Olli Kopakkala uskoo kokeilemiseen ja mittaamiseen

Artikkeli

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 14 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Miltä mediatalojen evästelappujen pitäisi oikeasti näyttää?.

Internetmarkkinoinnissa kaikkein tärkeintä on mittaaminen. Verkkokaupan ylläpitäjän on esimerkiksi seurattava, millä hakusanalla joku tulee ja tekee ostoksen. Olli Kopakkala, @timore, on internet-yrittäjä, joka yhteistyökumppaneineen ylläpitää Juorut.com*-viihdesivustoa, Superkauppa.fi -verkkokauppaa ja Internetmarkkinointiblogia*. Vireillä on vaasalaislähtöinen startup, jonka vaiheita voi seurata Facebookissa Tähtivoimaa!*-sivulla.

Vierityspalkki kyseli Kopakkalalta internetmarkkinoinnin mahdollisuuksista erityisesti asiantuntijan oman verkkonäkyvyyden parantamisen näkökulmasta (MP3 12MB 27min* / RSS*).

internetmarkkinointi-hakutulos

Hakusanamainonta saattaa joissain tilanteissa olla näppärä tapa saada blogilleen lisää lukijoita. Asiantuntijabloggaajan pitäisi olla selvillä oman bloginsa kävijämäärien lisäksi siitä, miten kauan sivuilla vietetään aikaa, milllaiset sisällöt kiinnostavat lukijoita ja kuinka moni lähtee pois tietyltä sivulta (bounce rate).

Blogin nimen tulee tietenkin vastata sitä hakutermiä, jolla halutaan löytyä. Blogiin johtavat linkitykset ovat erittäin tärkeitä.

Markkinointia Vaasan yliopistossa opiskelevan Kopakkalan löytää mm. LinkedInistä, Facebookista, sekä Twitteristä ja Optimointi.comista* nimimerkillä @timore.

Kirjoittajalla on työn alla Löydy – Brändää itsesi verkossa -teos*, joka ilmestyy loppuvuodesta.

(*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.)

Tuija Aalto

Radiotaustainen digimediaihminen, bloggaaja ja podcastaaja (Tuhatsanaa.net, Sulapinta.fi), työkseen kehityspäällikkö YLEn Uudet palvelut - yksikön Tulevaisuus Labissa



Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun