Kauppapolitiikka-lehti

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Kauppapolitiikka on ulkoministeriön julkaisema kansainvälisen kaupan media, joka tarjoaa ajankohtaisia uutisia, syvällisiä analyyseja ja näkökulmia globaalin talouden kehityksestä. Neljä kertaa vuodessa ilmestyvä painettu lehti ja jatkuvasti päivittyvä verkkosivusto muodostavat yhdessä kattavan tietokanavan Suomen viennin ja kansainvälisten markkinoiden ajankohtaisista aiheista.

Ajankohtaista ja monipuolista sisältöä kaupankäynnistä

Kauppapolitiikka käsittelee kansainvälisen kaupan teemoja laaja-alaisesti. Digitalisaation vaikutukset kaupankäyntiin, vihreän siirtymän tuomat haasteet ja mahdollisuudet sekä ilmastonmuutoksen vaikutukset globaaleihin markkinoihin ovat keskeisiä aiheita. Euroopan unionin kauppapolitiikka saa erityishuomiota, sillä EU:n päätöksillä on merkittävä vaikutus Suomen vientimahdollisuuksiin ja kansainväliseen kilpailukykyyn.

Sivustolla julkaistavat artikkelit pureutuvat myös eri markkina-alueiden kehitykseen ja mahdollisuuksiin. Aasia, Afrikka, Etelä-Amerikka, Eurooppa, Pohjois-Amerikka ja Oseania käsitellään markkinakohtaisesti, tarjoten lukijoille tarkkaa ja hyödyllistä tietoa uusista vientikohteista.

Syvällisiä näkemyksiä ja asiantuntijoiden ääniä

Kauppapolitiikka erottuu syvällisillä analyyseillaan ja monipuolisilla näkökulmilla. Henkilöhaastattelut tuovat esiin asiantuntijoiden, yritysjohtajien ja kauppapolitiikan vaikuttajien ajatuksia ja kokemuksia. Pääkirjoitukset tarjoavat näkemyksellistä journalismia, joka auttaa ymmärtämään monimutkaisia taloudellisia ja poliittisia kysymyksiä.

Suunnattu laajalle kohderyhmälle

Kauppapolitiikka on suunnattu kaikille kansainvälisestä kaupasta ja Suomen vientimahdollisuuksista kiinnostuneille. Yrityspäättäjille ja viennin asiantuntijoille se tarjoaa tärkeää tietoa uusista markkinamahdollisuuksista ja kauppasopimuksista. Julkaisu on hyödyllinen myös päätöksentekijöille, viranomaisille ja tutkijoille, jotka tarvitsevat syvällistä ymmärrystä globaaleista talousilmiöistä. Myös media ja laajempi yleisö löytävät lehdestä helposti lähestyttäviä artikkeleita monimutkaisistakin aiheista.

Verkkosivusto ajankohtaisen tiedon keskiössä

Kauppapolitiikan verkkosivusto on suunniteltu tarjoamaan ajankohtaista ja helposti saavutettavaa tietoa. Dynaaminen sisältö päivittyy jatkuvasti ja käyttäjäystävällinen rakenne mahdollistaa vaivattoman navigoinnin eri aihealueiden ja markkinoiden välillä. Saavutettavuus ja mobiilioptimointi takaavat, että sivustoa voi käyttää sujuvasti erilaisilla laitteilla.

Monipuolinen sisällönhallinta

Artikkelit, näköislehdet ja muut sisältötyypit hallitaan WordPressin kautta. Artikkelit sisältävät laajan metatietojen valikoiman, joka mahdollistaa automaattisten nostojen ja dynaamisten listausnäkymien luomisen. Näköislehdet yhdistävät painetun lehden PDF-versiot ja niissä julkaistut artikkelit visuaalisesti houkuttelevaksi kokonaisuudeksi. Sisällönhallinnassa hyödynnetään Gutenberg-editoria, jota täydennetään ACF-lohkoilla erityistarpeiden mukaisesti, jotta sisällöntuottajat voivat luoda monipuolisia ja visuaalisesti näyttäviä kokonaisuuksia ilman teknistä osaamista.

Sisältöjen migrointi ja integraatiot

Uudistusprojektissa kaikki vanhat sisällöt – noin 700 artikkelia, 16 näköislehteä ja 1300 mediakirjastotiedostoa – siirrettiin uuteen järjestelmään säilyttäen niiden rakenteet ja metatiedot. Integraatioita toteutettiin ulkoministeriön välityspalvelun kautta ulkoministeriön uutisille ja edustustojen raporteille ja tilauslomakkeiden yhteyteen liitettiin uutiskirje- ja lehden tilaustoiminnot.

Tekninen toteutus tekee Kauppapolitiikka.fi-sivustosta paitsi visuaalisesti houkuttelevan myös toimintavarman, saavutettavan ja käyttäjäystävällisen. Ratkaisu tukee ulkoministeriön viestinnän tavoitteita ja tarjoaa monipuoliset työkalut sisältöjen esittämiseen sekä jatkuvaan kehitykseen.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Tietovisa-sovellus vesiskootterikuskeille

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Tietovisa innosti Sea-Doo-kuskit opiskelemaan vastuullisuutta Avidly kehitti BRP:lle sovelluksen, joka edistää vastuullista ja turvallista vesiskootterilla ajoa hauskasti ja mukaansatempaavasti. Lähtökohta Vastuullisuusviestiä viihdyttävässä muodossa BRP on vesiskoottereiden globaali markkinajohtaja. BRP haluaa olla edelläkävijä vastuullisuudessa ja välittää fiksun ja turvallisen ajamisen viestiä tehokkaasti ja positiivisella tavalla. Vesiskoottereiden myyjät ja vuokraajat opastavat kyllä vastuulliseen ajamiseen, mutta joskus oppi […] Lue lisää

Harvia Group – uusi konsernisivusto

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Toteutimme Harvia Groupille modernin sivuston, joka toimii luotettavana tiedonlähteenä sijoittajille ja kokoaa konsernin brändit yhdeksi selkeäksi kokonaisuudeksi. Uudistus vahvistaa Harvian digitaalista näkyvyyttä, brändimielikuvaa ja uskottavuutta globaaleilla markkinoilla. Erityisesti sijoittajille suunnattu sisältö kaipasi rakenteellista uudistusta. Pörssiyhtiönä Harvialla on vastuu tarjota reaaliaikainen ja luotettava tieto muun muassa osakkeen tilanteesta ja pörssitiedotteista, mutta yhtiö halusi myös parantaa tiedon […] Lue lisää

Kymenlaakson hyvinvointialue

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Kymenlaakson hyvinvointialue aloitti toimintansa vuoden 2023 alussa, jolloin Kymenlaakson sosiaali- ja terveyspalvelut, sekä pelastustoimen palvelut siirtyivät hyvinvointialueen hoidettavaksi. Noin 161 000 asukkaan Kymenlaakson hyvinvointialueeseen kuuluvat Hamina, Kotka, Kouvola, Miehikkälä, Pyhtää ja Virolahti. Aikaisemmin sotealueen käytössä olleet yksipuoliset ja taipumattomat ratkaisut johtivat kompromisseihin muun muassa visuaalisuudessa ja sisällön esittämisessä. Sivuston ylläpito oli monimutkaista ja siksi sisällön […] Lue lisää

Winnova

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

WinNova on vakiinnuttanut asemansa alueensa johtavana koulutusorganisaationa tarjoamalla monipuolisia mahdollisuuksia opiskeluun ja ammatilliseen kehittymiseen. WinNova tarjoaa laajan valikoiman koulutusohjelmia, jotka kattavat erilaiset ammatilliset alat ja tarpeet. Koulutusvalikoimaan kuuluvat toisen asteen ammatilliset perustutkinnot, jotka tarjoavat nuorille mahdollisuuden hankkia vankka ammatillinen perusta ja valmistautua tuleviin uraansa. Lisäksi WinNova tarjoaa lisä- ja täydennyskoulutusta, joka antaa mahdollisuuden jo ammatissa […] Lue lisää

Salon seudun ammattiopisto

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Oppilaitoksille verkkopalvelu on tärkeä työkalu – niin Salon seudun ammattiopistollekin. Sivuston keskeinen palvelu on haku opintoihin. Opiskelijat ja henkilökunta palvellaan muissa kanavissa ja siksi verkkopalvelun uudistuksessa oli luontevaa keskittyä hakijan näkökulmaan. Uudistus lähti liikkeelle kahdesta suunnasta. Toisaalta Salon seudun ammattiopistossa haluttiin kehittää sisäisiä prosesseja. Tavoitteena oli sekä työn tehostaminen, että useaan paikkaan tallennetusta sisällöstä aiheutuvien […] Lue lisää

Suomen Diabetesliitto

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Suomen Diabetesliitto ry on noin 45 000 diabetesta sairastavan, heidän läheistensä ja diabeteksen hoidon ammattilaisten yhteisö. Järjestön toimisto Tampereella työllistää noin 35 asiantuntijaa, jotka edistävät diabeteksen ennaltaehkäisyä, hoitoa ja tukipalveluita. Verkkopalvelu diabetes.fi on liiton tärkein digitaalinen kanava, joka tarjoaa tietoa, tukea ja työkaluja kaikille, joita diabetes koskettaa. Verkkopalvelun uudistus: Yhden sateenvarjon alle Uudistuksen tavoitteena oli […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun