Taksi Helsinki

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Sivustoprojekti osui taksiliiketoiminnan kannalta haastavaan aikaan, sillä pandemia muutti toimintaympäristön yhdessä yössä. Taksi Helsingin tiimi piti projektin aikana pään kylmänä ja näki muutoksessa myös mahdollisuuden, jossa digitaaliset palvelut voivat tarjota keinoja asiakkaan parempaan palvelemiseen, myynnin kasvattamiseen sekä oman toiminnan sujuvoittamiseen. Taksi Helsingin ammattitaitoinen tiimi tunsi verkkosivuston käyttäjien tarpeet erinomaisesti, jolloin uuden palvelun rakentamisessa pystyimme keskittymään tarpeiden täyttämiseen.

“Genero otti projektin hyvin haltuun heti ensimmäisestä palaverista lähtien. Odotimmekin, että ammattilaiset tuovat raamit projektille. Toiveitamme kuunneltiin tosi hyvin ja jokaisella tiimin jäsenellä oli selkeä vastuualueensa.”

– Pia Pouttu, Communication Specialist, Taksi Helsinki

Vaikka taksipalvelun perusperiaatteet ovat yksinkertaisia, sen käyttöön liittyy kysymyksiä, joihin asiakas tarvitsee vastauksen nyt, eikä vasta taksiasemalla. Taksi Helsingin visio on olla paras palveluyhtiö sekä kuluttajille, että julkisen sektorin asiakkaille. Visiota palvelemaan tehtävämme oli rakentaa uudistetun brändin mukainen palvelu, jossa on helpot ja nopeat polut käyttäjien vaihteleviin tarpeisiin. Loppuasiakkaiden lisäksi Taksi Helsinki halusi helpottaa ja parantaa viestintää ja tiedonhallintaa kuljettajien kanssa ja kehittää palveluitaan myös työnantajana.

Alun tarvekartoituksen jälkeen räätälöimme prosessimme Taksi Helsingin tarpeisiin ja kartoitimme palvelun vision, tavoitteet, kohderyhmät ja arvopolut, sekä määrittelimme asiakaspolut ja konseptit palvelun sisällölle. Työn pohjalta teimme ominaisuusmäärittelyn ensijulkaisua varten ja loimme brändin mukaisen käyttöliittymän. Sivusto rakennettiin WordPress-alustalle, johon toimme integraatioiden kautta elementtejä Taksi Helsingin olemassa olevista palveluista, kuten hintalaskurin ja reaaliaikaisen odotusajan sivuston käyttäjille. Kuljettajien käyttöön rakensimme extranetin, johon kirjautuminen hoituu jo toisaalla käytössä olleen Amazonin Cogniton kautta.

“Erityisen tyytyväinen olen Genero Care -ylläpitopakettiin. Tulee saitin kanssa mitä vaan vastaan, saadaan todella nopeasti apua joko käytön tukena tai pienkehityksenä, kun omat tarpeemme muuttuvat. Lopulta tärkeintä on projektin jälkeinen elämä ja se, että rakennettu palvelu toimii miten pitää. Nyt saitin suhteen on huoleton ja varma olo.”

– Pia Pouttu, Communication Specialist, Taksi Helsinki

Projektin aikana Taksi Helsingin tarpeet kasvoivat hieman, joten julkaisupäivää myöhäistettiin ja budjettia kasvatettiin sovitusti. Julkaisun jälkeen projektitiimi sai kehuja sivuston ulkoasusta ja käyttökokemuksesta yhteistyökumppaneilta, kuljettajilta ja jopa asiakkailta. Yhteistyö Taksi Helsingin kanssa jatkuu Genero Care -prosessin mukaisesti.

“Suosittelisin ilomielin Generoa kumppanina saittiprojektiin. Tiia ja kumppanit pitivät kaikki ruodussa ja projekti vedettiin läpi ammattitaidoilla. Olen nähnyt myös epäonnistuneita projekteja. Tämä ei ollut sellainen.”

– Pia Pouttu, Communication Specialist, Taksi Helsinki


Sinua voisi kiinnostaa myös

Helsingin Kaupunkitilat verkkopalvelu

Tekijä: Barabra

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Helsingin Kaupunkitilojen toimialana on vuokraamiensa tilojen ja alueiden kehittäminen ja markkinointi. Yhtiön tehtävänä on kasvattaa Helsingin profiilia vetovoimaisemmaksi ja kilpailukykyisemmäksi kaupungiksi kehittämällä Helsingin kaupunki- ja ruokakulttuuria ja tori- ja kauppahallitoimintaa, sekä näiden joustavaa ja kustannustehokasta organisointia. Helsingin Kaupunkitilojen identiteettijärjestelmä oli uudistunut ja tässä kehitystyössä oli tunnistettu verkkosivuston rooli sen jalkautukselle. Barabran rooli uudistuksessa oli vastata […] Lue lisää

Solarplexius

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Poutapäiviä: Solarplexiuksen orgaaninen myynti kasvoi 70 % Euroopassa uuden verkkosivun myötä Auton ikkunoiden tummennus on bisneksenä saattanut pysyä tähän asti monelle pimennossa. Solarplexius luotti Genero tuovan heidän liiketoiminnalleen uusia poutapäiviä verkkosivu-uudistuksen myötä. Miksi rakastamme tätä asiakasta? Ensimmäisestä tapaamisesta asti oli selvää, että tässä yrityksessä on erityisen kivoja ja asiantuntevia ihmisiä. Solarplexiuksella on tarkka näkemys liiketoiminnastaan […] Lue lisää

Colliers – Asuntovuokraus verkosta

Tekijä: iasy Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Erityistä: Testatusti tietoturvallinen palvelu

Colliers Finland Oy on johtava maailmanlaajuisesti toimiva kiinteistöomaisuudenhoitopalveluja tarjoava yritys. Colliers Finland Oy hallinnoi tuhansia eri omistajien vuokra-asuntoja Suomessa. Toteutimme Colliersille vuosia sitten WordPress-pohjaisen verkkosivuston, joka esittelee vapaat vuokra-asunnot. Sivuston kautta on voinut täyttää asuntohakemuksen. Asuntohakemukseen on voinut jättää omat kriteerit haettavista kohteista ja sen on voinut myös kohdistaa toivottuihin asuntoihin. Colliersin verkkosivuston asuntotiedot ja […] Lue lisää

A-lehtien sivustokokonaisuus

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

A-lehdet on 88-vuotias suomalainen mediatalo. Rakastettujen suomalaisten aikakauslehtien lisäksi A-lehdet-konserni on mediasisältöjen, digitaalisen kaupankäynnin sekä kasvumarkkinoinnin edelläkävijä. A-lehdet tarvitsi sisällöilleen ja palveluilleen ketterän ja hakukoneoptimoidun alustan, joka palvelee konsernin monia eri tarpeita ja sidosryhmiä; niin kuluttajia, 17 eri brändiä kuin B2B-asiakkaitakin. Liikkeelle lähdettiin tilanteesta, jossa lähes jokaisella A-lehtien brändillä oli omat erilliset sivustot. Sivustot olivat […] Lue lisää

Mutti – maailman suurin tomaattireseptien verkkosivu

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Italialainen Mutti on tomaattituotteiden ehdoton kuningas. Mutti suhtautuu tomaatteihin suurella intohimolla ja yli sadan vuoden kokemuksella – ja se myös näkyy. Niin kotikokkien kuin ammattilaistenkin ylistämä Mutti ei turhaan ole ansainnut paikkaansa yhtenä maailman rakastetuimmista tomaattibrändeistä. Maailmanlaajuisesti toimiva Mutti halusi parantaa brändin asemaa globaalilla tasolla ja valitsi kumppanikseen Generon. Tavoitteena oli kehittää globaali sivusto lokalisoidulla […] Lue lisää

Snellmanin uudet reseptisivut

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Toteutimme Snellmanille mittavan verkkosivu-uudistuksen, jonka keskeisin osa oli ruokaohjeiden modernisointi nykypäivän tarpeet huomioiviksi. Perinteinen kuva + tekstiohje -reseptimuoto antaa uusilla sivuilla tilaa mobiilikäyttäjille suunnitellulle, kätevästi pyyhkäisemällä vaiheesta toiseen etenevälle video-ohjeelle. Taustaa Snellmanin ja Generon menestyksekäs yhteistyö alkoi vuonna 2010 verkkosivujen uudistuksesta. Vuosien varrella tekemiseemme on mahtunut mukaan mm. digimarkkinointia monissa muodoissa, pitkäjänteistä hakukoneoptimointia sekä verkkosivujen […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun