Neova
Neova on kansainvälinen, uusiutuvaan energiaan, kestävään kasvattamiseen sekä aktiivihiilituotteisiin keskittyvä yritys. Sillä on toimintaa 10 maassa ja yrityksen pääkonttori sijaitsee Jyväskylässä.
Neovan brändiuudistuksen yhteydessä haluttiin uudistaa myös verkkosivusto visuaalisesti moderniksi ja näyttäväksi kokonaisuudeksi. Vanhan verkkosivuston alusta oli tullut tiensä päähän ja tavoitteena olikin uudistaa sivusto nykyaikaiseksi sekä sisältä että ulkoa.
Tekniseen toteutukseen sisältyi myös laaja sisällönsiirto
Uuden brändin mukaisella sivustolla halutaan luoda mielikuva vastuullisesta, kansainvälisestä ja innovatiivisesta monialayhtiöstä. Sivusto esittelee Neova-konsernin toiminnan ja tarjoaa vierailijalle ajankohtaisia uutisia ja blogeja toimialalta. Sivusto toimii myös sateenvarjona muille konsernin sivuille, niin että kävijä löytää helposti eteenpäin etsimänsä tiedon tai liiketoiminnan pariin.
Sivuston visuaalisen ilmeen idea tuli mainostoimistolta, ja Valun suunnittelija laajensi visuaalista suunnitelmaa. Sivuston teknisen uudistuksen alustan vaihtoineen Valu toteutti kokonaan.
Projektissa tehtiin laaja sisällönsiirto, jossa Valun Base-järjestelmästä siirrettiin WordPressiin koko aikaisempi mediakirjasto, uutisia ja blogikirjoituksia.
Sisällön räätälöinti helppoa
Neovan viestinnän ja markkinoinnin asiantuntija Eija Tiura on tyytyväinen siihen, että uuden sivuston myötä laaja-alaisesta konsernista pystytään viestimään kokonaisuutena. Kävijä löytää nyt entistä paremmin etsimänsä tiedon sivuston loogisen rakenteen sekä Valu Search -tehohaun avulla.
Sivuston ylläpito toteutettiin WordPressin Gutenberg-editorilla. Tämä mahdollistaa sisällöntuottajille joustavat mahdollisuudet toteuttaa visuaalisesti näyttäviä sivukokonaisuuksia ilman lukittautumista perinteisiin sivupohjiin. Tiura toteaakin, että uuden alustan myötä sisällön räätälöinti ja erilaisten kokonaisuuksien rakentaminen on helpottunut.
Projekti Valun kokeneen tiimin kanssa eteni sujuvasti. Tiura kehuu Valun projektipäällikön ongelmanratkaisukykyä sekä taitoa selittää asiat niin, että asiakaskin ne ymmärsi. Myös Valun visuaalinen suunnittelija yllätti positiivisesti ja sai hyvin kiinni siitä, mitä toivottiin.
“On ollut helppo luottaa siihen, että sivustolla on asiat kunnossa esim. saavutettavuuden osalta, Valulta tuli sekin osaaminen automaattisesti.
Positiivisesti yllätti se, miten helppoa oli olla asiakkaana. Meidän ajatuksista ja toiveista saatiin kiinni, vaikka emme aina varmasti olleet kovin selkeitä tai osanneet kertoa mitä haluamme.”
Eija Tiura, viestinnän ja markkinoinnin asiantuntija, Neova