Snellmanin uudet reseptisivut

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Toteutimme Snellmanille mittavan verkkosivu-uudistuksen, jonka keskeisin osa oli ruokaohjeiden modernisointi nykypäivän tarpeet huomioiviksi. Perinteinen kuva + tekstiohje -reseptimuoto antaa uusilla sivuilla tilaa mobiilikäyttäjille suunnitellulle, kätevästi pyyhkäisemällä vaiheesta toiseen etenevälle video-ohjeelle.

Taustaa

Snellmanin ja Generon menestyksekäs yhteistyö alkoi vuonna 2010 verkkosivujen uudistuksesta. Vuosien varrella tekemiseemme on mahtunut mukaan mm. digimarkkinointia monissa muodoissa, pitkäjänteistä hakukoneoptimointia sekä verkkosivujen kehittämistä, mukaan lukien toinen sivustouudistus vuonna 2017. Voimme olla ylpeitä saavuttamistamme tuloksista, sillä yhteistyömme aikana Snellmanin liikevaihto on kasvanut vuosi toisensa perään ja verkkosivujen orgaaninen kävijämäärä monikymmenkertaistunut.

Vuoden 2021 paikkeilla Snellmanilla alettiin jälleen pohtia verkkosivujen uudistamista. Nykyinen sivusto oli kyllä hyvin palveleva ja hakukoneoptimoitu, keräten vuosittain jo miljoonia saittivierailuja, mutta Snellmanilla ei haluttu jämähtää paikoilleen vaan pyrkiä olemaan edelläkävijä ruokasivustojen jatkuvasti kehittyvällä sektorilla. Lisäksi myös brändi-ilmeen uudistaminen verkkosivuilla oli samaan aikaan tulossa ajankohtaiseksi.

Tavoite

Keskeisin innoke sivustouudistukselle oli ihmisten muuttunut tapa käyttää nettiä, myös ruokasivustoja. Siinä missä vielä joitain vuosia aiemmin valtaosa Snellmanin sivujen vierailijoista käytti pöytäkoneen tai läppärin selainta, nyt suurin osa vierailuista tapahtui puhelimen näytöllä. Tämä haluttiin huomioida muutenkin kuin vain mobiilioptimoituina, skaalautuvina sisältöinä. Nykyaikaisen reseptisivun tulisi olla alusta alkaen mobiilikäyttäjille suunniteltu.

Snellmanin visioissa oli kokonaan uudenlainen reseptisivukokemus, jossa kokkauksen vaiheet ja värit eloon herättävä koko näytön videoformaatti yhdistyisi saumattomasti hyvään mobiilikäytettävyyteen. Tavoitteena oli, että käyttäjä voisi video-ohjetta omaan tahtiinsa seuraten valmistaa ruoan helposti, ilman tarvetta videon kelaamiseen tai ohjeen vaiheiden ja ainesosaluettelon välillä ees taas hyppimiseen.

Uudenlaisen reseptikokemuksen mahdollistamisen lisäksi sivustouudistuksella haluttiin huomioida myös uudistuva brändi-ilme sekä sujuvoittaa Snellmanin taajaan päivittyvän tuotevalikoiman ja reseptiarkiston ylläpitämistä verkkosivuilla. Tätä varten Snellmanilla jo sisäisessä käytössä olevalle tuotetietojärjestelmälle päätettiin tehdä integraatio uudelle sivustolle, niin että sisältöjen hallinnointi olisi jatkossa yksinkertaisempaa.

Uuden sivuston suunnittelussa oli toisin sanottuna lukuisia huomioitavia tekijöitä: kokonaan uuden reseptisivukokemuksen rakentaminen, uusien toiminnallisuuksien lisääminen, tuotetietointegraation hyvä toteutus, muutokset sivustorakenteessa jne. Kaikki nämä oli myös toteutettava niin, ettei sivuston hyvä hakukonenäkyvyys kärsisi muutoksista.

Toteutus

Uudistuksen toteutus alkoi yhteisillä työpajoilla, joissa määriteltiin uuden sivuston tarpeet ja toteutuksessa huomioitavat seikat. Tästä edettiin sivuston ulkoasun suunnitteluun, joka tehtiin Generon toimesta mutta tiiviissä vuoropuhelussa asiakkaan kanssa.

Kun ulkoasun päälinjat olivat selvillä, alkoi toteutuksen työmäärältään isoin osuus, eli itse sivuston rakentaminen. Matkan varrelle mahtui paljon yllätyksiä, ja etenkin tuotetietointegraation kitkattomaan toimimiseen liittyi paljon enemmän huomioitavaa kuin projektin alkuvaiheessa olimme osanneet ennakoida. Onneksemme Snellmanilla oli projektin alusta alkaen pidetty tärkeänä, että uuden sivuston lanseerausta ei hätäillä tarpeettomasti; tiukkaa aikataulua tärkeämpää oli toteutuksen laatu.

Pääosaltaan 2022 tehty sivustouudistus eteni loppuvaiheeseensa vuoden 2023 alussa. Ennen varsinaista julkistusta uutta sivustoa pääsivät beta-testaamaan Snellmanin henkilökunta ja uutiskirjeen tilaajat.

Koekäyttäjät pitivät sivustoa selkeänä ja miellyttävänä, sekä visuaalisen ilmeensä että käytettävyytensä puolesta. Reseptien selkeys sai kiitosta, ja uudet vaiheittain selattavat video-ohjeet koettiin hyödyllisiksi.

Kaiken kaikkiaan saatu palaute oli erittäin positiivista, ja koska mitään suurempia ongelmakohtia ei noussut esiin, pystyimme jo viikkoa myöhemmin korvaamaan vanhan sivuston kokonaan uudella.

“Kotisivuprojekteille on tyypillistä, että nälkä kasvaa syödessä. Matkan varrella tulleita uusia ideoita sovitettiin suunnitelmaan Generon toimesta erittäin joustavasti. Lopputuloksena meillä on sivusto, joka on parempi ja toiminnallisempi kuin lähtövaiheessa osasimme edes kuvitella. Uskomme, että sivu kestää hyvin aikaa ja toimii perustana uusillekin ideoille, jotka jätettiin vielä odottamaan kypsymistä. Mikä tärkeintä, palvelemme kuluttajaa entistä kattavammalla tiedolla tuotteistamme ja uusittujen reseptisivujen myötä kaikilla on helpompi onnistua ruuanlaitossa kotona.”

Tommi Fors, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Snellmanin Lihanjalostus Oy


Sinua voisi kiinnostaa myös

Betolar

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Vuonna 2016 perustettu Betolar on suomalainen materiaaliteknologian yritys, jonka menetelmällä voidaan muuttaa teolliset jäte- ja sivuvirrat vähähiilisiksi rakennusmateriaaleiksi. Betolar halusi siirtää koko asiakashankinnan HubSpotin päälle. Vastasimme tähän yhteistarjouksella digimarkkinointitoimisto Hopkinsin kanssa. Hopkinsin vastuulla olivat CRM, markkinoinnin automaatio sekä SEO, kun taas me MEOMilla huolehdimme verkkosivuston suunnittelusta ja toteutuksesta. Tärkeää uuden asiakashankinnan kokonaisuuden rakentamisessa oli toimistojen […] Lue lisää

Karu Films

Tekijä: Aava&Bang Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Karu Films on kasvava ja monipuolinen elävän kuvan suunnittelu- ja tuotantotalo. Karu Filmsin palveluihin sisältyvät brändielokuvat, liikkuvat markkinointisisällöt sekä luovat animaatiot. Karu Filmsin yritysilmeen uudisti Kuudes Helsinki, ja Aava&Bang toteutti uuden verkkosivuston. Aava&Bangin toteutus kattoi sivuston ilmeen sovittamisen käyttöliittymään, käytettävyyden suunnittelun ja täsmennykset, projektinhallinnan sekä tietysti teknisen toteutuksen. Julkaisujärjestelmäksi valittiin WordPress. Sivuston erityispiirteenä on läpileikkaava […] Lue lisää

Wise Professionals

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Neljä verkkosivustoa, kolme kohderyhmää, 3520 post-it-lappua ja yksi tyytyväinen asiakas Kuinka rakennetaan verkkosivustot useista yrityksistä koostuvalle yritykselle? Tekemällä kompromisseja? Ei todellakaan, vaan saamalla jokainen brändi kukkimaan saman kukoistavan sateenvarjon alla. Miksi me rakastamme tätä asiakasta Tiesimme, että Wise Professionals haastaa rekrytointialan käytäntöjä testaamalla uusia tapoja luoda ja toimittaa palveluita. Meillä oli yhteistyömme alusta alkaen kädet […] Lue lisää

720.io

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

720° on suomalainen yritys, joka tarjoaa SaaS-palvelua integroituna kiinteistön laitteistoon, kuten mittauslaitteisiin ja antureihin. Ratkaisun perustana on pääasiassa ohjelmisto ja sen analytiikkamoduuli, mutta yritys tarjoaa myös laitteistoasennuksia ja integraatioita. 720°:n tavoitteena on tuoda älykkäitä, tietoja kerääviä ratkaisuja rakennusten ja kiinteistöjen hallintaan, sekä parantaa energiatehokkuutta ja käyttäjäkokemusta. Haaste Brändiuudistuksen myötä 720° halusi päivittää ilmeensä. Koska 720.io-verkkosivua […] Lue lisää

A-lehtien sivustokokonaisuus

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

A-lehdet on 88-vuotias suomalainen mediatalo. Rakastettujen suomalaisten aikakauslehtien lisäksi A-lehdet-konserni on mediasisältöjen, digitaalisen kaupankäynnin sekä kasvumarkkinoinnin edelläkävijä. A-lehdet tarvitsi sisällöilleen ja palveluilleen ketterän ja hakukoneoptimoidun alustan, joka palvelee konsernin monia eri tarpeita ja sidosryhmiä; niin kuluttajia, 17 eri brändiä kuin B2B-asiakkaitakin. Liikkeelle lähdettiin tilanteesta, jossa lähes jokaisella A-lehtien brändillä oli omat erilliset sivustot. Sivustot olivat […] Lue lisää

Beamex.com

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Genero on vuosien varrella auttanut Beamexia tekemään verkkosivustostaan todellisen liidintuottokoneen. Sisältömarkkinointistrategia auttaa nyt tuottamaan tuhansia laadukkaita B2B-liidejä ja miljoonien vuotuista liikevaihtoa. Haaste Beamex halusi vähentää riippuvuuttaan maksetusta liikenteestä, jota saatiin mm. Metan ja Linkedinin alustoilta. Vaikka liikennestrategia oli tehokas, jatkuvasti nousevat klikkihinnat olivat muodostumassa ongelmaksi. Tehtävämme oli auttaa luomaan ja toteuttamaan Beamexille strategia, jolla kasvatetaan […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun