Hill Auditin uusi brändi-ilme ja verkkopalvelu

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Hill Audit on tilintarkastukseen ja taloushallinnon asiantuntijapalveluihin erikoistunut yritys, joka tarjoaa kattavasti tilintarkastuspalveluita, varmennuspalveluita, yhtiöoikeudellista neuvontaa, kirjanpidon asiantuntemusta ja verokonsultointia.

Vuoden 2024 syksyllä Hill Audit päätti lähteä uudistamaan brändiään ja verkkosivustoaan digitoimisto redandbluen kanssa.

Lähtökohdat uudistukselle

Hill Auditin brändi-ilmeelle ja verkkosivustolle kaivattiin uudistusta ja päivitystä tähän päivään. Brändille toivottiin raikkaampaa ja nuorekkaampaa ilmettä, joka heijastaisi paremmin heidän asemaansa edelläkävijänä alallaan. Verkkosivuston osalta keskeisiksi tavoitteiksi määriteltiin

  1. erinomainen käyttökokemus,
  2. visuaalinen näyttävyys ja
  3. selkeä erottautuminen kilpailijoista.

Sivuston tuli myös esitellä yrityksen palvelut ja tuotteet selkeästi ja myynnillisesti.

Visuaalisen ilmeen uudistus

Hill Auditin visuaalisen ilmeen uudistus käynnistyi syyskuussa 2024 kattavilla työpajoilla, joissa Hill Auditin projektitiimi ja redandbluen asiantuntijat työstivät yhdessä uutta ilmettä erilaisin yksilö- ja ryhmätehtävin. Työskentely oli intensiivistä ja tuloksellista, sillä Hill Auditin henkilöstö oli aidosti sitoutunut uudistukseen.

Uusi ilme suunniteltiin selkeäksi, moderniksi ja kilpailijoista erottuvaksi. Uudistuksen yhteydessä tunnusta päivitettiin paremmin luettavaksi ja visuaalisesti kevyemmäksi. Uudistettu tunnus heijastaa nyt paremmin yrityksen strategista suuntaa ja arvoja, ollen samalla helposti tunnistettava ja ajaton. Värimaailma uudistettiin raikkaammaksi ja kevyemmäksi, säilyttäen kuitenkin tietty arvokkuus, jota toimiala edellyttää. Typografia valittiin tukemaan luettavuutta ja modernin asiantuntijan mielikuvaa.

Yksi brändi-ilmeen elementeistä on uudistettu kuvituskonsepti, jonka muotokieli pohjautui perinteisen laskimen numeroiden muotoiluun. Kuvituksia voi käyttää joko yksittäisinä nostoina tai laajempina taustapintoina tai -patterneina. Myös kuvakonseptia uudistettiin ja valokuvien osalta brändikuvaukset järjestettiin Hill Auditin toimistolla. Samalla kuvattiin myös henkilökuvat, joissa hyödynnettiin mukana myös videokuvaa.

Brändi-ilmeen suunnittelun lopputuloksena syntyi kattava brand book eli brändikäsikirja, joka dokumentoi ilmeen kaikki elementit: tunnuksen, värimaailman, typografian, kuvituksen ja sovellukset erilaisiin käyttöyhteyksiin.

Verkkopalvelun konseptointi ja suunnittelu

Verkkopalvelu-uudistuksen konseptivaiheessa määriteltiin sivuston rakenne, keskeiset toiminnallisuudet ja käyttäjäpolut. Erityistä huomiota kiinnitettiin palveluiden ja asiantuntijoiden esittämistapaan, jotta sivusto palvelisi mahdollisimman hyvin liiketoiminnan tarpeita.

Verkkopalvelun käyttöliittymä- ja visuaalisen suunnittelun vaiheessa hyödynnettiin uuden brändi-ilmeen elementtejä luomaan yhtenäinen ja erottuva tapa jalkauttaa ilme verkkoon. Sivustolla eri kohdissa näkyy tunnistettavat pattern-kuviot, jotka toistuvat taustakuvioina läpi sivuston. Myös erilaisia kuvituksia ja kuvaajia toteutettiin osana kokonaisuutta, vahvistamaan visuaalista identiteettiä.

Henkilöstön esittelyyn haluttiin tuoda erityistä persoonallisuutta ja elävyyttä. Tätä varten henkilöstöstä kuvattiin perinteisten valokuvien lisäksi lyhyet videot. Nämä videot tuovat sivustolle liikettä ja eloa, korostaen asiantuntijoiden persoonaa pienen liikkeen kautta.

WordPress-verkkosivuston toteutus

Hill Auditin WordPress-verkkopalvelun tekninen toteutus alkoi joulukuussa 2024. Sivustolle rakennettiin räätälöidyt sisältötyypit artikkeleille, palveluille ja asiantuntijoille, mikä mahdollistaa joustavan sisällönhallinnan ja personoidut esitystavat kaikille sisällöille.

Erityisenä yksityiskohtana sivustolla ovat asiantuntijoista kuvatut lyhytvideot, jotka näkyvät ihmiset ja yhteystiedot -sivuilla. Videot antavat kävijöille aidon kuvan Hill Auditin asiantuntijoista sekä luovat yllätyksellisyyttä sivulle.

Sivuston rakenne suunniteltiin palvelemaan erilaisia kävijäryhmiä, olipa kyseessä uusi potentiaalinen asiakas, olemassa oleva asiakas tai työnhakija. Navigaatio ja sisällön ryhmittely toteutettiin käyttäjälähtöisesti, jotta tiedon löytäminen olisi mahdollisimman vaivatonta.

Redandblue sai hyvin kiinni ajatuksestamme uudistuksen takana ja olemme erittäin ylpeitä lopputuloksesta. Uusi ilmeemme ja nettisivumme kuvaa erinomaisesti meitä – olemme nuorekas, asiantunteva ja helposti lähestyttävä asiantuntijaorganisaatio. Myös itse projekti sujui redandbluen kanssa vaivattoma

Hanna Manelius, toimitusjohtaja

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Etteplan – verkkosivuston uudistus

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Etteplan on kansainvälinen teknologiapalveluyritys, jonka palveluiden keskiössä on asiakasyritysten avustaminen vihreän siirtymän tuomien haasteiden edessä. Osana brändi-identiteettinsä uudistusta Etteplan halusi uudistaa vanhan sivustonsa, joka oli tullut elinkaarensa loppuun niin teknisesti kuin visuaalisestikin. Uudistuksen keskiöön asetettiin vastuullisuus ja turvallisuus, jotka ohjasivat tekemistä koko projektin ajan. Ennen sivustouudistuksen aloittamista Etteplan oli käynnistänyt brändi-ilmeensä ja identiteettinsä uudistamisen Milttonin […] Lue lisää

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon uusi verkkopalvelu

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa on noin 3,6 miljoonaa jäsentä. Vuonna 2023 kirkkoon liittyi yli 20 000 suomalaista. Uusi evankelis-luterilaisen kirkon verkkopalvelu www.evl.fi on redandbluen suunnittelema ja toteuttama. Uuden verkkopalvelun päätehtävä on palvella kirkon jäseniä sekä tuoda kirkolle uusia, potentiaalisia jäseniä tutustumaan kirkon toimintaan ja sanomaan. Sivustolla on lähes 2,5 miljoonaa istuntoa vuodessa. Uuden evl.fi-verkkopalvelun uudistusta varten […] Lue lisää

Mannerheimin Lastensuojeluliiton nettikirjepalveluiden uudistus

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Mannerheimin Lastensuojeluliitto on yksi Suomen suurimmista ja tunnetuimmista kansalaisjärjestöistä. MLL on aktiivinen toimija niin paikallisella, maakunnallisella kuin valtakunnallisellakin tasolla. MLL:n Auttavat puhelin- ja digitaaliset palvelut ylläpitävät useita valtakunnallisia tukipalveluita niin lapsille ja nuorille kuin aikuisillekin. Palveluissa tarjotaan anonyymia, luottamuksellista ja maksutonta tukea useiden eri yhteydenottokanavien kautta. Lähtökohdat ja tavoitteet MLL:n Auttavilla puhelimilla ja digitaalisilla palveluilla […] Lue lisää

KauppakamariTieto & Ammattikirjasto -verkkopalveluiden uudistus

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Esittely KauppakamariTieto on ammattilaisen verkkotietopankki liiketoiminnan eri osa-alueiden käyttöön. Se sisältää keskeisen tiedon taloushallinnosta, palkoista, verotuksesta, työsuhdeasioista, juridiikasta ja ulkomaankaupasta. Tavoitteet Tilaajan tavoitteena oli uudistaa KauppakamariTiedon ja Ammattikirjaston käyttöliittymä ja ulkoasu vastaamaan nykyistä visuaalista ilmettä. Tavoitteiden keskiössä oli käytettävyyden ja käyttökokemuksen parantaminen sekä eri toimintojen selkiyttäminen käyttäjälle. Omaan lisenssiin kuuluvat tilaukset tuotiin näkyviin auki- ja […] Lue lisää

Editkilpailun uusi verkkosivusto

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Redandblue pääsi uudistamaan Editkilpailun verkkosivut keväällä 2023. Editkilpailu on Aikakausmedian järjestämä kilpailu, jossa palkitaan vuosittain aikakausmedia-alan parhaita osaajia ja toteutuksia toimituksellisissa sekä markkinoinnillisissa sarjoissa. Kilpailun tarkoituksena on nostaa esiin alan monipuolisia onnistumisia ja kannustaa kehittämään entistä laadukkaampaa aikakausmediajournalismia ja -mainontaa sekä liiketoiminnallisia ratkaisuja. Ennen verkkosivuprojektia Editkilpailu oli uudistamassa visuaalista ilmettään. Sen myötä myös sivuston ilme […] Lue lisää

Journalistiliiton verkkosivustouudistus

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Journalistiliitto on jäsentensä perustama ja johtama, vahva ja itsenäinen ammattiliitto. Journalistiliiton verkkosivusto oli vanhentunut ja haasteita oltiin huomattu sekä sisältöjen hallinnassa että löydettävyydessä. Verkkosivuston uudistuksen tavoitteena oli vastata saavutettavuusvaatimuksiin, jäsenten toiveisiin ja palvelemiseen sekä saada sivustolle nykyaikainen brändin mukainen visuaalisuus sekä toimivat kieliversiot. Materiaaleille, etenkin työehtosopimuksille, toivottiin helposti selailtavaa arkistoa. Sivustouudistuksen suunnitteluvaihe Journalistiliitto ja redandblue […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun