Limbolle 9 miljoonaa dollaria, Brightkite ja nimenvaihdos

Artikkeli

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 15 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Valve osti Kaimanan web-kehitystiimin ja asiakkaat.

Mobiiliyhteisöpalvelu Limbo* on saanut 9 miljoonan dollarin pääomasijoituksen Nexit Venturesin johtamalla rahoituskierroksella. Limbo myös vahvistaa asemiaan USA:n markkinoilla ostamalla Brightkite*-yhteisöpalvelun. Limbo sulauttaa oman palvelunsa osaksi Brightkitea ja vaihtaa nimensä Brightkiteksi.

Limbo on matkapuhelimella käytettävä, paikannukseen perustuva yhteisöpalvelu, jolla käyttäjät voivat jakaa sijaintiinsa liittyvää tietoa yhteisönsä kanssa. Limbon tuotekehitys sijaitsee Suomessa ja sen päämarkkina-alue on Yhdysvallat, jossa palvelulla on 4,5 miljoonaa rekisteröitynyttä ja 2 miljoonaa aktiivista käyttäjää.

“Internetin yhteisöpalvelut ovat erinomainen tapa pitää yhteyttä, mutta ihmiset haluavat tavata myös kasvokkain. Mobiililaitteilla käytettävä ja paikannusta hyödyntävä yhteisöpalvelu yhdistää nämä kaksi asiaa. Uusi rahoituskierros sekä yhdistyminen Brightkiten kanssa antaa meille mahdollisuuden kehittää yhteisöpalveluja vastaamaan yhä paremmin mobiiliajan kuluttajien ja mainostajien tarpeisiin”, Limbon toimitusjohtajan tehtävistä Brightkite-yhteisöpalvelun toimitusjohtajaksi nouseva Jonathon Linner sanoo.

Limbon rahoituskierrokseen osallistuivat kaikki yhtiön nykyiset sijoittajat, muun muassa Azure Capital, Draper Fisher Jurvetson ja New Enterprise Associates. Nexit Venturesin partneri Michel Wendell liittyy Limbon hallitukseen.

“Uusi rahoituskierros antaa meille mahdollisuuden vahvistaa toimintaamme Suomessa ja ulkomailla. Vaikka päämarkkina-alue on Yhdysvallat, tuotekehitystä jatketaan Suomessa, sillä mobiilialan osaaminen on täällä kansainvälisesti vertaillen erittäin kovatasoista”, kertoo Limbon perustajiin kuluva teknologiajohtaja Juho-Pekka Virolainen.

[*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.]

Asmo Halinen

Vierityspalkin perustaja Asmo Halinen on yksi maamme kokeneimmista yhteisöllisten verkkopalveluiden sekä verkkomedioiden asiantuntijoista. Tällä hetkellä Asmo toimii verkkoliiketoimintajohtajana Iltalehdessä sekä advisorina tai hallituksen jäsenenä useissa muissa yhtiöissä/startupeissa (mm. Sofanatics, Eat.fi, Grey Area). Hän oli perustajana ja toimitusjohtajana vuonna 2001 digitaalisen markkinointiviestinnän toimisto Apaja Creative Solutions Oy:ssä ja sittemmin sen spinoffina syntyneessä Apaja Online Entertainment Oy:ssä, jonka tunnetuin tuote on 2,5 miljoonaa eri käyttäjää kuussa tavoittava Aapeli/Playray-peliyhteisöpalvelu.



Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun