Artikkelit
Ravintoloiden verkkokauppa pyörii Woltin ja Foodoran avulla

Viimeisin julkaistu referenssiprojekti: Sitra (3 vuotta sitten)
Frantic Vierityspalkissa:
Tältä sivulta löydät Franticin referenssejä vuosilta 2012-2018. Referenssit on julkaistu Vierityspalkin Julkaisut-palstalla, joka listaa uusia kotimaisia web-palveluita ja digikanava-projekteja.
Ota yhteyttä: / / www.frantic.com
Tekijä: Frantic
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Digitaalinen viestintä on tärkeä osa Sitran vaikuttavuustyötä, joten Sitran 50. juhlavuoden kunniaksi tulevaisuusviestintä haluttiin tuoda entistä lähemmäksi tavallisia kansalaisia. Sitra.fi-palvelun uudistamisessa tavoite olikin luoda kokonaan uudenlainen käyttökokemus verkossa tarjottaville sisällöille sekä olla Suomen merkittävin tulevaisuutta koskevan tiedon ja tutkimuksen koti.
Suunnittelimme ja toteutimme Exove Designin tekemän konseptin pohjalta Sitralle WordPressillä toimivan uuden verkkopalvelun. Sitra.fi on kaunis, käytettävyydeltään erinomainen ja innostava tulevaisuusmedia, joka tarttuu ajankohtaisiin ilmiöihin ja toimii suunnannäyttäjänä. Komponenttipohjaisen rakenteensa ansiosta se on myös joustava ja taipuu moneen, myös tulevaisuudessa.
Sitra.fi on iloksemme herättänyt laajasti kiinnostusta ja ylittänyt kaikki sille asetetut tavoitteensa. Procom palkitsi palvelun Vuoden sidosryhmämedia -palkinnolla, ja elämäntapatestin teki ensimmäisten viikkojen aikana yli 140 000 suomalaista.
Tekijä: Frantic
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Mannerheimin Lastensuojeluliitto edistää lapsen oikeutta hyvään ja onnelliseen lapsuuteen. Uudistimme sekä MLL.fi-palvelun että Nuortennetin vastaamaan Mannerheimin Lastensuojeluliiton ja sen jäsenten muuttuvia tarpeita.
Mannerheimin Lastensuojeluliiton tavoitteena oli luoda heidän pääkohderyhmilleen digitaalinen palvelu, josta he saavat helposti tarvitsemansa tuen – ajasta, paikasta ja laitteesta riippumatta.
Loimme palvelun, joka helpottaa sekä kävijöiden asioimista että useiden MLL:n asiantuntijoiden työtä heidän tuottaessaan sivuille tietosisältöä tai tehdessään uusia varainkeruukampanjoita. Suunnittelun lähtökohtana oli madaltaa kynnystä Mannerheimin Lastensuojeluliiton toimintaan osallistumiseen sekä lahjoitusten tekemiseen. Kohderyhmätestauksessa uusi sivusto on koettu selkeäksi ja helposti lähestyttäväksi. Palvelulle on myös määritelty analytiikkaan tärkeimmät seurantapisteet, maalit ja työpöytänäkymät, jotta sivuston kehitys jatkossa voidaan pohjata dataan.
Tekijä: Frantic
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Isku Interiorin palvelu-uudistus käynnistyi kokonaisvaltaisella palvelukonseptoinnilla ja teknisellä määrittelyllä. Tavoitteena oli sulauttaa liiketoiminnalliset ja käyttäjän toimintaa ohjaavat tavoitteet toimivaksi palvelukokonaisuudeksi, jossa konversiot ja käyttäjän flow on yksinkertaistettu nykyisestä. Taustatutkimusvaihe sisälsi laajan kilpailijakentän kartoituksen, visuaalisen linjan työstämisen osallistamisen menetelmillä sekä käyttäjien liikkumisen analysoinnin nykypalvelussa.
Työpajoissa asiakkaan eri asiantuntijoita (myyjistä sisustussuunnittelijoihin ja tuotepäälliköistä asiakaspalveluhenkilöstöön) osallistettiin visuaalisuuden, sisältöjen ja toiminnallisuuksien määrittelyssä ja priorisoinnissa.
Verkkopalvelu-uudistus eteni määrittelystä MVP (Minimum Viable Product)-version suunnitteluun ja toteutukseen. Uudistuksen ensimmäisessä vaiheessa keskityttiin kohderyhmälähtöiseen suunnitteluun, tuotteiden monipuoliseen selailtavuuteen, uuden alustan käyttöönottoon sekä sisällön uudelleenmuotoiluun.
Työn tuloksena syntyi entistä paremmin yritysasiakkaita, arkkitehteja ja käyttäjiä palveleva responsiivinen ja visuaalinen kokonaisuus, joka kietoo inspiraation ja intuitiivisen käyttökokemuksen yhteen.
Palvelu julkaistiin kesäkuussa 2016.
Tekijä: Frantic
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Pelastakaa Lapset auttaa nyt myös digitaalisesti paremmin. WordPressin ja WooCommercen hydbridi tarjoilee laajasti tietosisältöjä, mahdollistaa lahjoittamisen, jäseneksi liittymisen sekä toivelahjojen ja tuotteiden ostamisen. Paikallisyhdistyksetkin saivat uudet, omat sivustonsa, jotta kaikilla olisi mahdollisuus osallistua toimintaan aiempaa tehokkaammin.
Tekijä: Frantic
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Alma Median uusi responsiivinen asiakaspalvelusivusto tuo tilausten hallinnan, kanta-asiakasedut ja vastaukset mieltä askarruttaviin kysymyksiin sujuvasti käden ulottuville myös mobiililaitteilla. Tyylikkään toteutuksen mahdollistaa Pattern Labin, WordPressin ja Angular-sovellusten saumaton yhdistäminen. Ensimmäinen julkaistu osio on Lapin Kansan Asiakaspalvelu.
Tekijä: Frantic
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Finanssialan kouluttaja Finva sai meiltä kokonaisvaltaisen uudistuksen. Uudistimme Finvan brändivärit ja yleisilmeen, sekä suunnittelimme ja toteutimme Finvan koulutuksia ja julkaisuja tarjoavan responsiivisen WordPress-pohjaisen verkkopalvelun. Nyt koulutustarjonta on helposti silmäiltävissä heti etusivulla, lisätiedot on näppärästi saatavilla ja koulutuksiin on kätevä ilmoittautua.
Tekijä: Frantic
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu
Lähdettäessä siirtämään Funzin koulutussovellusta mobiiliversiona verkkoon, oli tavoitteenamme luoda kehittyvien markkinoiden käyttäjille kevyt ja Funzin visuaaliselle ilmeelle uskollinen versio. Yhtenä tärkeänä jakokanavana toimiva Internet.org ja loppukäyttäjien laitteet loivat raamit projektin teknisille ratkaisuille. Frantic suunnitteli ja toteutti palvelun.
Tekijä: Frantic
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Tutkiessamme vanhaa cancer.fi-palvelua huomasimme, ettei se riittänyt yksinään palvelemaan kaikkia Syöpäjärjestön sidosryhmiä. Jaoimmekin sen kahdeksi WordPress-pohjaiseksi palveluksi, joiden sisällöt on targetoitu erikseen potilaille, sukulaisille, vapaaehtoisille ja tutkijoille. Palveluissa on käytetty Pattern Labia, jonka avulla visuaalinen ilme saatiin pidettyä yhtenäisenä molemmissa palveluissa.
Tekijä: Frantic
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Uudistettu Vaasan.fi jakaa hyvää nyt myös digitaalisesti. Tuotteet ja reseptit on ryhmitelty teemoittain, ne ovat helposti löydettävissä ja inspiroivat kokeilemaan jotakin uutta. Vahvasti visuaalinen palvelu toimii hyvin myös kampanjointiin ja kuluttajat pääsevät osallistumaan keskusteluun somesisältöineen.
Tekijät: Avoltus Oy (Toteutus), Frantic
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto
Frantic uudisti Tekniikka&Talous-verkkopalvelun rakenteen, visuaalisen ilmeen ja toi sen ajantasalle käytettävyydessä. Kaikki palvelun sivujen ja näkymien elementit tulevat luomastamme Talentumin laajuisesta Pattern Labista, jolloin yhdelle sivustolle luotu komponentti on vietävissä käyttöön helposti kaikkiin konsernin verkkopalveluihin.
Avoltus toteutti uudistuksen luomamme Pattern Labin pohjalta.
Tekijä: Frantic
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Frantic suunnitteli ja toteutti tämän WordPressin vauhdittaman palvelun. Sivusto tarjoaa täydellisen alustan rauhan edesauttamiseen saumattoman käyttöliittymäsuunnittelun ja visuaalisen vaikuttavuuden kautta.
Tekijä: Frantic
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Frantic selkeytti R-kioskin vanhaa palvelua ja toi sen uudelle aikakaudelle paremmilla hakutoiminnoilla, kartoilla ja social feedillä. Tietojen päivittäminen sivustolle tapahtuu helposti ERP-integraation kautta, kun taas itse sivusto on tehty WordPressin päälle.
Tekijä: Frantic
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto
Frantic valittiin suunnittelemaan ja toteuttamaan tämän vuoden Grand One kilpailusivusto. Kantavana konseptina oli pitää sivusto yksinkertaisen selkeänä sekä tuoda jotain uutta kilpailun visuaaliseen ilmeeseen kontrastien sekä rohkeuden kautta. Responsiivinen sivusto nokkelilla front-end toiminnallisuuksilla höystettynä rakennettiin räätälöidysti toimimaan Herokun pilveen.
Tekijä: Frantic
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto
#kirja on Suomen suurimpien kirjakustantamoiden yhteistyönä syntynyt palvelu, joka yhdistää ihmiset ja kirjat. Se on innovatiivinen konsepti, joka tekee kirjoista ja niiden lukemisesta sosiaalisen tapahtuman. Palvelu kerää keskustelut ja sosiaaliset ilmiöt eri alustoilta samaan paikkaan.
Lukuvinkit, arvostelut, artikkelit, ajankohtaiset aiheet ja kirjailijaesittelyt tekevät interaktiivisesta palvelusta täydellisen avun sekä intoilijoille että ideoita etsiville ostajille. Sosiaalinen #kirja on helppokäyttöinen kaikille missä vaan.
Tekijä: Frantic
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Korkeasaari uudisti digitaalisen kotinsa, korkeasaari.fi-sivuston, 125-juhlavuoden kunniaksi. Uudistuksessa painotettiin kävijälähtöisyttä sekä Korkeasaaren laajan toiminnan tuoretta esittelyä. Korkeasaari.fi tuotettiin WordPress-sisällönhallintajärjestelmällä.
Tekijä: Frantic
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto
Suomenlinna on yksi Suomen seitsemästä maailmanperintökohteesta. Uusi verkkopalvelu suunniteltiin palvelemaan useita eri käyttäjäryhmiä, aina kuvausryhmistä juhlapaikkojen etsijöihin – päivävierailijoita unohtamatta. Suomenlinnan uusi monikielinen verkkopalvelu on toteutettu WordPressillä.
Tekijä: Frantic
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto
Frantic suunnitteli ja toteutti Staffpoint-konsernin eri yrityksille (Staffpoint, Spring House ja Saima Soft) täydelliset sivustouudistukset. Staffpoint.fi-uudistuksessa panostettiin avoimien työpaikkojen löydettävyyteen sekä uusien palvelukokonaisuuksien laajaan esittelyyn. Kaikki palvelut tuotettiin WordPress-sisällönhallintajärjestelmällä.
www.staffpoint.fi
www.springhouse.fi
www.saimasoft.fi
Tekijät: Frantic, Kotisivukone
Ideakone Oy uudisti kotisivukone.fi –sivuston yhdessä Franticin kanssa.
Kotisivukone on hyvin markkinointivetoinen itsepalvelukonsepti ja markkinoinnin kautta sivustolle saatava liikenne on konvertoitava mahdollisimman tehokkaasti ilmaisen kokeilujakson aloittaviksi kokeilijoiksi ja sen jälkeen maksaviksi asiakkaiksi.
Uuden sivuston tavoitteena oli ensisijaisesti kasvattaa uusien kokeilijoiden määrää, mutta toisaalta tuoda myös tukipalvelut paremmin nykyisten asiakkaiden saataville. Vaikka Kotisivukoneen tuhannet itsepalveluasiakkaat jakautuvat lukuisiin eri segmentteihin, ovat pienyritykset palvelun selkeä pääkohderyhmä.
Franticin toteuttama graafinen ilme perustui ”asiakaskuvakollaasiin”, jossa pääroolissa olisi palvelun todelliset asiakkaat. Koska itsepalvelukonseptissa asiakkaita ei juuri kohdata silmästä silmään, haluttiin palvelulle rakentaa lisää inhimillisyyttä ja tuoda myös esiin ihmisiä Kotisivukone-palvelun takaa. Tätä konseptia varten toteutettiin erillinen valokuvaussessio Helsingissä.
Vierityspalkki on blogi kotimaisen web-alan trendeistä, tapahtumista ja toimistoista. Seuraa, niin tiedät ketkä tekevät parhaat verkkopalvelut, web-sovellukset ja verkkokaupat Suomessa.