ActiveArk tarjoamaan hakukonemarkkinointia
Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 16 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Rajasoft osti Buorren kehitystiimin.
Hakukonemarkkinointia tarjoavien toimistojen joukkoon on kesän aikana liittynyt ActiveArk*. Vierityspalkin saamien tietojen mukaan uuden yksikön perustamisesta vastaa Mika Jokinen. Yksikköön ollaan myös rekrytoimassa “Digital Marketing Project Analyst”* -henkilöä.
ActiveArk liittyy viime aikoina vauhdikkaasti kasvaneeseen joukkoon toimistoja. Hakukonemarkkinointia tarjoavia toimistoja löytyy Suomesta jo melkoinen joukko ja ala työllistää ammattilaisiakin kohtuullisen määrän. Suomen suurimman toimijan titteliä pitää toki hallussaan Total Management* edelleen, mutta esimerkiksi hiljattain verkkosivustoaan uudistanut Estime* tulee kovaa perässä. Myös alan konkari GetItRight* on rekrytoinut lisää porukkaa aktiivisesti. Satama Analytics* porskuttaa myös edelleen vahvasti. Tuoreampia toimijoita ovat esimerkiksi Tulos ja Jemino*.
Myös moni perinteisempi toimija on lisännyt palvelutarjontaansa internet-markkinointiin liittyviä palveluita (esimerkiksi julkaisujärjestelmätoimittajat Naviatech*, Verkkoasema*, Really* sekä hakukoneyhtiö Vihtori*).
ActiveArkin aikaisempi toiminta on ollut kovasti flash-painotteista ja voisi kuvitella, että moni optimointifirma on saanut jopa liiketoimintaa näiden flash-pläjäyksien hakukonesijoituksien parantelusta. Toivottavasti ActiveArkin uuden yksikön toiminta suuntautuu myös omien flash-tuotoksien hakukonelöydettävyyden varmistamiseen.
Lue lisää: Löydä kokenut digitoimisto – Helsinki, Tampere, Turku, Oulu, Jyväskylä
[Päivitys: ActiveArkin uudesta yksiköstä lisätietoa hiljattain järjestetyn seminaarin sivuilta.*]
*Toim. huom. linkkejä poistettu toimimattomina.]
4 kommenttia on “ActiveArk tarjoamaan hakukonemarkkinointia”
Kommentointi on suljettu.
Lentävä Heppa
Ihan mielenkiintoinen tulokas ja vaikka flashiä vihaankin yli kaiken niin ihan hienot sivut firmalla.
Itseäni tosin häiritsee, ettei esim. tuota seminaaria löydy tekstimuodossa vaan pitää kuunnella hidasta puhetta, joka on esillä vain raskaassa flash videossa, jota ei voi kelata. Hakukonenäkyvyys sikseen, jotkut meistä ihan käyttäjistä suosivat pitkän sisällön kohdalla ihan lukemista.
Ilmeisesti eivät ala kuitenkaan optimointia myymään erikseen vaan palkkaavat jonkun tarkistamaan, että muuten tuotettuja sivuja löytyy myös Googlella? Eli eri sarjaan taitaa mennä mainittujen varsinaisesti optimointiin keskittyneiden yritysten kanssa.
Ja tarvetta vaikuttaisi löytyvän, sillä firman omatkaan sivut eivät nyt sijoitu oikein millään. Mutta juuri tähän ongelmaan varmaan haetaan muutosta, eli asiaa voi arvioida uudestaan parin kuukauden päästä.
Itseasiassa, olisi mielenkiintoista nähdä välillä näiden “Yritys X tulee markkinoille” sijasta katsauksia “Yritys X tuli markkinoille silloin, näin on mennyt…”, mutta noissa on tietysti omat ongelmansa.
No, aina on tilaa vielä yhdelle. :)
PerttuT
Kuulin huhuja, että ActiveArkin uusi sivusto olisi tulossa lokakuussa pihalle ja silloin kuulemma tämäkin osio olisi paremmin edustettuna. Tällöin voisi varmaan kokeilla tehdä jotain follow-up-artikkelia uuden yksikön alkutaipaleesta.
Tuo seminaarisivusto on muuten harvinaisen hyvää settiä. Video pyörii komeasti ja alapuolella on pdf:t ladattavissa. Tuollainen sivu pitäisi jokaisesta seminaarista olla tsekattavissa seminaarin jälkeen.
Hyvä huomio tuo että taitaa ActiveArk mennä enemmän hakukonemainonnan puolelle kuin optimoinnin puolelle. Ainakin seminaariesityksistä päätellen firman profiili on enemmän digitaalinen mainostoimisto kuin konsulttitoimisto – ja silloin tuo hakumainonta on esimerkiksi ihan hyvä parivaljakko noiden flash-saittien kanssa (=”nopeasti jotain tosi makeeta hyvällä meiningillä”). Vaikkakin ActiveArkin kunniaksi pitää sanoa, että vaikka raskasta flashia tulee, niin komeata jälkeä on.
Juha Söderholm
Luulen, että Active Ark on törmännyt samaan ongelmaan kun ulkomaalaiset yritykset yrittäessään suomen SEO-markkinoille, päteviä tekijöitä täällä on aika vähän. Eli työvoimaa varsin haastava löytää. Adwords-mainonnan tarjoaminen on helpompi aloittaa, vaikka senkin pätevä ja oikeaoppinen tekeminen vaatii rutkasti treeniä / tietoa.
Itseäni ko. yrityksestä lähestyttiin jo aikaisemmin ja todennäköisesti myös muita SEO-ihmisiä.
Tsemppiä kuitenkin uudelle tulokkaalle.
Lentävä Heppa
—Tuo seminaarisivusto on muuten harvinaisen hyvää settiä. Video pyörii komeasti ja alapuolella on pdf:t ladattavissa. Tuollainen sivu pitäisi jokaisesta seminaarista olla tsekattavissa seminaarin jälkeen.—
Oho, en huomannut noita aluksi. Parantaa kyllä asiaa jo selkeästi. Silti, kaipaisin tapaa kelata tuota videota.
—Hyvä huomio tuo että taitaa ActiveArk mennä enemmän hakukonemainonnan puolelle kuin optimoinnin puolelle. Ainakin seminaariesityksistä päätellen firman profiili on enemmän digitaalinen mainostoimisto kuin konsulttitoimisto – ja silloin tuo hakumainonta on esimerkiksi ihan hyvä parivaljakko noiden flash-saittien kanssa (=”nopeasti jotain tosi makeeta hyvällä meiningillä”). Vaikkakin ActiveArkin kunniaksi pitää sanoa, että vaikka raskasta flashia tulee, niin komeata jälkeä on.—
Voi olla, että menee mainonnan puolelle enemmän. Tarkoitukseni oli kuitenkin sanoa, että vaikuttaisi, että he lähinnä aikovat liittää hakukonenäkyvyyttä jo muutenkin tekemiinsä sivuihin.
Eli jos he tekevät flash sivut muutenkin, koittavat myös saada ne löytymään Googlella ja haluavat tässä auttamaan jonkun asiantuntijan. Ei vaikuttanut siltä, että he alkaisivat soittamaan asiakkaita lävitse myyden juuri optimointia tai että ihmiset alkaisivat soittamaan heille tarvitessaan optimointia. Luultavasti eivät myös panosta optimointiin (sen kummemmin sisäiseen linkitykseen kuin ulkoiseen optimointiin) ihan yhtä paljoa kuin juuri siihen keskittyvät firmat.
Eli tarkoitin, ettei varmaan tule olemaan suora kilpailija hakukoneoptimointiyrityksille. :P
Mutta joo, todella hienoa jälkeä Flashissä tekevät etusivusta päätellen. Pisteet heille siitä.