Koas – verkkopalvelun uudistus

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Järjestön verkkopalvelu

Koas vaihtoi Concrete 5:stä WordPressiin

Keski-Suomen opiskelija-asuntosäätiö Koas rakennuttaa, vuokraa ja ylläpitää asuntoja opiskelijoille Jyväskylässä, ja verkkosivut ovat heidän tärkein asiakaspalvelukanavansa. Julkaisualustana toimi pitkään Concrete 5, kunnes se, kuten itse verkkosivustokin, tuli tiensä päähän keväällä 2023.

– Vanhan sivuston ylläpidon lopetuksen nopea aikataulu tuli meille yllätyksenä, ja samaan aikaan tulossa oli sivustomme käytön sesonkiaika, joten tarvitsimme osaavan tekijän, joka pystyisi toteuttamaan uuden sivuston erittäin tiukassa aikataulussa. Meidän toiminnalle tämä sivustouudistus oli kriittinen asia, kertoo Hilla Hoskonen, Koasin kehittämis- ja viestintäpäällikkö.

– Meillä oli kilpailutuksessa mukana konsultti, jonka kanssa perattiin tarjoukset. Valun kokonaisuus vaikutti hyvältä. Tiesimme jo etukäteen aikataulun olevan tiukka, mutta tuntui, että Valun systemaattinen toimintatapa auttaisi tässä.

Uusi alusta mahdollisti modernit teknologiat ja uudet integraatiot

Koasin uusi sivusto toteutettiin WordPressin Gutenberg-editorin vakiolohkoja ja räätälöityjä lohkoja käyttäen. Verkkosivuston yksi tärkeimmistä asioista loppukäyttäjälle ovat asuinkohteiden sivut. Kohteiden esittelyssä on hyödynnetty iframe-upotuksina 360-kuvia sekä Google Karttaa. Visman L7 integraatio mahdollistaa sen, että käyttäjä pystyy luomaan ja muokkaamaan asuntohakemuksia sekä esimerkiksi irtisanomaan vuokrasopimuksensa.

– Halusimme tällä uudella sivustolla parantaa käytettävyyttä sekä asiakkaan että sisällöntuottajan näkökulmasta. Myös myyntiin ja bisnekseen liittyvät tarpeet olivat vahvasti esillä, kertoo Hoskonen.

– Tavoitteenamme oli hyödyntää sivustoa muutenkin kuin vain informaation välittämiseen ja hakutoimintoon. Visuaalisuus oli meille tärkeä teema ja tietenkin saavutettavuus, sillä se on meille tietyiltä osin jo lakisääteinen juttu.

Sivuston saavutettavuus on AA-tasoa.

Osaava projektipäällikkö vie projektia määrätietoisesti eteenpäin

Koasin mukaan projektin kannalta oli olennaista, että se eteni koko ajan järjestelmällisesti ja systemaattisesti. Yhteisiä palavereja pidettiin viikoittain Valun projektipäällikkö Janne Hukan johdolla.

– Ideat lähtevät meillä helposti lentoon ja rönsyilemään, mutta Valun projektipäällikkö Janne osasi karsia kaiken ylimääräisen ja pitää katseen olennaisessa. Viestintä ja Basecamp pelasivat koko ajan todella hyvin, kiittelee Hoskonen.

Projektin keskivaiheilla Koas ja Valu pitivät hieman isomman palaverin, missä käytiin läpi integraatioita ja teknistä puolta.

Janne Hukan mukaan projektin kantava tekijä oli toimiva viestintä puolin ja toisin. Viestintä oli selkeää ja Basecamp toimi projektissa mainiosti.

– Valun osaaminen on kyllä huippua, tosi kovalla tasolla, kun tekijät pystyvät pusertamaan kaiken tiukkaan aikatauluun tekoälyä hyväksi käyttäen. Valulla on erittäin hyvä osaaminen myös visupuolella, siihen on helppo nojata. Itseltä poistuu stressi, kun voi luottaa, että jokainen tietää mitä tekee. Jokainen hoitaa oman tonttinsa, summaa Hukka Koasin projektin vahvuustekijöitä.

Työskentely ammattitaitoisen tiimin kanssa oli ihanaa, koska he ymmärsivät asiakkaan tarpeet ja selittivät asiat selkeästi. Valun tiimiin oli helppo tukeutua, ja yhteistyö oli sekä kivaa että opettavaista. Saimme uuden sivuston sujuvasti, vaikka muutostarve tuli rytinällä.

Hilla Hoskonen, Kehittämis- ja viestintäpäällikkö

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Verdis – verkkosivuston uudistus

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Verkkosivustouudistuksen lähtökohdat Verdiksen ja G-Worksin yhteistyö alkoi vuonna 2019, kun uudistimme silloisen Urbaserin verkkosivuston. Vuonna 2023 tapahtuneiden yrityskauppojen myötä yritys sai uuden nimen, Verdis, ja sen visuaalinen ilme päivitettiin. Verkkosivuston uudistaminen tuli ajankohtaiseksi, jotta uusi brändi-ilme saataisiin näkyviin myös digitaalisessa ympäristössä. Projektissa pääkehittäjänä toiminut Altti pääsi uudistamaan Verdiksen verkkosivuston jo toistamiseen. Edellinen uudistus yli viisi […] Lue lisää

Mustankorkea – verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Tieto helpommin esiin Mustankorkea on jäteyhtiö, jonka toimialueella asuu 178 000 asukasta Jyväskylässä, Laukaassa, Muuramessa ja Toivakassa. Sen verkkosivuston tärkein tehtävä on tukea yhtiön päätoimintoja: ​​jätteiden keräystä, käsittelyä ja hyödyntämistä sekä jäteneuvontaa. Viime vuosina Mustankorkea on alkanut myydä myös biokaasua ja multaa. Eri asiakasryhmiä on paljon, samoin viestittävää. Uuden sivuston rakentaminen alkoi konseptointityöpajoilla. Käyttäjälähtöinen sisältörakenne […] Lue lisää

GRK – Verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

GRK:n verkkosivuston uudistaminen Uusi sivusto tuo yhtiön monipuoliset palvelut esiin GRK on yksi Suomen johtavista infra-alan yrityksistä, joka Suomen lisäksi toimii myös Ruotsissa ja Virossa. Yhtiön verkkosivuston uudistustarve nousi strategisista muutoksista ja vanha sivusto ei enää vastannut nykytilanteen tarpeisiin. Uudistusprojekti lähti liikkeelle Valun Ville Juvosen vetämistä konseptisuunnittelun työpajoista, joiden lopputuloksena korostettiin GRK:ta monipuolisena infra-alan toimijana. […] Lue lisää

Ensto

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Modernin liiketoiminnan tarpeita vastaava verkkosivusto Ensto on kansainvälinen teknologiayhtiö ja perheyritys, joka mahdollistaa vihreää siirtymää toimittamalla luotettavia, turvallisia ja kestäviä ratkaisuja sähkönjakeluun. Enston liiketoimintaympäristö oli muuttumassa, mikä loi tarpeen uudistaa tapaa, jolla sen tarjoamat innovatiiviset ratkaisut esitetään verkossa. Yrityksen tavoitteena oli liiketoiminnan ja myynnin kasvun lisäksi laajentuminen globaalisti, ja tähän kaivattiin tukea verkkosivuston ja brändin […] Lue lisää

Marttaliitto

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Suuren yleisön suosikkisivusto on nyt entistä selkeämpi Kun mielessä on kysyttävää ruoasta tai kotitaloudesta, suomalaiset kääntyvät Marttojen puoleen. Tässä moderni verkkosivusto on tärkeä työkalu. Sitä ylläpitää koko marttajärjestön puolesta Marttaliitto, joka tukee eri tavoin marttapiirien ja -yhdistysten toimintaa ja jäsenviestintää. “Meille oli tärkeää tehdä sivustolle saavutettavuuteen liittyviä muutoksia. Halusimme myös muokata ulkoasun brändi-ilmeemme mukaiseksi”, kertoo […] Lue lisää

Tampereen Energia – verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Uusi sivusto antaa markkinoille ja myynnille siivet Tampereen Energian sivustouudistus lähti tarpeesta uudistaa nettisivusto vastaamaan yrityksen uutta, asiakaslähtöisempää strategiaa ja samalla uudistuvaa brändiä. Brändiuudistus alkoi yli kaksi vuotta sitten, ja Valu tuli mukaan kuvaan, kun oli aika lähteä toteuttamaan uutta verkkosivustoa. – Projekti kilpailutettiin vuonna 2021 ja aluksi meillä oli toinen toimittaja, mutta kohtasimme heidän […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun