E-Marketing Director, Nokia
Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 17 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Jos olet vain vuokrattava lihapala, vaadi osasi laskutuksesta.
Jälleen yksi mielenkiintoinen työhakemus, joka kertonee aika paljon siitä mihin suuntaan Web ja markkinointi yleensäkin on menossa. ”Yllättäen” tämäkin paikka on haussa sillä suurella suomalaisella joka Suomenkin digimediasektoria paljolti rahoittaa.
Vastuualue: ”e-Marketing Director is responsible for … developing Nokia’s marketing competencies in using search, digital media and online communities.”
Eli markkinointijohtaja jonka päävastuualueissa 1) haku ja 2) verkkoyhteisöt. Ei paha.
Markkinointijohtajan päävastuualueet ovat:
- Hakumarkkinointi (ostettavien hakusanakokonaisuuksien hallinta, hakukoneoptimointisuositusten laatiminen Nokian verkkosivustoille),
- Nokian omien verkkosivustojen ulkopuolella tapahtuvien web-kampanjoiden hallinta,
- viraalimarkkinointi verkossa (osallistuminen, edistäminen ja kampanjatyyppiset aktiviteetit verkkokeskusteluihin liittyen),
- uudet digitaalisen median kanavat (markkinointikokeilut liittyen esimerkiksi Joostiin*, Second Lifeen, YouTubeen ja iGoogleen*).
Jos tuntuu siltä, että homma on hallussa niin ei muuta kuin hakemaan. Tosin lähtökohtaisesti odotetaan mm. 10-15 vuoden markkinointialan kokemusta ja oletettavasti tuo edellämainittu osaamispaletti täytynee liittyä työhistoriaan aika keskeisesti.
Vaatimukset antavat kuitenkin aika hyvää suuntaa siihen mihin markkinointipäälliköiden ja -johtajien osaamisvaatimukset ovat Webin puolella menossa. Moniko markkinointijohtaja Suomessa oikeasti ymmärtää jotain edellä mainituista osaamisalueista?
(*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.)
Lisää avoimia työpaikkoja: Työpaikat-palsta – web-kehittäjä, web developer, verkkokauppapäällikkö ja monet muut