Sanoma Digital vahvistaa omia palveluitaan

Artikkeli

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 15 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Mediapool tunnetaan jatkossa Alfons Digitalina.

Sanoma Digital on ostanut enemmistön Suorakanava Oy:sta* ja hankkinut näin omistukseensa seuraavat palvelut: Rakentaja.fi, Puutarha.net, Sisustaja.com*. Palveluilla on viikossa noin 130 000 eri kävijää. Sanoma Digitalin* toimitusjohtaja Liisa Kotilaisen* lausunto:

Suorakanava* vahvistaa verkkoliiketoimintaamme lisäämällä tuoteportfolioon rakentamisen verkkopalveluja. Suorakanava on kyennyt luomaan kuluttajalle arvokkaan palvelutarjonnan sekä kohdistetun suoramarkkinoinnin mallin, jossa on paljon mahdollisuuksia. Kehitämme sitä yhdessä mm. suoramarkkinointikanava Sanoma Uniikin*, Oikotien.fi:n, Huuto.netin ja Keltaisen Pörssin kanssa. Lisäksi yhteistyömahdollisuuksia on laajalti muiden Sanoman* verkkopalveluiden, Sanoma Magazinesin* erikoislehtien sekä Nelonen Median* remontoimiseen ja sisustamiseen liittyvien ohjelmien kanssa.”

Kaikessa hiljaisuudessa Sanoma Digital on myös saanut itselleen kotisivut aikaiseksi*. Mitään spektaakkelia ei ole lähdetty tekemään, mutta ainakin ne perustiedot firmasta ja omistuksista nyt sentään löytyvät sieltä mistä pitääkin.

(*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.)

Perttu Tolvanen

Perttu on Vierityspalkin päätoimittaja ja kirjoittaja.

Perttu Tolvanen on digitaalisten palveluiden suunnittelun, arkkitehtuuriratkaisujen ja kumppanivalintojen asiantuntija. Perttu on konsulttiyhtiö North Patrol Oy:n konsultti ja omistaja. North Patrol on digitoimistoista ja järjestelmätoimittajista riippumaton konsulttiyhtiö, joka auttaa asiakkaita suunnittelemaan digitaalisia palveluita, valitsemaan sopivimmat teknologiat, kilpailuttamaan osaavimmat kumppanit ja varmistamaan budjetin ennustettavuuden. Ota yhteyttä!

5 kommenttia on “Sanoma Digital vahvistaa omia palveluitaan”

  1. Vaikeaa tuo liikkeellelähtö on aina. Kannattaa kuitenkin huomata esimrkiksi Tyylitaivaan luvuista nimenomaan ladattujen sivujen määrä.

    Liki puoli miljoonaa sivunlatausta tuolla kävijämäärällä tarkoittaa sitä, että palvelun löytäneet ovat saman tien koukahtaneet. Vai?

  2. Vahvistus on nähtävästi tarpeen päätellen Sanoma Digitalin omien innovaatioiden nähtävästi heikohkosta menestyksestä.

    Kuluttajapalveluista Tyylitaivas.fi:n kävijmäärä pyörii 10000:n ja foody.fi:n 6000:n kieppeillä. Muista omatuotantoisista sivustoista ei tilastoja julkaista, josta maallikko päättelee että kävijämäärät ovat edellä mainittujakin vähäisempiä.

    Hintaseuranta.fi on polkenut kokolailla paikallaan sitten MBNetistä (l. Sanoma Magazines Finlandista) eriyttämisen ja siirtymisen Sanoma Digitalin vastuulle.

    Muut markkinapaikat ovat kävijätilastoista (sekä kyseisten palveluiden että vastaavien kilpailijoiden) päätellen melko kypsässä markkinatilanteessa eikä merkittävää kasvua ole näköpiirissä.

    Mitä tästä sitten voisi päätellä? Ainakaan Sanoma Digitalin ensimmäinen 1.5 vuotta eivät näytä olleen suurmenestys kävijämäärillä laskettuna. Toisin sanoen: ei se oo heleppoo isollekkaan.

  3. On melkoisen väärin olettaa että Sanomien markkinapaikat ja niiden lähinnä almalaiset kilpailijat olisivat kypsässä markkinatilanteessa. Luokitellun liiketoiminnan kasvuodotukset ovat lähes samaa luokkaa kuin verkkomainonnan.

  4. Ainakin luokitellut kokoomasaitit + kohderyhmäsaitit yhdessä ovat sellainen yhdistelmä jolla varmasti pystyy tarjoamaan parempaa menekkiä myös myyjille & repimään sitä kautta parempia hintoja, olettaisin.

    Ainakin viime aikaisten ostosten perusteella nuo omat saitit vaikuttavat olevan se pelikenttä jossa lähinnä on harjoiteltu yhteisöjen pyörittämistä ja osaamista sitten sovelletaan nyt ostettujen saittien kehittämisessä.

    Rakentaja.fi on ainakin sellainen palvelu joka kaipaa rajua remonttia itsekin. Potentiaalia varmasti on kyllä hillittömästi koska palveluhan sijoittuu hakukoneissa kärkeen n+1 termillä. Käytettävyydelle ja tekniselle alustalle joutuukin sitten varmaan tekemään muutakin kuin pintaremonttia.

  5. […] Sanoma Digital tosin vahvisti juuri hiljattain omaa asumiseen ja rakentamiseen keskittyvää kokonai…. […]

Kommentointi on suljettu.


Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun