Tuoteomistaja
Etsimme tuoteomistajaa Evelia-ohjelmistotuotteemme kehitystiimiin, joka ottaa vastuulleen taloushallinnon ja liiketoiminnan johtamisen toiminnallisuuksien kehittämisen ohjaamisen: osto- ja myyntireskontra, palkat, verkkolaskutus, kassavirta, analytiikka ja talouden johtaminen, sekä asiakkuuksien hallinta, taloushallinnon rajapinnat ja kumppanuudet.
Tässä roolissa ei vain digitalisoida vanhoja prosesseja – vaan kehitetään uutta, modernilla ohjelmistoarkkitehtuurilla, intuitiivisella käyttökokemuksella ja tekoälyä hyödyntäen. Visiona ohjelmisto, joka ohjaa käyttäjää fiksuihin liiketoimintapäätöksiin vaivattomasti ja vapauttaa asiakkaamme ydintekemiseen.
Keitä olemme?
Evelia on vuonna 2018 perustettu suomalainen ohjelmistoyhtiö, joka tarjoaa markkinoiden fiksuimman toiminnanohjauksen ja taloushallinnon ohjelmistoratkaisun talotekniikka- ja rakennusalan yrityksille. Evelialla on palveluksessa lähes 30 ohjelmistoalan ammattilaista ohjelmistokehittäjinä, tuoteosaajina, asiakastuessa ja myynnissä ja markkinoinnissa. Toimipisteemme sijaitsee Turun keskustassa.
Rakennusalan nopeasti edistyvä digitalisaatio ja tuottavuuden kehittämisen tarpeet luovat merkittäviä kasvumahdollisuuksia Evelian kaltaisille ohjelmistoyhtiöille Suomessa ja kansainvälisesti. Asiakkaamme ovat käytännönläheisiä ammattilaisia ja yrittäjiä, joille ohjelmistoratkaisujen kehittäminen vaatii intohimoa toimialaa kohtaan, käyttäjälähtöistä suunnittelua sekä kykyä muuttaa toisinaan monimutkaiset prosessit intuitiivisiksi ja tehokkaiksi digitaalisiksi toiminnallisuuksiksi.
Kehitämme Evelia-tuotetta moderneilla teknologiolla ja joustavalla kehitysmenetelmällä, jossa korostuu viikkotason rytmissä ja tehokkaissa paketeissa näkyvää asiakasarvoa kasvattavien kokonaisuuksien kehittäminen.
Mistä elementeistä tuoteomistajan rooli rakentuu?
Taloushallinnon ratkaisuiden tuoteomistajana toimit Evelialla keskeisessä operatiivisessa roolissa, varmistat, että ohjelmistokehitystiimillämme on käytössään ajantasainen, selkeä, asiakastarpeisiin ja strategiaamme pohjautuva tuote-roadmap sekä huolehdit siitä, että tuotteen kehitys vastaa käyttäjien ja toimialan tarpeisiin ja liiketoiminnan tavoitteisiin. Tehtävässäsi yhdistyy asiakastoimialojemme tarpeiden ymmärrys syvälliseen osaamiseen taloushallinnon standardeista, parhaista käytänteistä ja teknologioista mukaan lukien erilaiset käyttäjäprofiilit, automaatiot, rajapinnat ja BI-ratkaisut.
Työssäsi tuot asiakaslähtöisyyttä ja kehitystrendien analysointikykyä osaksi Evelia-ohjelmiston kehitystä. Toimit tiiviissä yhteistyössä muiden tuoteomistajien, ohjelmistokehityksen, asiakkuuksien, myynnin ja markkinoinnin, sekä asiakastuen asiantuntijoiden kanssa. Ymmärrät myös, mitä kumppanimme kaipaavat tuotteelta. Osallistut aktiivisesti uusien tuotteiden ja ominaisuuksien kaupallistamiseen sekä kansainvälisen kasvun valmisteluun.
Tässä tehtävässä on erityisen tärkeää, että osaat tulkita asiakkaiden, liiketoiminnan ja teknologian näkemyksiä ja odotuksia, sekä tasapainottaa esiin nousevat kehitystarpeet selkeästi perustelluiksi ja määritellyiksi ratkaisuiksi. Olet kiinnostunut asiakastoimialamme tarpeista, trendeistä, teknologioista ja digitaalisista ratkaisuista, sekä AI:n luomista mahdollisuuksista. Pidät nopeatahtisesta, ketterästä ja osallistavasta otteesta tuotejohtamiseen.
Odotamme sinulta
– Vahvaa kokemusta (>5 vuotta) tuoteomistajan tai vastaavasta roolista ohjelmistokehityksessä, erityisesti taloushallinnon ja liiketoiminnan johtamisen ratkaisuissa.
– Syvää ymmärrystä taloushallinnon prosesseista, standardeista, automaatioista ja rajapinnoista.
– Kykyä kääntää asiakkaiden ja liiketoiminnan tarpeet selkeästi määritellyiksi ja toteuttamiskelpoisiksi kehitystehtäviksi.
– Kokemusta ja näkemystä modernien teknologioiden, käyttöliittymäsuunnittelun ja tekoälyn hyödyntämisestä tuotekehityksessä.
– Asiakaslähtöistä ajattelua, kykyä tasapainottaa eri sidosryhmien näkemyksiä ja varmistaa liiketoiminta-arvon maksimointi.
– Ketterien menetelmien tuntemusta ja taitoa johtaa kehitystyötä nopeassa syklissä.
– Yhteistyö- ja viestintätaitoa monialaisissa tiimeissä ja kumppaniverkostossa.
– Kiinnostusta toimialamme (talotekniikka- ja rakennusala) kehitystrendeihin ja kansainvälisen kasvun mahdollisuuksiin.
– Sinua innostaa myös mahdollisuus olla mukana kansainvälistymässä yhtiötämme ja osaat hoitaa tehtäviäsi sekä suomeksi että englanniksi.
Mitä me tarjoamme sinulle?
– Avainroolin ja merkityksellistä työtä modernissa ohjelmistoyhtiössä talotekniikka- ja rakennusalan digitalisoinnin ja uuden luomisen parissa.
– Mahdollisuuden osallistua nopeasti kehittyvän ja kansainvälistyvän SaaS-ohjelmistotalon kasvutarinaan.
– Työ on kokoaikainen. Palkkaus määräytyy osaamisen ja kokemuksen perusteella, ja taso vastaa ylemmän asiantuntijatehtävän rooleja SaaS-yrityksissä.
– Toimipaikkamme sijaitsee loistavalla paikalla Turun keskustassa, jossa sinulle on tarjolla oma työpiste. Työtehtäviä voi kuitenkin hoitaa hybridityömallilla esim. Pk-seudulta käsin.
– Mieleisesi laitteet, työkalut ja tekniikat sujuvaan työntekoon.
– Avoimen ja lämminhenkisen työyhteisön, jossa on selkeät vastuualueet ja tekemisen meininki.
– Työhyvinvointietuihimme kuuluu mm. oma kuntosali, ohjattua liikuntaa 2 kertaa viikossa ja monipuoliset virkistysmahdollisuudet toimitiloissamme.
– Mahdollisuuden osakkuuteen Evelian emoyhtiössä sekä rakentaa omaa osaamistasi pitkäjänteisesti.