Olli Kopakkala uskoo kokeilemiseen ja mittaamiseen
Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 14 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Miltä mediatalojen evästelappujen pitäisi oikeasti näyttää?.
Internetmarkkinoinnissa kaikkein tärkeintä on mittaaminen. Verkkokaupan ylläpitäjän on esimerkiksi seurattava, millä hakusanalla joku tulee ja tekee ostoksen. Olli Kopakkala, @timore, on internet-yrittäjä, joka yhteistyökumppaneineen ylläpitää Juorut.com*-viihdesivustoa, Superkauppa.fi -verkkokauppaa ja Internetmarkkinointiblogia*. Vireillä on vaasalaislähtöinen startup, jonka vaiheita voi seurata Facebookissa Tähtivoimaa!*-sivulla.
Vierityspalkki kyseli Kopakkalalta internetmarkkinoinnin mahdollisuuksista erityisesti asiantuntijan oman verkkonäkyvyyden parantamisen näkökulmasta (MP3 12MB 27min* / RSS*).
Hakusanamainonta saattaa joissain tilanteissa olla näppärä tapa saada blogilleen lisää lukijoita. Asiantuntijabloggaajan pitäisi olla selvillä oman bloginsa kävijämäärien lisäksi siitä, miten kauan sivuilla vietetään aikaa, milllaiset sisällöt kiinnostavat lukijoita ja kuinka moni lähtee pois tietyltä sivulta (bounce rate).
Blogin nimen tulee tietenkin vastata sitä hakutermiä, jolla halutaan löytyä. Blogiin johtavat linkitykset ovat erittäin tärkeitä.
Markkinointia Vaasan yliopistossa opiskelevan Kopakkalan löytää mm. LinkedInistä, Facebookista, sekä Twitteristä ja Optimointi.comista* nimimerkillä @timore.
Kirjoittajalla on työn alla Löydy – Brändää itsesi verkossa -teos*, joka ilmestyy loppuvuodesta.
(*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.)