektina loimme Solidaarisuudelle täysin räätälöidyn aineettomien lahjojen Woocommerce-pohjaisen verkkokaupan, josta fyysisen materian sijaan on mahdollista ostaa monipuolinen valikoima aineettomia ja eettisiä lahjatuotteita. Tuotteiden rahallinen summa ohjataan lahjoituskohteen mukaisesti esimerkiksi silpomisen vastaiseen työhön tai tarjoamalla kehitysmaan naiselle luku- ja kirjoitustaito tai vaikkapa yrittäjyyskoulutus.
Avaten kaupan toimintalogiikkaa hieman syvemmin, rakensimme verkkokaupan ostoskorin kustomoidusti siten, että ostaja voi halutessaan ohjata lahjan itselle tai suoraan lahjan saajalle sähköpostiin digitaalisen kortin muodossa. Ostoskorissa käyttäjä pystyy räätälöimään digitaaliseen korttiin halutun otsikon sekä saateviestin. Lisäksi kortin ulkoasua on mahdollista tarkastella esikatselunäkymästä, josta ostaja voi varmistaa onko kortin ulkoasu ja tekstin asettelu halutunlainen. Korttiin valikoituu automaattisesti tuotteen tuotekuva sekä Solidaarisuuden logo. Kun digitaalinen kortti on valmis, lopuksi kortin lähetyksen voi ajastaa tietylle päivälle ja ajankohdalle tai lähettää kortti vastaanottajalle heti maksun suoritettua.
Verkkokauppa luotiin Solidaarisuuden olemassa olevan verkkosivuston yhteyteen siten, että WordPressin taustahallinnasta on helppo ylläpitää ja muokata sekä pääsivustoa, että itse verkkokauppaa. Verkkokaupassa hyödynnettiin Visma Payn maksukäytävää ja tulevaisuudessa verkkokauppa on tarkoitus integroida Salesforcen CRM-järjestelmän kanssa sekä rikastaa monipuolisimmilla toiminnallisuuksilla, kuten esimerkiksi rikkailla tuotesuodattimilla.
Projekti toteutettiin kunnianhimoisella budjetilla, joten kehityksessä tuli keskittyä olennaiseen, priorisoida sekä panostaa määrän sijaan laatuun. Suunnittelussa kiinnitimme erityistä huomiota erinomaiseen käyttökokemukseen, sijoittamalla esimerkiksi uniikkia ostoprosessia tukeva informaatio oikeisiin kohtiin sekä mahdollistamalla tuotekortissa kattavat tuotekuvaukset ostamisen helpottamiseksi. Verkkokaupan ulkoasun suunnittelussa kunnioitimme Solidaarisuuden olemassa olevaa pitkäikäistä brändiä ja kaupan ulkoasusta luotiin yhtenäinen kokonaisuus Solidaarisuuden brändin ja olemassa olevan verkkosivuston kanssa.
Mikäli Solidaarisuuden yhteistyö kiinnostaa laajemmin, olemme pitkän yhteistyömme aikana toteuttaneet Solidaarisuudelle kokonaisvaltaisen digitaalisen brändiuudistuksen, uudistaneet verkkosivuston Salesforcen integraatiolla sekä kehittäneet täysin räätälöidyn lahjoitusjärjestelmän, mahdollistaen niin kertalahjoitusten kuin automaattisesti toistuvien kuukausilahjoitusten tekemisen. Lisää yhteistyöstä voit lukea täältä: https://vierityspalkki.fi/julkaisut/solidaarisuus/
Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Taidemaalariliitto on Suomen ammattitaidemaalarien valtakunnallinen järjestö, joka työskentelee kuvataiteen edistämiseksi ja satojen kuvataiteilijoiden ammatillisten ja sosiaalisten etujen parantamiseksi. Taidemaalariliitto järjestää vuosittain Suomen suurimman kuvataidetapahtuman Kaapelitehtaalla Helsingissä. Teosvälitys-tapahtumassa esitellään ja myydään Taidemaalariliiton jäsenten töitä. Näyttelyyn osallistuu vuosittain yli 600 taidemaalaria, jolloin näytillä on lähes 1700 taideteosta ja vierailijoita vuosittain noin 20 000.
Taidemaalariliitto lähestyi Contrastia tarpeenaan luoda Teosvälitys-tapahtumalle verkkoilme sekä moderni ja joustava WooCommerce-verkkoalusta, jonka tarkoituksena on toimia Teosvälitys-tapahtumassa digitaalisena verkkogalleriana, kuvataiteilijalistauksena ja verkkokauppana. Kuvataidegallerian ja taidekaupan digitalisoinnin tarkoituksena oli tukea kuvataideyrittäjyyttä vaikeina pandemia-aikoina ja siirtää ostaminen verkkoon.
Projekti käynnistyi määrittelytyöllä. Sen aikana konseptoimme ajatuksen siitä, miten kauppa toimii parhaiten sekä verkkogalleriana että verkkokauppana niin, että potentiaaliset asiakkaat ja tapahtuman vierailijat pääsevät tutustumaan taidemaalareihin ja heidän teoksiinsa sekä sujuvasti ostamaan ja varaamaan teoksia. Verkkogalleria toimii Taidemaalariliiton jäsenille myös ilmoittautumisalustana, jonka avulla taiteilija pystyy toimittamaan taidemaalarilistaukseen tarvittavat biografiatiedot, portfolion sekä välittämään haluamansa teokset myyntiin. Perusteellisen suunnittelutyön pohjalta rakensimme toiminnallisuuksiltaan rikkaan verkkogallerian, jossa keskiöön nostettiin taidemaalarien teokset, taiteilijat sekä itse tapahtuma.
Kehitimme Taidemaalariliiton Teosvälitys -tapahtumalle uudistetun ilmeen, jonka inspiraationa oli yhdistää teollisen muotoilun puhdas ja rouhea tyyli sekä renessanssin arkkitehtuurin klassiset geometriset muodot. Maalauksia ympäröivä leveä valkoinen tila muistuttaa taidenäyttelyiden esillepanoa. Suurten kuvien ja valokuvien yhdistäminen Sans serif -kirjasintyyppiin luo raikkaan ja modernin tunnelman, kun taas tummanvihreä korostusväri muistuttaa verkkosivun kävijää Suomen metsistä ja luonnosta.
Teoskokoelmaan on koottu kaikki ennen tapahtumaa ostettavissa olevat ja ennakkotilattavat teokset sekä luettelo taiteilijoiden biografioista ja teoksista, joita voi selata vieraillessaan Kaapelitehtaalla järjestettävässä näyttelyssä. Sujuvaa ostamista varten loimme Woocommerce-verkkokauppaan räätälöidyn toiminnallisuuden, jonka avulla kävijät voivat ennakkovarata teoksen ilman maksua, tai ostaa teoksia ennen Teosvälitys-tapahtumaa ennakkoon ja noutaa teoksen Kaapelitehtaalta, tai tilata kotiinkuljetuksen. Suodatin- ja hakutyökalun ansiosta koko maalauskokoelma on helposti asiakkaiden saatavilla sekä desktop-näkymässä että mobiililaitteella.
Suomen suurimman kuvataidetapahtuman kävijämäärä oli pandemian vuoksi valitettavasti rajattu ja Merikaapelihallin valtavaan 3148 neliömetrin saliin päästettiin kerralla vain kuusi ihmistä. Tapahtuman hallitun ja turvallisen näyttelykokemuksen varmistamiseksi loimme sähköisen rekisteröintijärjestelmän, jossa tapahtumaan osallistujat voivat verkkosivustolta varata itselleen vapaan vierailuajan Kaapelitehtaalle maksimikävijämäärän per vierailuaika perusteella.
Tapahtuman vierailijalle näkyvien toiminnallisuuksien lisäksi kurkistetaan vielä hieman verkkokaupan konepellin alle; loimme Taidemaalariliiton jäsenille räätälöidyn ilmoittautumis- ja sisällönsyöttölomakkeen, jolla pystyimme automatisoimaan yli 600 taiteilijan ilmoittautumisen tapahtumaan sekä siirtämään teostiedot automaattisesti WooCommerce-verkkokauppaan. Lomake rakennettiin siten, että se siirtää kuvataiteilijan taideteosten tiedot, kuvat sekä taidemaalareiden biografiat automaattisesti verkkokauppaan sekä taidemaalarien profiileihin, keräten samalla tapahtuman osallistujat. Lisäksi Taidemaalariliiton sisäiseen käyttöön rakensimme kustomoidun ulosvientitoiminnallisuuden, jonka avulla jäsenten teos- ja osallistumistiedot voidaan viedä sujuvasti ulos järjestelmästä.
Kokonaisuudessaan projekti toteutettiin kunnianhimoisessa aikataulussa ja läheisessä yhteistyössä Taidemaalariliiton tiimin kanssa, ilman kompromisseja. On ollut todellinen ilo työskennellä Taidemaalariliiton kanssa ja olemme erittäin ylpeitä lopputuloksesta. Jatkamme tiivistä yhteistyötä myös tulevaisuudessa.
Tällä hetkellä verkkokauppa ja varausjärjestelmä on auki ainoastaan ennen tapahtumaa ja tapahtuman aikana, mutta tulevaisuudessa tarkoituksena on pitää kauppa auki mahdollisesti ympäri vuoden!
Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu
Berner on Suomen johtava brändituotteiden valmistaja jo vuodesta 1883. Berner on tunnettu erityisesti tuotteiden laadusta sekä kotimaisesta tuotekehityksestä ja tuotannosta.
Viljelijän Berner -liiketoimintayksikkö toimii maanviljelijälle kasvinsuojelun ja kasvun kumppanina sekä tarjoaa kasvinsuojeluaineita, lannoitteita, siemeniä, viljelytarvikkeita ja niihin liittyvää palvelua ja neuvontaa.
Maanviljelijät tarvitsevat TUKESin hyväksymän tutkintotodistuksen, niin kutsutun ruiskuttajan tutkinnon, käyttäessään, ostaessaan tai myydessään ammattikäyttöön Suomessa hyväksyttyjä kasvinsuojeluaineita tai biosidejä. Aiemmin tutkinnon suorittaminen vaati fyysistä läsnäoloa, sillä koe tehtiin paperilla. Berner valitsi Contrastin kumppanikseen toteuttamaan verkkopalvelun, jossa tutkinnon suorittaminen on mahdollista digitaalisesti.
Contrast konseptoi, suunnitteli ja toteutti kstutkinto.fi -verkkopalvelun räätälöitynä WordPress-pohjaisena ratkaisuna.
Käyttöliittymäsuunnittelun tärkeimpänä tavoitteena oli tehdä palvelusta ennen kaikkea selkeä ja helppokäyttöinen päätelaitteesta ja käyttäjän digitaalisesta kokemuksesta riippumatta. Ennen aikarajoitetun monivalintakokeen suorittamista palveluun tulee kirjautua vahvaa tunnistautumista hyödyntäen sekä maksaa koe.
Erityistä huomiota kiinnitettiin palvelun vaiheistamiseen. Käyttäjä ohjataan luontevasti vaiheesta toiseen, jotta energia voidaan käyttää itse kokeen suorittamiseen. Käyttöliittymäsuunnittelussa huomioitiin myös yleisimmät poikkeustilanteet, kuten aloitetun kokeen keskeytyminen esimerkiksi selaimen tahattoman sulkemisen vuoksi.
Vahva tunnistautuminen, maksukäytävä sekä itse koe toteutettiin räätälöityinä WordPress-lisäosina. Vahvan tunnistautumisen ansiosta kirjautumiseen ei tarvita lainkaan käyttäjätunnusta tai salasanaa. Frontend-toteutuksessa hyödynnettiin React-kirjastoa ja WordPress:n Rest-rajapintaa. Rajapintaa laajennettiin räätälöidyllä toiminnallisuudella, jonka avulla tutkintoihin liittyvät tiedot voidaan viedä asiakkaan käyttämään CRM-järjestelmään.
Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
RELEX Solutions on kansainvälinen ohjelmistoalan yritys, joka on perustamisvuodestaan 2005 lähtien tarjonnut edistyksellisiä tuotteita maailman johtavimmille kaupan alan yrityksille. Relexin Living Retail -palvelu optimoi tarkasti päivittäistavarakaupan prosesseja, parantaen vähittäiskaupan asiakkaiden tuotteiden saatavuutta, varastonhallinnan ja työvoiman optimointia sekä minimoiden pilaantuneiden tuotteiden määrää.
RELEX määritteli ydintarinansa uudestaan vuonna 2019. Tämän yhteydessä koettiin luonnolliseksi päivittää brändin visuaalinen ilme sekä RELEXin massiivinen monikielinen sivusto.
Yhteistyö käynnistyi kattavalla brändiauditoinnilla. Yhdessä RELEXin tiimin kanssa Contrast kehitti raikkaan, autenttisen ja aikaa kestävän brändi-ilmeen. Päivitetty visuaalinen ilme koottiin kattavaan brändiohjeistukseen.
Brändiauditoinnin jälkeen projekti eteni monikielisen sivuston uudistukseen, joka alkoi käyttäjälähtöisellä työpajalla. Työpajassa määriteltiin sivuston tavoitteet, avainkäyttäjät sekä tarpeelliset ominaisuudet. Tämän lähestymistavan avulla Contrast pystyi päivittämään sivuston informaatioarkkitehtuurin sekä suunnittelemaan optimaaliset käyttäjäpolut tärkeimmille kohderyhmille, kirkastaen myös nettisivun roolia myyntiprosessin eri vaiheissa.
Contrast toteutti projektin ketterää projektihallintamallia hyödyntäen. Nopeatempoiset kehityssprintit mahdollistivat muun muassa sisällönsyötön aloittamisen mahdollisimman aikaisessa vaiheessa projektia, joka oli kunnianhimoisen aikataulun vuoksi kriittisen tärkeää.
Tinkimätön sääntö projektille oli pitää asiat yksinkertaisina ja kestävinä. Tätä sääntöä noudattaen Contrast toteutti modulaarisen ja selkeän hallintapaneelin, räätälöidyn WordPress-teeman, sekä käyttäjäystävällisen taustahallinnan WordPressin Gutenberg-editoria hyödyntäen.
Lopputuloksena Contrast toimitti RELEX Solutionsille uudet näyttävät ja ajattomat sivut aikataulussa – ilman kompromisseja.
Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Hivpoint edistää terveyttä, hyvinvointia ja yhdenvertaisuuden toteutumista heille, joita hiv on koskettanut eniten. Hivpoint ennaltaehkäisee uusia hiv-tartuntoja ja tukee sekä hiv-tartunnan saaneita ja hivistä huolestuneita tarjoamalla testaus-, tuki- ja neuvontapalveluita hiviin ja seksuaaliterveyteen liittyen.
Hiv-säätiön projekti käynnistyi tarpeesta yhdistää kolme Hiv-säätiön ylläpitämää verkkosivustoa – miestenkesken.fi, justwearit ja hivpoint.fi, yhdeksi hivpoint.fi -sivustoksi. Uudistuksen tavoitteena oli luoda saavutettava, selkeä ja näyttävä yhtenäinen sisältörikas sivusto, jossa on panostettu erityisesti sisällön helppoon löydettävyyteen ja navigointiin.
Visuaalisen suunnittelun pohjana käytettiin Hivpointin brändiohjeistusta. Vaikka sivuston yleisilmeestä haluttiin ennen kaikkea selkeä, asiakas toivoi, että olemassa olevaa ilmettä täydennetään ripauksella elävyyttä ja leikkisyyttä. Tämä toteutettiin alkuperäistä väripalettia ja ohjeistusta kunnioittavilla visuaalisilla yksityiskohdilla, jotka suunniteltiin yksinomaan verkkosivua varten.
Räätälöity WordPress teema rakennettiin yhteensopivaksi Gutenberg-editorin kanssa. Oletuslohkojen lisäksi suunnittelimme ja toteutimme kourallisen räätälöityjä lohkoja variaatioineen. Huolellisesti määritetyt sisältötyypit yhdessä Gutenberg-editorin kanssa mahdollistavat helpon ja intuitiivisen sisällönhallinnan ja helpottavat saavutettavuuskriteerien toteutumisen myös sisällönsyöttövaiheessa.
Sivusto on suunniteltu ja toteutettu saavutettavaksi WCAG 2.1 AA standardien mukaisesti. Saavutettavuus huomioitiin luonnollisesti suunnitteluvaiheen alkumetreiltä asti aina teknisen toteutuksen testausvaiheeseen asti.
Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Larunpyörä on yksi Suomen johtavia polkupyörien ja varusteiden vähittäismyyjiä. Larunpyörän asiantunteva ja intohimoisesti pyöräilyä harrastava henkilöstö palvelee asiakkaitaan kaikissa pyöräilyyn liittyvissä asioissa. Larunpyörän verkkokauppa erottuu muista toimijoista huippunopeilla toimituksilla, laajalla pyörä- ja varustevalikoimalla sekä asiantuntevalla palvelulla.
Larunpyörä valitsi Contrastin kumppanikseen vastaamaan verkkokaupan kokonaisvaltaisesta uudistuksesta. Projektin tavoitteina oli panostaa ennen kaikkea hakukoneoptimoinnin tehostamiseen, selkeään rakenteeseen sekä helppoon navigoitavuuteen lähes neljänsadan tuotekategorian välillä.
Verkkokaupasta luotiin vauhdikas, raikas ja helposti navigoitava kokonaisuus, jossa asiakkaita palvelee tehokas hakutoiminto ja tyylikkäät visuaaliset yksityiskohdat. Verkkokauppa toteutettiin räätälöidysti WooCommercen verkkokauppa-alustaa hyödyntäen.
Projektiin kuului laaja integraatio Larunpyörän kassa- ja varastonhallintajärjestelmään, Kassa.fi:hin. Räätälöitynä WooCommerce-lisäosana toteutettu integraatio siirtää tuotedatan kokonaisuudessaan kassajärjestelmästä verkkokauppaan. Tuotteen perustietojen lisäksi integraatio huolehtii myös tuotekategorioiden ja tuotekuvien siirrosta. Luonnollisesti integraation ominaisuuksiin lukeutuu myös mm. varastosaldojen päivitys, myyntitilausten siirto kassajärjestelmään sekä tilauksen statuksen päivitys. Tuotteen julkaisu tai verkkokaupan myyntitilauksen käsittely voidaan hoitaa täysin kassajärjestelmästä käsin.
Ensimmäinen versio verkkokaupasta julkaistiin tammikuussa 2017, jonka jälkeen verkkokauppaa on kehitetty aktiivisesti useiden pienempien kehitysprojektien muodossa. Viimeisin kehitysprojekti toteutettiin marraskuussa 2020 ja sisälsi muun muassa etusivun ja yläpalkin täydellisen remontin.
Uudistuksella on ollut merkittävä vaikutus verkkokaupan avainlukuihin. Yksi projektin tärkeimmistä ja helpoiten mitattavista tavoitteista oli orgaanisen hakukoneliikenteen kasvattaminen. Pitkäjänteisen ja määrätietoisen työn tuloksena orgaanisen hakukoneliikenteen määrä on kasvanut peräti 340 prosenttia.
Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Piirla on johtava kotimainen ajopiirturituotteiden asiantuntija ja maahantuoja yli 40 vuoden kokemuksella. Piirla on erikoistunut ajoneuvojen turvallisuutta parantaviin jälkiasenteisiin lisävarusteisiin. Piirla maahantuo ja jälleenmyy alkolukkoja, alkometrejä, nopeudenrajoittimia ja kuljettajaa auttavia hälytysjärjestelmiä.
Piirla valitsi Contrastin kumppanikseen toteuttamaan B2B-verkkokaupan kokonaisvaltaisen uudistuksen. Verkkokaupan teknisiä ominaisuuksia laajennettiin useilla B2B-kaupalle tyypillisillä ominaisuuksilla. Projektin aikana toteutettiin muun muassa mahdollisuus kontrolloida tuotteiden näkyvyyttä ja hinnoittelua kirjautuneen käyttäjän asiakasryhmän perusteella.
Räätälöity WordPress teema rakennettiin yhteensopivaksi Gutenberg-editorin kanssa, joka mahdollistaa helpon ja intuitiivisen sisällönhallinnan.
WooCommerce-kauppa rakennettiin siten, että Piirlan tuotteita pystyy ostamaan sekä jälleenmyyjät että yksityishenkilöt. Jälleenmyyjät pääsevät kirjautumaan verkkokauppaan omilla jälleenmyyjätunnuksilla, joiden avulla he pääsevät tarkastelemaan omia tietojaan sekä kaikkia Piirlan tuotteita mahdollisia ostoja varten. Helposti navigoitavaa tuotearkistoa ja eri tuotekategorioita selaamalla ostaja pystyy valikoida haluamansa tuotteet ostoskoriin ja suorittaa ostoksensa loppuun sekä maksaa tuotteet monipuolisia maksutapoja hyödyntäen, joko suoraan kaupassa tai jälkikäteen laskulla.
Yksityishenkilöt pystyvät ostamaan tuotteita ilman käyttäjätunnuksia, mutta suurimpana erona on rajatumpi käyttäjänäkymä, jota rajattiin siten, että yksityishenkilöt näkevät kaupasta karsitumman valikoiman tuotteita. Jälleenmyyjätunnukset aktivoimalla myös yksityishenkilöille avautuu kaikki Piirlan tuotteet näkyviksi.
Projektin tuloksena syntyi teknisesti viimeistelty, hakukoneoptimoitu ja asiakasystävällinen verkkokauppa.
Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Makia valmistaa käytännöllisiä ja minimalistisia vaatteita, jotka on valmistettu pohjoiseen ilmastoon sopivista materiaaleista. Makia on syntynyt työläisten alueella Helsingissä ja vaatekappaleet on kehitetty kestäviksi moniin olosuhteisiin. Makia on brändinä vastuullinen, kestävä sekä samaan aikaan rohkea ja hillitty. Aloitimme mainion yhteistyömme Makian kanssa verkkokaupan uusimisella.
Makian uusi brändi tuotiin design-vaiheessa digitaaliseen muotoon. Visuaalisesti keskityimme korostamaan brändin rehellisyyttä ja aitoutta sekä pohjoismaisia juuria ja ajatonta lähestymistapaa – lopputuloksesta muodostui mutkaton ja hillitty verkkokauppa korostaen sen kauniita tuotteita. Makia keskittyy yksityiskohtiin vaatteiden suunnittelussa – tyylikkäiden transitioiden avulla verkkokaupassa asiointi on miellyttävää ja yksityiskohtiin on panostettu juuri sopivasti.
Hyvin suunnitellun teeman lisäksi, Makian verkkokauppa integroituu lukuisiin eri rajapintoihin. Toteutimme Makian taustahallinnasta modulaarisen.
Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Solidaarisuus-järjestö on vuonna 1970 perustettu kansalaisjärjestö, jonka tavoitteena on maailma, jossa yksikään nainen ei kärsi väkivallasta eikä kukaan elä köyhyydessä. Solidaarisuus-järjestö tekee työtä tyttöjen sukupuolielinten silpomista vastaan.
Aloitimme yhteistyön digitaalisen brändin uudistuksella. Ensimmäisenä tavoitteena oli ymmärtää mikä Solidaarisuus-järjestö on ja ketä sen pitäisi puhutella. Näiden perusteella määrittelimme verkkosivujen kolme pääkävijäryhmää ja sen millä laajuudella informaatio tulisi verkkosivuilla esittää. Tällä lähestymistavalla pystyimme määrittämään uudelleen verkkosivujen infromaatioarkkitehtuurin, suunnittelemaan optimaaliset kävijäpolut ja määrittämään kävijöiden konversoitumisen. Otimme huomioon myös verkkosivujen laajan käytettävyyden – verkkosivujen tuli tukea kausittaista kampanjointia ja vaadittuja dokumentaatioita ja sekä olla taustahallinnaltaan käyttäjäystävällinen.
Yksi projektin tärkeimpiä kulmakiviä oli tehdä lahjoittamisesta mahdollisimman helppoa, selkeää ja nopeaa. Tutustuimme aiheeseen ja vertailimme vastaavia toteutuksia niin suomessa kuin ulkomaillakin. Lopulta suunnittelimme ja kehitimme täysin räätälöidyn lahjoitusjärjestelmän, joka mahdollistaa niin kertalahjoitusten kuin automaattisesti toistuvien kuukausilahjoitusten tekemisen.
Solidaarisuus-järjestö brändin tärkeimmät pilarit muodostuvat rohkeudesta, Järjestönä Solidaarisuus on humaani, ystävällinen feministinen ja inspiroiva. Otimme kaikki edellämainitut arvot huomioon suunnitellessa värijärjestelmän, joka monipuolisuudellaan puhuttelee kohdeyleisöä. Säilytimme järjestön ammattimaisuuden pitämällä verkkosivujen rakenteen selkeänä. Modernisoimme brändin pääväriä ja logoa ja paritimme yhteen sopivalla typografialla, kunnioittaen uudistuksessa Solidaarisuus-järjestön 50 vuotista taivalta ja brändin jatkuvuutta.
“Järjestömme etsi sitoutunutta kumppania, jonka kanssa kehittää verkkopalvelua lahjoittajaystävälliseksi, inspiroivaksi ja teknisesti toimivaksi kokonaisuudeksi. Contrast häikäisi palvelumuotoilu- ja design-osaamisella heti ensimmäisissä työpajoissa. Verkkopalvelun lopputulos sekä visuaalinen ilme ovat raikkaita, brändin mukaisia ja toimivia. Tekninen toteutus on ensiluokkaista. Erittäin toimivaksi suunniteltu backend antaa meille mahdollisuuden tehdä lähes kaiken haluamamme itse. Projektin aikana olemme löytäneet Contrastista luotettavan kumppanin, jolla on asiakkaan etu aina mielessä.”
-Satu Vesterinen, International Solidarity Foundation
Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa, Web-sovellus tai asiointipalvelu
Ruokaboksi tekee arjesta ja ruoanlaitosta helpompaa ja kiireettömämpää. Ruokaboksi toimittaa herkulliset reseptit ja laadukkaat raaka-aineet suoraan kotiovellesi – sinun tarvitsee ainoastaan kokata yhdessä rakkaimpiesi kanssa. Ruokaboksi toimittaa pääkaupunkiseudulle, Tampereelle ja Turkuun.
Contrast on ollut mukana Ruokaboksin tarinassa aina vuodesta 2017 lähtien. Ruokaboksi on kehittynyt huimasti MVP-vaiheesta tähän hetkeen, yhdeksi laajimmista verkkopalveluistamme. Tech-tiimimme on tehnyt huomattavia laajennuksia WooCommerce Subscription -moduulin toiminnallisuuksiin. Merkittävimpänä toiminnallisuutena Ruokaboksi-palvelun kulmakivi – viikkokalenteri, jonka avulla asiakas voi halutessaan keskeyttää tilauksen jopa 10 viikon ajaksi. Muita kehityskohteita ovat olleet muun muassa kaverikoodit ja myynnin automatisointi.
Uudelleen brändätty verkkosivu tukee Ruokaboksin brändiä – kiireettömämpää arkea ja enemmän aikaa läheisille. Sen sijaan, että puhumme palvelusta, ohjasimme uudistetulla ilmeellä fokuksen herkulliseen ruokaan ja hyvään seuraan. Pyöreät muodot, selkeät linjat, lämpimät aksenttivärit ja pieni yllätyksellisyys tekevät sivuista helposti lähestyttävät ja ymmärrettävät. Teimme suunnittelun yhteydessä myös logouudistuksen. Layoutissa käytetyt pensselin vedot tuovat elementteinä eloa ja korostavat ruoanlaiton hauskaa ja ”rapatessa roiskuu” fiilistä. Pisteenä i:n päälle loimme suloiset hahmot, jotka seikkailevat eri vaiheissa verkkosivua ja kertovat Ruokaboksin tarinaa ja ohjeistavat palvelun käytössä. Typografia on helposti luettavaa ja lähestyttävää ja kuvamateriaali inspiroi ja vahvistaa ruoanlaittoon liittyvää ilon tunnetta. Yleisenä tavoitteena oli parantaa konversiota ja vahvistaa brändiä ja olemme erittäin tyytyväisiä lopputulokseen.
“Contrast on ollut osa Ruokaboksin tarinaa alusta asti. Käytännössä koko Ruokaboksin tekninen alusta on Contrastin toteuttama ja Contrast on ollut mukana sparraamassa kaikissa tärkeissä alustaan liittyvissä päätöksissä. Toiminnallisuuksia on lisätty asteittain tiiviissä yhteistyössä. Työskentely Contrastin kanssa on ollut mutkatonta ja tehokasta. Toteutukset on aina viety loppuun asti laadukkaasti, meidän tarpeet huomioiden. Voin varauksetta suositella Contrastia kumppaniksi niin pienempiin kuin isompiinkin hankkeisiin.”
– Juhana Rintala, Ruokaboksi
Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Smarp on sisällön löytämiseen ja jakamiseen tarkoitettu työkalu. Smarp kokoaa yritykseen ja sen toimintaympäristöön liittyvän relevantin ja mielenkiintoisen sisällön yhteen paikkaan, josta se on helposti löydettävissä ja jaettavissa myös muulle maailmalle.
Smarp lähestyi meitä verkkosivu-uudistuksen ja brändin päivityksen tiimoilta. Aloitimme projektin Foundation-vaiheella, jonka aikana loimme strategian haluttujen konversioiden saavuttamiseksi. Strategia perustui tärkeimpien käyttäjäpersoonien tarpeiden pohjalta suunniteltuihin käyttäjäpolkuihin, joiden avulla varmistimme, että kukin käyttäjä löytää tarvitsemansa informaation helposti ja nopeasti ymmärrettävässä muodossa.
Pohtiessamme Smarpin brändiä esiin nousivat ennen kaikkea seuraavat adjektiivit: ammattimainen, luotettava ja käänteentekevä. Verkkosivujen visuaalisen tyylin haluttiin kuitenkin edellä mainittujen adjektiivien lisäksi kommunikoivan myös lähestyttävyyttä, ystävällisyyttä ja leikkisyyttä. Lopputuloksena syntyi tasapainoinen sivu, josta on helppo olla ylpeä.
Palvelut: UX design, UI design, Branding, Web development, HubSpot-integraatiot
“Contrastin kanssa työskentely oli helppoa ja hauskaa. Meillä oli paljon erilaisia pyyntöjä ja vaatimuksia, jotka otettiin huomioon suunnitteluvaiheessa ja niiden pohjalta rakentui kaunis ja toiminnallinen verkkosivu. Tulokset puhuvat puolestaan ja olemme todella tyytyväisiä lopputulokseen! ”
– Aleksander Cardwell, Smarp
Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
aTalent auttaa yrityksiä ja työnhakijoita yhdistämällä osaavat nuoret tekijät ja kiinnostavat yritykset. aTalent haluaa tarjota erinomaisen rekrytointikokemuksen niin työnantajille kuin työntekijöille.
Aloitimme yhteistyön aTalentin kanssa luomalla selkeän käsityksen yrityksen toiminnan kulmakivistä; arvoista ja missiosta, jonka jälkeen loimme strategian verkkosivun käyttökokemuksen parantamiseksi. Strategia pohjautuu tärkeimpien käyttäjäryhmien tunnistamiseen, niiden pohjalta jalostettuihin käyttäjäpersooniin sekä informaation jäsentelyyn näiden tarpeiden ja odotusten perusteella.
Lopputuloksena syntyi täysin uusi verkkosivu sekä uudistettu brändi-ilme, jonka värimaailma, typografia, rakenne ja käyttökokemus viestivät raikkautta, fokusta ja ystävällisyyttä. Verkkosivuille kehitettiin useita ominaisuuksia, kuten sisällön älykäs ristiinlinkitys, helpottamaan käyttäjien luontevaa navigointia sivustolla.
aTalentin tiimi oli erittäin tyytyväinen lopputulokseen ja olemme jatkaneet tiivistä yhteistyötä parantaaksemme sivustoa entisestään analytiikkaan ja käyttäjäkokemuksiin pohjautuen.
Tekijä: Contrast
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Aiven on yksi pohjoismaiden nopeiten kasvavia pilvipalvelutarjoajia. He tarvitsivat nopean, kansainvälisen kasvun tueksi päivitetyn brändin sekä niin visuaalisesti kuin teknisestikin hyvin modernit, freesit ja erottuvat verkkosivut.
Loimme jo aiemmin ikonina käytetyn ravun pohjalta uuden punaiseen värimaailman perustuvan ilmeen, päivitetyn typografian sekä freesatun logon. Verkkosivuilla hyödynnettiin vahvoihin liukuväreihin pohjaavaa tyyliä, jota sovelsimme kaikissa elementeissä läpi sivuston. Brändi-ilmeen päivityksen lopputuloksena tuotimme asiakkaalle myös brändi-ohjeistuksen, jonka avulla he ovat itse pystyneet tuottamaan sekä painettua että digitaalista materiaalia.
“Contrast interpreted our website redesign briefing with exacting precision through their bold design choices. As with any major project, we ran into a few hurdles; but, Contrast’s team handled them gracefully and professionally. If you want great, collaborative design, this is the house to choose.” Kyle Buzzell, Marketing Manager, Aiven
Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Pyka Oy – Suomen johtava Icebug-brändin maahantuoja, halusi uusia Icebug.com Suomi-version. Sivuston haluttiin toimivan brändisivuston lisäksi kuluttajaverkkokauppana sekä Icebug-myyjien sisäisenä myyntityökaluna. Verkkokaupan haluttiin myös integroituvan Pykan toiminnanohjauksenjärjestelmään Visma Novaan.
Design-tiimimme onnistui sivuston suunnittelussa ja hyödynsi asiakkaamme tuottamaa kuvamateriaalia taidokkaasti. Myös Icebug-myyjien sisäisen käyttöliittymän suunnittelu on kerännyt kehuja.
“Tarvitsimme uuden myynnin työkalun asiakkaidemme ja sisäiseen käyttöön. Contrast rakensi toivomamme kevyen ja mukautuvan verkkokäyttöliittymän ja yhdisti sen toiminnanohjausjärjestelmäämme. Työ sisälsi lukuisia teknisiä yksityiskohtia ja vaati huomattavan paljon ongelmanratkaisukykyä ja pioneerityötä. Contrastin tekninen osaaminen on kuitenkin vahvaa ja viestintä heidän kanssaan helppoa.” – Juho Tikkanen, Brand Marketing Manager, Pyka Oy
Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Analyse² on pohjoismaiden johtava toimija kaupanalan menekinsuunnittelun ja tavarantoimittajayhteistyön ratkaisuissa.
Projektin lähtötilanteessa Analyse² oli uudistanut tuoteportfolionsa ja heillä oli tarvetta täysin uudistetuille, moderneille verkkosivuille. Kun saimme projektin työpöydällemme, olimme tilanteessa, jossa meidän tuli miettiä ratkaisut Analyse² pääongelmille: Miten esittää monimutkainen data kauniisti ja ymmärrettävästi? Miten vaikuttaa potentiaalisiin asiakkaisiin niin, että he ymmärtävät Analyse² palveluiden hyödyt?
Design-tiimimme teki upean työn näiden kysymysten ratkaisemisessa ja lopputuloksena syntyi kaunis verkkosivusto, johon asiakas on ollut todella tyytyväinen.
“… Contrast valikoitui kovatasoisesta joukosta parhaana ja tekemisen taso säilyi projektin alusta loppuun asti. Lopputulos on erinomainen, koko Contrastin tiimi toimi kiitettävästi konseptoinnista tekniseen toteutukseen ja tiukallakin aikataululla asiat hoituivat mallikkaasti. Hinta-laatusuhde on parasta mitä markkinasta löysimme.” – Jussi Autere, Chief Product Officer, Analyse²
Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Andiata on tunnettu suomalainen vaatebrändi, joka suunnittelee ajattomia, naisellisia ja upeita vaatteita tyylikkäille naisille. Andiata halusi uudistaa verkkosivujaan vastaamaan uudistunutta brändiään ja panostaa verkkokauppansa kehittämiseen niin, että uudet asiakkaat myös nuoremmista ikäluokista löytäisivät heidän tuotteensa.
Andiatan oma brändi antoi Contrastille tarvittavat suuntaviivat verkkosivujen ulkoasulle: kokonaisuudsta huokuu skandinaavisuus, ilmavuus, ajattomuus ja korkea laatu. Kuten itse vaatteissa, myös verkkokaupassa haluttiin pitää esteettisyys ja käytännöllisyys hienovaraisessa tasapainossa.
Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Dekomi on suomalainen muotiin ja sisustukseen keskittynyt yritys. Suunnittelimme ja toteutimme täysin räätälöidyn verkkokaupan WordPressin ja WooCommercen päälle. Lopputuloksena oli raikas ja moderni kokonaisuus, jota on todella helppo käyttää ja ylläpitää. Dekomin tuotteet ovat räväyttäviä ja moderneja, joten tätä linjaa lähdimme myös hakemaan verkkokaupan suunnittelussa.
Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Trevian on Suomen johtava kiinteistösijoitus- ja varainhoitoyhtiö. Suunnittelimme täysin kustomoidun responsiivisen toteutuksen yhdessä asiakkaan kanssa iteroiden niin, että lopputulos vastaa Trevianin freesattua, modernimpaa ilmettä. Lopputulos on tyylikäs kokonaisuus, joka korostaa yrityksen asiantuntemusta ja jonka animaatiot viimeistelevät lopputuloksen.
Sivustouudistuksen yhteydessä päivitimme myös Trevianin muun digitaalisen ja analogisen markkinointimateriaalin.
Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
SARC Architects halusi uudistaa logonsa, brändinsä ja verkkosivunsa. Lopputuloksesta haluttiin vahva, selkeä ja hallittu. Tuotimme useita eri iteraatioita brändin suunnasta, mutta lopullinen, selkeälinjainen valinta löytyi suhteellisen nopeasti. Brändi-identiteetin pohjalta suunnittelimme täysin alusta asti räätälöidyn verkkosivun WordPressin päälle.
Teema on varta vasten SARCille tehty, ja taustahallinnan puolella se sisältää useita räätälöityjä ominaisuuksia, kuten esimerkiksi omat, helposti päivitettävät sisältötyyppinsä sekä referensseille että henkilöstölle. Frontend-puolella panostimme selkeään ulkoasuun, helposti selattaviin referensseihin sekä jämäkkään toteutukseen kaikilla näyttökoilla.
Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Schoffa päätti alkusyksystä siirtyä joustavaan ja helppokäyttöiseen WooCommerce-alustaan, ja valitsi meidän kumppaniksi suunnittelemaan ja toteuttamaan sivuston alusta lähtien uudestaan.
Lopputuloksena suunnittelimme ja toteutimme kokonaisuuden, joka heijastelee vahvasti Schoffan arvoja: käsintehty, alusta asti tarkoitukseen räätälöity sivusto, joka on helppokäyttöinen, selkeälinjainen ja ennen kaikkea tyylikäs. Aivan kuten Schoffan tuotteetkin.
Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Newyorkilainen kiinteistöyritys halusi luoda tyylikkään ja käytettävyydeltään loistavan asuntoesittely- ja hakusivuston kalustettuja asuntojaan varten. Yritys omistaa erikokoisia kalustettuja asuntoja eripuolilla New Yorkia ja heidän kohderyhminään ovat erityisesti vaihto-opiskelijat, työn perässä tietyksi aikaa muuttavat sekä diplomaatit.
Suunnittelimme ja toteutimme täysin räätälöidyn asunnonhakusivuston WordPressin päälle. Sivustosta on suunniteltu niin, että sitä on hyvin helppo päivittää kiinteistöyrityksen toimesta. Esimerkkeinä näistä asuntonostot niin etusivun hero-kuvassa kuin viikon tarjoukset -osiossa, sekä hyvin helpoksi räätälöity asuntojen lisäys- ja muokkausmahdollisuus. Rikastimme käyttökokemusta myös luomalla kaupunginosaesittelyt (Neighborhood Guides), jotka helpottavat omanlaisen asuinalueen löytämistä.
Sivusto on myös vahvasti mobiilioptimoitu. Käyttäjä voikin helposti pyyhkäisemällä selata asuntoja ja asuntojen kuvia läpi mobiililaitteilla.
Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa
Mixtec Oy on Suomen johtava hotelli- ja ravintola-alan juomakaupan tuotteiden maahantuoja ja erikoistukku.
Projektin tavoitteena oli luoda houkutteleva, tyylikäs ja käytettävyydeltään erinomainen B2B-verkkokauppa ERP-integraatioineen. Kauppa on suunniteltu asiakaslähtöisesti varmistaen, että säännöllisten tilausten tekeminen on mahdollisimman helppoa. Myös tuotesuosituksiin kiinnitettiin paljon huomiota, jotta asiakkaille voidaan tarjota relevantteja rinnakkais- ja komplementtituotteita.
Mixtecin verkkokauppa integroitiin toiminnanohjausjärjestelmään, josta tuotteiden varastosaldot, myyntiyksiköt ja hintatiedot haetaan automaattisesti. Myös asiakas- ja tilaustiedot siirtyvät automaattisesti kahden järjestelmän välillä siten, että tilausten käsittely voidaan käytännössä suorittaa täysin toiminnanohjausjärjestelmässä. Lisäominaisuutena jokaiselle asiakkaalle luotiin mahdollisuus seurata tilauksen tilaa reaaliaikaisesti heidän omalta sivultaan.
“Contrastin kanssa oli helppoa ja joustavaa työskennellä aina projektin alusta loppuun saakka. Erityissuuri kiitos teknisestä tuesta, joka vastaa kaikkiin kysymyksiin nopeasti ja kielellä, jota tavallinenkin ihminen ymmärtää. Olen todella tyytyväinen uusiin verkkosivuihimme ja verkkokauppaan ja jo kuukauden jälkeen olemme nähneet positiivista kasvua.” – Iira Jäntti, Marketing Coordinator, Mixtec Oy
Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
SmarpShare on erittäin nopeassa kasvussa oleva suomalainen Startup, joka tarvitsi viisikielisen, todella myyvän ja modernin sivuston. SmarpSharen pääasiallinen kohdemarkkina on Fortune 1000 -yritykset, siksi suunnittelimme yhdessä Smarpin tiimin kanssa sivusta modernin ja tyylikkään, mutta kohdeyleisöönsä vetoavan. Lopputuloksena syntyi tuore ja ilmava sivu, joka on taustahallinnaltaan täysin räätälöity ja siksi todella helppo päivittää SmarpSharen tiimin toimesta. Sivustolla on myös laaja Employee Advocacy -blogiosio, josta pääset lukemaan kasvavan alan uusimmat tuulet.
Sivusto on jo auttanut Smarpia varmistamaan asiakkaikseen useita maailman suurimmista yrityksistä.
Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto, Verkkokauppa
Shotti.fi on kunnianhimoinen projekti, joka on monipuolisen reseptitietokannan ja verkkokaupan hybridi. Shotti.fi tarvitsi kokonaan uudistetun ilmeen sekä tarkkaan suunnitellun käyttöliittymän, jonka kautta kävijöillä olisi paras mahdollinen käyttökokemus reseptejä etsiessään.
Suunnittelimme ja toteutimme täysin räätälöidyn palvelun, joka yhdistää laajan reseptisivuston moderneine hakutoimintoineen, sekä verkkokaupan. Toteuttamamme WordPress + WooCommerce -ratkaisu toimii sujuvasti kaikilla laitteilla.
Vierityspalkki on blogi kotimaisen web-alan trendeistä, tapahtumista ja toimistoista. Seuraa, niin tiedät ketkä tekevät parhaat verkkopalvelut, web-sovellukset ja verkkokaupat Suomessa.