Suomen Lähikauppa Oy harkitsee verkkoruokakauppaa

Tuija Aalto

Hoitaisitko ostoksiasi internetin kautta ja jos, niin mitä verkkokaupasta ostaisit ja kuinka usein? Suomen Lähikauppa Oy kysyy Neuvonantajiltaan, olisiko päivittäistavaroiden verkkokaupalle tarvetta. Lähikauppa Oy:n Neuvonantajille lähetetyssä verkkokyselyssä sai ottaa kantaa valikoimaan, toimitusmaksun suuruuteen ja ilmaista mielipiteensä mahdollisiin lisäpalveluihin kuten tuotteiden mahdolliseen terveellisyystietoon tai resepteihin.

Päivittäistavaroiden verkkokauppaan lähtevällä Suomen Lähikauppa Oy:llä olisi vastassaan jo ainakin kaksi toimivaa konseptia:

Ruokanet on toiminut Suomessa yli 10 vuotta. Palvelun syyskuussa ilmoittamien tietojen mukaan sen käyttäjämäärä on pysynyt tasaisena viimeisten vuosien ajan. Ruokanetin asiakkaina on  yrityksiä ja yksityisiä henkilöitä.  Yksityiset henkilöt käyttävät Ruokanetin palveluja useimmiten ajan säästämiseksi tai rajoittuneista kaupassa käynnin mahdollisuuksista johtuen. Esimerkiksi liikuntarajoitteisille, suurperheille ja vanhuksille tavallinen kaupassakäynti voi olla mahdottomuus, totesi Ruokanetin toimitusjohtaja Jyri Stenberg asiakaskirjeessä viime vuoden syyskuussa.

Päivittäistavaraa pääkaupunkiseudun lisäksi Tampereella, Turussa ja Oulussa ja kuivatavaraa koko Suomessa toimittava Ruokatori puolestaan on palvellut asiakkaita verkossa viisi vuotta.

Aiheet: toimintamallit verkossa, verkkokaupat

Tagit:

Tuija Aalto

Radiotaustainen digimediaihminen, bloggaaja ja podcstaaja (Tuhatsanaa.net, Sulapinta.fi), työkseen kehityspäällikkö YLEn Uudet palvelut - yksikön Tulevaisuus Labissa

Comments are closed.