Hill Auditin uusi brändi-ilme ja verkkopalvelu

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Hill Audit on tilintarkastukseen ja taloushallinnon asiantuntijapalveluihin erikoistunut yritys, joka tarjoaa kattavasti tilintarkastuspalveluita, varmennuspalveluita, yhtiöoikeudellista neuvontaa, kirjanpidon asiantuntemusta ja verokonsultointia.

Vuoden 2024 syksyllä Hill Audit päätti lähteä uudistamaan brändiään ja verkkosivustoaan digitoimisto redandbluen kanssa.

Lähtökohdat uudistukselle

Hill Auditin brändi-ilmeelle ja verkkosivustolle kaivattiin uudistusta ja päivitystä tähän päivään. Brändille toivottiin raikkaampaa ja nuorekkaampaa ilmettä, joka heijastaisi paremmin heidän asemaansa edelläkävijänä alallaan. Verkkosivuston osalta keskeisiksi tavoitteiksi määriteltiin

  1. erinomainen käyttökokemus,
  2. visuaalinen näyttävyys ja
  3. selkeä erottautuminen kilpailijoista.

Sivuston tuli myös esitellä yrityksen palvelut ja tuotteet selkeästi ja myynnillisesti.

Visuaalisen ilmeen uudistus

Hill Auditin visuaalisen ilmeen uudistus käynnistyi syyskuussa 2024 kattavilla työpajoilla, joissa Hill Auditin projektitiimi ja redandbluen asiantuntijat työstivät yhdessä uutta ilmettä erilaisin yksilö- ja ryhmätehtävin. Työskentely oli intensiivistä ja tuloksellista, sillä Hill Auditin henkilöstö oli aidosti sitoutunut uudistukseen.

Uusi ilme suunniteltiin selkeäksi, moderniksi ja kilpailijoista erottuvaksi. Uudistuksen yhteydessä tunnusta päivitettiin paremmin luettavaksi ja visuaalisesti kevyemmäksi. Uudistettu tunnus heijastaa nyt paremmin yrityksen strategista suuntaa ja arvoja, ollen samalla helposti tunnistettava ja ajaton. Värimaailma uudistettiin raikkaammaksi ja kevyemmäksi, säilyttäen kuitenkin tietty arvokkuus, jota toimiala edellyttää. Typografia valittiin tukemaan luettavuutta ja modernin asiantuntijan mielikuvaa.

Yksi brändi-ilmeen elementeistä on uudistettu kuvituskonsepti, jonka muotokieli pohjautui perinteisen laskimen numeroiden muotoiluun. Kuvituksia voi käyttää joko yksittäisinä nostoina tai laajempina taustapintoina tai -patterneina. Myös kuvakonseptia uudistettiin ja valokuvien osalta brändikuvaukset järjestettiin Hill Auditin toimistolla. Samalla kuvattiin myös henkilökuvat, joissa hyödynnettiin mukana myös videokuvaa.

Brändi-ilmeen suunnittelun lopputuloksena syntyi kattava brand book eli brändikäsikirja, joka dokumentoi ilmeen kaikki elementit: tunnuksen, värimaailman, typografian, kuvituksen ja sovellukset erilaisiin käyttöyhteyksiin.

Verkkopalvelun konseptointi ja suunnittelu

Verkkopalvelu-uudistuksen konseptivaiheessa määriteltiin sivuston rakenne, keskeiset toiminnallisuudet ja käyttäjäpolut. Erityistä huomiota kiinnitettiin palveluiden ja asiantuntijoiden esittämistapaan, jotta sivusto palvelisi mahdollisimman hyvin liiketoiminnan tarpeita.

Verkkopalvelun käyttöliittymä- ja visuaalisen suunnittelun vaiheessa hyödynnettiin uuden brändi-ilmeen elementtejä luomaan yhtenäinen ja erottuva tapa jalkauttaa ilme verkkoon. Sivustolla eri kohdissa näkyy tunnistettavat pattern-kuviot, jotka toistuvat taustakuvioina läpi sivuston. Myös erilaisia kuvituksia ja kuvaajia toteutettiin osana kokonaisuutta, vahvistamaan visuaalista identiteettiä.

Henkilöstön esittelyyn haluttiin tuoda erityistä persoonallisuutta ja elävyyttä. Tätä varten henkilöstöstä kuvattiin perinteisten valokuvien lisäksi lyhyet videot. Nämä videot tuovat sivustolle liikettä ja eloa, korostaen asiantuntijoiden persoonaa pienen liikkeen kautta.

WordPress-verkkosivuston toteutus

Hill Auditin WordPress-verkkopalvelun tekninen toteutus alkoi joulukuussa 2024. Sivustolle rakennettiin räätälöidyt sisältötyypit artikkeleille, palveluille ja asiantuntijoille, mikä mahdollistaa joustavan sisällönhallinnan ja personoidut esitystavat kaikille sisällöille.

Erityisenä yksityiskohtana sivustolla ovat asiantuntijoista kuvatut lyhytvideot, jotka näkyvät ihmiset ja yhteystiedot -sivuilla. Videot antavat kävijöille aidon kuvan Hill Auditin asiantuntijoista sekä luovat yllätyksellisyyttä sivulle.

Sivuston rakenne suunniteltiin palvelemaan erilaisia kävijäryhmiä, olipa kyseessä uusi potentiaalinen asiakas, olemassa oleva asiakas tai työnhakija. Navigaatio ja sisällön ryhmittely toteutettiin käyttäjälähtöisesti, jotta tiedon löytäminen olisi mahdollisimman vaivatonta.

Redandblue sai hyvin kiinni ajatuksestamme uudistuksen takana ja olemme erittäin ylpeitä lopputuloksesta. Uusi ilmeemme ja nettisivumme kuvaa erinomaisesti meitä – olemme nuorekas, asiantunteva ja helposti lähestyttävä asiantuntijaorganisaatio. Myös itse projekti sujui redandbluen kanssa vaivattoma

Hanna Manelius, toimitusjohtaja

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Hopkins

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Hopkins on digitaalisen markkinoinnin toimisto, joka auttaa asiakkaitaan kasvattamaan liiketoimintaa digitaalisen mainonnan, hakukoneoptimoinnin, markkinoinnin automaation ja analytiikan avulla. Uudistuksen taustalla Hopkins oli työstänyt brändi-identiteettiään yhdessä Hasan & Partnersin kanssa. Seuraavana vuorossa oli itse verkkosivustouudistus, jolla tuore brändi-ilme tehtäisiin eläväksi. Ilmeen lisäksi uudistustarvetta oli verkkosivuston teknisellä puolella. Verkkosivusto rakennettiin tukemaan paremmin palveluiden esittelyä ja muun muassa […] Lue lisää

Hollolan kunnan verkkosivusto

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Hollolan kunta on Päijät-Hämeessä sijaitseva, n. 23 000 asukkaan kunta. Hollolan kunnan brändi oli uudistettu muutama vuosi aiemmin, ja nyt oli aika tuoda brändi esiin entistä paremmin uuden verkkopalvelun (www.hollola.fi) myötä. Hollolan kunnan aiemmassa, sekä tekniikaltaan että sisällöiltään paikalleen jämähtäneessä verkkopalvelussa kokonaisuus oli hajanainen ja vaikeasti hahmotettava. Uuden verkkopalvelun lähtökohtana olikin käyttäjälähtöisyys ja selkeys. Uudistuksessa […] Lue lisää

Ruokatieto

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Ruokatiedon verkkosivuprojektissa yhdistettiin saman sivuston alle kaksi laajaa kokonaisuutta: Ruokatieto Yhdistyksen sekä Hyvää Suomesta -merkin verkkopalvelut. Ruokatieto Yhdistys ry edistää suomalaista ruokakulttuuria viestimällä kotimaisesta ruuasta ja ruokaketjun toiminnasta sekä tekemällä tunnetuksi Hyvää Suomesta -alkuperämerkkiä suomalaisen elintarvikkeen tunnuksena. Hyvää Suomesta -merkin käyttöoikeudet ovat 350 eri kokoisella yrityksellä, jolle suomalaisen ruokaketjun elinvoimaisuus on tärkeää. Yrityksiä valvotaan ja […] Lue lisää

Kempower Heavy Electric Traffic System (HETE)

Tekijä: Paper Planes Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Kempower on suomalainen sähköajoneuvojen pikalatausratkaisujen valmistaja, joka on vakiinnuttanut asemansa Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Kempowerin raskaan liikenteen suurteholatausratkaisujen HETE-kehitysohjelma sai vauhtia Business Finlandin Veturi-rahoituksesta. Ohjelma tarvitsi nopeasti verkkosivut, jotka esittelevät hanketta ja kutsuvat muita yrityksiä mukaan. Koska vastaamme Kempowerin verkkosivuista ja digimarkkinoinnista, oli luontevaa ottaa työn alle myös kehitysohjelman sivusto. Toteutimme HETE-sivuston erillisenä mikrosivuna, jotta sen […] Lue lisää

Design Forum

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Design Forum Finlandia ylläpitää Suomen Taideteollisuusyhdistys – Konstflitföreningen i Finland ry, joka on perustettu vuonna 1875. Yhdistyksen jäseninä on muotoilualaa lähellä olevia yrityksiä ja organisaatioita. Design Forum Finlandin verkkopalvelu-uudistus aloitettiin konseptointityöpajoilla. Konseptoinnissa esiin nousi erityisesti jäsenten palveleminen sekä sivuston hierarkian uudistus. Myös ulkoasullisesti haluttiin luoda uutta – edellisen, pääasiassa mustaa ja valkoista hyödyntävän sivuston sijaan […] Lue lisää

Kuluttaja.fi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kuluttaja-lehti on Suomen suurin testaaja. Lehti testaa tuotteet puolueettomasti puolestasi, jotta saat rahoillesi parasta vastinetta. Kuluttaja-lehteä ylläpitää Kuluttajamedia ry, joka valvoo kuluttajan oikeuksia. Kuluttaja on julkaissut lehteä jo vuodesta 1967 saakka. Palvelusta löytyy myös musta lista ja lukuisia artikkeleita vuosien varrelta. Lähtökohdat Kuluttajan verkkopalvelu kaipasi uudistamista. Yhdistys oli siirtymässä Salesforce-järjestelmään, ja samalla palvelu haluttiin uudistaa. […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun