Bisnesmiehiä kiinnostaa digistartuppien rahantekokyky

Tuija Aalto

Yrittäjät Antti Akonniemi Kisko Labsista ja Juha Rouvinen Gyllene Skorista aikovat riisua hypetyksen ja keskittyä puhumaan rahasta uudessa kotimaisessa Bisnesmiehet.com – videosarjassa.

Bisnesmiesten ensimmäinen jakso vilkaisee kahta kotimaista uutta palvelua ilman tarkempia taustatietoja tekijöistä ja tavoitteista: jaksossa kuulutetaankin Tzootin ja Balancionin vetureita haastatteluun kertomaan lisää. Uutisissa kommentoidaan News to Screenin ja Web of Trustin tilannetta.

Ohjelman katsominen ei ensimmäisten näytteiden perusteella vaadi herpaantumatonta huomiota kuvaan: puhuvat päät voi jättää taustalle soimaan ja jatkaa blogin linkkeihin. Videoilmaisu on koruttomampaa kuin Vierityspalkissa aiemmin noteeratuilla Digitytöillä.

Aiheet: verkkomediat

Tuija Aalto

Radiotaustainen digimediaihminen, bloggaaja ja podcstaaja (Tuhatsanaa.net, Sulapinta.fi), työkseen kehityspäällikkö YLEn Uudet palvelut - yksikön Tulevaisuus Labissa
  1. PerttuT says:

    Bisnesmiehet on kyllä kovin hauska konsepti. Onneksi pojat ei vaadi omalta saitiltaan samaa kuin kohteiltaan. Tuskin tuosta pojille itselleen nimittäin fyrkkaa syntyy ;)

    Mutta todella hienoa että homma toimii harrastuksena, koska tuollaista kulmaa tarvitaan. On hyvä, että jätkät vaatii ideoilta sitä fyrkkakulmaa koko ajan ja uskaltavat myös sanoa jos jonkun hypepalvelun bisnes ei vaan tunnu järkevältä.

    ON tärkeätä, että jotkut uskaltavat analysoida ja ihmetellä tulossa olevia palveluita jotka eivät ole vielä edes demotasolla:
    http://bisnesmiehet.com/2009/07/22/jakso-1-palvelut-12-balancion-tzoot/

    Ja on vieläkin tärkeämpää, että todella jos jonkun palvelun bisnesmalli ei tunnu mitään muuta kuin Facebook-kopiolta niin se uskalletaan oikeasti sanoa:
    http://bisnesmiehet.com/2009/07/23/jakso-1-palvelut-22-frosmo-jaamo/

  2. Pekka says:

    Ehkä sitä fyrkkaa syntyy tuon sivun kautta netin ulkopuolella? Tai sitten ei synny.