Kauppapolitiikka-lehti

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Kauppapolitiikka on ulkoministeriön julkaisema kansainvälisen kaupan media, joka tarjoaa ajankohtaisia uutisia, syvällisiä analyyseja ja näkökulmia globaalin talouden kehityksestä. Neljä kertaa vuodessa ilmestyvä painettu lehti ja jatkuvasti päivittyvä verkkosivusto muodostavat yhdessä kattavan tietokanavan Suomen viennin ja kansainvälisten markkinoiden ajankohtaisista aiheista.

Ajankohtaista ja monipuolista sisältöä kaupankäynnistä

Kauppapolitiikka käsittelee kansainvälisen kaupan teemoja laaja-alaisesti. Digitalisaation vaikutukset kaupankäyntiin, vihreän siirtymän tuomat haasteet ja mahdollisuudet sekä ilmastonmuutoksen vaikutukset globaaleihin markkinoihin ovat keskeisiä aiheita. Euroopan unionin kauppapolitiikka saa erityishuomiota, sillä EU:n päätöksillä on merkittävä vaikutus Suomen vientimahdollisuuksiin ja kansainväliseen kilpailukykyyn.

Sivustolla julkaistavat artikkelit pureutuvat myös eri markkina-alueiden kehitykseen ja mahdollisuuksiin. Aasia, Afrikka, Etelä-Amerikka, Eurooppa, Pohjois-Amerikka ja Oseania käsitellään markkinakohtaisesti, tarjoten lukijoille tarkkaa ja hyödyllistä tietoa uusista vientikohteista.

Syvällisiä näkemyksiä ja asiantuntijoiden ääniä

Kauppapolitiikka erottuu syvällisillä analyyseillaan ja monipuolisilla näkökulmilla. Henkilöhaastattelut tuovat esiin asiantuntijoiden, yritysjohtajien ja kauppapolitiikan vaikuttajien ajatuksia ja kokemuksia. Pääkirjoitukset tarjoavat näkemyksellistä journalismia, joka auttaa ymmärtämään monimutkaisia taloudellisia ja poliittisia kysymyksiä.

Suunnattu laajalle kohderyhmälle

Kauppapolitiikka on suunnattu kaikille kansainvälisestä kaupasta ja Suomen vientimahdollisuuksista kiinnostuneille. Yrityspäättäjille ja viennin asiantuntijoille se tarjoaa tärkeää tietoa uusista markkinamahdollisuuksista ja kauppasopimuksista. Julkaisu on hyödyllinen myös päätöksentekijöille, viranomaisille ja tutkijoille, jotka tarvitsevat syvällistä ymmärrystä globaaleista talousilmiöistä. Myös media ja laajempi yleisö löytävät lehdestä helposti lähestyttäviä artikkeleita monimutkaisistakin aiheista.

Verkkosivusto ajankohtaisen tiedon keskiössä

Kauppapolitiikan verkkosivusto on suunniteltu tarjoamaan ajankohtaista ja helposti saavutettavaa tietoa. Dynaaminen sisältö päivittyy jatkuvasti ja käyttäjäystävällinen rakenne mahdollistaa vaivattoman navigoinnin eri aihealueiden ja markkinoiden välillä. Saavutettavuus ja mobiilioptimointi takaavat, että sivustoa voi käyttää sujuvasti erilaisilla laitteilla.

Monipuolinen sisällönhallinta

Artikkelit, näköislehdet ja muut sisältötyypit hallitaan WordPressin kautta. Artikkelit sisältävät laajan metatietojen valikoiman, joka mahdollistaa automaattisten nostojen ja dynaamisten listausnäkymien luomisen. Näköislehdet yhdistävät painetun lehden PDF-versiot ja niissä julkaistut artikkelit visuaalisesti houkuttelevaksi kokonaisuudeksi. Sisällönhallinnassa hyödynnetään Gutenberg-editoria, jota täydennetään ACF-lohkoilla erityistarpeiden mukaisesti, jotta sisällöntuottajat voivat luoda monipuolisia ja visuaalisesti näyttäviä kokonaisuuksia ilman teknistä osaamista.

Sisältöjen migrointi ja integraatiot

Uudistusprojektissa kaikki vanhat sisällöt – noin 700 artikkelia, 16 näköislehteä ja 1300 mediakirjastotiedostoa – siirrettiin uuteen järjestelmään säilyttäen niiden rakenteet ja metatiedot. Integraatioita toteutettiin ulkoministeriön välityspalvelun kautta ulkoministeriön uutisille ja edustustojen raporteille ja tilauslomakkeiden yhteyteen liitettiin uutiskirje- ja lehden tilaustoiminnot.

Tekninen toteutus tekee Kauppapolitiikka.fi-sivustosta paitsi visuaalisesti houkuttelevan myös toimintavarman, saavutettavan ja käyttäjäystävällisen. Ratkaisu tukee ulkoministeriön viestinnän tavoitteita ja tarjoaa monipuoliset työkalut sisältöjen esittämiseen sekä jatkuvaan kehitykseen.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Musiikkitalon uusi verkkopalvelu

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Vuoden 2024 alkupuolella Musiikkitalossa tehtiin iso lipunmyyntiuudistus, joka antoi sykäyksen myös verkkosivuston täydelliselle uusimiselle. Duden porukka oli jo aiemmin päässyt lämmittelykierrokselle sivuston ylläpidon merkeissä, ja yhteistyö vakuutti asiakkaan: olimme oikeilla taajuuksilla. Uudistusta edelsi avoin keskustelu ja auditointi, joiden myötä projektin tavoitteet, tarpeet ja mahdollisuudet saatiin kirkastettua tehokkaasti. Tavoitteet Esitellä Musiikkitalon tapahtumatarjontaa ja mahdollistaa lippujen […] Lue lisää

Tukiviesti-verkkolehti

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Kun vuosikausia printtilehtenä ilmestynyt Tukiviesti päätettiin siirtää kokonaan verkkoon, Kehitysvammaisten Tukiliitosta otettiin yhteyttä Poutapilveen. Asiakkaan toiveena oli siirtää lehden tuttu lämpö ja positiivisuus verkkoon, samalla parantaen saavutettavuutta ja kasvattaen lukijakuntaa. Verkkolehti, jota voi myös kuunnella Kehitysvammaisten Tukiliiton verkkolehti tukiviesti.fi nostaa esiin haastavia ja ongelmallisia aiheita positiivisella kärjellä. Lehti toimii tiedonlähteenä ja vertaistukena kehitysvammaisille, tukea tarvitseville, […] Lue lisää

Koulutuskeskus Salpauksen uusi verkkosivusto

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kun Koulutuskeskus Salpaus päätti uudistaa verkkosivustonsa, kyseessä oli paitsi tekninen päivitys, myös kokonaisvaltainen kulttuurinmuutos. Vanhat, organisaatiolähtöiset sivut eivät enää vastanneet opiskelijoiden, hakijoiden ja yritysasiakkaiden tarpeisiin. Pitkän ja perusteellisen kilpailutusprosessin jälkeen kumppaniksi valikoitui Poutapilvi, jonka kanssa lähdettiin rakentamaan aidosti käyttäjälähtöistä verkkopalvelua. Laajan palvelumuotoiluprosessin, teknisten integraatioiden ja tiiviin yhteistyön tuloksena syntyi sivusto, joka palvelee käyttäjiään selkeästi, saavutettavasti […] Lue lisää

Salon seudun ammattiopisto

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Oppilaitoksille verkkopalvelu on tärkeä työkalu – niin Salon seudun ammattiopistollekin. Sivuston keskeinen palvelu on haku opintoihin. Opiskelijat ja henkilökunta palvellaan muissa kanavissa ja siksi verkkopalvelun uudistuksessa oli luontevaa keskittyä hakijan näkökulmaan. Uudistus lähti liikkeelle kahdesta suunnasta. Toisaalta Salon seudun ammattiopistossa haluttiin kehittää sisäisiä prosesseja. Tavoitteena oli sekä työn tehostaminen, että useaan paikkaan tallennetusta sisällöstä aiheutuvien […] Lue lisää

Centria-ammattikorkeakoulun verkkokauppa

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Centria ammattikorkeakoulu on noin 4400 opiskelijan ja 340 työntekijän ammattikorkeakoulu, joka tuottaa ja tarjoaa osaamista suurella sydämellä. Toteutimme aikaisemmin Centrian verkkopalvelun, jota nyt laajennettiin uudella verkkokaupalla. Woocommerce-verkkokaupasta voi valita verkkokoulutuksia, ilmoittautua täydennyskoulutuksiin sekä tilata eri alojen asiantuntijoita selvityskäynneille. Myytäviä koulutuksia ovat esimerkiksi Excel perusteet, Tiedon visualisointi Power BI-työkalulla, O365 verkkotyövälineenä, WordPress ja aloittavan esihenkilön tietopaketti […] Lue lisää

Sotekassan uusi verkkopalvelu

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Uutta Sotekassa-brändinimeä käyttävä Terveydenhuoltoalan työttömyyskassa ja digitoimisto Karhu Helsinki julkaisivat uudistetun version kassan verkkosivuista. Kiitosta saanut projekti pohjustettiin käyttäjätutkimuksella. WordPress-julkaisujärjestelmällä rakennetun sivuston julkaisun myötä uudistui kassan brändinimen lisäksi myös ilme. Sotekassa huolehtii sosiaali-, terveys-, kasvatus- ja kuntoutusalan ammattilaisten työttömyysturvasta. Sotekassan jäsenet vakuuttavat itsensä työttömyyden tai lomautuksen varalta Suomen edullisinta jäsenmaksua vastaan. Käyttäjätutkimuksella tunnistettiin verkkosivu-uudistuksen painopisteet […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun