Julkisuutta vaikka sitten paljain olkapäin
Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 16 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Miltä mediatalojen evästelappujen pitäisi oikeasti näyttää?.
Suomalainen twitterkäyttäjä, yrittäjä ja bloggaaja Katja Presnal* värvää äänestäjiä Hot Blogger Calendar* – kisaan. ”I’m in the top 19 now, and need to be in the top 6… still need like 350 votes or so by Sunday!” Äänestys* (via MariKoo)
Törmätessäni maannaiseen mikroblogiverkostossa huhtikuussa tiedustelin motiiveja Twitterin käyttöön. Silloin hän kertoi käyttävänsä palvelua uusien kontaktien saamiseen, tuodakseen trafiikkia blogiin ja kauppaan:
Kaikki blogi-tutut ovat täällä, ja kommunikaatio ”kommuuni” tavalla helpompi..(jatkuu toisessa Twitter-viestissä) ..kuin kommentoiminen kaikkien omiin blogeihin. Ja aiheet usein sellaisia joista ei edes blogeissa kirjoittettaisi. Nopeus myös plussa.
Mikroblogeista on sukeutumassa merkittäviä sosiaalisen median mainoskanavia – kannattaa tsekata myös TV-Kaistan pyrkimykset käydä asiakassuhdeviestintää ja värvätä koekäyttäjiä Jaikussa*.
[*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.]
4 kommenttia on “Julkisuutta vaikka sitten paljain olkapäin”
Kommentointi on suljettu.
Katja
Kiitos Tuija! Vaikka tunnen itseni kylähulluksi, niin eipä se mitään.. motiiivit päästä kalenteriin ovat suuret.
Kirjoitin muuten Twitteristä ja miten sitä voi yritysmaailmassa hyödyntää myös blogiini jokin aika sitten, ja sen neuvot toki soveltuvat Jaikuun ja muihin sosiaalimedian sivustoihinkin.
Tuija Aalto
Hyvä artikkeli! (Ja onnittelut siitä Tom Cruise / Oprah – kuviosta – mahtavaa! Kävivätkö leppiskengät sen jälkeen kaupaksi?)
Katja
Kyllä, myin kymmeniä leppäkerttukenkiä tapauksen jälkeen, mutta nyt myynti on jo laantunut. Tiesin jo heti alussa että myynti numerot taas laskevat jossain vaiheessa, joten sen sijaan että olisin markkinoinut tapausta ”tule meille ostoksille ja osta muitakin tuotteita julkkis-lapset käyttävät” (useat tuotteemme ovat amerikkalaisten julkkisten lasten käytössä) halusin mielummin käyttää silloin saamani ”julkisuuden” hyväksi muulla tapaa.
Myöskin sen sijaan että olisin ajanut liikennettä omaan kauppaani, ajoin nettiliikennettä yli 50:lle nettisivustolle jotka kirjoittivat asiasta (huom. ilman että kirjoitin edes lehdistötiedoitetta) ja aloitin PR konsultointi yrityksen Ladybug Landings ja ilmoitin siitä blogissani.
Halusin inspiroida muita äiti-yrittäjiä ja koska pitkän tähtäimen tavoitteeni olivat muuta kuin nostaa kauppani myyntilukuja, halusin luoda suuremman verkoston netissä. Viiden ensimmäisen päivän aikana minulla oli yli sata uutiskirjeen tilaajaa ja yhä autan muita blogaajia, yrittäjiä ja PR-naisia verkostoitumaan. Tämä kaikki myös auttoi minua saamaan erittäin näkyvän PR-työpaikan, jonka aloitin juuri viime viikolla.
Tuija Aalto
Todella hienoja kuulumisia. Ja onnittelut kalenteripaikasta! (toim. huom. linkki poistettu)