Web-analytiikkaosaamista kaivataan taas
Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 16 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Markkinoinnin automaation järjestelmät Suomessa.
Sanoma Digital hakee verkkopalveluilleen web-analyytikkoa*.
- Toimenkuvana olisi vastata “Sanoma Digitalin markkinointipanostusten tehokkuuden analysoinnista, sekä webanalytiikkaan liittyvistä konsultointi ja implementaatiotöiden toteutustyön koordinoinnista“.
- Valittu henkilö tulisi toimimaan “ensisijaisena kontaktina webanalytiikkaan liittyvissä pyynnöissä”. Pääyhteistyökumppaneina myyntihenkilöt ja tuottajat.
- Osaamisvaatimuksina luonnollisesti johtotason raporttien tuotantokyky ja hyvät esiintymistaidot.
- Työkokemustaustaa odotetaan vaativista asiantuntijatehtävistä ja kokemusta online-markkinoinnin/hakukonemarkkinoinnin pelikentästä pidetään edellytyksenä.
- Rekrytointi tapahtuu yhteistyössä Satama Analyticsin kanssa.
Nyt kun vielä selviäisi jostain, että mikä on tämä Sanoma Digital. Konsernin sisäisestä ja ulkoisesta kuittailusta huolimatta virallinen sivusto* ei edelleenkään kerro muuta kuin nimen ja osoitteen. Täten epätietoisille suosittelemme viimeisintä Vierityspalkin artikkelia Sanoma Digitalista.
Web-analytiikkaosaamista on myös hiljattain haettu sekä McCanniin että White Sheepiin. McCann kaipasi tulevalta planner/konseptisuunnittelijaltaan* vahvaa web-metriikkatietotaitoa:
- “Web-metriikan puolella olet kartuttanut kokemustasi mediasuunnittelun tai web-seurantajärjestelmien parissa. Osaat suunnitella ja toteuttaa mittausprojekteja. Sinulla kokemusta tulkita tilastoja, tehdä järkeviä suosituksia ja esittää ne selkeästi, koska toimit luovan tiimin ja plannerin tukena. “
Lisäksi McCann haki myös markkinointisuuntautunutta web-analyytikkoa tiimiinsä*. Web-analyytikolta edellytettiin:
- “Olet kartuttanut kokemustasi mediasuunnittelun tai web-seurantajärjestelmien parissa. Työnkuvasi on monipuolinen pienessä yksikössä. Hallitset entuudestaan analyysi- ja seurantajärjestelmät – sanat Google Analytics, Hitbox tai Webtrends ovat tuttuja. Osaat suunnitella ja toteuttaa mittausprojekteja. Hakukonemarkkinoinnin suunnittelu ja seuranta tai sivustojen optimointi ei ole sinulle vierasta.“
White Sheep* sitävastoin kaipasi web-analytiikkatietotaitoa myös Flash-kehittäjältä*:
- “Arvostamme ymmärrystä hakukoneoptimoinnista ja kokemusta analytiikkatyökalujen (Omniture, Webtrends, IndexTools) yhdistämisestä Flash-toteutuksiin.“
Toistaiseksi näyttää siltä, että sekä erikoistuneille osaajille että web-analytiikkaa hallitseville perinteisille web-osaajille on kysyntää.
(*Toim. Huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.)
Lisää avoimia työpaikkoja: Työpaikat-palsta – web-kehittäjä, web developer, verkkokauppapäällikkö ja monet muut