HappyOrNot

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 3 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B) -kategoriasivulta.

Kansainvälisesti toimiva HappyOrNot tarjoaa yrityksille ratkaisuja asiakaskokemuksen mittaamiseen ja ymmärtämiseen. Palvelu mittaa asiakkaiden tyytyväisyyttä neljällä hymiöllä muutamassa sekunnissa. Kahdeksan miljoonan liikevaihtoa tuottavan HappyOrNotin ratkaisut toimivat useilla eri toimialoilla aina päivittäistavarakaupoista ravintoloihin ja lentokenttiin. Aloitimme yhteistyön HappyOrNotin kanssa maaliskuussa 2021 ja yrityksen uusi verkkosivu julkaistiin elokuussa.

HappyorNotin vanha verkkosivusto oli toteutettu vuonna 2015 eikä yrityksellä ollut sivustokehitykseen yksittäistä kumppania, vaan se oli kehittänyt sivustoaan useiden toimistojen kanssa sisäisen kehityksen lisäksi. WordPress-pohjaista sivustoa oli vaikea kehittää asiakaslähtöiseen suuntaan, sillä käyttäjäpolkuja ei oltu suunniteltu tarpeeksi hyvin. Välineet tehokkaaseen sisältömarkkinointiin ja konversio-optimointiin olivat puutteelliset. Oikeilla avainsanoilla näkymiseen tai sivuston tekniseen hakukoneoptimointiin ei oltu juuri panostettu.

Verkkosivukehityksen ohella käynnissä oli myös yrityksen brändi-ilmeen uudistaminen. Sisällöt haluttiin kirjoittaa uudestaan, sillä ne eivät vastanneet uuden brändin tone of voicea. Uudistuksessa haluttiin panostaa aiempaa enemmän hakukoneoptimointiin ja käyttäjädatan hyödyntämiseen sivuston kehityksessä.

Ennen yhteistyön aloitusta HappyOrNot oli jo tehnyt paljon taustatyötä. Projekti alkoi konseptointivaiheella, jossa käytiin läpi suuri määrä erilaisia taustamateriaaleja, kuten käyttäjäpersoonia ja SEO-audititointeja. Koostimme näiden pohjalta omat havaintomme ja varmistimme, että ajatuksemme sivuston tavoitteista ovat yhteneväiset HappyOrNotin tiimin näkemyksen kanssa. Suunnittelimme sivuston rakenteet ja elementit ja sovelsimme suunnittelussa HappyOrNotin juuri uudistettua brändiä. Uuden visuaalisen ilmeen implementointi on usein haastavaa, mutta HappyOrnotin uudet logot, värit ja muut elementit jalkautettiin verkkoon ongelmitta.

Uusi sivusto tukee HappyOrNotin brändiä, sillä se on käyttäjälle huomattavasti aiempaa selkeämpi sekä käyttöliittymältään modernimpi. Sivuston rakenne suunniteltiin tukemaan käyttäjien päätöksentekoa eri ostopolun vaiheissa. Projektissa uudistettiin täysin myös sivuston URL-rakenteet. Aiemmalla sivustolla oli vaikea erotella, minkä teeman alle mikäkin sisältö kuului. Selkeytimme URL-rakennetta kaikille sisällöille niin, että navigointi on helpompaa sekä käyttäjän, että ylläpitäjän näkökulmasta.

HappyOrNotin CRM-järjestelmänä toimii Salesforcen Pardot, jonka kautta sivuston lomakkeet on rakennettu. Upotimme lomakkeet uudelle sivustolle ja tyylittelimme niitä visuaalisesti. Muut, kuin englanninkieliset sivustoversiot ovat vielä vanhalla alustalla, ja ne tuodaan uudelle pohjalle vaiheistetusti.

Konversio-optimointi ja HappyOrNotin tiimin varustaminen paremmilla markkinointityökaluilla oli sivustouudistuksessa tärkeää. HappyorNotilla on nyt välineet joustavampaan markkinointiin, sillä sivusto on helposti heidän itsensä hallittavissa ja muokattavissa ilman kehittäjien apua. Sivuston rakenne ja ulkoasu ovat aiempaa selkeämpiä ja sisällön tuottaminen vaivattomampaa.

Huomasimme vanhan sivuston analytiikkaa tarkastellessa, että sivustoa käytettiin eniten mobiililaitteilla. Sivuston mobiiliperformanssi oli kuitenkin huonolla tolalla, ja olemmekin satsanneet käyttökokemuksen parantamiseen mobiilissa. Mobiiliperformanssin parantaminen ja sivuston aiempaa modernimpi tekninen pohja parantavat sivuston hakukonenäkyvyyttä erityisesti uusien Googlen Core web vitals -mittareiden osalta, jotka mittaavat sivuston käyttökokemusta.

Lue lisää: B2B-verkkosivuston uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Kuulotarvike.fi verkkokauppa

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kuulotarvike osana Audmet-konsernia palvelee kuulokojeasiakkaita erilaisissa lisätarvikehankinnoissa esimerkiksi kuulokojeiden paristojen ja erilaisten puhdistus- sekä lisätarvikkeiden hankinnassa. Aloitimme kuulotarvike.fi-verkkokauppaprojektin keväällä 2023 asiakkaan tarjousprosessin toimintojen tarkentamisella ja ydintoimintojen määrittelyllä. Lähtökohdat ja tavoitteet Kuulotarvike.fi verkkokauppa oli jämähtänyt vanhalle alustalle, johon ei haluttu enää tehdä jatkokehitystä. Asiakas oli myös tunnistanut tiettyjä toimintaansa tehostavia tarpeita, jotka haluttiin toteuttaa uudistuksen yhteydessä. […] Lue lisää

Konserttikeskukselle räätälöity tilausten hallintasovellus

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Konserttikeskus on Suomen merkittävin koulu- ja päiväkotikonserttien järjestäjä. Yhdistys toteuttaa vuosittain 1000–1500 konserttia ja musiikkityöpajaa eri puolilla Suomea. Konsertinkeskuksen tuottajat hallinnoivat aiemmin tapahtumia manuaalisesti erilaisten Excel-taulukoiden ja sähköpostin avulla. Tähän haluttiin muutos sekä toteuttaa moderni kokonaisratkaisu tilausten hallinnointiin tuottajan työn helpottamiseksi. Ratkaisu Toteutimme konserttien tilaustenhallintajärjestelmän tuottajien työn helpottamiseksi ja kommunikoinnin keventämiseksi. Konsertit ja kiertueet tilataan […] Lue lisää

Educo

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Educo on johtamisen osaaja, kehittäjä ja vaikuttaja. Se toimii Suomessa maailman johtavan johtamisen osaajan The Ken Blanchard Companies® maapartnerina. Olemme työskennelleet yhdessä Educon kanssa parantaaksemme yrityksen tunnettuutta, brändimielikuvaa, digitaalista presenssiä ja hakukonenäkyvyyttä. Yhteistyötämme on nyt takana puoli vuotta ja mainonnan tuomat edut ovat jo havaittavissa sekä liikenteessä että orgaanisessa näkyvyydessä. Brändi-ilmeen uudistus Aloitimme yhteistyön Educon kanssa kesällä […] Lue lisää

Granlund

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Granlund monialainen kiinteistöjen asiantuntijakonserni, jonka juuret ovat vahvasti LVI-suunnittelussa. Sen sivusto Granlund.fi oli uudistuksen edessä, sillä se ei palvellut yrityksen potentiaalisia asiakkaita tai markkinointia optimaalisesti. Sivusto oli modernin oloinen, mutta ongelmakohtia oli useita: tekninen ratkaisu kaipasi päivitystä ja sivuston sisältörakenne sekä käyttäjäpolut tuli uudistaa kohderyhmälähtöisiksi. Sivusto oli uudistuksen tarpeessa myös visuaalisesti, ja Granlund halusi saada […] Lue lisää

Safetumille riskienhallintatyökalu web-sovelluksena

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Yhteistyömme tuloksena syntyi moderni ja intuitiivinen riskienhallintatyökalu, joka tehostaa isännöitsijöiden arkea ja vahvistaa Safetumin asemaa alan digitaalisena edelläkävijänä. Kiinteistöjen turvallisuusala elää murroksessa, jossa kustannuspaineet ja lakimuutokset haastavat perinteisiä toimintamalleja. Alan johtava asiantuntija Safetum vastaa haasteeseen panostamalla voimakkaasti digitalisaatioon ja asiakaskokemuksen parantamiseen. Yhteistyössä kanssamme Safetum on uudistanut digitaalisia palveluitaan tavoitteenaan paitsi tehostaa omaa toimintaansa, myös tarjota […] Lue lisää

Katanamrp.com-verkkosivuston uudistus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Katanan uusi verkkosivusto tarjoaa Katanan markkinointitiimille mahdollisuuden toteuttaa joustavia sisältömarkkinointistrategioita, varmistaa erinomaisen suorituskyvyn ja luo hyvän skaalautuvuuden tulevaisuuden tarpeisiin. Lähtökohdat Verkkosivusto on Katanan pääasiallinen markkinointi- ja myyntikanava, minkä vuoksi uusien laskeutumissivujen luominen ja olemassa olevan sisällön päivittäminen tulisi olla nopeaa ja joustavaa. Katanan myynti ja markkinointi tarvitsivat paremmat työkalut sisällön päivittämiseen nopeasti ja ennakoivasti vaikuttamatta […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun