Uusi digitoimisto Suomeen, taas?
Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 17 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Rajasoft osti Buorren kehitystiimin.
Vierityspalkin toimitukselle tulleiden anonyymien vihjeiden perusteella Suomi on jälleen saamassa yhden uuden digitoimiston. Huhut koskettavat erityisesti Sataman planneri Ville Martinia ja asiakasmanageri Kimmo Vanhakangasta, joiden huhutaan virittelevän uutta toimistoa pystyyn.
Voidaanko tieto vahvistaa? Onko Vierityspalkin lukijoilla tarjota lisätietoa?
Vierityspalkin saamien tietojen perusteella kyse ei ole pelkästä villistä huhusta, joten Vierityspalkki jatkaa tapahtumien tarkkaa seurantaa, pysykää palstalla.
9 kommenttia on “Uusi digitoimisto Suomeen, taas?”
Kommentointi on suljettu.
X-files
Nyt alkaa näyttämään Sataman kannalta todella huonolta jos tuo huhu pitää paikkansa, sillä sieltähän lähtee kaikki seniorit. Meinaako Satama jatkossa tehdä kasvunsa ja kansainvälistymisensä pelkillä trainee-tason tekijöillä?
Anderson
Niin ja Kimmo Vanhakangas ei ole asiakasmanageri, vaan kovan luokan business unit director!
raipe
Vois varmaan sanoo että Satamalla vihdoin siirrytään uuteen aikaan, kun saadaan vanhat pölyt pois. GO SATAMA! Jari tais tuoda sen verran uusia ideoita vanhojen it kavereiden pöydälle… täytyypi laittaa cv meneen sinne.
effe
Kyllähän sitä kokemusta voi kartuttaa muuallakin kuin Satamalla. Satamalta löytyy useita tyyppejä joilla on yli 10 vuotta kokemusta alalta, vaikkeivat nyt kaikkia niitä vuosia Sataman palveluksessa olisivatkaan olleet.
Ei homma nyt ihan niin mustavalkoista ole tuon kokoisessa yrityksessä, että löytyy seniorit ja kaikki muut ovat ‘trainee-tason tekijöitä’…
Tommi
Satamassa vuosia olleena voisi vaan sanoa, firmassa on työskennellyt vuosien varrella yhteensä jotain 1200-1300 digitekijää (ml. USA, Saksa, Hollanti, Ruotsi, Singapore ja Suomi). Eli vaihtuvuutta sellaisen kolmen nyky-Sataman verran. Silti firma porskuttaa ja kasvaa huolimatta jengin uusiutumisesta. Yhden lähtö on toisen mahdollisuus. Satama on joka tapauksessa maamme laajin “digiyliopisto”, jossa osa jengistä jatkaa yhä opintojaan kohti “tohtorin” tutkintoa, osa suorittaa maisteria, osa kandin tutkintoa… ja monet ovat palkkalistoilla valmistuneina ammattilaisina…
Useita kv. tilejä operoidaan täältä Amsterdamista, mm. Euroopan suurin kaapelioperaattori UPC, Vodafone NL, Reed Elsevier, KPN, ABN Amro, ING Bank. Lyhyesti siis: Sataman kansainvällistyminen ei ole kiinni Suomeen perustettavista uusista digitoimistoista. Kansainvälistyminen yleensäkin on kiinni siitä, kenelle, missä ja miten palvelua tarjotaan ja siitä, että asiakkaat haluavat ostaa luotettavalta ja riittävän 1) isolta ja/tai 2) luovalta digitalolta tuotantoja ja suunnittelua. Kv. digibisneksessä Suomi on mielestäni valitettavasti melkoisen jäljessä. Kirjoittelin ajatuksia aiheesta viime vuonna näin: *linkki poistettu*
Mutta joo, eihän se itsekin seniorina ole kivaa, kun muut seniorit lähtevät rinnalta – mut hei, verratkaas mainostoimistoalan vaihtuvuutta digialaan… täähän on vielä kevyttä! :)
Pete
Itse tälläisenä hiljattain Satamasta pois seilanneena olen sitä mieltä, että terminologian täsmentäminen on oleellista.
Seniori/kokenut osaaja/vanha muutosvastarintainen jäärä – tulkintoja on monia.
Satama on kokenut viimeisten kahden vuoden aikana suuria muutoksia, firman luonne ja osin jopa tarjooma on aivan erilainen kuin aikaisemmin. Tokikin on niin, että tälläinen vaikuttaa vaihtuvuteen. Se, millä lailla se vaikuttaa Satamaan on kokonaan toinen juttu, kyseessä on edelleenkin todella hieno tarina joka jatkuu kohti uusia cliffhangereitä.
Pääasia lienee, että Satama saa pyydykseensä uusia kykyjä, ihmisiä jotka voivat luoda firmalle onnistumisia samassa mittakaavassa kuin sieltä poistuneet (ja siellä edelleen olevat, Tommi :)) kyvyt.
Times change, even in the new media.
p
Tommi
Pete, täysin samaa mieltä kanssasi, Satama ei ole se Design-Satama, mitä se oli vielä pari vuotta sitten. Satama 10-pippaloissa se näkyi hyvin.
Makeeta on se, että lähes kaikissa Suomen digifirmoissa on vanhoja satamalaisia ja kun jengi näki toisiaan, kyseessä ei ollut mielestäni “vanhojen kollegoiden” vaan lähinnä luokka/vuosikurssikokousta muistuttanut häppenki. Pienet on piirit ja usein linkkinä monella on aikaa vietettynä Hernesaaren käytävillä Henry Fordin haamua etsiessä.
Uusi media ei olisi uusi ellei muuttuisi :)
Satama ei olisi Satama, jos ei muuttuisi… jälleen….
Kuki
Tänään irtisanoutui SEKistä kaksi pitkän linjan digiosaajaa. Yllättäen eivät voi kertoa uutta osoitettaan… Sen verran on tiedossa, että liittyy ilmeisesti johonkin “uuteen” digitoimistoon…
Fast & Loud
Liittyykö Zweinstein mitenkään tähän? Hehän ovat yrittäneet kosiskella SEKiläisiä vaihtamaan leiriä osoitteessa *linkki poistettu*
Zweinsteinin toimintakonsepti löytyy osoitteesta *linkki poistettu*. Hakevat näemmä jotain mainostoimiston ja digipajan cross-overia, eli selkeästi ns. “uutta”.