Kämp Galleria
Kauppakeskus Kämp Galleria ja digitoimisto Karhu Helsinki julkaisivat uudistuneen Kampgalleria.com-verkkosivuston. Tyylikkäitä ostoskokemuksia Helsingin sydämessä tarjoava kauppakeskus näyttää nyt yhtä laadukkaalta verkossa kuin paikan päällä. Uusien verkkosivujen tärkein tehtävä on kannustaa kävijä astumaan sisään myös kauppakeskuksen ovista. Tämä on ollut kantava idea sivuston konseptoinnissa, suunnittelussa ja rakentamisessa.
Tutkittu tieto auttoi keskittymään olennaiseen
Karhu Helsingin tiimi perusti konsepti- ja suunnitteluvaiheen ratkaisut kauppakeskusten verkkosivustoilla tekemiinsä käyttäjätutkimuksiin. Ne puhuvat selvää kieltä: kauppakeskuksen verkkosivujen kävijä haluaa löytää salamannopeasti tiedot liikkeistä ja ajantasaisista aukioloajoista — ja mielellään pysäköinnistä. Muun sisällön merkitys on pienempi. Vierailu kauppakeskuksen sivustolla on yleensä nopea, mutta sen aikana muodostuva fiilis on olennaisesti vaikuttamassa siihen, inspiroituuko kävijä saapumaan myös paikan päälle.
Perusteellinen dokumentaatio osoitti toimivuutensa
Karhu Helsinki tuottaa verkkosivuprojekteissaan kattavan dokumentaation, jonka perusteella sivusto toteutetaan ja joka myös palvelee jatkokehitystä.
Ensin dokumentaatio yllätti Kämp Gallerian tiimin massiivisuudellaan. Mutta sille on sittemmin lämmetty, sillä se osoitti toimivuutensa. Dokumentaatio on aina ajan tasalla ja sieltä voi etsiä vastauksia kaikkiin kysymyksiin. Dokumentaation tärkeys korostuu, kun vastuuhenkilöt lomailevat tai vaihtavat tehtäviä.
Tekniset ratkaisut vaativat huolellista suunnittelua
Kämp Gallerian verkkosivut ovat kävijän näkökulmasta yksinkertaiset, mutta niiden taustalla on huolellisesti suunniteltua tekniikkaa. WordPress-julkaisujärjestelmän päälle on rakennettu räätälöity aukioloaikatietojen hallinta, joka huomioi sekä keskuksen että yksittäisten liikkeiden vakio- ja erikoisaukioloajat ja niiden keskinäiset suhteet. Aukioloaikoja päivittää laaja vastuuhenkilöiden joukko, joten työkalujen helppokäyttöisyys on avainasemassa.
Liikkeet pääsevät päivittämään omaa sisältöään ja kampanjoitaan rajatuin käyttöoikeuksin, yksinkertaistetussa ja työtä ohjaavassa päivitysnäkymässä. Ajastettavat moduulit, brändinmukainen automaattinen kuvarajaus ja upotettua Vimeo-videosisältöä tarjoilevat elementit täydentävät teknologiakokonaisuuden.
Verkkosivujen uudistuksesta sivuston kehittämiseen
Verkkosivujen uudistus toimii lähtölaukauksena yhteistyölle, jonka sekä Karhu Helsinki että Kämp Galleria toivovat kestävän pitkään. Karhun vastuulla on myös sivuston hakukoneoptimointi. Arki sivuston kanssa on lähtenyt rullaamaan ja ajatukset päästään suuntaamaan sivuston kehittämiseen — dataan ja tutkimustietoon perustuen.