HappyOrNot

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 3 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B) -kategoriasivulta.

Kansainvälisesti toimiva HappyOrNot tarjoaa yrityksille ratkaisuja asiakaskokemuksen mittaamiseen ja ymmärtämiseen. Palvelu mittaa asiakkaiden tyytyväisyyttä neljällä hymiöllä muutamassa sekunnissa. Kahdeksan miljoonan liikevaihtoa tuottavan HappyOrNotin ratkaisut toimivat useilla eri toimialoilla aina päivittäistavarakaupoista ravintoloihin ja lentokenttiin. Aloitimme yhteistyön HappyOrNotin kanssa maaliskuussa 2021 ja yrityksen uusi verkkosivu julkaistiin elokuussa.

HappyorNotin vanha verkkosivusto oli toteutettu vuonna 2015 eikä yrityksellä ollut sivustokehitykseen yksittäistä kumppania, vaan se oli kehittänyt sivustoaan useiden toimistojen kanssa sisäisen kehityksen lisäksi. WordPress-pohjaista sivustoa oli vaikea kehittää asiakaslähtöiseen suuntaan, sillä käyttäjäpolkuja ei oltu suunniteltu tarpeeksi hyvin. Välineet tehokkaaseen sisältömarkkinointiin ja konversio-optimointiin olivat puutteelliset. Oikeilla avainsanoilla näkymiseen tai sivuston tekniseen hakukoneoptimointiin ei oltu juuri panostettu.

Verkkosivukehityksen ohella käynnissä oli myös yrityksen brändi-ilmeen uudistaminen. Sisällöt haluttiin kirjoittaa uudestaan, sillä ne eivät vastanneet uuden brändin tone of voicea. Uudistuksessa haluttiin panostaa aiempaa enemmän hakukoneoptimointiin ja käyttäjädatan hyödyntämiseen sivuston kehityksessä.

Ennen yhteistyön aloitusta HappyOrNot oli jo tehnyt paljon taustatyötä. Projekti alkoi konseptointivaiheella, jossa käytiin läpi suuri määrä erilaisia taustamateriaaleja, kuten käyttäjäpersoonia ja SEO-audititointeja. Koostimme näiden pohjalta omat havaintomme ja varmistimme, että ajatuksemme sivuston tavoitteista ovat yhteneväiset HappyOrNotin tiimin näkemyksen kanssa. Suunnittelimme sivuston rakenteet ja elementit ja sovelsimme suunnittelussa HappyOrNotin juuri uudistettua brändiä. Uuden visuaalisen ilmeen implementointi on usein haastavaa, mutta HappyOrnotin uudet logot, värit ja muut elementit jalkautettiin verkkoon ongelmitta.

Uusi sivusto tukee HappyOrNotin brändiä, sillä se on käyttäjälle huomattavasti aiempaa selkeämpi sekä käyttöliittymältään modernimpi. Sivuston rakenne suunniteltiin tukemaan käyttäjien päätöksentekoa eri ostopolun vaiheissa. Projektissa uudistettiin täysin myös sivuston URL-rakenteet. Aiemmalla sivustolla oli vaikea erotella, minkä teeman alle mikäkin sisältö kuului. Selkeytimme URL-rakennetta kaikille sisällöille niin, että navigointi on helpompaa sekä käyttäjän, että ylläpitäjän näkökulmasta.

HappyOrNotin CRM-järjestelmänä toimii Salesforcen Pardot, jonka kautta sivuston lomakkeet on rakennettu. Upotimme lomakkeet uudelle sivustolle ja tyylittelimme niitä visuaalisesti. Muut, kuin englanninkieliset sivustoversiot ovat vielä vanhalla alustalla, ja ne tuodaan uudelle pohjalle vaiheistetusti.

Konversio-optimointi ja HappyOrNotin tiimin varustaminen paremmilla markkinointityökaluilla oli sivustouudistuksessa tärkeää. HappyorNotilla on nyt välineet joustavampaan markkinointiin, sillä sivusto on helposti heidän itsensä hallittavissa ja muokattavissa ilman kehittäjien apua. Sivuston rakenne ja ulkoasu ovat aiempaa selkeämpiä ja sisällön tuottaminen vaivattomampaa.

Huomasimme vanhan sivuston analytiikkaa tarkastellessa, että sivustoa käytettiin eniten mobiililaitteilla. Sivuston mobiiliperformanssi oli kuitenkin huonolla tolalla, ja olemmekin satsanneet käyttökokemuksen parantamiseen mobiilissa. Mobiiliperformanssin parantaminen ja sivuston aiempaa modernimpi tekninen pohja parantavat sivuston hakukonenäkyvyyttä erityisesti uusien Googlen Core web vitals -mittareiden osalta, jotka mittaavat sivuston käyttökokemusta.

Lue lisää: B2B-verkkosivuston uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Pala – verkkopalvelu, joka yhdistää käyttäjät paikallisiin palveluihin

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Pala on Socialan alusta, joka auttaa ihmisiä löytämään luotettavia paikallisia palveluja. Se tuo yhteen muun muassa ravitsemus-, siivous-, turvallisuus-, kiinteistöhallinta- sekä hoivapalvelut. Pala tarvitsi uuden alustan, jossa käyttäjät voisivat helposti löytää oikeat palvelut ja ottaa palveluntarjoajiin yhteyttä. Pienyritykset puolestaan tarvitsivat mahdollisuuden saada näkyvyyttä ja laajentaa asiakaskuntaansa. Lähtökohdat Jokainen onnistunut projekti alkaa kysymällä oikeat kysymykset. Järjestimme […] Lue lisää

Kulttuuripankin uudistunut verkkopalvelu

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Kulttuuripankki – verkkopalvelun kehitys Kulttuuripankki on verkkopalvelu, joka kokoaa yhteen taiteilijat, taideyhteisöt ja tuottajat. Palvelussa kulttuurin- ja taiteen tekijät voivat luoda omia profiileja ja esitellä omia palveluitaan, kuten esityksiä, työpajoja, kiertäviä näyttelyitä sekä asiantuntijapalveluita. Palvelun kuvaus Kulttuuripankki-verkkoalustan tavoitteena on keskittää taide- ja kulttuuripalvelut yhteen paikkaan mikä antaa tekijöille alustan esitellä omia palveluitaan sekä helpottaa tilaajien, […] Lue lisää

Evac

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Jo vuosikymmenten ajan Evac on ollut edelläkävijä kestävien teknologioiden ja ratkaisujen kehittämisessä. Evac tarjoaa innovatiivisia ratkaisuja kestävään veden, jätteen ja jäteveden hallintaan sekä maalla että merellä. Evermade toteutti Evacin sivuston uudistuksen, huomioiden paitsi uudistuvan brändi-ilmeen, myös Evacin vastuullisen ja kestävän liiketoiminnan. Sivustouudistuksen tärkeänä tavoitteena oli ympäristöystävällisyys. Ympäristöystävällisyys ja kestävyys ohjasivat projektia On arvioitu, että vuoteen […] Lue lisää

KauppakamariTieto & Ammattikirjasto -verkkopalveluiden uudistus

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Esittely KauppakamariTieto on ammattilaisen verkkotietopankki liiketoiminnan eri osa-alueiden käyttöön. Se sisältää keskeisen tiedon taloushallinnosta, palkoista, verotuksesta, työsuhdeasioista, juridiikasta ja ulkomaankaupasta. Tavoitteet Tilaajan tavoitteena oli uudistaa KauppakamariTiedon ja Ammattikirjaston käyttöliittymä ja ulkoasu vastaamaan nykyistä visuaalista ilmettä. Tavoitteiden keskiössä oli käytettävyyden ja käyttökokemuksen parantaminen sekä eri toimintojen selkiyttäminen käyttäjälle. Omaan lisenssiin kuuluvat tilaukset tuotiin näkyviin auki- ja […] Lue lisää

YTK

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

YTK Työttömyyskassa on Suomen suurin, kaikille avoin työttömyyskassa, jonka jäsenenä on lähes joka 4. palkansaaja. Kassan jäsenet voivat liittyä YTK Työelämä -yhdistykseen. Kassa antaa jäsenilleen turvaa työelämän haastavissa tilanteissa ja yhdistys tarjoaa mahdollisuuksia kehittää omaa ammatillista osaamistaan. Uudistuksen lähtökohdat YTK Työttömyyskassa ja YTK Työelämä etsivät yhteistyökumppania kehittämään verkkopalveluitaan, jotta ne vastaisivat paremmin muuttuneita tarpeita. Aiempi […] Lue lisää

Palvelualojen ammattiliitto

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Aloitimme yhteistyön Palvelualojen Ammattiliiton kanssa kesäkuussa 2022 tavoitteenamme rakentaa luotettava, skaalautuva ja aikaa kestävä verkkopalvelu. Uusi verkkopalvelu toimii palvelualan työntekijöiden tärkeänä tietopalveluna, tekee PAMin edunvalvontatyötä entistä näkyvämmäksi ja houkuttelee sivustolle tulevia kävijöitä liittymään jäseneksi. Lähtökohdat ja tavoitteet PAM oli uudistamassa pam.fi-verkkopalvelunsa, joka on tärkeä informaation lähde palvelualan työntekijöille. PAMin aiempi sivusto ei skaalautunut riittävän joustavasti […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun