E-Marketing Director, Nokia

Artikkeli

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 17 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Jos olet vain vuokrattava lihapala, vaadi osasi laskutuksesta.

Jälleen yksi mielenkiintoinen työhakemus, joka kertonee aika paljon siitä mihin suuntaan Web ja markkinointi yleensäkin on menossa. ”Yllättäen” tämäkin paikka on haussa sillä suurella suomalaisella joka Suomenkin digimediasektoria paljolti rahoittaa.

Vastuualue: ”e-Marketing Director is responsible for … developing Nokia’s marketing competencies in using search, digital media and online communities.

Eli markkinointijohtaja jonka päävastuualueissa 1) haku ja 2) verkkoyhteisöt. Ei paha.

Markkinointijohtajan päävastuualueet ovat:

  1. Hakumarkkinointi (ostettavien hakusanakokonaisuuksien hallinta, hakukoneoptimointisuositusten laatiminen Nokian verkkosivustoille),
  2. Nokian omien verkkosivustojen ulkopuolella tapahtuvien web-kampanjoiden hallinta,
  3. viraalimarkkinointi verkossa (osallistuminen, edistäminen ja kampanjatyyppiset aktiviteetit verkkokeskusteluihin liittyen),
  4. uudet digitaalisen median kanavat (markkinointikokeilut liittyen esimerkiksi Joostiin*, Second Lifeen, YouTubeen ja iGoogleen*).

Jos tuntuu siltä, että homma on hallussa niin ei muuta kuin hakemaan. Tosin lähtökohtaisesti odotetaan mm. 10-15 vuoden markkinointialan kokemusta ja oletettavasti tuo edellämainittu osaamispaletti täytynee liittyä työhistoriaan aika keskeisesti.

Vaatimukset antavat kuitenkin aika hyvää suuntaa siihen mihin markkinointipäälliköiden ja -johtajien osaamisvaatimukset ovat Webin puolella menossa. Moniko markkinointijohtaja Suomessa oikeasti ymmärtää jotain edellä mainituista osaamisalueista?

(*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.)

Lisää avoimia työpaikkoja: Työpaikat-palsta – web-kehittäjä, web developer, verkkokauppapäällikkö ja monet muut

Perttu Tolvanen

Perttu on Vierityspalkin päätoimittaja ja kirjoittaja.

Perttu Tolvanen on digitaalisten palveluiden suunnittelun, arkkitehtuuriratkaisujen ja kumppanivalintojen asiantuntija. Perttu on konsulttiyhtiö North Patrol Oy:n konsultti ja toinen perustaja. North Patrol on digitoimistoista ja järjestelmätoimittajista riippumaton konsulttiyhtiö, joka suunnittelee digitaalisia palveluita ja auttaa asiakkaita onnistumaan uudistushankkeissaan. Ota yhteyttä Perttuun!



Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun