Muurlan verkkokauppa

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Muurla on suomalainen vuonna 1974 perustettu perheyritys, joka on erikoistunut lasin valmistukseen ja designiin, yhdistäen skandinaavisen muotoilun, laadukkaat materiaalit ja yli neljän vuosikymmenen kokemuksen. Viime vuosina tuotantoa on laajennettu lasista emaliin ja suomalaiseen vaneriin. Kaikissa Muurlan tuotteissa korkea laatu- ja kestävyys ovat tuotannon ytimessä.

Haaste

Muurla lähestyi Contrastia tavoitteenaan kasvattaa kuluttajaverkkokaupan myyntiä Suomessa sekä luoda aidosti kansainvälinen verkkokauppa. Tahtotilana oli ennen kaikkea vahvistaa Muurlan brändiä verkossa ja suunnitella ilme, joka houkuttelee kuluttajat paremmin Muurlan ihastuttavan brändin ja tuotteiden pariin. Toiminnallisuuksien osalta uudessa kaupassa tuli taklata vanhan verkkokaupan haasteet, jotka kulminoituvat ostopolun jähmeyteen, kaupan hitauteen, haastavaan navigointiin, tuotehakuun, suppeisiin kampanjaominaisuuksiin sekä variaatiotuotteiden vaikeaan hallintaan.

Lähestymistapa

Projekti käynnistyi määrittelevällä työpajalla jäsentäen Muurlan liiketoiminnan tavoitteet, markkina-aseman suhteessa kilpailijoihin, verkkokauppastrategian sekä tärkeimmät ostajapersoonat. Syvennyimme erityisesti Muurlan kolmeen tärkeimpään ostajapersoonaan ja heidän luontaiseen tapaan toimia ja ostaa verkossa. Tämän tiedon valossa loimme jäsennellyn suunnitelman verkkokaupan toteutukseen, sisältäen teknisen arkkitehtuurin valinnat, rautalankamallinnuksen, uuden ostopolun sekä visuaaliset suuntaviivat. Verkkokaupan suunnittelu toteutettiin mobiililähtöisesti ja saavutettavuusstandardit huomioiden.

Ratkaisu

Lopputuloksena syntyi dynaaminen, monikielinen verkkokauppa, joka tarjoaa loppukäyttäjille erinomaisen ostokokemuksen millä tahansa laitteella. Suunnittelimme kauppaan laajan valikoiman modulaarisia lohkoja, joiden avulla asiakas pystyy houkuttelevalla tavalla esitelemään Muurlan kampanja- ja kokoelmatuotteita sekä tuoteuutuuksia. Yhtenä mainittavana ominaisuutena loimme tuote-esittelyä varten kauppaan räätälöidyn lohkon, missä ostaja pystyy selata inspiroivia sisustuskuvia, poimia ideoita kotiinsa ja klikata itsenä halutessaan suoraan kuvassa olevan tuotteen tuotekortille ja tätä kautta ostoskoriin. Lisäksi tuotehaun helpottamiseksi loimme Algolian ratkaisua hyödyntäen räätälöidysti älykkään reaaliaikaisen tuotehaun, joka ennakoi niin kirjoitusvirheet, kuten myös ennustaa tekstinsyöttöä sekä näyttää haut relevanssin perusteella.

Tekninen arkkitehtuuri

Verkkokaupan tekninen arkkitehtuuri luotiin headless-tekniikkaa hyödyntäen, missä frontend- ja backend-järjestelmät ovat erillään toisistaan ja ohjelmistot viestivät rajapintojen välityksellä. Teknologiavalintoja puolsi headless-toteutuksen edut, joita mainittavina ovat sivuilla vierailijan kokema nopeus, modulaarisuus, erinomainen kustomointimahdollisuus sekä helppo integroitavuus muihin järjestelmiin. Lisäksi koska kaupan näkyvä osa (frontend) on erillään, isona etuna tulevaisuudessa on alustan helppo vaihdettavuus. Toteutuksen perustaksi valittiin WordPress-julkaisualusta yhdistettynä Woocommercen verkkokauppa-alustaan.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Solidaarisuuden aineettomien lahjojen verkkokauppa

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Solidaarisuus on vuonna 1970 perustettu suomalainen kehitysyhteistyöjärjestö. Solidaarisuus tekee merkittävää työtä naisiin kohdistuvan väkivallan vähentämiseksi, köyhtymisen pysäyttämiseksi sekä globaalin muutoshalun edistämiseksi. Solidaarisuus on ollut rakas asiakkaamme vuosien ajan ja olemme toimineet heidän tiiviinä digikumppanina aina vuodesta 2017 lähtien. Viimeisimpänä projektina loimme Solidaarisuudelle täysin räätälöidyn aineettomien lahjojen Woocommerce-pohjaisen verkkokaupan, josta fyysisen materian sijaan on mahdollista ostaa […] Lue lisää

Cadmatic Store

Tekijä: Avoin.Systems

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Pääsimme vastaamaan Cadmaticin B2B-verkkokauppaprojektista, joka toteutettiin WooCommercen avulla. Cadmatic on suomalainen digitaalisten ja älykkäiden 3D-pohjaisten suunnittelu- ja tiedonhallintaohjelmistojen kehittäjä meri-, laitos- ja rakennusteollisuudelle. Lähtökohdat Cadmatic oli aiemmin nojannut vahvasti perinteisiin myyntikanaviin. Kuitenkin markkinoiden muuttuessa yritys halusi laajentaa liiketoimintaansa digitaaliseen kaupankäyntiin. Verkkokaupalla halutaan vastata asiakkaiden tarpeisiin sekä kotimaassa että kansainvälisesti. Verkkokaupan tehtävänä on mahdollistaa lisenssien ja […] Lue lisää

RadioMedia

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

RadioMedia on suomalainen kaupallisten radiotoimialan kattojärjestö, jäseninään 31 yksityistä radioyhtiötä, jotka toimivat merkittävinä viestijöinä yhteiskunnassamme tavoittaen lähes 90 % suomalaisista viikottain. RadioMedian jäsenyhtiöt omistavat 90 % Suomessa myönnetyistä ohjelmistotoimiluvista ja lähes 100 % kaupallisen radiotoimialan liikevaihdosta tulee RadioMedian jäsenasemilta. RadioMedian vanhan sivuston tuen (Drupal 7) lähestyessä loppuaan RadioMedia otti Contrastiin yhteyttä tarpeenaan tehdä kokonaisvaltainen verkkosivustojen […] Lue lisää

Kiipeilyareena

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Kiipeilyareena tarjoaa monipuolista köysi- ja boulderkiipeilyä neljässä maailmanluokan kiipeilyhallissa pääkaupunkiseudulla. Yhtiön vanha sivusto oli elinkaarensa päässä, eikä palvellut enää nopeasti kasvavaa liiketoimintaa ja asiakaskuntaa. Sisällöntuottajien työ koettiin myös hankalaksi ja aikaa vieväksi. Kiipeilyareenan verkkosivusto koki käsissämme täydellisen uudistuksen ja yhtiö sai brändinsä näköisen raikkaan käyttöliittymän jäsentämään monipuolista sisältöä. Sisällöntuottajien työ helpottui ja nopeutui. Suunnittelussa keskityimme […] Lue lisää

Taidemaalariliitolle verkkokauppa ja verkkogalleria

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Taidemaalariliitto on Suomen ammattitaidemaalarien valtakunnallinen järjestö, joka työskentelee kuvataiteen edistämiseksi ja satojen kuvataiteilijoiden ammatillisten ja sosiaalisten etujen parantamiseksi. Taidemaalariliitto järjestää vuosittain Suomen suurimman kuvataidetapahtuman Kaapelitehtaalla Helsingissä. Teosvälitys-tapahtumassa esitellään ja myydään Taidemaalariliiton jäsenten töitä. Näyttelyyn osallistuu vuosittain yli 600 taidemaalaria, jolloin näytillä on lähes 1700 taideteosta ja vierailijoita vuosittain noin 20 000. Taidemaalariliitto lähestyi Contrastia tarpeenaan […] Lue lisää

We&Wine verkkopalvelu

Tekijä: Barabra

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

We & Wine on perustettu 1975. Yritys on yksi johtavista maahantuonti- ja markkinointiyrityksistä viineille ja muille alkoholijuomille Ruotsissa. We & Wine toimii sekä Ruotsin valtion monopoliyhtiön että Horeca-asiakkaiden kanssa. Toiminta perustuu neljään avainpilariin: innovaatioon, laatuun, kestävään kehitykseen ja palkittuihin viineihin. We & Winelle toteutettiin täydellinen verkkosivuston uudistus. Me Barabrassa suunnittelimme ulkoasun ja käyttöliittymän sekä toteutimme […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun