Wise Professionals
Neljä verkkosivustoa, kolme kohderyhmää, 3520 post-it-lappua ja yksi tyytyväinen asiakas
Kuinka rakennetaan verkkosivustot useista yrityksistä koostuvalle yritykselle? Tekemällä kompromisseja? Ei todellakaan, vaan saamalla jokainen brändi kukkimaan saman kukoistavan sateenvarjon alla.
Miksi me rakastamme tätä asiakasta
Tiesimme, että Wise Professionals haastaa rekrytointialan käytäntöjä testaamalla uusia tapoja luoda ja toimittaa palveluita. Meillä oli yhteistyömme alusta alkaen kädet täynnä tekemistä ja olemme erittäin iloisia, että saimme olla mukana tällä matkalla.
Haaste
Tehtävänämme oli rakentaa neljä uutta Wise Professionalsin henkeä huokuvaa verkkosivustoa, sisältäen Eqonomy, The Pace ja KiMM -alabrändien verkkosivut. Briiffissä kehotettiin välttämään “kaikkea kaikille” -tekemistä ja luomaan sen sijaan mielenkiintoiset ja mukaansatempaavat sivut, joissa kävijät haluavat “hengailla”.
Wise Professionals tarjoaa rekrytointipalveluita henkilöstöhallinnon, palkanlaskennan, rahoituksen, markkinoinnin, viestinnän ja yrityshallinnon aloilla. Jokaisella alalla on omat nimensä ja brändinsä, mikä oli otettava huomioon. Samaan aikaan kaikkien oli kuitenkin mahduttava Wise Professionals -sateenvarjon alle, joka pitää sisällään ihmisläheisen lähestymistavan kaikille osapuolille – työnantajille, työntekijöille ja asiakkaille.
Valmistautuminen
Kun lähtee mukaan tällaiseen valtavaan projektiin, on todellakin tiedettävä, mitä on tekemässä. Jo yhden nettisivun rakentaminen on haastavaa, mutta entäs sitten neljän! Ja vielä samalla kertaa.
Generon tiimi päätyi haastattelemaan neljän Wise-yrityksen henkilökuntaa verkossa olevan Miro boardin avulla käyttäen yli 3520 post-it-lappua. Se vei aikansa, mutta oli vaivan arvoista.
Määritimme kohderyhmät ja muotoilimme kunkin brändin ostajan polun yksityiskohtaisesti. Keräsimme myös kohderyhmien oivalluksia – haasteita, pyyntöjä, kipupisteitä, tiedonhakutapaa sekä yksilöllistä käyttäytymistä.
Ratkaisu
Työpajoissa kerätty tieto loi vankan pohjan verkkosivujen rakentamiselle. Suunnittelimme myös sisältöstrategian ja loimme esimerkkejä siitä, kuinka erilaista tone-of-voicea voitaisiin käyttää vahvistamaan kunkin yrityksen identiteettiä.
Auttoi paljon, että asiakkaamme rohkaisi meitä lyömään pöytään myös puolivalmiita ideoita. Tämä “vain taivas on rajana” -tunne vaikutti valtavasti lopputulokseen.
“Visioni heräsi eloon, ja olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen” – Joel Singer, CCO/CMO at Wise Professionals
Tärkeimmät elementit
Wise Professionalsilla on rekrytointiyrityksenä kolme kohderyhmää: työnantajat, työntekijät ja varsinaiset asiakkaat. Heillä on myös selkeä emotionaalinen liiketoimintatavoite: “Tehdä töissä käytetystä ajasta elämän parasta työaikaa”. Ja tunteisiin vetoava viestintäkonsepti: “Kun työ ei tunnu työltä”. Jokaisen Wise Professionalsin verkkosivun kosketuspisteen on vastattava tätä tunnetta niin designissa kuin tekstissä.
Tulokset
Tavoitteena oli saavuttaa optimoitu asiakasmatka, joka antaa vierailijoille fantastisen kokemuksen. Houkuttelevalla desginilla ja hyvin harkitulla rakenteella loimme neljälle eri Wise-yritykselle verkkosivut 11 kuukaudessa, jotka täyttivät projektin alkuvaiheessa asetetut vaatimukset.
Projektissa asiakkaalle visio ja unelma heräsivät henkiin “neljän uuden mahtavan verkkosivun” muodossa, kuten asiakas asian ilmaisi.