Ime mun digii. Ja muita nousevia mainostoimistopuheenaiheita.
Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 14 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Hankintavälkky-botti on harvinainen, hyödyllinen chatbotti.
Riku Vassinen* presents:
Inspiraationa tiettävästi SMC Hoodrats ja tavoitteena myydä monta kirjaa*.
Ehkä siihen, että mainostoimistomaailma herää nettiin, niin todellakin tarvitaan painettuja kirjoja ja rap-videoita.
(*toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomana.)
11 kommenttia on “Ime mun digii. Ja muita nousevia mainostoimistopuheenaiheita.”
Kommentointi on suljettu.
Aki Björklund
Lupaan uhrautua lukemaan kirjan ja kirjoittaa Vierityspalkkiin arvostelun, jos vain saan arvostelukappaleen. Panin Talentumille viestiä, katsotaan kelpaako blogi mediaksi.
Henrik Rydberg
Tuotantolaatu kohdillaan. Itse sisältö herätti kasan ristiriitaisia tunteita, mutta hienoa että tälläistä tehdään. Suomessa on vaikka kuinka tilaa ja tarvetta vastaavalle rohkeudelle ja kokeilulle. Toivottavasti Riku Veellä on pelissä enemmän itseironiaa kun mitä ensikatselu antaa ymmärtää.
Sami
Suomessa ei vaan mielikuvitus tunnu riittävän rap-videota pidemmälle. Lähes aina kun halutaan huomiota ja huumoria, tehdään rap-video / -biisi (ainakin omiin silmiin ja korviin osunut vain näitä).
Petteri
Miksiköhän kirja ei ole nykyaikaisesti luettavissa ilmaiseksi netissä?
Mikko K
Vassisen video oli loistava, hyvin tehty ja hauska. Tuohon ei ihan joka jamppa pysty, eikä joka tuhanneskaan. Kirja mediana saattaa siellä edelläkävijöiden eturintamassa tuntua vanhanaikaiselta, mutta uskokaa tai älkää, meitä perinteisen kirjan lukijoita on Suomessa vielä melkoinen joukko: *linkki poistettu toimimattomana*
Leif Pietilä
Havaitsen videossa huumoria, itseironiaa, itsensä likoon laittamista ja osaamista, joten tämä puoli on taitaa olla kunnossa.
Mietin silti
1) puhutteleeko video tyylillisesti ja sisällöllisesti sitä kohderyhmää, jolle kirja on suunnattu? Viitsivätkö ne, joilla on ne polttavat ongelmat jotka kirja voisi ratkaista klikata videon play-nappulaa ja katsoa videon loppuun? Ostavatko he kirjan videon perusteella?
2) mahtaako videon luoma mielikuva vastata kirjan esitystapaa ja sisältöä?
3) mikä kirjan pointti mahtaa olla?
Samalla on tietysti todettava, että video on jo minun osaltani toiminut – se on saanut minut tietoiseksi siitä, että tällainen kirja on julkaistu ja herättänyt siitä mielessäni kysymyksiä.
Jukkis
Hienoa panostusta Rikulta ja täytyy sanoa, että minuun osui ja upposi. Aion ostaa kirjan ihan pelkästään jo uteilaisuudesta ja supportista.
Sitä en ymmärrä, miksi kirja pitäisi olla luettavissa ilmaiseksi? Sitä varten on kirjastot.
Kristo
Tätä lisää ja Isompi lusikka!
Jukka
Aivan loistavaa! Isot propsit videosta. Osoitus välittämistä, viitsimisestä ja piittaamattomuudesta dissaajia kohtaan. Vaikka kirja olisi ihan shaiba, niin nostan hattua.
Jarno W
Leifin kommenttiin jatkaisin kysymällä, mitä Vassinen ja kumppanit ovat hakeneet valitsemalla Pablo Filmsin tekemän SMC Hoodrats -videon parodioinnin kohteeksi? Hoodratshan on itsessäänkin omanlaistaan parodiaa.
Ko. video löytyy http://www.youtube.com/watch?v=kn2VcdTsy-U
Ukko
Jarno W: Kirjan tekijöistä toinen oli Bassossa haastattelussa ja muistan kuunnelleeni lähetystä kotimatkalla.
Ajatus videon ja kappaleen taustalla oli reagoida isoksi paisuneeseen internetilmiöön nopeasti. SMC Hoodratsin kappale nousi nopeasti ilmiöksi laadukkaan toteutuksen ja oikean asenteen ansiosta (mm. pinkkarissa oli videosta keskustelua tyyliin ”ei kai noi oo tosissaan”) .
Itse videotahan on katsottu jo yli miljoona kertaa ja uskon tämän suuren suosion ollut yksi syy juuri kyseisen videon parodioimiseksi.
*linkki Bassoon poistettu toimimattomana*