RadioMedia

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

RadioMedia on suomalainen kaupallisten radiotoimialan kattojärjestö, jäseninään 31 yksityistä radioyhtiötä, jotka toimivat merkittävinä viestijöinä yhteiskunnassamme tavoittaen lähes 90 % suomalaisista viikottain. RadioMedian jäsenyhtiöt omistavat 90 % Suomessa myönnetyistä ohjelmistotoimiluvista ja lähes 100 % kaupallisen radiotoimialan liikevaihdosta tulee RadioMedian jäsenasemilta.

RadioMedian vanhan sivuston tuen (Drupal 7) lähestyessä loppuaan RadioMedia otti Contrastiin yhteyttä tarpeenaan tehdä kokonaisvaltainen verkkosivustojen ja kilpailujärjestelmien (https://radiomedia.fi/, https://www.kaikukilpailu.fi/ ja https://www.radiogaala.fi/) uudistus sekä ilmeen päivitys. Tässä artikkelissa avaamme RadioMedian radiomedia.fi -pääsivuston projektia syvemmin.

Pääsivuston runsaan sisällön, useiden kohderyhmien ja monimutkaisen rakenteen ansiosta vanha pääsivusto kaipasi kehitystä erityisesti käyttäjäpolkujen, navigaation ja sisältörakenteen uudelleen suunnittelussa, lisäksi ulkoasu tarvitsi modernisointia.
Yhteistyö käynnistyi kaksiosaisella työpajalla, jossa määrittelimme visuaalisen suunnan sekä teimme pohjatyön sivuston rakenteen kokonaisvaltaiselle päivitykselle. Ensimmäisenä määrittelimme RadioMedian tärkeimmät käyttäjäryhmät sekä näiden ryhmien motiivit, tarpeet ja tavoitteet sivustolla. Kun käyttäjäryhmien tarpeet ja käyttäytymismallit oli tunnistettu, UX-suunnittelijamme rakensivat sivuston käyttäjäpolut sekä informaatioarkkitehtuurin siten, että kaikki oleellinen tieto, konversiopisteet sekä toimintakehotteet tukivat käyttäjäryhmien tavoitteita ja sujuvaa kulkua sivustolla.

Sivusto toteutettiin WordPress sisällönhallintajärjestelmää ja uusinta Gutenberg-editoria hyödyntäen. Koska projektin toisessa vaiheessa uusimme myös molemmat RadioMedian kilpailusivustot ja -järjestelmät teknisen toteutuksen teimme WordPress Multisite -asennuksena, joka mahdollistaa useamman sivuston käytön yhden ja saman asennuksen kautta.

Lopputuloksena syntyi uudistettu ilme, johon yhdistimme kaksi neutraalia väriä mustan ja harmaan, rohkeaan kirkkaan vaaleanpunaiseen. Värivalinnoilla halusimme luoda modernin, raikkaan sekä erottuvan ilmeen, joka poikkeaa RadioMedian kilpailijoista. Loimme sivuston uusia käyttäjäpolkuja ja rakennetta mukaillen modulaarisille sivupohjille perinteisten kiinteiden sivupohjien sijaan. Monikäyttöisten sisältöpalikoiden tarkoituksena on antaa RadioMedialle mahdollisuus luoda visuaalisesti rikasta sisältöä sekä rakentaa joustavasti erinäköisiä ja sisältörakenteeltaan monipuolisia sivuja nyt ja tulevaisuudessa.

Projekti toteutettiin tiiviissä yhteistyössä RadioMedian tiimin kanssa ja onnistunutta lopputulosta ei olisi syntynyt ilman RadioMedian upeaa tiimiä. Yhteistyö jatkuu ja julkaisemme tämän vuoden puolella vielä projektin kakkosvaiheen tuotokset.

“Yhteistyö Contrastin kanssa on ollut sujuvaa ja saimme heiltä hyvää näkemystä sivustomme rakenteeseen ja visuaalisuuteen.” Inka Luomanmäki, projektipäällikkö.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Moottori.fi-verkkopalvelun uudistus

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Erityistä: Web-analytiikan ja -raporttien konfigurointi osana projektia

Autoliitto valitsi redandbluen vuoden 2023 alkukesästä suunnittelemaan ja toteuttamaan uuden Moottori.fi-verkkopalvelun. Uusi Moottori-palvelu julkaistiin maaliskuussa 2024. Vuonna 1925 perustettu Moottori on autoalan media, jonka julkaisija ja kustantaja on Autoliitto ry. Nykyisin Moottori ilmestyy painettuna aikakauslehtenä 9 kertaa vuodessa ja Moottorin verkkosivuilla julkaistaan noin 5 artikkelia joka päivä. Autoliiton jäsenet saavat painetun Moottorin jäsenetuna. Nykyisin lehdessä […] Lue lisää

Rexin verkkokaupan uudistus

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Lähtökohdat Dude uudisti Rexin verkkokaupan vastaamaan brändin kasvua ja modernin verkkokaupan tarpeita. Suunnittelun tavoitteena oli selkeä, käyttäjäystävällinen ja houkutteleva sivusto, joka palvelee niin hiihto- ja pyöräilyharrastajia kuin jälleenmyyjiä ja urheilukauppiaita. Tavoitteet Brändiä vahvistava ja selkeä, intuitiivinen käyttöliittymä. Oikean tuotteen löytämisen ja ostotapahtuman helppous. Helppo verkkokaupan hallinta. Mitä tehtiin Sivuston ilme ja rakenne luotiin tukemaan Rexin […] Lue lisää

Muurlan verkkokauppa

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Muurla on suomalainen vuonna 1974 perustettu perheyritys, joka on erikoistunut lasin valmistukseen ja designiin, yhdistäen skandinaavisen muotoilun, laadukkaat materiaalit ja yli neljän vuosikymmenen kokemuksen. Viime vuosina tuotantoa on laajennettu lasista emaliin ja suomalaiseen vaneriin. Kaikissa Muurlan tuotteissa korkea laatu- ja kestävyys ovat tuotannon ytimessä. Haaste Muurla lähestyi Contrastia tavoitteenaan kasvattaa kuluttajaverkkokaupan myyntiä Suomessa sekä luoda […] Lue lisää

Teknisen kaupan maailma

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Lähtökohta: Teknisen Kaupan Maailma on kampanjasivusto, jonka asiakkaana on Teknisen Kaupan Liitto yhteistyössä jäsenyritystensä kanssa. Sivuston päätavoitteena on lisätä tietoisuutta teknisen kaupan monipuolisista uramahdollisuuksista erityisesti yläkoululaisten nuorten ja opinto-ohjaajien keskuudessa. Sivuston suunnittelussa korostettiin helppoa lähestyttävyyttä, jotta se toimisi kiinnostavana tiedonlähteenä, tuoden esiin teknisen kaupan alan monipuolisuutta. Asiakkaan toiveena oli, että sivustolle lisätään interaktiivisia elementtejä, joiden […] Lue lisää

Laitilan kaupunki

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Kunnan verkkopalvelu

Laitila on viehättävä kaupunki Länsi-Suomessa, Varsinais-Suomen maakunnassa. Se tunnetaan erityisesti rikkaasta kulttuuriperinnöstään ja idyllisestä maaseutuhengestään. Laitilassa yhdistyvät moderni elämänmeno ja perinteet, ja kaupungissa on mukautettu tilaa niin asukkaille kuin vierailijoillekin. Alueen tunnettuja nähtävyyksiä ovat muun muassa historialliset rakennukset, kauniit luonnonmaisemat sekä vilkas paikalliskulttuuri. Laitila on erinomainen paikka nauttia rauhallisesta ympäristöstä ja ystävällisestä yhteisöstä. Tätä haluttiin […] Lue lisää

Solidaarisuuden aineettomien lahjojen verkkokauppa

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa

Solidaarisuus on vuonna 1970 perustettu suomalainen kehitysyhteistyöjärjestö. Solidaarisuus tekee merkittävää työtä naisiin kohdistuvan väkivallan vähentämiseksi, köyhtymisen pysäyttämiseksi sekä globaalin muutoshalun edistämiseksi. Solidaarisuus on ollut rakas asiakkaamme vuosien ajan ja olemme toimineet heidän tiiviinä digikumppanina aina vuodesta 2017 lähtien. Viimeisimpänä projektina loimme Solidaarisuudelle täysin räätälöidyn aineettomien lahjojen Woocommerce-pohjaisen verkkokaupan, josta fyysisen materian sijaan on mahdollista ostaa […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun