Kuluttaja.fi

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Uutissivusto, verkkolehti tai blogi, Verkkokauppa

Kuluttaja-lehti on Suomen suurin testaaja. Lehti testaa tuotteet puolueettomasti puolestasi, jotta saat rahoillesi parasta vastinetta. Kuluttaja-lehteä ylläpitää Kuluttajamedia ry, joka valvoo kuluttajan oikeuksia. Kuluttaja on julkaissut lehteä jo vuodesta 1967 saakka. Palvelusta löytyy myös musta lista ja lukuisia artikkeleita vuosien varrelta.

Lähtökohdat

Kuluttajan verkkopalvelu kaipasi uudistamista. Yhdistys oli siirtymässä Salesforce-järjestelmään, ja samalla palvelu haluttiin uudistaa. Konseptiin toivottiin myös muutoksia. Kuluttajalla on tuhansia käyttäjiä, joiden siirtyminen uuteen palveluun toivottiin sujuvan kivuttomasti. Samalla palveluun haluttiin rakentaa verkkokauppa sekä uusia moderneja toiminnallisuuksia.

Palvelun konsepti

Projekti aloitettiin palvelumuotoiluhankkeella. Käyttäjien tarpeita selviteltiin, ja luotiin uusia käyttäjäpolkuja. Palvelulla on useita erilaisia käyttäjätyyppejä, joille muotoiltiin erilaisia polkuja palvelun hyödyntämiseen. Jäsenille, rekisteröityneille ja vierailijoilla palvelu toimii eri tavalla eri käyttötapauksissa. Palvelun haluttiin laajentavan käyttäjien mahdollisuuksia hyödyntää lehden testejä myös reaalimaailmassa.

Kuluttaja-lehden sydämenä on palvelun testiosio. Uutena ominaisuutena palveluun haluttiin entistä parempi tieto siitä miten eri tuotteiden hinta on vaihdellut eri aikoina.

Palvelun toteutus

Uusi Kuluttaja on headless-toteutuksena toteutettu verkkopalvelu. Palvelun hallinta on rakennettu WordPressin päälle WooCommerce-verkkokauppalaajennuksella. Palvelun käyttöliittymä on toteutettu Reactilla. Headless-tekniikalla palvelu tallentuu kävijän evästeisiin, joka nopeuttaa käyttökokemusta. Testiosiossa tuotteiden vertailu ja esittäminen nopeaa ja sujuvaa Reactilla luodun suodattimen avulla.

Loimme palveluun PWA-toiminnon (Progressive Web App), jolla käyttäjän on mahdollista skannata tuotteiden viivakoodeja verkkopalvelun avulla kaupoissa, ja tarkistaa mikäli tuotteesta on olemassa testi. Näin ostosta tehdessä voi varmistua, että ostos kannattaa, ja että hinta on sopiva. Testin voi ostaa muutamalla eurolla.

Palvelu integroitiin Salesforce-järjestelmään, jonne viedään käyttäjien tiedot ja maksutapahtumat. Verkkokaupan tuotteet luodaan Salesforcessa ja tuodaan palveluun. Julkaisun yhteydessä tuhansien käyttäjien tiedot tuotiin uuteen palveluun.

Palvelun testiosioon rakennettiin ylläpitäjiä varten käyttöä helpottava toiminto, joka mahdollistaa excel-muotoisten testien viemisen suoraan palveluun, josta ne muodostuvat valmiiksi testeiksi. Testiosioon integroitiin tuotteiden reaaliaikainen hintatieto ulkoisesta palvelusta, jolloin on mahdollista seurata eri tuotteiden hintojen kehittymistä. Testiosiossa on mahdollista valita haluttuja tuotteita lähempään vertailuun. Jäsenet ja testin ostaneet näkevät tarkempaa testitietoa kustakin tuotteesta.

Verkkokauppatoiminnallisuudet yhdistettynä useisiin eri käyttäjätyyppeihin – vierailijoihin, jäseniin ja rekisteröityihin käyttäjiin – lahjatuotteet, tilaajatietojen muutokset, erityyppiset kestotilaukset, maksumuuri, tilausten perumiset ja käyttäjätietojen muutokset sekä lukuiset muut erikoistoiminnot yhdessä headless-teknologian sekä Salesforce-integraation kanssa tekivät palvelusta teknisesti erityisen vaativan. Voi olla, että Kuluttajan verkkopalelu on teknisiltä ominaisuuksiltaan haastavimpia WordPress-verkkokauppoja, joita viimevuosina on Suomessa julkaistu.

Ennen julkaisua palveluun suoritettiin penetraatiotestaus, jonka pohjalta palvelusta rakennettiin tietoturvallinen.

Testien ja verkkokaupan lisäksi palveluun on rakennettu Musta lista -yrityshaku, ostajan oppaat -osio, kattava artikkelisosio sekä blogi.

Palvelu julkaistiin juuri vuoden 2022 lopussa uuden vuoden kynnyksellä.

Lue lisää: Järjestön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Viiden sivuston uudistus Jyväskylän ammattikorkeakoululle

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Redandblue suunnitteli ja toteutti Jyväskylän ammattikorkeakoulun verkkopalveluita laajassa useamman sivuston uudistusprojektissa. Projektin yhteydessä uudistettiin Jyväskylän ammattikorkeakoulun Avoimet oppimateriaalit -sivusto ja Helpdesk-sivusto. Lisäksi projektissa luotiin kokonaan uusi, verkkolehden kaltainen Arena-sivusto. Projektin aikana toteutettiin myös redandbluen käyttöpalveluun siirtyneille olemassa oleville Blogit- ja Verkkolehdet -sivustoille uusi teema, jossa hyödynnettiin Help-projektissa syntynyttä teemaa. Kaikista sivustoista tehtiin AA-tason saavutettavat. Saavutettavuuteen […] Lue lisää

Moottori.fi-verkkopalvelun uudistus

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Autoliitto valitsi redandbluen vuoden 2023 alkukesästä suunnittelemaan ja toteuttamaan uuden Moottori.fi-verkkopalvelun. Uusi Moottori-palvelu julkaistiin maaliskuussa 2024. Vuonna 1925 perustettu Moottori on autoalan media, jonka julkaisija ja kustantaja on Autoliitto ry. Nykyisin Moottori ilmestyy painettuna aikakauslehtenä 9 kertaa vuodessa ja Moottorin verkkosivuilla julkaistaan noin 5 artikkelia joka päivä. Autoliiton jäsenet saavat painetun Moottorin jäsenetuna. Nykyisin lehdessä […] Lue lisää

Mannerheimin Lastensuojeluliiton nettikirjepalveluiden uudistus

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Mannerheimin Lastensuojeluliitto on yksi Suomen suurimmista ja tunnetuimmista kansalaisjärjestöistä. MLL on aktiivinen toimija niin paikallisella, maakunnallisella kuin valtakunnallisellakin tasolla. MLL:n Auttavat puhelin- ja digitaaliset palvelut ylläpitävät useita valtakunnallisia tukipalveluita niin lapsille ja nuorille kuin aikuisillekin. Palveluissa tarjotaan anonyymia, luottamuksellista ja maksutonta tukea useiden eri yhteydenottokanavien kautta. Lähtökohdat ja tavoitteet MLL:n Auttavilla puhelimilla ja digitaalisilla palveluilla […] Lue lisää

Coxan uusi intranet-verkkopalvelu

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Tekonivelsairaala Coxa Oy on Suomen ainoa ja pohjoismaiden suurin tekonivelleikkauksiin erikoistunut sairaala. Coxassa tehdään Euroopan vaikuttavimpia polvi- ja lonkkatekonivelleikkauksia. Mediasignal toteutti Coxa Oy:lle kattavan intranet-ratkaisun, joka tukee Coxan sisäistä viestintää ja työntekijöiden ohjeistusta. Toteutettu kokonaisuus kattoi projektin läpiviennin ja suunnittelun sekä teknisen toteutuksen ja monipuoliset integraatiot taustajärjestelmiin. Koska intranet on kriittinen työkalu Coxan päivittäisessä potilastyössä, […] Lue lisää

Keslan extranet-verkkopalvelu jälleenmyyjille

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kesla Oyj kehittää työkoneita, teknologiaa ja palveluita asiakkaidensa kestävään menestykseen. Keslan liiketoiminta on keskittynyt kolmeen liiketoiminta-alueeseen, jotka ovat traktorivarusteet, puunkorjuulaitteet sekä auto- ja teollisuusnosturit. Yhteistyössä Keslan kanssa kehitetty eKesla-järjestelmä tukee globaalia jälleenmyyjäverkostoa ja palvelee loppuasiakkaita ympäri maailman. Järjestelmä mahdollistaa varaosakyselyiden, uusien laitteiden takuurekisteröintien ja takuuhakemusten käsittelyn saumattomasti. Prosessi tarjoaa reaaliaikaisen näkyvyyden kaikille osapuolille, mikä parantaa […] Lue lisää

Grafia.fi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Grafia on visuaalisen viestinnän suunnittelijoiden järjestö. Lähes 1300 ammattilaisen yhteisö edistää visuaalisen viestinnän suunnittelun alaa ja ajaa jäsentensä etua. Uudistettu Grafian verkkopalvelu esittelee graafisia suunnittelijoita, jakaa tietoa alasta sekä ajankohtaisista näyttelyistä ja tapahtumista. Grafialla on myös oma näyttelytila Luonnos, ja se järjestää vuosittain alan tunnetuimman visuaalisen viestinnän kilpailun Vuoden Huiput, jolla on myös oma verkkosivusto […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun