Musiikkitalo

Toimiston ilmoittama referenssi

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 4 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Järjestön verkkopalvelu -kategoriasivulta.

Musiikkitalon vanha sivusto oli tullut elinkaarensa päähän ja julkaisujärjestelmä oli auttamatta vanhentunut.

Musiikkitalon sivuilla on kaksi selkeää erillistä pääkohderyhmää: konsertissa kävijät ja B2B-myynti, eli Musiikkitalon monipuolisten tilojen vuokraaminen yritysten ja yhteisöjen tapahtumiin. Lisäksi Musiikkitalo palvelee päivittäin erilaisia satunnaisia kävijöitä, esimerkiksi Musiikkitalon kahvilassa.

B2B-myynti haluttiin uudella sivustolla tuoda selkeästi omaksi kokonaisuudekseen ja tukea näin myyntiä. Tavoitteena oli luoda paremmat edellytykset esitellä Musiikkitalon moninaisia tiloja ja tehdä yhteydenotosta verkon kautta helpompaa.

Musiikkitalossa järjestetään tapahtumia vuodessa noin 1600. Tästä johtuen oli selvää, että tapahtumakalenteri ja tämän valtavan tapahtumamäärän selkeä esittäminen sivuilla kävijöille oli uudistuksen tärkein osanen. Se oli myös asia, joka vanhalla sivustolla aiheutti eniten päänvaivaa. Koettiin mm. että kokonaiskuvaa oli vaikea hahmottaa ja kiinnostuneen konserttivieraan oli vaikea löytää juuri itselle kiinnostava tapahtuma.

Verkkopalvelun uudistuksen yhteydessä Musiikkitalon omaa sisäistä prosessia myllättiin merkittävästi taustajärjestelmien ja integraatioiden puolella.

Yhteisissä määrittelytyöpajoissa todettiin Tapahtumakalenteri sivuston tärkeimmäksi toiminnallisuudeksi. Verkkopalvelun uudistuksen kanssa samaan aikaan oli käynnissä sisäinen prosessi tapahtumien tuomisen yhtenäistämiseksi. Salesforcen avulla rakennettiin järjestelmä, jossa tapahtuman mennessä myyntiin Ticketmasteriin, sen kaikki perustiedot tulevat samalla Musiikkitalon CRM:ään, josta ne ui suoraan nettisivulle. Näin voidaan inhimillisten erehdysten määrä minimoida.

Julkaisualustaksi valittiin WordPress. Sivuston toteutus lähti käyntiin erittäin sujuvasti, vaikka koronavirus-epidemia teki olosuhteista hankalat. Yhteistyö pysyi tiiviinä läpi projektin niin Musiikkitalon kehittäjien kanssa, jotka kehittivät Salesforce-puolta, kuin viestinnän ja markkinoinnin kanssa, jotka puolestaan kommentoivat visuaalisia ja toiminnallisia asioita. Samalla hiottiin Musiikkitalon omia prosesseja tapahtumien osalta uuteen uskoon ja paljon työtä tehtiin taustajärjestelmissä. Musiikkitalon ja Creunan kehittäjät tekivät onnistuneesti yhteistyötä ja integraatiot saatiin toimimaan sujuvasti.

Musiikkitalon myynti- ja markkinointipäällikkö Juha Paaso on tyytyväinen uuteen sivustoon.

– Me olemme hirveän tyytyväisiä lopputulokseen joka suhteessa. Erityisesti siihen ajatukseen, että nettisivut eivät ole joku juttu, joka valmistuu ja sitten unohdetaan. Uskon, että olemme onnistuneet saamaan sellaisen systeemin, joka on tosi helposti päivitettävissä ja muokattavissa. Sivusto on modulaarinen ja niin helposti päivitettävissä, että emme tarvitse välttämättä siihen mitään ulkopuolisen koodaajan apua, vaikka haluaisimme myllätä sivua ja tehdä isojakin muutoksia.

[Huom. Referenssi on julkaistu alunperin Creuna Finlandin nimissä.]

Lue lisää: Järjestön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

eQ Haku

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

eQ Toimitilat omistaa ja hallinnoi suurta määrää kiinteistöjä eri puolilla Suomea. eQ Toimitilat halusi uudistaa uusille ja nykyisille vuokralaisilleen suunnatun verkkopalvelunsa vastaamaan tämän päivän korkeimpia standardeja ja nykyisiä strategisia tavoitteitaan. Uudistusprojekti lähti käyntiin määrittelyvaiheella, jossa samalla luotiin eQ Toimitiloille oma brändi-ilme. Työhön lähdettiin puhtaalta pöydältä. Heti määrittelyvaiheessa uuden sivuston tärkeimmäksi toiminnallisuudeksi nousi vapaiden toimitilojen haku. […] Lue lisää

Senaatti

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Senaatti-kiinteistöt on valtion kiinteistöasiantuntija ja toimitilakumppani. Senaatti luo asiakkaidensa kanssa toimivia työympäristöjä ja vastaa niiden ylläpidosta, sekä kehittää valtion kiinteistövarallisuutta ja pitää huolta kulttuurihistoriallisista kohteista. Puolustuskiinteistöt liittyi osaksi Senaattia 2021 ja samalla brändi-ilme uudistettiin. Tehtävämme oli uudistaa senaatti.fi uuden brändi-ilmeen mukaiseksi ja tuoda Puolustuskiinteistöt osaksi konsernisivustoa. Samoin Senaatin Asema-alueet Oy:n sivusto haluttiin muokata uuden brändi-ilmeen […] Lue lisää

Asuntosäätiö

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Asuntosäätiö – Sopivan asunnon löytäminen ja hakeminen helpoksi Asuntosäätiö on yksi suurimmista kotimaisista asuinkiinteistöjen omistajista Suomessa. Verkkopalvelun uudistuksen keskiössä oli responsiivinen ja sulava käyttökokemus aina sopivan asunnon hausta hakemuksen lähetykseen asti. Onnella on osoite Asuntosäätiö tarjoaa noin 18 000 kotia eri puolilla Suomea, yhteensä yli 30 paikkakunnalla. Asuntosäätiön asunnoissa asuu noin 35 000 asukasta. Suurin […] Lue lisää

Hopkins

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Hopkins on digitaalisen markkinoinnin toimisto, joka auttaa asiakkaitaan kasvattamaan liiketoimintaa digitaalisen mainonnan, hakukoneoptimoinnin, markkinoinnin automaation ja analytiikan avulla. Uudistuksen taustalla Hopkins oli työstänyt brändi-identiteettiään yhdessä Hasan & Partnersin kanssa. Seuraavana vuorossa oli itse verkkosivustouudistus, jolla tuore brändi-ilme tehtäisiin eläväksi. Ilmeen lisäksi uudistustarvetta oli verkkosivuston teknisellä puolella. Verkkosivusto rakennettiin tukemaan paremmin palveluiden esittelyä ja muun muassa […] Lue lisää

Fraidei

Tekijä: Paper Planes Oy

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Uudistuksen lähtökohtana Fraidei on suomalainen, skaalautuvia ICT-palveluja tarjoava yritys, joka haluaa mahdollistaa asiakkailleen sekä saumattoman sujuvuuden että komean kasvun. Fraideilla on yli 1200 tyytyväistä yritysasiakasta, joita palvelee 120 alan huippuammattilaista. Vuoden 2024 lopussa yritys käynnisti brändi- ja sivustouudistuksen. Uuden brändin ja sivuston suunnittelusta vastasi suunnittelutoimisto Bond. Paper Planesin taas valikoitui kumppaniksi verkkosivuston rakentamiseen ja koodaukseen […] Lue lisää

Porvoon kaupunki

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Porvoon kaupunki on reilun 50 000 ihmisen kotipaikka. Rakensimme Porvoolle sen kaikkia toimintoja palvelevan sivustokokonaisuuden, josta on moneksi. Kaiken kaikkiaan Porvoon kaupungille toteutettiin yhdeksän sivustoa. Sivustouudistuksen isoja teemoja olivat keskitetty sisällönhallinta sekä erillissivustojen luominen kaupungin eri liikelaitoksille ja toimijoille. Aiemmin käytössä oli vain yksi pääsivusto, ja sen uudistamisen lisäksi ympärille lähdettiin nyt luomaan omia erillissivustoja. […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun