Vallox

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Akeneo, Cloudinary ja WordPress verkkosivuston alustaratkaisuina

Vallox (ent. Valmet Loimaan tehdas) on Suomessa tunnettu brändi. Erityisesti kylmään ilmastoon sopivan teknologiaosaamisensa ansiosta Vallox on markkinajohtaja hajautetussa ilmanvaihdossa. Kansainvälisillä markkinoilla tällä hetkellä vajaa puolet liikevaihdosta tulee viennistä Keski- ja Itä-Euroopan maihin.

Vallox halusi uudistaa verkkosivuston kokonaisuudessaan. Me Mediasignalissa suunnittelimme ja toteutimme WordPress-verkkopalvelun sekä sen toimintaan kiinteästi liittyvät integraatiot Akeneo PIMiin sekä Cloudinaryyn.

Sivustouudistuksella haettiin sisältöjen, rakenteen ja visuaalisuuden muutosta sekä tuotetietojen ja niihin liittyvien liitetiedostojen automaattista julkaisua taustajärjestelmistä. Yksi selkeimmistä tavoitteista oli sivuston ylläpidon helpottaminen. Ehkä merkittävin askel siihen oli rajapinta tuotetiedonhallintajärjestelmään.

Suunnittelimme Valloxille moniulotteisen verkkopalvelun, jossa kaikki tuotetieto haetaan Akeneo PIMistä ja tuodaan sivuille valituin määrityksin Suomen markkinoille kolmeen eri kieliversioon, Global-sivustoon sekä erilaisiin hakulogiikoihin. Tuotetietoa rikastetaan Cloudinarysta hallittavilla tuotekuvilla, ladattavilla tiedostoilla, ohjeilla sekä suunnitteluapua tarjoavilla dokumenteilla.

Sivustouudistuksen yhteydessä Vallox teki samalla siirtymää tuotetiedonhallinnan osalta Akeneo PIMiin sekä kuvien ja liitetiedostojen hallinnan osalta Cloudinaryyn. Tiivis projektiryhmän yhteistyö ja määrittelytyö oli projektin onnistumisen kannalta tärkeää, sillä tuotedataa lisämääriteltiin ja vietiin PIMiin projektin loppumetreille asti.

Räätälöidyt hakusovellukset auttavat käyttäjiä tiedon äärelle

Ammattilaisten tuotehaussa käyttäjä voi etsiä tuotenimellä, tuotenumerolla, LVI-numerolla tai kategoriatasolla tuotetietoa. Tuotehaku hakee kaiken tuotetiedon automatisoidusti Akeneo PIMistä.

Haku palauttaa ammattilaisten näkökulmasta tärkeimmät linkit tuotekohtaisesti saataville sekä listaa tuotevastaavuudet tai korvaavuudet. Tuotteita voidaan suodattaa kategoriatasoisten suodattimien avulla.

Käyttöohjehaulla käyttäjä voi etsiä sekä myynnissä olevien että myynnistä poistuneiden tuotteiden käyttöohjeita yhdestä käyttöliittymästä.

Käyttöohjehaulla voidaan kategoriatasoisesti etsiä tuotteita, jonka käyttöohjehistoria kieliversioineen voi ulottua vuosikymmentenkin päähän. Käyttöohjehaku hakee pdf-tiedostot automatisoidusti Cloudinarysta ja generoi kansikuvat hakutuloksiin.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Tampereen steinerkoulu

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Tampereen steinerkoulu on luokista 0–9 ja lukiosta koostuva yksityinen koulu Tampereen Muotialassa. Steinerkoulun pedagogiikka perustuu kokonaiskäsitykseen ihmisestä, hänen kasvustaan ja kehityksestään. Verkkosivu-uudistuksen selkeänä tavoitteena oli nostaa kiinnostusta koulua ja sen toimintaa kohtaan ja tarjota uusia digitaalisia välineitä kasvattaa oppilasmäärää. Verkkopalvelu avaa ovet steinerpedagogiikan käytäntöihin ja tekemisiin Verkkopalvelua lähdettiin suunnittelemaan aivan uudenlaisesta näkökulmasta. Halusimme vastata kohderyhmien […] Lue lisää

Framery

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Hankala navigointi huononsi käyttäjäkokemusta Aiemman sivuston epäintuitiivinen navigointi edellytti merkittävää panostusta käyttäjäkokemuksen parantamiseen ja tiedon helppoon löydettävyyteen. Hakukoneoptimoinnin (SEO) osalta tavoitteena oli korjata URL-rakenteisiin liittyvät haasteet ja mukauttaa sivusto vastaamaan paremmin hakukoneiden vaatimuksia. Konversio-optimoinnilla (CRO) pyrittiin tehostamaan käyttäjäkokemusta ja ohjaamaan potentiaalisia asiakkaita sujuvammin kohti konversioita. Lisäksi paikallisten sivujen epätasapaino suhteessa globaaliin sivustoon vaati korjaamista ja […] Lue lisää

Päivittäistavarakauppa PTY

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Päivittäistavarakauppa ry PTY edustaa Suomessa toimivia päivittäistavaroiden vähittäiskaupan ja foodservice-tukkukaupan yrityksiä. PTY:n jäsenyritykset edustavat noin 96 prosenttia Suomen päivittäistavaramarkkinoista. Edunvalvontajärjestön verkkosivut on ensisijaisesti suunnattu medialle, päättäjille, virkamiehille, kaupan alan työntekijöille, tutkijoille ja muuten alasta kiinnostuneille. PTY:n sivuilta haetaan faktatietoja, tilastoja ja tutkimuksia, ei niinkään päivittyvää artikkelivirtaa. Sivustolla haluttiin tehdä relevantin aineiston löytäminen mahdollisimman helpoksi. Suosituinta […] Lue lisää

Suomen Eläinsuojelun verkkolehti

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

SEY Suomen Eläinsuojelun verkkolehti uudistui SEY Suomen eläinsuojelu on joka puolella Suomea toimivien eläinsuojeluyhdistysten valtakunnallinen liitto, Suomen suurin eläinsuojelujärjestö ja eläinsuojelun asiantuntija. SEY tekee työtä eläinten puolesta n. 40 jäsenyhdistyksen, 75 eläinsuojeluneuvojan ja 1 000 muun vapaaehtoisen voimin. Eläinten ystävä on eläinsuojelun erikoisaikakauslehti, joka nostaa eläinsuojeluaiheita yhteiskunnalliseen keskusteluun. Eläinten ystävän jutut kattavat eläinsuojelun koko kirjon […] Lue lisää

Finnfund – uusi verkkopalvelu ja digimarkkinointi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat verkkopalvelu-uudistukseen Finnfund on suomalainen kehitysrahoitusyhtiö, joka rahoittaa kestävän kehityksen mukaisia hankkeita kehittyvissä maissa. Finnfundin tavoitteena on tukea yksityisen sektorin investointeja tarjoamalla lainoja, pääomasijoituksia ja asiantuntijatukea. Finnfund pyrkii edistämään talouskasvua ja uusien työpaikkojen syntymistä sekä kehittämään ilmastoratkaisuja, jotka auttavat hillitsemään ilmastonmuutoksen vaikutuksia ja tukevat kestävämpää tulevaisuutta. Yhtiö toimii laajasti erityisesti Afrikassa, Aasiassa ja Latinalaisessa Amerikassa, […] Lue lisää

Polarputken B2B-verkkokauppa

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Selkeyttä, nopeutta ja sujuvuutta B2B-verkkokauppaan räätälöidyn headless-ratkaisun myötä Mediasignal toteutti Polarputkelle headless-teknologiaa hyödyntävän julkisen verkkosivuston sekä B2B-verkkokaupan, johon sisällytettiin WordPress-sisällönhallinta ja Akeneo PIM:iin pohjautuva tuotetiedonhallintaratkaisu. Verkkokaupan kehitystyö sai alkunsa, kun Polarputki halusi tarjota asiakkailleen mahdollisuuden verkko-ostamiseen ajasta ja paikasta riippumatta. Verkkokaupparatkaisun myötä Polarputki haki myös varmempaa tilaustenkäsittelymallia, myyjille lisää aikaa asiakaspalveluun sekä tietysti myös verkkokaupan […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun