Huimasti levinnyt viraalikamppis voitti Grand One 2011 -palkinnon
Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 13 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Printtilehdet muuttuvat uutiskirjeiksi - case Sport Digi.
Passi ja Ripatti nappasivat Grand One 2011 -kilpailun pääpalkinnon*. Erikoinen “taaperoiden sosiaalinen media” -kokeilu pääsi jopa CNN:n uutislähetykseen ja levisi verkossa sosiaalisten medioiden avulla huimaa vauhtia. Projektin takana oli kaksi miestä ja paljon kokeilunhalua.
Kaikenkaikkiaan huima osoitus siitä kuinka vaikeasti ennustettava verkko on, ja miten parhaat toteutukset eivät usein synny isojen budjettien mainoskampanjoiden osana.
Kannattaa tutustua “Social media for Toddlers” -kampanjaan* ja miettiä, että olisiko omassa tuotteessa tai tekemisessä jotain josta voisi tehdä “jotain siistiä”. Passi ja Ripatti eivät ainakaan vielä ole tiettävästi saaneet Hollywoodista leffasopimusta tai rahakasta tuotantodiiliä, mutta useiden miljoonien silmäparit verkossa ovat varmasti jotain mainetta ja kunniaa tuottaneet. Arvottomia tuskin ovat myöskään ne tuhannet linkit jotka heidän projektiinsa osoittavat. Moni mainostaja näkee kosteita päiväunia tällaisista tuloksista joten on mieltä avartavaa lukea miten pojat sen oikein tekivät.
>> Projektitarina: Social media for toddlers*
>> CNN:n videostoori aiheesta*
Lue lisää: Löydä kokenut digitoimisto – Helsinki, Tampere, Turku, Oulu, Jyväskylä
(*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.)