Kauppapolitiikka-lehti

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Kauppapolitiikka on ulkoministeriön julkaisema kansainvälisen kaupan media, joka tarjoaa ajankohtaisia uutisia, syvällisiä analyyseja ja näkökulmia globaalin talouden kehityksestä. Neljä kertaa vuodessa ilmestyvä painettu lehti ja jatkuvasti päivittyvä verkkosivusto muodostavat yhdessä kattavan tietokanavan Suomen viennin ja kansainvälisten markkinoiden ajankohtaisista aiheista.

Ajankohtaista ja monipuolista sisältöä kaupankäynnistä

Kauppapolitiikka käsittelee kansainvälisen kaupan teemoja laaja-alaisesti. Digitalisaation vaikutukset kaupankäyntiin, vihreän siirtymän tuomat haasteet ja mahdollisuudet sekä ilmastonmuutoksen vaikutukset globaaleihin markkinoihin ovat keskeisiä aiheita. Euroopan unionin kauppapolitiikka saa erityishuomiota, sillä EU:n päätöksillä on merkittävä vaikutus Suomen vientimahdollisuuksiin ja kansainväliseen kilpailukykyyn.

Sivustolla julkaistavat artikkelit pureutuvat myös eri markkina-alueiden kehitykseen ja mahdollisuuksiin. Aasia, Afrikka, Etelä-Amerikka, Eurooppa, Pohjois-Amerikka ja Oseania käsitellään markkinakohtaisesti, tarjoten lukijoille tarkkaa ja hyödyllistä tietoa uusista vientikohteista.

Syvällisiä näkemyksiä ja asiantuntijoiden ääniä

Kauppapolitiikka erottuu syvällisillä analyyseillaan ja monipuolisilla näkökulmilla. Henkilöhaastattelut tuovat esiin asiantuntijoiden, yritysjohtajien ja kauppapolitiikan vaikuttajien ajatuksia ja kokemuksia. Pääkirjoitukset tarjoavat näkemyksellistä journalismia, joka auttaa ymmärtämään monimutkaisia taloudellisia ja poliittisia kysymyksiä.

Suunnattu laajalle kohderyhmälle

Kauppapolitiikka on suunnattu kaikille kansainvälisestä kaupasta ja Suomen vientimahdollisuuksista kiinnostuneille. Yrityspäättäjille ja viennin asiantuntijoille se tarjoaa tärkeää tietoa uusista markkinamahdollisuuksista ja kauppasopimuksista. Julkaisu on hyödyllinen myös päätöksentekijöille, viranomaisille ja tutkijoille, jotka tarvitsevat syvällistä ymmärrystä globaaleista talousilmiöistä. Myös media ja laajempi yleisö löytävät lehdestä helposti lähestyttäviä artikkeleita monimutkaisistakin aiheista.

Verkkosivusto ajankohtaisen tiedon keskiössä

Kauppapolitiikan verkkosivusto on suunniteltu tarjoamaan ajankohtaista ja helposti saavutettavaa tietoa. Dynaaminen sisältö päivittyy jatkuvasti ja käyttäjäystävällinen rakenne mahdollistaa vaivattoman navigoinnin eri aihealueiden ja markkinoiden välillä. Saavutettavuus ja mobiilioptimointi takaavat, että sivustoa voi käyttää sujuvasti erilaisilla laitteilla.

Monipuolinen sisällönhallinta

Artikkelit, näköislehdet ja muut sisältötyypit hallitaan WordPressin kautta. Artikkelit sisältävät laajan metatietojen valikoiman, joka mahdollistaa automaattisten nostojen ja dynaamisten listausnäkymien luomisen. Näköislehdet yhdistävät painetun lehden PDF-versiot ja niissä julkaistut artikkelit visuaalisesti houkuttelevaksi kokonaisuudeksi. Sisällönhallinnassa hyödynnetään Gutenberg-editoria, jota täydennetään ACF-lohkoilla erityistarpeiden mukaisesti, jotta sisällöntuottajat voivat luoda monipuolisia ja visuaalisesti näyttäviä kokonaisuuksia ilman teknistä osaamista.

Sisältöjen migrointi ja integraatiot

Uudistusprojektissa kaikki vanhat sisällöt – noin 700 artikkelia, 16 näköislehteä ja 1300 mediakirjastotiedostoa – siirrettiin uuteen järjestelmään säilyttäen niiden rakenteet ja metatiedot. Integraatioita toteutettiin ulkoministeriön välityspalvelun kautta ulkoministeriön uutisille ja edustustojen raporteille ja tilauslomakkeiden yhteyteen liitettiin uutiskirje- ja lehden tilaustoiminnot.

Tekninen toteutus tekee Kauppapolitiikka.fi-sivustosta paitsi visuaalisesti houkuttelevan myös toimintavarman, saavutettavan ja käyttäjäystävällisen. Ratkaisu tukee ulkoministeriön viestinnän tavoitteita ja tarjoaa monipuoliset työkalut sisältöjen esittämiseen sekä jatkuvaan kehitykseen.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Salon seudun ammattiopisto

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Oppilaitoksille verkkopalvelu on tärkeä työkalu – niin Salon seudun ammattiopistollekin. Sivuston keskeinen palvelu on haku opintoihin. Opiskelijat ja henkilökunta palvellaan muissa kanavissa ja siksi verkkopalvelun uudistuksessa oli luontevaa keskittyä hakijan näkökulmaan. Uudistus lähti liikkeelle kahdesta suunnasta. Toisaalta Salon seudun ammattiopistossa haluttiin kehittää sisäisiä prosesseja. Tavoitteena oli sekä työn tehostaminen, että useaan paikkaan tallennetusta sisällöstä aiheutuvien […] Lue lisää

Koulutuskeskus Salpauksen uusi verkkosivusto

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kun Koulutuskeskus Salpaus päätti uudistaa verkkosivustonsa, kyseessä oli paitsi tekninen päivitys, myös kokonaisvaltainen kulttuurinmuutos. Vanhat, organisaatiolähtöiset sivut eivät enää vastanneet opiskelijoiden, hakijoiden ja yritysasiakkaiden tarpeisiin. Pitkän ja perusteellisen kilpailutusprosessin jälkeen kumppaniksi valikoitui Poutapilvi, jonka kanssa lähdettiin rakentamaan aidosti käyttäjälähtöistä verkkopalvelua. Laajan palvelumuotoiluprosessin, teknisten integraatioiden ja tiiviin yhteistyön tuloksena syntyi sivusto, joka palvelee käyttäjiään selkeästi, saavutettavasti […] Lue lisää

Keslan extranet-verkkopalvelu jälleenmyyjille

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kesla Oyj kehittää työkoneita, teknologiaa ja palveluita asiakkaidensa kestävään menestykseen. Keslan liiketoiminta on keskittynyt kolmeen liiketoiminta-alueeseen, jotka ovat traktorivarusteet, puunkorjuulaitteet sekä auto- ja teollisuusnosturit. Yhteistyössä Keslan kanssa kehitetty eKesla-järjestelmä tukee globaalia jälleenmyyjäverkostoa ja palvelee loppuasiakkaita ympäri maailman. Järjestelmä mahdollistaa varaosakyselyiden, uusien laitteiden takuurekisteröintien ja takuuhakemusten käsittelyn saumattomasti. Prosessi tarjoaa reaaliaikaisen näkyvyyden kaikille osapuolille, mikä parantaa […] Lue lisää

Pidä Saaristo Siistinä

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Pidä Saaristo Siistinä ry huolehtii Suomen merialueiden, sisävesien, rantojen ja saariston puhtaudesta. Yhdistyksen tavoitteena on muun muassa edistää ja löytää ratkaisuja ympäristöystävälliseen vesillä liikkumiseen. PSS ry:n toiminta-alueet ovat Saaristomeri, Saimaa, Päijänne, Pohjanlahti, Pirkanmaa ja Itäinen Suomenlahti sekä Ahvenanmaa. Poutapilvellä on ollut kunnia tukea tätä tärkeää työtä jo pitkälti toistakymmentä vuotta ja vastasimme myös PSS:n tuoreimmasta […] Lue lisää

Coxan uusi intranet-verkkopalvelu

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Tekonivelsairaala Coxa Oy on Suomen ainoa ja pohjoismaiden suurin tekonivelleikkauksiin erikoistunut sairaala. Coxassa tehdään Euroopan vaikuttavimpia polvi- ja lonkkatekonivelleikkauksia. Mediasignal toteutti Coxa Oy:lle kattavan intranet-ratkaisun, joka tukee Coxan sisäistä viestintää ja työntekijöiden ohjeistusta. Toteutettu kokonaisuus kattoi projektin läpiviennin ja suunnittelun sekä teknisen toteutuksen ja monipuoliset integraatiot taustajärjestelmiin. Koska intranet on kriittinen työkalu Coxan päivittäisessä potilastyössä, […] Lue lisää

Suomenlinnan uudet verkkosivut

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Suomenlinnan hoitokunnan verkkosivu-uudistuksessa palattiin juurille. Haasteena oli kahden erillisen sivuston – suomenlinna.fi ja suomenlinnanhoitokunta.fi – yhdistäminen yhdeksi selkeäksi kokonaisuudeksi, joka palvelisi sekä matkailijoita, asiakkaita että muita sidosryhmiä. Kahden sivuston haasteet Suomenlinnan ja Suomenlinnan hoitokunnan verkkosivut olivat olleet käytössä vuodesta 2014. Sivustoja oli kehitetty ja korjailtu tarpeen mukaan, mutta vuosien mittaan teknisiä haasteita oli alkanut kasaantua. […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun