“Ensin Twitter, sitten blogiin, sitten muut mediakanavat”
Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 13 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Facebook blokkasi uutiset Kanadassa ja pienet mediat kokivat kovimman iskun.
F-Securen Mikko Hyppönen kertoo tuoreella videolla kuinka F-Secure meni sosiaaliseen mediaan. Hyppönen myös haastaa organisaatioita protoilemaan sosiaalisen median käyttöä. Hän kehottaa esimerkiksi ottamaan kuuden kuukauden jakson ja katsoa sen jälkeen, että oliko tekemisestä mitään hyötyä.
F-Secure kuuluukin kotimaisiin internet-pioneereihin jotka edelleen näyttävät mallia siihen miten verkon avulla voidaan saada merkittävä yleisö pienellekin yritykselle. Esimerkiksi F-Securen kansainvälisellä Twitter-tilillä on yli 8000 seuraajaa. Mikko Hyppösellä on omalla tilillään myös reilut 13 000 seuraajaa.
Hyppönen suosittelee organisaatioille tutustumista etenkin “nopeisiin sosiaalisen median välineisiin”, kuten Twitteriin. Hyppönen näkee, että näiden käyttö tulisi opetella, koska tieto tulee saada näihin kanaviin ensimmäisinä, ja vasta myöhemmin perinteisempiin ja hitaampiin kanaviin.
Hyppösen haastatteluvideo on esimakua EVAn tulevasta raportista*, joka käsittelee sosiaalisen median käyttöä organisaatioissa. Tuore raportti tullaan julkaisemaan tämän viikon torstaina.
*toim. huom. linkkejä poistettu toimimattomina
Lue lisää: Digitaalinen markkinointi Suomessa – kaikki artikkelit Vierityspalkissa