Cadmatic Store

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Avoin.Systems

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Pääsimme vastaamaan Cadmaticin B2B-verkkokauppaprojektista, joka toteutettiin WooCommercen avulla. Cadmatic on suomalainen digitaalisten ja älykkäiden 3D-pohjaisten suunnittelu- ja tiedonhallintaohjelmistojen kehittäjä meri-, laitos- ja rakennusteollisuudelle.

Lähtökohdat

Cadmatic oli aiemmin nojannut vahvasti perinteisiin myyntikanaviin. Kuitenkin markkinoiden muuttuessa yritys halusi laajentaa liiketoimintaansa digitaaliseen kaupankäyntiin. Verkkokaupalla halutaan vastata asiakkaiden tarpeisiin sekä kotimaassa että kansainvälisesti. Verkkokaupan tehtävänä on mahdollistaa lisenssien ja ohjelmistojen nopea hankinta verkosta.

Tavoitteet

Projektin päätavoitteena oli rakentaa skaalautuva verkkokauppa, joka mahdollistaisi liiketoiminnan laajentumisen myös tulevaisuudessa. Tulevaisuuden näkökulmasta oli keskeistä varmistaa, että verkkokauppa pystyy palvelemaan myös suurempia asiakkaita B2B-verkkokauppana, minkä vuoksi se haluttiin integroida yrityksen ERP-järjestelmään. Skaalautuvuus otettiin huomioon myös siinä, että uusien valuuttojen, kielien ja maksutapojen lisääminen tiedostettiin alusta asti ja totetus suunniteltiin tämän pohjalta.

Toteutus

Projekti alkoi perusteellisella määrittely- ja suunnitteluvaiheella. Tämän jälkeen siirryttiin verkkokaupan visuaaliseen suunnitteluun ja sen tekniseen toteutukseen. Keskeisenä osana toteutusta olivat integraatiot, jotka mahdollistavat kansainvälisen kaupan ja tiedon siirtymisen suoraan yrityksen Netsuite ERP-järjestelmään.

Projektissa räätälöinnin painopiste olikin näiden liiketoiminnan kannalta tärkeiden integraatioiden toteutuksessa, jotka mahdollistavat verkkokaupan kytkeytymisen saumattomasti yrityksen olemassa oleviin järjestelmiin ja prosesseihin. Lisäksi WooCommerceen toteutettiin kevyempiä räätälöintejä ulkoasuun sekä muutamia räätälöityjä verkkokauppaominaisuuksia, kuten vertailutaulukko tuotesivuille, joka helpottaa asiakkaan ostopäätöksen tekemistä.

Lopputulos

Projektin lopputuloksena syntyi toimiva ja skaalautuva verkkokauppa, joka vastaa Cadmaticin tarpeita. Verkkokaupassa asiakkaat voivat hallita lisenssitilauksiaan omien sivujensa kautta. Vaikka projektin alussa suunniteltu MVP-malli laajeni alkuperäisestä kansainvälisten maksujen hallintaan käytettävän Paddle-integraation myötä, tiimimme pystyi vastaamaan haasteisiin ja toteuttamaan asiakkaan tarpeet. Yhteistyö asiakkaan kanssa sujui hyvin koko projektin ajan, mikä oli avainasemassa onnistuneen lopputuloksen saavuttamisessa.

Lue lisää: Verkkokaupan uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Kansan Sivistysrahasto

Tekijä: Avoin.Systems

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Kansan Sivistysrahasto on vuonna 1955 perustettu työväenliikkeen itsenäinen säätiö, joka tukee apurahoin ja tunnustuspalkinnoin yhteiskunnallisesti suuntautunutta tutkimusta, opiskelua, harrastus- ja kulttuuritoimintaa sekä sivistystyötä. Projektin tavoitteet ja lähtökohdat Projektin alkaessa KSR:llä oli melko vastikään rakennetut verkkosivut, jotka koettiin kuitenkin sekaviksi ja vaikeiksi käyttää. Kansan Sivistysrahastolle oli aiemmin otettu käyttöön myös verkkokauppa, mutta palvelu koettiin keskeneräiseksi, joka […] Lue lisää

Rakennustietosäätiön luokitus- ja sertifiointihakemukset

Tekijä: Avoin.Systems

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Rakennustietosäätiö on osa rakennustieto-yhteisöä, jonka tavoite on edistää hyvää rakennustapaa toimimalla talonrakentamisen, talotekniikan, kiinteistönpidon sekä infra-alan tiedon tuottajana ja välittäjänä suunnittelusta ylläpitoon asti. Rakennustieto tarjoaa luokitus- ja sertifiointipalveluja liittyen ympäristöön, sisäilmaan ja terveyteen. Rakentamamme cer.rts.fi -sivuston tarkoitus on tarjota alusta, jonka kautta loppuasiakkaat voivat hakea sertifiointeja tai luokituksia verkkosivulomakkeiden kautta. Tällaisia luokituksia ovat esimerkiksi rakennusmateriaalien […] Lue lisää

Elokuvakonepaja

Tekijä: Avoin.Systems

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Elokuvakonepaja on kamera- ja elokuvatarvikkeisiin erikoistunut verkkokauppa, joka myy uusia ja käytettyjä laitteita sekä tarjoaa filmien kehitys- ja skannauspalvelua. Elokuvakonepaja tarjoaa erilaisten kameralaitteiden lisäksi niiden huoltoa ja valmistusta ammattitaidolla. Projektin tavoitteet ja lähtökohdat Lähtötilanteessa asiakkaalla oli kaksi erillistä verkkokauppaa, jotka haluttiin yhdistää yhdeksi verkkokaupaksi. Uudistuksen myötä asiakkaat voivat ostaa samalla kertaa sekä kameratarvikkeita että kehitys- […] Lue lisää

Avoin.Systems

Tekijä: Avoin.Systems

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Toimimme oman verkkosivumme uudistusprojektissa itse sekä asiakkaana että verkkosivutoimittajana – toteutimme projektin kuin se olisi yksi asiakasprojekteisamme. Projektin taustalla oli kesällä 2022 toteuttamamme bränditutkimus, jonka tulosten pohjalta nousi tarve yhdistää kaksi liiketoimintayksikköämme Web-veistämö ja Avoin.Systems. Brändiuudistuksen myötä yrityksen virallinen nimi muuttui Avoin.Systems Oy:ksi ja yrityksen kaksi eri verkkosivua tuli yhdistää yhdeksi loogiseksi kokonaisuudeksi. Brändiuudistuksen myötä […] Lue lisää

Optiscan Oy:n uusi verkkosivusto

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Optiscan Oy on johtava logistiikka-alalla toimiva teknologiayritys, joka auttaa asiakkaitaan tehostamaan varastoinnin ja tiedonhallinnan prosesseja. Yrityksen palvelutarjontaan kuuluvat niin ohjelmistoratkaisut, laitteet kuin huoltopalvelutkin asiakasyritysten sisälogistiikan parantamiseksi. Verkkosivu-uudistuksen lähtökohtana oli verkkosivuston toiminnallisuus. Aiempi sivusto oli teknisesti vanhentunut, ja sen toiminta oli rajallista. Oli helpompaa ja järkevämpää uudistaa koko sivusto alustaa myöten. Tavoitteet Optiscanilla oli kolme päätavoitetta […] Lue lisää

Hoitotyön verkosto Hoiverken uusi verkkosivusto

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Suunnittelimme ja toteutimme WordPress-verkkosivut Hoito­työn kansallinen vertais­kehittämisen verkosto Hoiverkelle. Hoiverken tarkoituksena on edistää hoitotyön laadun seurantaa, ja mahdollistaa syntyvän tiedon hyödyntäminen. Syksyllä 2016 Yliopistosairaaloiden kesken käynnistettiin yhteistyö hoitotyösensitiivisten tulosten kansalliseksi kokoamiseksi. Verkostossa on tällä hetkellä mukana 15 hyvinvointialuetta tai yhtymää. Hoiverke tukee johtamista, työntekijöitä, hoitotyön professiota sekä turvaa laatua potilaille. Ilme ja sivut uudelle organisaatiolle […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun