ihQ-kampanja hyödyntää viraalia
Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 18 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Miltä mediatalojen evästelappujen pitäisi oikeasti näyttää?.
Pelastakaa Lapset muistuttaa lapsia ja varhaisnuoria netin käyttäjiä siitä, että kuviaan ei kannata laittaa nettiin harkitsemattomasti. Marraskuussa lanseerattu ihQ -kampanja* on saanut näkyvyyttä mm. IRC-galleriassa ja Habbo-hotellissa. Kampanja huipentuu helmikuun 7.* päivän kansainväliseen blogathon-tempaukseen.
7.2. on Suomessa lanseerattu kansalliseksi tietoturvapäiväksi*.
Jussi Honkanen kirjoittaa Insafessa (ihQ-campaign spreads through blogs and banners*), että ihQ – kampanjan taustalla on tutkimus kamerapuhelimien käytöstä. Tutkimuksessa ilmeni, että lapset ottavat kamerakännykällä kuvia toisistaan ja saattavat julkaista niitä lupaa kysymättä nettiin. Tutkimuksessa tuli ilmi myös, että lapset ovat kohdanneet monen laisia kännykkäkiusaamisen muotoja, joista eivät useinkaan kerro vanhemmilleen.
Insafe-verkoston uutisjutussa Jussi Honkanen kertoo* Pelastakaa Lapset – järjestön Habbo Hotellissa jouluna järjestämässä Manteli Chatissa vierailleen noin tuhat lasta ja kampanjasivuilla käydyn 17 000 kertaa.
Insafe* on Euroopan komission tukema 21 maassa toimiva 23 järjestön verkosto, joka haluaa edistää netin turvallista käyttöä.
[*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.]
Lue lisää: Digitaalinen markkinointi Suomessa – kaikki artikkelit Vierityspalkissa