Winnovation ja Zipipop tuotteistivat sosiaalisen median strategiatyön

Artikkeli

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 15 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Sosiaalisen median kausi 2.0 on alkanut - eikä se ole erityisen sosiaalinen.

Markku Silen Winnovationista ja Helene Auramo Zipipopista suunnittelevat avoimeen innovaatioon perustuvaa blogia. Kumppanusten tavoitteena on luoda Suomeen kansainvälinen sosiaalisen median kehittämisverkosto.

– Haluamme saada huomiota Suomessa sosiaaliselle medialle myös yritysten johtotasolla ja avata siksi blogiympäristön (jossa voi olla muitakin elementtejä), jossa voimme jakaa näitä oppeja yhdessä paikassa, Auramo sanoo Zipipopin julkistamasta pressitiedotteesta* virinneessä keskustelussa Qaikussa*.

– Uskon itse verkostoitumisen ja osaamisen jakamisen voimaan ja mielestäni suomalaisilla organisaatioilla olisi huimasti saatavaa avoimempien innovaatioprosessien kautta, muotoilee puolestaan Silén.

Olen huomannut viime aikoina, että yrityksissä ei olla erityisen tietoisia qaikuista, getsatisfctioneista jne. Kaikki ovat kuitenkin näistä olleet kiinnostuneita kun niistä on kerrottu (@heleneauramo Qaikussa)

Silén toivoo verkostoon kilpailijoita, asiakkaita, tutkimusyhteisöjä, alan guruja ja näkijöitä.

– Olemme avaamassa lähiaikoina ympäristöä, jossa aluksi toimitaan blogimaisesti keräämällä ideoita ja halukkaita vaikuttajia tällaisen ympäristön luomiseksi.

Tiedän, että syntyy epäilyksiä osallistujien tai perustajajäsenten motiiveista. Itse uskon, että tässä kentässä riittää jaettavaa kaikille kunhan markkinat saadaan reippaasti lähtemään liikkeelle (@markkusilen Qaikussa)

Winnovation ja Zipipop verkostokumppaneineen uskovat voivansa auttaa yritysjohtoa tunnistamaan oman liiketoimintansa kannalta keskeiset mahdollisuudet sosiaalisen median hyödyntämisessä. Konsultoinnin lisäksi tarjotaan toteutusta kiinalaiskoodaajien voimin.

(*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.)

Tuija Aalto

Radiotaustainen digimediaihminen, bloggaaja ja podcstaaja (Tuhatsanaa.net, Sulapinta.fi), työkseen kehityspäällikkö YLEn Uudet palvelut - yksikön Tulevaisuus Labissa

8 kommenttia on “Winnovation ja Zipipop tuotteistivat sosiaalisen median strategiatyön”

  1. Mä luulin ensin että tää on joku semmonen Lehti-tyylinen satiirinen kirjoitus, kun noi Winnovation ja Zipipop oli niin kaiken tiivistävän typerän kuuloset yritysnimet.

  2. Heh. Nimeä oli aika vaikea keksiä alussa, mutta me ollaan oltu Zipipopiin ihan tyytyväisiä. :D

  3. Olisiko täälläkin toimiva ajatus, että ainoa tunnistautuminen olisi FB Connectilla? Oikea nimi voisi vähentää turhaa kommentointia ;)

  4. Hieno homma, että olette saaneet tällaista aikaiseksi. Kiinnostuksella odotan miten tämä lähtee toimimaan! :)

  5. Helene, ehkä se ei yksinänsä olisi kiinnittänyt huomiota, mutta kun oli noita dynaamisia nimiä kaksin kappalein niin alkoi vähän hymyilyttämään :)

  6. No mutta tämon hieno homma!

  7. Eilen oli hyvä keskustelutilaisuus Ravintola Nollassa Qaiku:n liikkeelle saaman kommentivyöryn (161 kommenttia muutamassa päivässä) virittämänä. Tarve yritysten sosiaalisen median ratkaisuille Suomessa on kova.

  8. […] Allerin avoin verkostoitumishanke muistuttaa mieliin Winnovationin ja Zipipopin aiemmin syksyllä uutisoiman sosiaalisen median strategiatyön tuotteistuksen. […]

Kommentointi on suljettu.



Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun