Winnovation ja Zipipop tuotteistivat sosiaalisen median strategiatyön

Tuija Aalto

Markku Silen Winnovationista ja Helene Auramo Zipipopista suunnittelevat avoimeen innovaatioon perustuvaa blogia. Kumppanusten tavoitteena on luoda Suomeen kansainvälinen sosiaalisen median kehittämisverkosto.

– Haluamme saada huomiota Suomessa sosiaaliselle medialle myös yritysten johtotasolla ja avata siksi blogiympäristön (jossa voi olla muitakin elementtejä), jossa voimme jakaa näitä oppeja yhdessä paikassa, Auramo sanoo Zipipopin julkistamasta pressitiedotteesta virinneessä keskustelussa Qaikussa.

– Uskon itse verkostoitumisen ja osaamisen jakamisen voimaan ja mielestäni suomalaisilla organisaatioilla olisi huimasti saatavaa avoimempien innovaatioprosessien kautta, muotoilee puolestaan Silén.

Olen huomannut viime aikoina, että yrityksissä ei olla erityisen tietoisia qaikuista, getsatisfctioneista jne. Kaikki ovat kuitenkin näistä olleet kiinnostuneita kun niistä on kerrottu (@heleneauramo Qaikussa)

Silén toivoo verkostoon kilpailijoita, asiakkaita, tutkimusyhteisöjä, alan guruja ja näkijöitä.

– Olemme avaamassa lähiaikoina ympäristöä, jossa aluksi toimitaan blogimaisesti keräämällä ideoita ja halukkaita vaikuttajia tällaisen ympäristön luomiseksi.

Tiedän, että syntyy epäilyksiä osallistujien tai perustajajäsenten motiiveista. Itse uskon, että tässä kentässä riittää jaettavaa kaikille kunhan markkinat saadaan reippaasti lähtemään liikkeelle (@markkusilen Qaikussa)

Winnovation ja Zipipop verkostokumppaneineen uskovat voivansa auttaa yritysjohtoa tunnistamaan oman liiketoimintansa kannalta keskeiset mahdollisuudet sosiaalisen median hyödyntämisessä. Konsultoinnin lisäksi tarjotaan toteutusta kiinalaiskoodaajien voimin.

Aiheet: Yleinen

Tagit:

Tuija Aalto

Radiotaustainen digimediaihminen, bloggaaja ja podcstaaja (Tuhatsanaa.net, Sulapinta.fi), työkseen kehityspäällikkö YLEn Uudet palvelut - yksikön Tulevaisuus Labissa
  1. iiuu says:

    Mä luulin ensin että tää on joku semmonen Lehti-tyylinen satiirinen kirjoitus, kun noi Winnovation ja Zipipop oli niin kaiken tiivistävän typerän kuuloset yritysnimet.

  2. Helene says:

    Heh. Nimeä oli aika vaikea keksiä alussa, mutta me ollaan oltu Zipipopiin ihan tyytyväisiä. :D

  3. Mikko says:

    Olisiko täälläkin toimiva ajatus, että ainoa tunnistautuminen olisi FB Connectilla? Oikea nimi voisi vähentää turhaa kommentointia ;)

  4. Marko Teräs says:

    Hieno homma, että olette saaneet tällaista aikaiseksi. Kiinnostuksella odotan miten tämä lähtee toimimaan! :)

  5. iiuu says:

    Helene, ehkä se ei yksinänsä olisi kiinnittänyt huomiota, mutta kun oli noita dynaamisia nimiä kaksin kappalein niin alkoi vähän hymyilyttämään :)

  6. Markku Silen says:

    Eilen oli hyvä keskustelutilaisuus Ravintola Nollassa Qaiku:n liikkeelle saaman kommentivyöryn (161 kommenttia muutamassa päivässä) virittämänä. Tarve yritysten sosiaalisen median ratkaisuille Suomessa on kova.