HappyOrNot

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 3 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B) -kategoriasivulta.

Kansainvälisesti toimiva HappyOrNot tarjoaa yrityksille ratkaisuja asiakaskokemuksen mittaamiseen ja ymmärtämiseen. Palvelu mittaa asiakkaiden tyytyväisyyttä neljällä hymiöllä muutamassa sekunnissa. Kahdeksan miljoonan liikevaihtoa tuottavan HappyOrNotin ratkaisut toimivat useilla eri toimialoilla aina päivittäistavarakaupoista ravintoloihin ja lentokenttiin. Aloitimme yhteistyön HappyOrNotin kanssa maaliskuussa 2021 ja yrityksen uusi verkkosivu julkaistiin elokuussa.

HappyorNotin vanha verkkosivusto oli toteutettu vuonna 2015 eikä yrityksellä ollut sivustokehitykseen yksittäistä kumppania, vaan se oli kehittänyt sivustoaan useiden toimistojen kanssa sisäisen kehityksen lisäksi. WordPress-pohjaista sivustoa oli vaikea kehittää asiakaslähtöiseen suuntaan, sillä käyttäjäpolkuja ei oltu suunniteltu tarpeeksi hyvin. Välineet tehokkaaseen sisältömarkkinointiin ja konversio-optimointiin olivat puutteelliset. Oikeilla avainsanoilla näkymiseen tai sivuston tekniseen hakukoneoptimointiin ei oltu juuri panostettu.

Verkkosivukehityksen ohella käynnissä oli myös yrityksen brändi-ilmeen uudistaminen. Sisällöt haluttiin kirjoittaa uudestaan, sillä ne eivät vastanneet uuden brändin tone of voicea. Uudistuksessa haluttiin panostaa aiempaa enemmän hakukoneoptimointiin ja käyttäjädatan hyödyntämiseen sivuston kehityksessä.

Ennen yhteistyön aloitusta HappyOrNot oli jo tehnyt paljon taustatyötä. Projekti alkoi konseptointivaiheella, jossa käytiin läpi suuri määrä erilaisia taustamateriaaleja, kuten käyttäjäpersoonia ja SEO-audititointeja. Koostimme näiden pohjalta omat havaintomme ja varmistimme, että ajatuksemme sivuston tavoitteista ovat yhteneväiset HappyOrNotin tiimin näkemyksen kanssa. Suunnittelimme sivuston rakenteet ja elementit ja sovelsimme suunnittelussa HappyOrNotin juuri uudistettua brändiä. Uuden visuaalisen ilmeen implementointi on usein haastavaa, mutta HappyOrnotin uudet logot, värit ja muut elementit jalkautettiin verkkoon ongelmitta.

Uusi sivusto tukee HappyOrNotin brändiä, sillä se on käyttäjälle huomattavasti aiempaa selkeämpi sekä käyttöliittymältään modernimpi. Sivuston rakenne suunniteltiin tukemaan käyttäjien päätöksentekoa eri ostopolun vaiheissa. Projektissa uudistettiin täysin myös sivuston URL-rakenteet. Aiemmalla sivustolla oli vaikea erotella, minkä teeman alle mikäkin sisältö kuului. Selkeytimme URL-rakennetta kaikille sisällöille niin, että navigointi on helpompaa sekä käyttäjän, että ylläpitäjän näkökulmasta.

HappyOrNotin CRM-järjestelmänä toimii Salesforcen Pardot, jonka kautta sivuston lomakkeet on rakennettu. Upotimme lomakkeet uudelle sivustolle ja tyylittelimme niitä visuaalisesti. Muut, kuin englanninkieliset sivustoversiot ovat vielä vanhalla alustalla, ja ne tuodaan uudelle pohjalle vaiheistetusti.

Konversio-optimointi ja HappyOrNotin tiimin varustaminen paremmilla markkinointityökaluilla oli sivustouudistuksessa tärkeää. HappyorNotilla on nyt välineet joustavampaan markkinointiin, sillä sivusto on helposti heidän itsensä hallittavissa ja muokattavissa ilman kehittäjien apua. Sivuston rakenne ja ulkoasu ovat aiempaa selkeämpiä ja sisällön tuottaminen vaivattomampaa.

Huomasimme vanhan sivuston analytiikkaa tarkastellessa, että sivustoa käytettiin eniten mobiililaitteilla. Sivuston mobiiliperformanssi oli kuitenkin huonolla tolalla, ja olemmekin satsanneet käyttökokemuksen parantamiseen mobiilissa. Mobiiliperformanssin parantaminen ja sivuston aiempaa modernimpi tekninen pohja parantavat sivuston hakukonenäkyvyyttä erityisesti uusien Googlen Core web vitals -mittareiden osalta, jotka mittaavat sivuston käyttökokemusta.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Best Caravan

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Best Caravanin aiempi verkkosivusto oli toteutettu WordPressilla, mutta käyttökokemus niin loppukäyttäjälle kuin sisällöntuottajallekin oli kehno. Tarjouduimme vastaamaan Best Caravanin verkkopalvelujen eli sivuston sekä verkkokaupan konseptoinnista, teknisestä määrittelystä ja toteutuksesta. Tutustuimme ensin Best Caravanin liiketoimintaan ja sivuston käyttäjiin ja määrittelimme sitten verkkopalvelu-uudistuksen tavoitteet, tekniset ratkaisut sekä integraatioiden toteutukset. Best Caravanin ulkoasun ja brändin päivittämisestä vastasi Ellun Kanat, […] Lue lisää

Suomen Uusiutuvat

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohdat Suomen Uusiutuvat (entinen Suomen Tuulivoimayhdistys) toimii energia-alan edelläkävijöiden edunvalvojana ja tietopankkina, mutta vanha sivusto ei täysin palvellut yhdistyksen kasvavia tarpeita. Tavoitteena oli luoda nimiuudistuksen myötä uudistetun brändin pohjalta uskottava, läpinäkyvä ja proaktiivinen viestintäkanava, joka tukee niin jäsenmäärän kasvua, tiedon jakamista kuin vaikuttamistyötä. Haasteina olivat erityisesti sisällön jäsentely, käyttäjäpolut ja navigaation selkeys. Myös manuaalinen päivittäminen […] Lue lisää

Finnfund – uusi verkkopalvelu ja digimarkkinointi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat verkkopalvelu-uudistukseen Finnfund on suomalainen kehitysrahoitusyhtiö, joka rahoittaa kestävän kehityksen mukaisia hankkeita kehittyvissä maissa. Finnfundin tavoitteena on tukea yksityisen sektorin investointeja tarjoamalla lainoja, pääomasijoituksia ja asiantuntijatukea. Finnfund pyrkii edistämään talouskasvua ja uusien työpaikkojen syntymistä sekä kehittämään ilmastoratkaisuja, jotka auttavat hillitsemään ilmastonmuutoksen vaikutuksia ja tukevat kestävämpää tulevaisuutta. Yhtiö toimii laajasti erityisesti Afrikassa, Aasiassa ja Latinalaisessa Amerikassa, […] Lue lisää

Suomen Apteekkariliitto

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Suomen Apteekkariliitto (SAL) on perustettu vuonna 1897. Liitto vastaa apteekkarijäsentensä edunvalvonnasta ja kehittää apteekkialaa osana terveydenhuoltoa. Käytännössä lähes kaikki Suomen apteekit kuuluvat Apteekkariliittoon. Jäseniä liitolla on reilut 600 ja työntekijöitä 26. Apteekkariliiton perustehtävä on kehittää apteekkialaa terveydenhuollon lähtökohdista – tämä tarkoittaa apteekkien näkemistä tärkeänä osana terveydenhuoltojärjestelmää. Liitto luo edellytyksiä laadukkaaseen ja kannattavaan apteekkitoimintaan, joka varmistaa […] Lue lisää

Hämeen ammattikorkeakoulu

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Aloitimme yhteistyömme Hämeen ammattikorkeakoulun kanssa keväällä 2023. Mainostoimisto Kuudennen brändityön ja mallisivujen pohjalta lähdimme toteuttamaan modernia WordPress-sivustoa, joka palvelisi sekä nykyisten, että tulevien opiskelijoiden tarpeita. Hamk.fi-sivuston tärkein tehtävä on koota ja esittää koulutustuotteet asiakkaille, mutta myös koota näkymää kokonaisuudesta sisäiseen käyttöön. Lähtökohdat ja tavoitteet HAMKin tiimi halusi rakentaa uuden, selkeämmän tavan löytää koulutustuotteita. Haasteen loi […] Lue lisää

Kuulotarvike.fi verkkokauppa

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kuulotarvike osana Audmet-konsernia palvelee kuulokojeasiakkaita erilaisissa lisätarvikehankinnoissa esimerkiksi kuulokojeiden paristojen ja erilaisten puhdistus- sekä lisätarvikkeiden hankinnassa. Aloitimme kuulotarvike.fi-verkkokauppaprojektin keväällä 2023 asiakkaan tarjousprosessin toimintojen tarkentamisella ja ydintoimintojen määrittelyllä. Lähtökohdat ja tavoitteet Kuulotarvike.fi verkkokauppa oli jämähtänyt vanhalle alustalle, johon ei haluttu enää tehdä jatkokehitystä. Asiakas oli myös tunnistanut tiettyjä toimintaansa tehostavia tarpeita, jotka haluttiin toteuttaa uudistuksen yhteydessä. […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun