Finanssiala

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Finanssiala ry (FA) on toimialajärjestö, joka edustaa valtaosaa Suomessa toimivista pankeista, vakuutusyhtiöistä, rahoitusyhtiöistä, arvopaperivälittäjistä, sijoitusrahastoyhtiöistä ja finanssialan työnantajista.

FA:n sivustouudistuksen keskeisimmät tavoitteet olivat julkaisutyökalun helppokäyttöisyys ja monipuolisuus, sivuston rakenteen ja aineiston uudelleenjäsentely ja sen toimiva esiintuonti sekä finanssialan yhteiskunnallisen merkityksen korostaminen. FA:n ICT-asiantuntija Katri Vilppola on tyytyväinen tavoitteiden toteutumiseen: “WordPress täytti toiveemme julkaisutyökalun osalta hienosti. Uutiset jatkavat edelleen pääroolissa FA:n sivuilla, mutta uusilta sivuilta asiakokonaisuudet löytyvät nyt helpommin ja tuomme finanssialan merkitystä entistä paremmin esille teemakampanjoilla. Vaikka aineistoa ja tietoa on paljon, niin sivuston käyttökokemus ei kuitenkaan ole raskas.”

Pääpalvelu ja erillissivustot multisite-ratkaisuna

FA:n verkkopalvelukokonaisuuteen sisältyy laaja pääpalvelu Finanssiala.fi sekä kaksi suppeaa erillissivustoa Vahingontorjunta.fi sekä Talousguru.net. Ne rakennettiin FA:n uudelle WordPress-alustalle erillissivustoiksi, jotka muodostavat Finanssiala.fi-palvelun kanssa yhtenevän multisite-ratkaisun. Vaikka erillissivustot saivat omat visuaaliset ilmeensä ja itsenäiset käyttöliittymänsä, niiden sivumalleissa hyödynnettiin yhteneviä ratkaisuja.

Uuden sivuston sisältö, rakenne ja esitystavat on hiottu palvelemaan paremmin pääkohderyhmiä. “Laajaa toimialaa edustavana edunvalvontajärjestönä meillä on runsaasti teemoja, joista meidän on tärkeä tuoda asiantuntemuksemme ja näkemyksemme julkiseen keskusteluun ja lainsäädännön valmisteluun. Uusilla verkkosivuilla toimialan edunvalvontaan liittyvät teemat löytyvät ryhmiteltyinä omiksi sivukokonaisuuksiksi, joiden kautta jonkin tietyn asian kehittymistä voi seurata entistä helpommin”, kertoo sivuston sisältöä suunnitellut FA:n kehityspäällikkö Jussi Karhunen.

Valu Search osoittautunut toimivaksi

Sivuston ulkoasu on FA:n oman oman visuaalisen asiantuntijan suunnittelema ja Vilppula iloitsee siitä, että toteutus pystyttiin tekemään lähes täysin heidän toivomustensa mukaisesti. Aineiston esille tuominen ratkaistiin aihesivuilla ja niistä muodostuvilla teemakokonaisuuksilla. Teemakokonaisuuksilla pystyttiin myös korvaamaan aikaisemmin erillissivustoina olleet kokonaisuudet. Vanhalla sivustolla aineistoa oli paljon, mutta sen tuominen uuteen ympäristöön sujui todella hienosti jopa metatietojen kera. Kaikki aikaisempi aineisto kopioitiin uudelle alustalle Valun asiantuntemusta hyödyntäen.

Vilppola kiittelee yhteistyötä Valun kanssa: “Valun projektipäällikkö ansaitsee erityiskiitokset, hän palautteli meitä todellisuuteen lempeästi aina, kun pyyntömme alkoivat olla liian kiperiä tai mahdottomia toteutettavaksi. Korona-aikana fyysiset alku- ja päätöstapaamiset jäivät pitämättä, mutta etäpalavereja pidettiin sitten sitäkin tiuhempaan”.

Vilppola kertoo FA:n halunneen uusilla sivuillaan panostaa hakuun ja Valu Search vastaa hyvin tähän tarpeeseen: “Kun aineistoa on paljon, on verkkosivuston toimiva ja nopea haku erittäin tärkeä. Valu Search tuottaa selkeän hakutulossivun tyyppijaottelulla ja kertoo samalla kuinka monta osumaa kussakin tyypissä löytyy.”

“Uudistuksen myötä FA:n sivut ovat modernit ja helppokäyttöiset niin ylläpitäjille kuin käyttäjillekin. Aineisto esitetään selkeinä kokonaisuuksina lisälinkkien kera. Meille tehdyt elementit mahdollistavat monipuoliset sivut. Valu Search nopeuttaa oikean verkkosivun tai -julkaisun löytymistä ja siitä on hyötyä niin sivuston lukijoille kuin ylläpitäjillekin.”
Katri Vilppola, ICT-asiantuntija, Finanssiala ry

Lue lisää: Järjestön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

GRK – Verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

GRK:n verkkosivuston uudistaminen Uusi sivusto tuo yhtiön monipuoliset palvelut esiin GRK on yksi Suomen johtavista infra-alan yrityksistä, joka Suomen lisäksi toimii myös Ruotsissa ja Virossa. Yhtiön verkkosivuston uudistustarve nousi strategisista muutoksista ja vanha sivusto ei enää vastannut nykytilanteen tarpeisiin. Uudistusprojekti lähti liikkeelle Valun Ville Juvosen vetämistä konseptisuunnittelun työpajoista, joiden lopputuloksena korostettiin GRK:ta monipuolisena infra-alan toimijana. […] Lue lisää

Muistiliitto

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Laaja WordPress-sivustouudistus Muistiliiton verkkosivuprojektissa luotiin kattava ja monipuolinen verkkopalvelukokonaisuus. Teknisesti sivusto koostuu räätälöidyistä Gutenberg-lohkoista, tapahtumakalenterista, Muistikummitestistä, jäsensivustoista, lahjoitustoiminnallisuudesta sekä extranetistä. WordPress-projekti sisälsi verkkopalvelun sisällön, rakenteen ja elementtien tarkennuksen tilaajan toiveiden mukaisesti, hyödyntäen palvelumuotoilun työkaluja. Palvelumuotoilun työpajat Suunnittelimme ja ideoimme verkkopalvelun käyttökokemusta neljässä yhteisessä työpajoissa ja toistuvissa viikkopalavereissa. Ratkaisun käyttöliittymä ja visuaaliset suunnitelmat toteutettiin saavutettavuusvaatimusten mukaisesti, […] Lue lisää

Optiscan Oy:n uusi verkkosivusto

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Optiscan Oy on johtava logistiikka-alalla toimiva teknologiayritys, joka auttaa asiakkaitaan tehostamaan varastoinnin ja tiedonhallinnan prosesseja. Yrityksen palvelutarjontaan kuuluvat niin ohjelmistoratkaisut, laitteet kuin huoltopalvelutkin asiakasyritysten sisälogistiikan parantamiseksi. Verkkosivu-uudistuksen lähtökohtana oli verkkosivuston toiminnallisuus. Aiempi sivusto oli teknisesti vanhentunut, ja sen toiminta oli rajallista. Oli helpompaa ja järkevämpää uudistaa koko sivusto alustaa myöten. Tavoitteet Optiscanilla oli kolme päätavoitetta […] Lue lisää

Nordic Investment Bank

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Erityistä: Testatusti tietoturvallinen palvelu

Nordic Investment Bank (NIB) on Pohjoismaiden ja Baltian maiden kansainvälinen rahoituslaitos. NIB:n tavoitteena on rahoittaa projekteja, jotka parantavat alueen tuottavuutta ja hyödyttävät sen ympäristöä. Muutama vuosi sitten Valu uudisti NIB:n verkkosivujen ulkoasun ja sisältörakenteen. Teknologisen kehityksen vuoksi tuli nyt tarpeelliseksi uudistaa sivuston tekniikka. Uudistukseen Valu suositteli WordPress Headup -teknologiaa monien verkkosivuston suorituskyvyn ja turvallisuuden parantamiseen […] Lue lisää

Tampereen Energia – verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Testatusti tietoturvallinen palvelu

Uusi sivusto antaa markkinoille ja myynnille siivet Tampereen Energian sivustouudistus lähti tarpeesta uudistaa nettisivusto vastaamaan yrityksen uutta, asiakaslähtöisempää strategiaa ja samalla uudistuvaa brändiä. Brändiuudistus alkoi yli kaksi vuotta sitten, ja Valu tuli mukaan kuvaan, kun oli aika lähteä toteuttamaan uutta verkkosivustoa. – Projekti kilpailutettiin vuonna 2021 ja aluksi meillä oli toinen toimittaja, mutta kohtasimme heidän […] Lue lisää

Mustankorkea – verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Tieto helpommin esiin Mustankorkea on jäteyhtiö, jonka toimialueella asuu 178 000 asukasta Jyväskylässä, Laukaassa, Muuramessa ja Toivakassa. Sen verkkosivuston tärkein tehtävä on tukea yhtiön päätoimintoja: ​​jätteiden keräystä, käsittelyä ja hyödyntämistä sekä jäteneuvontaa. Viime vuosina Mustankorkea on alkanut myydä myös biokaasua ja multaa. Eri asiakasryhmiä on paljon, samoin viestittävää. Uuden sivuston rakentaminen alkoi konseptointityöpajoilla. Käyttäjälähtöinen sisältörakenne […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun