Kotisivukone hyrrää pian kunnallisvaalisivujen alla

Tuija Aalto

Kotisivukone.fi julkisti tänään yhteistyösopimukset Keskustan, SDP:n ja Kristillisdemokraattien kanssa. Kotisivukone hyrrää pian useamman ehdokkaan sivujen alla. Palvelun avulla yksittäiset kuntavaaliehdokkaat ja paikallisyhdistykset voivat toteuttaa omat kotisivut ilman ohjelmointitaitoja. Kotisivukoneen tarjoamassa kotisivupaketissa turvataan puolueen visuaalisen ilmeen mukaiset ulkoasut.

Kymmenien tuhansien ehdokkaiden joukossa on monentasoisia tietokoneen käyttäjiä, joten sivujen käyttöönoton ja ylläpidon helppous ovat avainasemassa, Kotisivukoneen toimitusjohtaja Mikko Nurminen sanoo.

Keväällä 2006 lanseeratulla Kotisivukoneella on tällä hetkellä useita tuhansia maksavia asiakkaita. Kotisivukone tarjoaa räätälöitäviä paketteja yrityksille, yhteisöille ja yksityishenkilöille. Tärkein kohderyhmänä ovat yrittäjät, mutta yksityishenkilöitä on Nurmisen mukaan asiakkaista jo puolet. Vierailluimmat sivustot ovat urheiluseurojen, salibandy- ja jalkapalloseurojen, omia sivustoja. Kaikkiaan Kotisivukoneen päällä toimivissa palveluissa kertyy puolesta miljoonasta miljoonaan sivulatausta päivässä.

Yritys on ollut kannattava alusta asti. Tänä vuonna liikevaihto tulee olemaan noin miljoona euroa, sanoo Nurminen. Kahden perustajan, Nurmisen ja Antti Ala-Ilkan tiimistä on tulorahoituksella kasvettu seitsemän hengen yritykseksi. Riskirahoitusta saatetaan kuitenkin lähteä hakemaan kansainvälistymistä varten, Nurminen kertoo Tuhat sanaa – podcastin haastattelussa.

Aiheet: Julkaisujärjestelmät

Tuija Aalto

Radiotaustainen digimediaihminen, bloggaaja ja podcstaaja (Tuhatsanaa.net, Sulapinta.fi), työkseen kehityspäällikkö YLEn Uudet palvelut - yksikön Tulevaisuus Labissa