Vierityspalkki.fi
  • Artikkelit
  • Työpaikat 14
  • Julkaisut
  • Toimistot
  • Toimitus
  • Syöte
  • Palaute
  • Vierityspalkki Twitterissä
  • Vierityspalkki Facebookissa
MENU

Artikkelit

Ravintoloiden verkkokauppa pyörii Woltin ja Foodoran avulla

Artikkelit

Valu Digital liittyi kahden miljoonan kerhoon

Artikkelit

Journalisti-lehti kirjoittaa mediatalojen uusista ansaintamalleista

Artikkelit

Pienten budjettien verkkopalvelut kisaavat taas Grand Onessa

Exove

Viimeisin julkaistu referenssiprojekti: Loiste.fi (1 vuosi sitten)

Vierityspalkissa kirjoitettua: Katsaus Drupal-toimistojen markkinaan vuonna 2019, Intohimoisimmat Drupal-toimistot Suomessa (2016), Drupal-toimistot Suomessa 2015

Tältä sivulta löydät Exoven referenssejä vuosilta 2012-2019. Referenssit on julkaistu Vierityspalkin Julkaisut-palstalla, joka listaa uusia kotimaisia web-palveluita ja digikanava-projekteja.

Ota yhteyttä: / / www.exove.fi

Loiste.fi

8.11.2019 klo 09.43

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Loisteen verkkosivut oli rakennettu Drupal 7 -sisällönhallintajärjestelmän päälle. Loisteella oli tarve kehittää asiakaskokemusta saumattomaksi ja samalla kehittää sivuston ulkoasua. Sivusto palvelee pääosin kolmen yhtiön (Ekosähkö, Loiste Sähkönmyynti sekä Loiste Sähköverkko) sidosryhmiä. Jokaiselle sivustolle oli suunniteltu uusi ilme ja värimaailma. Sivuston uuden ilmeen suunnitteli HiQ ja Exovea pyydettiin mukaan tekemään teknistä kehitystyötä.

Multisite toteutus helpottaa sivustojen ylläpitoa ja jatkokehitystä sillä jokaisella sivulla on sama rakenne jolloin samoja ominaisuuksia voidaan hyödyntää läpi sivustojen. Samaan aikaan voimme pitää käyttäjät sivustokohtaisina. Projektissa uudistimme myös Loisteen sopimuslaskurin, joka yksinkertaisti ja selkeytti uuden sähkösopimuksen tekemistä.

Projektin kohokohdat

Drupal 7 -multisite-toteutus mahdollistaa loppukäyttäjälle saumattoman siirtymisen palvelusta toiseen. Palveluiden rakenne on yhtenäinen, mutta värimaailma ja sisältö muuttuu Loisteen eri yhtiöiden brändivärien sekä kohderyhmien mukaan.

Sivustojen julkaisu onnistui suunnitellusti sovitussa aikataulussa ja budjetissa. Projektitiimin yhteistyö sujui mainiosti, ja ketterää kehitysprojektia tuettiin ‘on-site’-päivillä, jolloin koko tiimi istui kerran viikossa samassa tilassa. Tämä mahdollisti nopean palautteen ja synkronoidun yhteistyön monitoimittajaympäristössä. Asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset säilyivät kympissä läpi projektin.

Tärkeää projektin onnistumisessa oli Loisteen projektin omistajien aktiivisuus sekä asiantuntijuus. Exoven ja Loisteen yhteisymmärrys projektin tavoitteista ja toimintatavoista mahdollisti ketterän projektin läpiviennin sen suunnitellulla kehyksellä.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Neste.fi

8.8.2019 klo 13.19

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Exove suunnitteli ja toteutti Neste.fi -palvelun, joka koostuu verkkokaupasta, palvelukanavasta ja tietopankista yksityis- ja yritysasiakkaille.

Projektin tavoitteena oli parantaa asiakaskokemusta ja lisätä myyntiä joustavalla ja tulevaisuusturvallisella alustalla, jonka avulla Neste pystyy toteuttamaan uusien digitaalisten kanavien potentiaalin.

Toteutimme palvelun konseptin tiiviissä yhteistyössä Nesteen tiimien, asiakaspalvelun ja valittujen asiakkaiden kanssa. Palvelua testattiin loppukäyttäjillä prototyypin avulla, jolloin saatiin arvokasta käyttäjäpalautetta.

Tekninen toteutus tehtiin Drupal-sisällönhallinta- ja verkkokauppa-alustalla. Node.JS-teknologian avulla palvelu integroitiin Nesteen toiminnanohjausjärjestelmään ja muihin taustajärjestelmiin skaalautuvasti.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Jyväskylän kaupunki

8.8.2019 klo 13.18

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Jyväskylän verkkosivuston uudistus haluttiin toteuttaa joustavasti – suuren kokonaisuuden tarpeet huomioiden ja tulevaisuutta ajatellen. Uuden kokonaisuuden pääsivusto tulee olemaan laaja, lähes 14 000 sivun kokonaisuus, joka jakautuu useisiin erillisiin alasivustoihin.

Jyväskylän kaupungin verkkopalvelu-uudistuksessa korostuvat kaupungin tarjoamien monipuolisten palveluiden esittely havainnollisesti, informatiivisesti ja selkeästi. Koska sisältökokonaisuus on suuri, uudistuksessa kiinnitettiin erityistä huomiota rakenteen selkeyteen. Näin haluttiin varmistaa, että käyttäjät löytävät tarvitsemansa tiedon helposti. Myös erilaiset kohderyhmät, kuten lapsiperheet, nuoret ja maahanmuuttajat, huomioitiin kohdennetuilla palveluilla, jotka kerättiin omiksi kokonaisuuksikseen yhteen paikkaan.

Jyväskylän kaupunki halusi toteuttaa sivustouudistuksen mahdollisimman kustannustehokkaasti, joten siinä päätettiin hyödyntää kuntien välistä yhteistyötä ja Turun kaupungille toteutettua avointa Kada-verkkopalvelualustaa. Alusta on rakennettu Drupal 7 -julkaisujärjestelmällä ja se on suunniteltu erityisesti kuntien verkkopalvelutarpeita ajatellen.

Jyväskylän kaupunki oli suunnitellut pari vuotta aikaisemmin sivuston visuaalisen ilmeen, joka oli käytössä myös vanhalla sivustolla. Uuden sivuston ulkoasu toteutettiin pitkälti olemassaolevan sivuston mukaisesti, ja konseptiin tehtiin vain pieniä muutoksia matkan varrella.

Sisällöntuottajien runsaan lukumäärän vuoksi sivuston käyttäjähallinta haluttiin yhdistää kaupungin yleiseen käyttäjähallintaan. Tätä varten rakennettiin Active Directory -sisäänkirjautuminen. Tämän lisäksi joustava ratkaisu mahdollistaa myös ulkopuolisten käyttäjien lisäämisen sisällöntuotantoa avittamaan.

Sivuston uudistus toteutettiin joustavasti niin, että ominaisuuksia ja sivuston osia testattiin sisäisesti jatkuvasti projektin aikana. Kun sivustokokonaisuudesta saatiin rakennettua riittävän laaja ja sisäisesti testattu kokonaisuus, se julkaistiin vanhan sivuston rinnalle beta-versiona. Näin sivustosta saatiin palautetta sekä kuntalaisilta että henkilökunnalta.

Jyväskylän kaupunki halusi kumppanikseen kokeneen toimijan, joka pystyisi rakentamaan hyvin toimivan sivustokokonaisuuden, jota Jyväskylän kaupungin olisi helppo jatkokehittää itsenäisesti julkaisun jälkeen. Exove toteutti sivuston backend-kehitystyön sekä integraatiot.

Yhteistyö Jyväskylän kaupungin ja Exoven välillä oli tiivistä koko projektin ajan, mikä teki projektin etenemisestä mutkatonta. Apuna käytettiin Slack-pikaviestinpalvelua, videopalavereja ja tarvittaessa tavattiin myös kasvotusten. Jatkuvan kommunikaation avulla asioista saatiin sovittua ketterästi ja sivusto saatiin julkaistua joustavassa aikataulussa.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

BusinessOulun sähköinen yrityshakemisto

8.8.2019 klo 08.35

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

BusinessOulun sähköinen hakemisto palvelee yrityksiä, sijoittajia sekä kuluttajia. Yritykset voivat etsiä yhteistyökumppaneita ja kartoittaa toimialaa palvelun avulla. Sijoittajat puolestaan, voivat etsiä sijoituskohteita ja kuluttajat palveluita, hakemiston avulla.

Businessoulu.com-sivustolla oleva sähköinen yrityshakemisto oli toteutettu vuosia aiemmin, eikä sen sisältöä ollut ylläpidetty. Sähköisen hakemiston olivat korvanneet paperiset katalogit, joissa on esitelty alueen yritykset ja joista saa kattavan kuvan alueen yritystoiminnasta. Paperisiin katalogeihin päädyttiin, koska niitä oli helppo jakaa mm. messuilla.

Sähköinen hakemisto haluttiin elvyttää digitalisoimalla paperiset katalogit. Uusi palvelu tulisi siis korvaamaan vanhan sähköisen hakemiston ja toimimaan paperisten katalogien rinnalla. Uuden palvelun tavoitteita olivat mm. alueen yritystoiminnan läpinäkyvyyden luominen sekä yritysyhteistyön tukeminen.

Palvelua oli jo konseptoitu talon sisällä ja ensimmäiset suunnitelmat tulevasta yrityshakemistosta olivat jo valmiina, kun palvelua lähdettiin toteuttamaan. Toteutusvaiheessa järjestettiin aloituspalaveri, jossa Exoven ja BusinessOulun projektitiimit kävivät yhdessä läpi palvelun rakenteen, toiminnallisuudet ja ulkoasun. Aloituspalaverin palautteen perusteella käyttöliittymään tehtiin tarvittavat muutokset teknisen työn aloittamiseksi. Uusi yrityshakemisto toteutettiin WordPress-julkaisujärjestelmällä.

Nopealla ja tiiviillä kommunikaatiolla projekti toteutettiin annetussa budjetissa ja aikataulussa. Lopputuloksena syntyi uusi yrityshakemisto oulucompanies.fi, jonne voi ilmoittaa oman yrityksensä ja josta löytyvät helposti paikalliset yritykset. Yrityshakemiston avulla ulkomaiset sijoittajat saavat nopeasti ja helposti kattavan kuvan alueen yritysekosysteemistä ja tarjonnasta ja paikalliset yritykset löytävät yhteistyökumppaneita.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

MyBisnode-palvelu

8.8.2019 klo 08.32

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

EU:n tietosuoja-asetuksen myötä oli odotettavissa, että yksityishenkilöiden tietopyynnöt lisääntyvät voimakkaasti ja tätä varten Bisnode tahtoi itsepalvelukanavan. Suunnittelun yhteydessä mielikuvitus laukkasi ja ideat kerättiin MyBisnode-palvelun roadmapiksi.

Ensimmäisen julkaisun jälkeen olemme laajentaneet palvelua jatkuvasti. Nykyään palvelussa voi GDPR-asioiden lisäksi ostaa ja asettaa omaehtoisen luottokiellon ja monitoroinnin identiteettivarkauksien ehkäisemiseksi. Palvelun kohderyhmää on myös laajennettu yksityishenkilöistä yrityksiin.

MyBisnode on tuonut hyötyjä asiakaspalvelun kuormituksen vähenemisen kautta sekä synnyttämällä uutta liiketoimintaa omalla luottokiellolla ja monitorointipalvelulla.

Kehitämme MyBisnodea tiiviissä yhteistyössä Bisnoden kehitystiimin kanssa, sillä datalähteiden integraatiot MyBisnodeen ovat tärkeä osa kokonaisarkkitehtuuria. MyBisnoden alusta on toteutettu Node.js:llä ja käyttöliittymä Reactilla. Valitut teknologiat ovat suorituskykyisiä ja joustavia, ja siksi ne soveltuvat erinomaisesti tällaisten digitaalisten palvelukanavien kehittämiseen, joissa on integraatioita sekä kirjautumis- ja maksutoimintoja.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Fennovoima

24.1.2019 klo 10.51

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Fennovoima on ydinenergiayritys, jonka tavoitteena on tuottaa sähköä kuormittamatta ilmastoa. Ydinvoimalaitos tulee valmistuttuaan tuottamaan 10 prosenttia Suomen kasvavasta energiatarpeesta – ilman päästöjä.

Fennovoima halusi uudistaa verkkosivustonsa, jotta se vastaisi heidän viestintätarpeitaan. Yrityksellä on tärkeä tehtävä Suomen energiantuotannon turvaamisessa vastuullisesti myös tulevaisuudessa.

Ennen sivustouudistusta Fennovoimalla oli neljä erillistä sivustoa: asiakaslehti, vastuullisuusraportti, kampanjasivusto uuden energian tuotannosta Suomessa sekä Fennovoiman yleissivusto. Nämä sivustot olivat teknisesti erillään, eikä niiden välillä ollut integraatioita.

Yksi projektin tavoitteista oli yhdistää nämä olemassa olevat sivustot yhden sivuston alle ja helpottaa siten sisällönhallintaa ja sivuston ylläpitoa. Sisällönhallinnallisten tavoitteiden täyttämiseksi ja sivustojen yhdistämiseksi päätimme toteuttaa uudistuksen Drupal-sisällönhallintajärjestelmällä.

Aloitimme projektin palvelumuotoilutyöpajoilla yhdessä Fennovoiman tiimin kanssa. Työpajojen aikana määrittelimme sivustouudistuksen tarpeet ja olimme valmiita ryhtymään käyttöliittymä- ja visuaaliseen suunnitteluun sekä tekniseen toteutukseen. Sivustolle määriteltiin myös korkeat tietoturvavaatimukset. Sisällönhallinnan ja ylläpidon yksinkertaistamiseksi päätimme yhdistää kaikki muut sivustot yhteen paikkaan, ja olemassa olevista sivustoista ainoastaan hiljattain tehty energiaasuomelle.fi-kampanjasivusto säilyi erillään.

Vastuullisuus on tärkeä arvo Fennovoimalle, ja he julkaisevat vastuullisuusraportin vuosittain. Yksi Fennovoiman tavoitteista on tarjota ihmisille tietoa vastuullisesta energiantuotannosta Suomessa. Näiden tavoitteiden takia oli tärkeää, että vastuullisuusraportti olisi helposti löydettävissä. Niinpä vastuullisuusraporttiin pääsee käsiksi sivuston ylävalikosta.

Fennovoima.fi-sivusto on tärkeä tietolähde Suomen energiantuotantoon liittyen, mutta sivustolla on myös merkittävä rooli Fennovoiman rekrytointilähteenä. Fennovoima järjestää vuosittain jatkuvasti rekrytointikampanjoita, jotka vaativat sivustolta vakautta myös kävijäpiikkien aikana. Sivustouudistuksen julkaisu ajoitettiinkin syksyn ensimmäistä rekrytointikampanjaa silmällä pitäen.

Sen lisäksi, että Fennovoiman sivusto on visuaalisesti viehättävä, se on myös osoittautunut helppokäyttöiseksi työkaluksi Fennovoiman sisällöntuottajille, vaikka he eivät olleet aikaisemmin käyttäneet Drupal-sisällönhallintajärjestelmää.

Projekti oli menestys, ja sivusto julkaistiin juuri ennen syksyn suurta rekrytointikampanjaa. Ketterä työskentelymalli osoittautui menestyksekkääksi, sillä jatkuvan viestinnän ja nopean päätöksenteon avulla projekti eteni ongelmitta.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Validia

25.9.2018 klo 11.40

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Fyysisesti tai henkisesti vammaiset voivat joskus tarvita muiden tukea ja apua saadakseen sellaisen elämän kuin haluavat. Tämän avunannon Validia Asumisen ja Validia Kuntoutuksen henkilökunta asetti tavoitteekseen jo vuosikymmeniä sitten. Nyt oli selvää, että myös verkkopalvelut kaipasivat uudistusta ja uudelleenjärjestelyä, jotta käyttäjien elämää voitaisiin helpottaa myös digitaalisesti.

Yleensä uudistusprojekteissa lähdetään liikkeelle siitä, että rakennetaan sivuston perusta kuntoon. Validian kohdalla tilanne oli kuitenkin toinen, sillä Invalidiliitto – johon sekä Validia Asuminen ja Validia Kuntoutus kuuluvat – oli vastikään uudistanut verkkosivustonsa yhteistyössä Exoven kanssa ja oli halukas antamaan verkkosivuston koodin Validian käyttöön. Tämä tarkoitti sitä, että kaikki perustoiminnallisuudet saatiin toteutettua kustannustehokkaasti, ja projektissa päästiin keskittymään käyttäjien tarpeisiin ja sisällön esittämiseen.

Koska perustoiminnallisuudet olivat jo hallussa, projektin tavoitteiksi asetettiin

– helppokäyttöisyys
– elämyksellisyys
– myynnillisyys

Projektissa keskityttiin käytettävyyteen ja saavutettavuuteen, jotka auttaisivat projektin tavoitteiden saavuttamista. Siksi oli luontevaa ottaa käyttäjät mukaan heti alusta lähtien. Tämä tarkoitti asiakkaiden, heidän läheistensä, kunnallistason päättäjien ja Validian henkilökunnan osallistamista yhteiskehittelyprosessiin, joka koostui muun muassa henkilöhaastatteluista, työpajoista ja intensiivisistä testauspäivistä, jossa prototyyppiä päästiin kokeilemaan.

Prosessin aikana määrittelimme yhdessä, mikä tekee Validiasta ainutlaatuisen – korkeatasoinen ammattitaito ja huolehtiva ilmapiiri palveluiden tarjoamiselle. Nämä perusarvot otettiin suunnittelun ajureiksi, jotka yhdessä mobiililähtöisen suunnittelun kanssa haastoivat koko projektitiimiä priorisoimaan ja yksinkertaistamaan sekä sisältöä että sivustolle kehitettäviä ominaisuuksia.

Sivusto rakennettiin yhteiskehittelystä saatujen tulosten pohjalta, ja se perustuu siten täysin käyttäjien tarpeisiin ottaen samanaikaisesti huomioon Validian liiketoimintatavoitteet. Runsaan ristiinlinkittämisen ja huolella sijoiteltujen nostojen avulla pystyimme pitämään tiedon intuitiivisena ja helposti löydettävänä läpi sivuston. Sivuston rakenne on helppo oppia, sillä lähes kaikki elementit on pidetty yksinkertaisina ja yhtenäisinä – tämä on olennaista käyttäjille, joilla on vammoja. Tarjottujen palveluiden vaikutuksesta ja arvosta kerrotaan huolella luotujen tarinoiden, kuvien ja palvelukuvausten avulla.

Projektissa käytettiin alustana Drupal 8 -sisällönhallintajärjestelmää, kuten Invalidiliitonkin projektissa. Yhteiskehittelyprosessin aikana teknologiavalinnat ja jo kehitetyt ominaisuudet pidettiin mielessä. Tällä tavoin pystyimme hyödyntämään paljon jo olemassaolevia ratkaisuja ja tekemään mahdollisimman pieniä muutoksia esimerkiksi sisältötyyppeihin, SOLR-hakuun ja integraatioihin. Kun tämä tapa otettiin käyttöön heti alussa, pystyimme paitsi toteuttamaan sivustosta saavutettavan WCAG AA-tason mukaisesti ja käyttäjäystävällisen sekä kävijöille että sisällöntuottajille, myös pysymään budjetissa ja aikataulussa. Pystyimme myös toteuttamaan ketterästi ja tehokkaasti huomattavan määrän ominaisuuksia sivustolle.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

MyEWay

9.7.2018 klo 09.19

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Eerikkilä, suomalainen urheiluakatemia, järjestää urheiluvalmennusta seitsemästä ikävuodesta aikuisiin. Nykyään jopa nuorimmat pelaajat kantavat matkapuhelimia mukanaan treeneihin, joten on luontevaa, että valmennuskin tapahtuu mobiilisti.

Eerikkilä päätti ratkaista tämän verkkosovelluksella. MyEWay-palvelu suunniteltiin päivittäiseksi työkaluksi pelaajille, valmentajille, managereille, treenaajille ja urheiluseurojen henkilökunnalle.

Eerikkilällä oli jo olemassa verkkosovelluksena toimiva järjestelmä jalkapallo- ja salibandyseurojen kehityksen seurantaan. Järjestelmä vaati kuitenkin uudistusta eikä käyttökokemus mobiilissa ollut hyvä. Eerikkilä halusi kehittää sovellukseen uusia ominaisuuksia ja keskittyä erityisesti mobiilikäytön parantamiseen, jotta palvelua voisi käyttää sujuvasti kaikilla laitteilla.

Palvelua käytettiin jo aktiviteeteissa, joissa joukkueet tarkastelevat pelaajiensa kehitystä. Sovellusta haluttiin myös käyttää pelaajien kehityksen seurantaan esimerkiksi testituloksien, kyselyiden, treenitavoitteiden ja harjoitusten avulla.

Eerikkilän kanssa päätettiin luoda täysin uusi järjestelmä käyttäen Node.JS-, MongoDB-, ja Angular -teknologioita. Ensimmäiseksi olemassa oleva data siirrettiin uuteen järjestelmään.

Vanhassa järjestelmässä oli paljon arvokasta dataa: pelaajien päivittäisten treenien kirjaamista varten tehtyjä päiväkirjamerkintöjä oli melkein 600 000.

Kehittymisen seuraamisen lisäksi Eerikkilä halusi rakentaa oppimisympäristön kurssien järjestämiseksi. Oppimisympäristö rakennettiin avoimen lähdekoodin järjestelmän Moodlen päälle. Exove rakensi integroidun järjestelmän, jonka avulla käyttäjät voivat käyttää molempia järjestelmiä.

Järjestelmä rakennettiin niin, että tuloksia voidaan seurata usealla eri tavalla. Eerikkilä järjestää tapahtumia joukkueiden kehittämiseksi ympäri vuoden. Tapahtumien onnistumista seurataan testi- ja kyselytulosten avulla MyEWay-palvelussa.

Pelaajat ja valmentajat voivat myös käyttää palvelua ja seurata tuloksia joukkuetasolla. Tietoja voidaan liittää yhteen, ja pelaajat voivat sen avulla esimerkiksi verrata suoritustensa tasoa eri aikoina.

MyEWay-palvelua käyttää yli 100 urheiluseuraa ja 800 joukkuetta ja sillä on yli 9000 aktiivista käyttäjää.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Gradia

13.5.2018 klo 17.53

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Selattava. Viehättävä. Opastava. Näiden ajatusten avulla aloimme rakentaa verkkopalvelua hiljattain uudelleenorganisoituneelle ja -brändätylle Gradialle, joka tunnettiin ennen nimellä Jyväskylän koulutuskuntayhtymä. Organisaation rakenteen uudistamisen lisäksi viime vuosien aikana tapahtuneet lainsäädäntömuutokset ja ammattikouluopetuksen rahoitusuudistukset ovat tuoneet monenlaisia muutoksia Gradiaan. Osana tätä uudistumisprosessia Gradian koko verkkopresenssi otettiin tarkasteluun, ja Exoven tiimi tuli mukaan luomaan uutta verkkosivustoa.

“Rakennamme Gradiaa yhdessä kaikkien koulutuslaitostemme kanssa.”

Alussa meillä oli brändiohjeistus, lista vaatimuksista, alustava konsepti ja innokas projektitiimi. Päästäksemme kiinni ytimeen puolet tiimistämme lähti kahdeksi päiväksi Jyväskylään aloittamaan projektin ja oppimaan lisää organisaation tarpeista. Kahden työntäyteisen työpajapäivän jälkeen olimme käyneet läpi kaiken alustustyön, jonka Gradia oli aiemmin tehnyt, ja olimme valmiita aloittamaan palvelun rakentamisen. Samalla, kun suunnittelutiimimme valmisteli havainnollistavaa prototyyppiä, tekninen tiimi kehitti sivuston perustaa Drupal 8 -järjestelmällä.

Palvelukonseptia testattiin ensimmäisen kerran intensiiviviikon muodossa, jonka aikana palvelun potentiaaliset käyttäjät pääsivät kokeilemaan prototyyppiä, antamaan palautetta ja ideoimaan.

“Valitsimme parhaan tarjouksen ja saimme parhaan sivuston”

Tiivis yhteistyö ja aktiivinen kommunikointi asiakkaan kanssa Slackin välityksellä varmisti kehitystyön tehokkuuden – iteraatiotarpeet olivat minimissään, ja kun muutoksia tarvittiin, päätöksenteko oli nopeaa ja suoraviivaista. Koko projektitiimi oli sitoutunut ketterään työskentelyyn, mikä tarkoitti, että sprinttipalaverit ja backlogin priorisointi olivat olennaisia tekijöitä sille, että projekti pysyi raiteillaan, ja sen etenemisestä oltiin hyvin kartalla.

Vaikka sivusto on julkaistu, työ jatkuu – uutta sisältöä luodaan päivittäin, ja kehitysvaiheessa esille nousseet ideat arvioidaan jatkokehitystä varten.

[Toimituksen lisäys: Gradian verkkopalvelun uudistuksesta löytyy laaja case-tarina myös Web-ostajan opas -blogista.]

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Kainuun sote

19.10.2017 klo 11.22

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kainuun Sote on sosiaali- ja terveyspalveluiden päätarjoaja Kainuun seudun kunnille: Hyrynsalmi, Kajaani, Kuhmo, Paltamo, Puolanka, Ristijärvi, Sotkamo ja Suomussalmi.

Tavoitteena oli parantaa sosiaali- ja terveyspalveluihin liittyvän informaation saatavuutta sivustouudistuksella. Kehittääkseen asiakaspalveluaan Kainuun sote tarvitsi sivustouudistuksen. Kaiken tiedon pitäisi olla saatavilla kaikilla päätelaitteilla ja sisällön kuuluisi olla helposti muokattavissa.

Vanha sivusto ei tähän taipunut ja käyttäjien oli hankala selata sivustoa sekä löytää tarpeelliset tiedot, joten Exoven asiantuntemus käyttäjäkokemuksen ja ulkoasun kehittämisessä tuli tarpeeseen.

Projektin alussa uuden sivuston ulkoasua testattiin käyttäjillä prototyypin avulla. Käyttäjiä haastateltiin samassa yhteydessä käyttökokemuksestaan Kainuun soten vanhalla sivustolla, kokemuksista prototyypistä sekä muista odotuksista tulevaan sivustouudistukseen liittyen.

Asiakkaamme keräsi Kainuun seudulla asuvista henkilöistä ryhmän ja järjesti työpajan. Työpajan aikana keräsimme palautetta uuden sivuston ulkoasuun ja toiminnallisuuksiin liittyen, joista parhaat käytännöt toteutettiin.

Onnistuimme tuottamaan parasta palveluamme ja saavuttamaan erinomaisia tuloksia käyttämällä moderneja teknologioita sekä hyviä viestinnän käytäntöjä asiakkaan kanssa. Projekti julkaistiin kahdessa osassa: julkinen betaversio ja lopullinen julkaisu. Julkisesta betaversiosta saimme vielä tärkeää käyttäjäpalautetta lopullisen version hiomista varten.

Sivuston suunnittelu ja ulkoasu oli projektin aikana tärkeässä roolissa. Käyttäjien mielestä uusi sivusto oli helppokäyttöinen, ja etsitty tieto löytyi vaivattomasti. Esteettömyys oli myös sivuston suunnittelussa tärkeässä roolissa. Käyttämällä Siteimprove:n organisaation asiantuntemusta sekä heidän työkaluaan esteettömyyden analysointiin onnistuimme saavuttamaan korkean esteettömyyden asteen. Tämä varmisti sen, että kaikenlaisilla käyttäjillä on jatkuva pääsy sivustolle ja että käyttäjät löytävät aina haluamansa informaation.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Kiekkovahti-mobiilisovellus

14.9.2017 klo 18.08

Tekijä: Exove Oy
Palvelun tyyppi: Mobiilisovellus

Suomen suosituin jääkiekkosivusto Jatkoaika.com täydensi palveluitaan Kiekkovahti-mobiilisovelluksella. Sovelluksen avulla käyttäjä saa haluamansa kiekkouutiset ja -jutut sekä ilmoitukset uusista jutuista välittömästi mobiililaitteeseensa.

Uutiskirjeen kiekkomaailman ajankohtaisista uutisista on voinut jo aiemmin tilata sähköpostiin Kiekkovahti-verkkosivulta, mutta nyt uutisten seuraaminen onnistuu myös mobiilisovelluksen kautta.

Digitaalisia palveluita tarjoavan Exoven toteuttamalla mobiilisovelluksella jääkiekon ajankohtaisten uutisten seuraaminen on nopeaa ja helppoja. Se ilmoittaa, kun omista kiinnostuksen kohteista on saatavilla sisältöä, kuten kuvia, artikkeleita tai uutisia. Sisältöjen lukeminen ja omien vahtien hallinta onnistuu helposti suoraan sovelluksen kautta.

“Suuri osa lukijoistamme seuraa erityisen tarkasti jotakin tiettyä joukkuetta ja haluaa pysyä jatkuvasti ajan tasalla. Tuohon tarpeeseen pystymme nyt vastaamaan Kiekkovahdin mobiilisovelluksella. Sovelluksen kehitysprosessi Exoven kanssa kulki sujuvasti, ja saimme julkaisun vielä hienosti ajoissa kiekkokauden alkuun,” Jatkoajan toiminnanjohtaja Matti Liljaniemi toteaa.

Mobiilisovelluksen lataus on lähtenyt vilkkaasti käyntiin ja muutama päivä julkaisun jälkeen käyttäjiä on jo noin tuhat.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Kuntatyönantajat

2.6.2017 klo 14.47

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kuntatyönantajat (KT) on kunta-alan työnantajajärjestö. Se ajaa kuntien ja kuntayhtymien etuja työmarkkinoilla. KT neuvottelee ja tekee kunta-alan virka- ja työehtosopimukset ja tukee kuntien työnantajatoimintaa.
KT-projektin päätavoite oli päivittää KT:n asiakaspalvelun taso uudistetun verkkosivuston avulla.

Jotta verkkopalvelu menestyisi nykyajan digitaalisessa maailmassa, palvelun tulee olla hakukoneoptimoitu, sen tulee vastata nopeasti, ja sen tulee olla helppo käyttää sekä sisällön tuottajille että loppukäyttäjille. KT havaitsi, että oli aika parantaa digitaalista kokemusta, joten verkkopalvelun uudistus oli tarpeen.

Ensimmäinen päämäärä oli varmistaa, että KT:n päätuote, virka- ja työehtosopimukset, oli sekä helppo löytää että helppo lukea. Tämän lisäksi tuli kaikki digitaalinen julkaisu sivustolla nostaa samalle korkealle laatutasolle, josta KT:n palvelu tunnetaan.

Exove ryhtyi toimeen näiden tavoitteiden saavuttamiseksi yhdessä KT:n kanssa, etuinaan Exoven mittava kokemus käytettävyys- ja palvelusuunnittelussa sekä saumaton yhteistyö suunnittelutiimien ja teknisten tiimien välillä.

Kuntatyönantaja-lehti on KT:n jäsenille tärkeä tietolähde. KT halusi parantaa lehden digitaalisen version käyttötuntumaa, antaa sille isomman tiedonvälitysroolin verkossa sekä analysoida sen sisältöä tarkemmin ja käyttää analyysin tuloksia hyödyksi, jotta lehti palvelisi lukijoitaan paremmin.

Käyttötutkimus paljasti, että loppukäyttäjillä oli vaikeuksia löytää relevanttia tietoa sivuston vanhasta versiosta. Niinpä oli tarpeen järjestää uudelleen hajallaan olevaa tietoa, jotta loppukäyttäjät löytäisivät helpommin sen, mitä olivat hakemassa.

Projektin aluksi rakennettiin prototyyppi ja rautalankamalli, perustuen siihen, mitä oltiin saatu selville pääasiallisista käyttäjäryhmistä palvelun suunnitteluprosessin rinnalla suoritetussa taustatutkimuksessa.
Tutkimuksessa saatuja löydöksiä hyödyntäen Exove pystyi kehittämään sivuston sellaiseksi, että se takasi sujuvan käyttäjäkokemuksen useille eri käyttäjärooleille. Rinnakkain näiden prosessien kanssa hiottiin sivuston vastausnopeus ja hakukoneoptimointi huippulaatuisiksi.

Oikea projektisuunnittelu, rakenteiset toiminnallisuudet ja vaatimukset sekä säännölliset sprint-kokoukset olivat oleellisia työkaluja projektin laajuuden hallinnassa. Kehittämisprosessi oli erityisen ketterää koko projektin ajan, sillä KT:n tiimi ja Exoven kehitystiimi kävivät jatkuvaa dialogia keskenään. Tämän vuoksi hyväksymisprosessista tuli nopea, ja samalla taattiin projektin edistyminen aikataulussa ja budjetin raamien sisällä.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Perho Liiketalousopisto

4.4.2017 klo 18.58

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Perho Liiketalousopisto on Helsingissä toimiva kahden kampuksen yksityinen oppilaitos, jonka tehtävänä on kehittää ja luoda uutta ravintola-, matkailu- ja liiketalouden alojen ammatillista osaamista. Oppilaitos syntyi 1.1.2017 Helmi Liiketalousopiston, Ravintolakoulu Perhon ja Haaga-Perhon yhdistyessä. Opiskelijoita sillä on noin 1500.

Perho.fi-domainin alla olivat aiemmin olleet ravintolakouluperho.fi-, ravintolaperho.fi-, haagaperho.fi- ja haaga.fi-sivustot. Multisite-asennuksesta luovuttiin, kun sivusto yhtenäistettiin.

Myös uusi perho.fi-sivusto toteutettiin WordPress-sisällönhallintajärjestelmällä ja Enfold-teemalla sekä lomakkeet GravityForms -lisäosalla. Sivustoprojektissa hyödynnettiin osin vanhan alustan elementtejä ja toiminnallisuuksia. Vanhoista sivustoista Ravintolaperho.fi säilytettiin sellaisenaan ja on nyt liitetty uudelle sivustolle ulkoisena linkkinä.

Tekninen toteutus tehtiin ripeällä tahdilla, koska sisällön editoimiselle haluttiin jättää riittävästi aikaa. Editoimisen ja uuden sisällön syötön helpottamiseksi admin-käyttöliittymäkokemuksesta tehtiin mahdollisimman helppo.

Uudet sivut julkaistiin sovitussa aikataulussa. Visuaalisen ilmeen uudelle suunnitteli Ivalo Creative Agency. Sivusto on Exovella ylläpidossa.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Asuntomessut

18.11.2016 klo 16.37

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suomen Asuntomessut on osuuskunta, jonka tavoite on parantaa asumis- ja elinoloja Suomessa. Suomen asuntomessut tarjoaa tietoa, edistää asuntoteollisuuden standardeja ja taitotasoa sekä järjestää vuosittain asunto- ja loma-asuntomessut.

Suomen Asuntomessut halusi yhteistyökumppanin, joka tarjoaa sekä suunnittelun että toteutuksen kaikkiin digitaalisiin kanaviin. Asuntomessuilla oli Drupal-pohjainen sivusto, joka kaipasi teknistä uudistusta ja uuden ulkoasun.

Vuoden 2012 alussa Exove otti täyden vastuun Asuntomessujen sivujen suunnittelusta ja toteutuksesta. Projektilla oli tiukka aikataulu, ja se toteutettiin kahden viikon sprinteissä tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Viestintään kiinnitettiin erityistä huomiota, ja niin varmistettiin aikataulussa pysyminen.

Vuonna 2016 sivusto uudistettiin täysin. Uudistuksen lähtökohtana olivat asiakkaan tarpeet ja vahvempi bloggaajien läsnäolo sivustolla. Drupal 6 -alustasta siirryttiin samalla WordPressiin responsiivisuuden, parhaan mahdollisen sisällöntuotannon ja jatkokehittämisen mahdollistamiseksi.

Projekti on ollut menestys ja miellyttävä prosessi sekä asiakkaalle että Exovelle. Olemme useasti iteroineet palvelun konseptia vuosien varrella, ja vuoden 2016 uudistuksessa konsepti uudistettiin kokonaisvaltaisemmin.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Omnia

18.11.2016 klo 16.36

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Omnia on monialainen ja suuri ammatillisen koulutuksen järjestäjä, työ- ja elinkeinoelämän kumppani, koulutuksen kehittäjä ja keskustelun avaaja. Koostaan huolimatta, tai ehkä juuri siksi, se on luova yhteisö, jonka henkilökuntaa ja oppijoita yhdistää palo oppia uutta.

Omnian tarjoamat koulutuspalvelut laajenivat nopeasti, kun vuonna 2015 siihen yhdistyi Espoon aikuislukio ja Espoon työväenopisto. Alkuvuonna 2015 aloitettiin Omnian verkkoviestinnän uudistus, jolla pyrittiin vastaamaan laajenevien palveluiden sekä opiskelijamäärien kasvun tarpeisiin.

Konseptisuunnitteluprojekti saatiin päätökseen vuoden 2015 lopulla, ja tammikuussa 2016 Exove aloitti verkkopalvelun suunnittelun ja toteutuksen.

Tavoitteena oli luoda moderni, mobiiliystävällinen sivusto, joka tukee eri kohderyhmien tarpeita, esimerkiksi opiskelijoiden, aikuisopiskelijoiden, Omnian henkilökunnan ja yhteistyökumppanien.

Exove viimeisteli konseptin, suunnitteli visuaalisen ilmeen palvelulle ja toteutti ratkaisun käyttäen Drupal 7 -sisällönhallintajärjestelmää.
Ratkaisu toteutettiin hyödyntäen pääasiassa Drupalin valmiita ominaisuuksia ja vakiintuneita moduuleita. Näin räätälöintityö pystyttiin pitämään minimissään.

Yksi tavoite oli, että ajankohtainen tieto useista eri koulutusvaihtoehdoista ja mahdollisuuksista olisi helposti löydettävissä. Sivusto integroitiin Omnian taustajärjestelmään, josta saadaan ajankohtaiset kurssitiedot automaattisesti.
Projekti toteutettiin käyttäen lean- ja ketteriä menetelmiä niin suunnittelussa kuin toteutuksessakin, tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Näin ratkaisu voitiin toteuttaa tehokkaasti ja sopivassa aikataulussa.

Sivusto julkaistiin suunnitelman mukaisesti syyskuussa 2016, ja se on saanut positiivista palautetta raikkaudesta, selkeydestä ja helppokäyttöisyydestä. Helppo mobiilikäyttö oli myös kiitetty parannus entiseen.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Helsingin kaupunginorkesteri

1.8.2016 klo 12.58

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Vuonna 1882 perustettu Helsingin kaupunginorkesteri on Pohjoismaiden pisimpään toiminut sinfoniaorkesteri. HKO halusi uudistaa sivustonsa sopivalle teknologialle laadukkaan käyttäjäkokemuksen saavuttamiseksi. Tavoitteena oli tarjota parempia elämyksiä erilaisille käyttäjäryhmille.

Exove suunnitteli ja toteutti ratkaisun, joka huomioi koko asiakaspolun. Sivusto toteutettiin Drupal 7 -julkaisujärjestelmällä, johon rakensimme räätälöidyn teeman. Konsertteihin, lipunmyyntiin ja helppoon jakamiseen sosiaalisessa mediassa kiinnitettiin erityistä huomiota uudella sivustolla. Suunnitteluvaiheen aikana kerätyn tutkimustiedon avulla päädyttiin perustamaan toteutus mielenkiintoisen sisällön ympärille. Käyttäjä pääsee tutustumaan orkesterin kulissien taakse, ja HKO Screenissä voi katsella konsertteja suorana kotisohvalta. Tuloksena oli ulkoasullisesti miellyttävä ja raikas sivusto, joka on myös helppokäyttöinen.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Haaga Yhtymä

26.4.2016 klo 11.59

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Haaga Instituutti -säätiö on yksityinen, elinkeinoelämän perustama säätiö. Sen tarkoituksena on kehittää ja luoda uutta majoitus-, ravitsemis- ja matkailualan osaamista. Säätiön toimintakokonaisuutta kutsutaan Haaga Yhtymäksi.

Haaga Yhtymän verkkopalvelu-uudistuksen tavoitteena oli nykyaikaiset sivustot, joille sisällönsyöttö olisi helppoa. Tieto oli ennen hankalasti löydettävissä, ja Haagan asiakaspalveluun tuli paljon puhelinsoittoja.

Uudistus Haagaperho.fi-, Ravintolaperho.fi-, Ravintolakouluperho.fi- ja Haaga.fi-sivustoille toteutettiin kustannustehokkaalla ja helppokäyttöisellä WordPress-sisällönhallintajärjestelmällä ja sen Enfold-teemalla. Multisite-toteutus mahdollisti kaikkien neljän sivuston hallitsemisen yhden asennuksen alta. Projektin alussa sisältörakenne uudistettiin loppukäyttäjän tarpeiden mukaisesti niin, että organisaation eri toiminnot ovat helposti ymmärrettävissä. Sivustoille toteutettiin myös sosiaalisen median integraatioita, ja Haagan imagoa tuotiin esiin kuvien ja ajankohtaisten artikkelien nostoilla.

Tuloksena oli ulkoasultaan miellyttävät ja helppokäyttöiset sivustot, joiden sisällönhallinta on vaivatonta.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Mehiläinen.fi

21.4.2016 klo 16.17

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Mehiläinen-konserni halusi uudistaa täydellisesti verkkopalvelunsa www.mehilainen.fi. Tavoitteena oli tehdä helppokäyttöinen, selkeä ja mobiiliystävällinen sivusto, josta on helppo löytää informaatiota, ja joka tarjoaa nopean pääsyn online-ajanvaraukseen. Projekti toteutettiin Drupal 7 -sisällönhallintajärjestelmällä.

Exove vastasi projektin teknisestä ja visuaalisesta suunnittelusta sekä toteutuksesta. Projektiin kuului myös sisällön siirto vanhalta Drupal 6 -sivustolta sekä monia integraatioita ulkoisiin järjestelmiin mm. kontekstuaalisuuden aikaansaamiseksi. Sivustosta julkaistiin ensiksi suomenkielinen betaversio ja myöhemmin ruotsin- ja englanninkieliset versiot.

Uusi sivusto auttaa kymmeniätuhansia asiakkaita päivittäin tarjoamalla relevanttia informaatiota ja nopean tavan varata ajan lähimmälle lääkärille. Sivuston julkaisun jälkeen sivustoa on päivitetty uusilla ominaisuuksilla ja sivuston kehittäminen jatkuu.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Tehy

15.4.2016 klo 13.58

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Tehy on Suomen suurin sosiaali- ja terveysalan ammattijärjestö. Tehy halusi uudistaa verkkosivunsa täydellisesti, modernisoida sivuston käyttöliittymän sekä parantaa sivuston käytettävyyttä. Uuden sivuston tuli myös olla mobiiliystävällinen. Exove vastasi Tehyn uuden sivuston teknisestä ja visuaalisesta suunnittelusta sekä toteutuksesta.

Projekti toteutettiin Drupal 7-sisällönhallintajärjestelmällä, johon integroitiin kolmansien osapuolten toteuttamia järjestelmiä sekä sosiaalisen median palveluita. Sivusto koostuu kolmesta erillisestä domainista, mutta Drupalin avulla on erittäin helppo julkaista informaatiota kaikille sivustoille samaan aikaan. Projektin julkaisu oli onnistunut ja sivusto on saanut positiivista palautetta niin asiakkaalta kuin loppukäyttäjiltäkin. Sivuston kehitys jatkuu aktiivisesti.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Lahti2017

8.3.2016 klo 14.33

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Lahti2017 on tapahtuma, jossa yhdistyvät ainutlaatuisella tavalla maailmanmestaruuskilpailujen huippujännitys sekä kokonaisvaltainen viihde-, ajanviete- ja matkailukokemus. Kisat ovat yksi Suomen satavuotisjuhlavuoden suurimmista tapahtumista, ja tavoitteena on luoda niistä koko kansan juhlakisat. Tätä viestiä haluttiin tuoda esiin uudella Lahti2017-verkkosivustolla.

Ensimmäinen vaihe toteutettiin ja julkaistiin vain muutamassa viikossa, mutta sivustoa kehitetään jatkuvasti kisojen lähestyessä. Viestintäsuunnitelman eri vaiheille on asetettu eri tavoitteet, joita sivuston kehitys tukee.

Jatkuva sisällön muuttuminen ja suuret sisältömäärät vaativat toimivaa sisällönhallintaa, ja sivusto päätettiin toteuttaa Drupal 7 -sisällönhallintajärjestelmällä. Ensimmäinen sivustouudistus toteutettiin lippujen ennakkomyynnin alkaessa.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Teenytjotain.fi

23.2.2016 klo 14.07

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Utopeda on Opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittama Haaga Yhtymän projekti, jonka tarkoituksena on auttaa nuoria löytämään urapolkunsa. Projektin tavoitteena oli sivusto, jolla voidaan markkinoida projektiin kuuluvia oppilaitoksia ja jakaa tietoa opintopoluista ja työpaikoista. Utopeda halusi sivustolle nuorekkaan ja raikkaan ilmeen, jolla tavoitettaisiin kohderyhmä.

Asiakas halusi helppokäyttöisen sivuston, ja se toteutettiin WordPressin Enfold-teemalla. Konseptista ja sivuston tarpeista päästiin nopeasti yhteisymmärrykseen. Sivuston kehitykseen ryhdyttiin kahden suunnittelutyöpajan jälkeen.

Sivusto toteutettiin kustannustehokkaasti, ja lopputulos oli visuaalisesti miellyttävä. WordPress osoittautui oikeaksi valinnaksi sen helppokäyttöisyyden takia.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Eerikkilä

7.1.2016 klo 13.30

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Exove suunnitteli ja toteutti Eerikkilä.fi-sivuston WordPress-julkaisujärjestelmän päälle. Projektin päätavoitteiéna oli uuden visuaalisen ilmeen tuominen verkkosivuihin ja sisällönsyötön helppous. Exove käytti avuksi Enfold-teemaa, jonka avulla sivujen rakentaminen on selkeää ja suoraviivaista erilaisten komponenttien avulla. Sosiaalinen media sisällytettiin sivustoon usean kanavan yhdistävällä räätälöidyllä uutisvirralla ja sisältösivujen jakomahdollisuudella. Projekti toteutettiin nopealla aikataululla ja julkaistiin tavoiteajassa. Uuden sivuston julkaisun jälkeen projekti jatkui verkkokaupan uudistuksella, joka toteutettiin WooCommerce-lisäosaa käyttäen.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Omaluottamusmies.fi

26.10.2015 klo 11.00

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Exove toteutti Tradenomiliiton (TRAL) uuden kampanjasivuston WordPress-julkaisujärjestelmällä. Sivuston tavoitteena oli jakaa tietoa työntekijän oikeuksista ja vastuista työelämässä ja mainostaa TRAL:n palveluita jäsenille ja muille. Pidimme useita työpajoja, joissa päätettiin palvelun visuaalisesta ilmeestä ja toiminnallisuuksista. WordPressin valmiiden toiminnallisuuksien lisäksi toteutimme meemigeneraattorin, jolla loppukäyttäjät voivat luoda oman meeminsä ja jakaa sen sosiaalisessa mediassa. Sivusto toteutettiin kustannustehokkaasti, ja lopputuloksena oli helppokäyttöinen ja visuaalisesti miellyttävä sivusto.

ProAgria messualusta

15.9.2015 klo 18.34

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

ProAgria on Suomen johtavia maatalouden asiantuntijaorganisaatioita, joka palvelee niin jäseniään kuin maatalousyrittäjiä. Palvelutarjontaan kuuluu yksilöityjä palveluja ja järjestelmiä eri tarkoituksiin.

ProAgria halusi helpomman tavan järjestää ja markkinoida messujaan, kuten Farmari, KoneAgria ja Peltopäivä. ProAgrian messualusta on luotu tehostamaan messutoimintaa – ennen jokaisille messuille rakennettiin erikseen uusi sivusto. Uuden messualustan sivustot ovat responsiivisia ja sivustot ovat helposti räätälöitävissä eri messujen mukaan.

Projekti alkoi uudelleenkäytettävyyden ja kustomoinnin konseptin määrittelyllä. Palvelu rakennettiin Drupal-sisällönhallintajärjestelmän päälle ja teemaksi valittiin ThemeTastic, joka on valmiiksi päätelaiteriippumaton ja sen räätälöintitoiminnallisuus mahdollistaa värien muuttamisen helposti. Uusien sivustojen luomiseen tarvitaan vain vähän sisällönsyöttöä sekä värien ja logon muuttaminen. Palveluun toteutettiin myös integraatio, joka hakee ja päivittää listan messuille rekisteröityneistä toimittajista automaattisesti. Lisäksi sivustolla on käytössä Apache SOLR -haku ja se tukee monikielisyyttä.

Palvelu toteutettiin kustannustehokkaasti ja nopealla aikataululla. Kaikkia sivuja ylläpidetään yhtenä kokonaisuutena, ja päivitykset tulevat kaikille sivuille samanaikaisesti, koska ne ovat osa yhtä Drupal-asennusta.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Sitra.fi

10.9.2015 klo 12.08

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Sitra on julkisoikeudellinen rahasto, joka rakentaa menestyvää Suomea ja edistää sen kilpailukykyä ja hyvinvointia. Sitran sivusto oli rakenteeltaan ja ulkoasultaan vanhanaikainen, ja Drupal-pohjaisen palvelun etusivulle haluttiin tehdä kasvojenkohotus.

Exove Design suunnitteli Sitran brändin mukaisen, nykyaikaisen ulkoasun käyttäen Sitran fontteja ja värejä. Uudistettu etusivu mukautettiin sopimaan palvelun muihin osioihin yhtenäistämällä sivuston värit. Tavoitteiden toteutumisen varmistamiseksi suunnittelu toteutettiin tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Palvelu toteutettiin responsiivisesti, jotta se palvelisi myös mobiili- ja tablet-käyttäjiä. Sosiaalisen median kuvakkeet ja Sitran Twitter-virta lisättiin etusivulle keskeiselle paikalle.

Etusivu toteutettiin kustannustehokkaasti käyttäen ja muokaten olemassaolevia toiminnallisuuksia mahdollisuuksien mukaan. Tällä tavoin varmistettiin myös yhtenäinen käyttäjäkokemus sivustolla. Uudistettu sivu mahdollistaa palvelun sujuvan käytön kaikilla päätelaitteilla.

Avaa sivusto

Lisätietoa projektista

Wanhat

Toimistot

Vierityspalkista löydät Suomen kokeneimmat ja osaavimmat digitoimistot. Julkaisut-palsta listaa uusia kotimaisia web-palveluita ja digikanava-projekteja. Palstalle ilmoittavat töistään alan tunnetuimmat toimistot. Lisäksi pysyvä WordPress-toimistojen ranking listaa Suomen kovimmat WordPress-digitoimistot. WordPress-toimistojen listalle pääsy ja siellä pysyminen edellyttää tiukkojen kriteerien täyttymistä.

Haluatko WordPress-digitoimistosi mukaan hakemistoon?

Lähetä hakemus

Muita kuin WordPress-toimistoja löydät mm. näistä katsauksista: Katsaus Drupal-toimistojen markkinaan vuonna 2019, Verkkokauppojen tekijät Suomessa 2015, Episerver-toimistot Suomessa 2015.

Rajaa toimistoja

WordPress-liikevaihto

  • 100 000–300 000 euroa / vuosi
  • 300 000–500 000 euroa / vuosi
  • 500 000–1 miljoona euroa / vuosi
  • 1–2 miljoonaa euroa / vuosi
  • Yli 2 miljoonaa / vuosi

Uusimmat

TyöpaikatAvoimet työpaikat

  • Frontend-kehittäjä (PHP)

    Druid, Helsinki (etätyömahdollisuus)

  • JavaScript Tech Lead

    Druid, Helsinki (etätyömahdollisuus)

  • UI/UX suunnittelija

    Sivututka Oy, Oulu

  • Avoimia web-alan duuneja juuri nyt 14 kpl – katso kaikki

JulkaisutKaikki julkaisut

  • Adven

    Creuna Finland

    Budjetti: yli 60 000 €
  • Juttutyypit.fi oppimateriaalisivusto

    Mediapool Finland

    Budjetti: 10 000–30 000 €
  • Tunne voimavarasi -hanke

    JCO Digital

    Budjetti: alle 10 000 €
  • Ammattilaisen kädenjälki – verkkokurssikokonaisuus

    JCO Digital

    Budjetti: 30 000–60 000 €
  • VisitVaasa.fi

    Geniem Oy

    Budjetti: yli 60 000 €

Toimistot

  • Creuna Finland

    WordPress-liikevaihto:
    1–2 miljoonaa euroa / vuosi

  • Mediapool Finland

    WordPress-liikevaihto:
    100 000–300 000 euroa / vuosi

  • JCO Digital

    WordPress-liikevaihto:
    300 000–500 000 euroa / vuosi

  • Geniem

    WordPress-liikevaihto:
    Yli 2 miljoonaa / vuosi

  • Poutapilvi

    WordPress-liikevaihto:
    500 000–1 miljoona euroa / vuosi

Kommentit

  • Markkinointi & Mainonta lopetetaan - onko Tivi seuraava? 1
  • Kuusnelonen 1

Viimeisimmät kommentit

  • Ismo Tenkanen: Kuka uskaltaa kyseenalaistaa digitaalisen mainonnan tehokkuuden?
  • Perttu Tolvanen: Markkinointi & Mainonta lopetetaan – onko Tivi seuraava?
  • Vesa Nippala: Kuusnelonen
  • Nestori: Kuka uskaltaa kyseenalaistaa digitaalisen mainonnan tehokkuuden?
  • Jani Tarvainen: Muistoa kunnioittaen – Flash 1996-2020
  • samin: Muistoa kunnioittaen – Flash 1996-2020

Vierityspalkki on blogi kotimaisen web-alan trendeistä, tapahtumista ja toimistoista. Seuraa, niin tiedät ketkä tekevät parhaat verkkopalvelut, web-sovellukset ja verkkokaupat Suomessa.

Tilastoja blogista

10 000+ eri kävijää /kk
4000+ Twitter-seuraajaa
700+ uutiskirjetilaajaa
1200+ Facebook-seuraajaa
1000+ RSS-tilaajaa

Julkaistu vuodesta 2006 asti.

Tietosuojaseloste.

Suosituimmat aiheet

  • Avoimet työpaikat web-alalla
  • Verkkopalvelun uudistus
  • Digitoimistot
  • Julkaisujärjestelmät
  • Verkkopalvelun konseptisuunnittelu
  • Mobiilipalvelut ja -sovellukset
  • Sosiaalinen media
  • WordPress
  • Web-analytiikka
  • Webin teknologiat

Tietoa blogista

Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden uudistajille ja kehittäjille. Aiheina ovat mm. verkkopalveluiden ja verkkokauppojen uudistukset, digitoimistot, webin teknologiat sekä avoimet duunit alalla.

Blogin päätoimittajana toimii web-projektien asiantuntija Perttu Tolvanen. Lue lisää blogin historiasta ja toiminnasta.

Ota yhteyttä tai lähetä palautetta.

Vierityspalkki.fi

  • Artikkelit
  • Työpaikat
  • Julkaisut
  • Toimistot

Vierityspalkki.fi © 2006–2021. All rights reserved.

Vierityspalkin toimintaa tukevat

North Patrol on vaativien digitaalisten ratkaisujen suunnittelija ja kilpailuttaja.
Aki Björklund oy ab Aki Björklund on yksi Suomen kokeneimpia WordPress- ja WooCommerce-asiantuntijoita.

Blogin hostingista ja ylläpidosta huolehtii suomalainen WP-palvelu.fi