Sylva ry:n uusi verkkopalvelu

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 4 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Järjestön verkkopalvelu -kategoriasivulta.

Sylva ry:n uusi verkkopalvelu on juuri julkaistu (09/2021) ja sillä Sylva tähtää saavutettavaan ja monipuoliseen verkkopalveluun täyttäen useiden eri kohderyhmien tarpeet. Meillä oli kunnia aloittaa Sylvan verkkopalvelun uudistusprojektia toden teolla alkuvuodesta 2021.

Projektissa suunniteltiin ja toteutettiin verkkopalvelu, joka ennen kaikkea palvelee paremmin muun muassa seuraavia kohderyhmiä:
– lapsiperheet
– nuoret
– nuoret aikuiset
– vapaaehtoiset
– lahjoittajat jne.

Sylva ry tarjoaa syöpään sairastuneille lapsille, nuorille ja nuorille aikuisille sekä heidän perheilleen tukea, vertaisapua, edunvalvontaa ja muita hyödyllisiä palveluita. Tahtotilana olikin uudistaa sivusto ja sisältörakenne perusteellisesti, jotta sivujen nykyiset sisällöt ja uusi tuotettava sisältö palvelisivat kohderyhmiä paremmin.

Sylvan vanha verkkopalvelu oli sisällöltään organisaatiolähtöinen kohderyhmälähtöisyyden sijaan ja tärkeimpinä kehittämiskohteina sivuston rakenne ja valikon käyttökokemus suunniteltiin uusiksi. Projektin suunnitteluvaiheessa tarkensimme yhdessä kohderyhmiä ja niiden asiakaspolkuja. Uusi verkkopalvelu tarjoaa paremmin tukea ja sisältöä lapsiperheille, nuorille ja nuorille aikuisille, mitä varten on luotu sopivat käyttöliittymälliset ratkaisut ja verkkopalvelun uusi sisältörakenne mahdollistaa käyttäjäpolkujen luomisen. Sylva elää lahjoittamisesta ja vapaaehtoistoiminnasta, joten vapaaehtoiset ja lahjoittajat huomioidaan verkkopalvelussa entistä paremmin sopivilla asiakaspoluilla.

Varainkeräys oli sekin merkittävässä uudistustarpeessa Sylvan verkkopalvelussa, eikä esimerkiksi kuukausilahjoittamiseen ollut aiemmin toimivaa ratkaisua, minkä vuoksi kuukausilahjoituksia ei juurikaan ollut. Koko lahjoittamisen toiminnallisuus suunniteltiin ja toteutettiin uusiksi uuteen verkkopalveluun ja nykyisellään toiminnallisuuteen on integroitu CRM Service -järjestelmä, joka valikoitui Sylvalle parhaiten sopivaksi asiakastietojärjestelmäksi. Laajuutensa vuoksi integraatio toteutettiin räätälöitynä ja nyt ratkaisu mahdollistaa muun muassa laskujen automaattisen generoinnin. Kerta- ja kuukausilahjoituslomakkeistossa maksurajapintoina käytetään Checkoutin maksupalveluita. Tekstiviesti- ja puhelinlahjoituksiin otettiin käyttöön Arena Interactiven ratkaisu.

Sylvan sivusto uudistettiin Enterprise WordPress -konseptilla WordPress Multisite -ratkaisuksi, joka mahdollistaa erillisten kampanjasivustojen kustannustehokkaan luonnin. Uuden järjestelmän sisällönhallinnan vaivaton käyttökokemus antaa valmiudet toteuttaa jatkossa sujuvaa ja laadukasta sisällöntuotantoa. Tämän myötä loppukäyttäjät voivat nauttia helppokäyttöisestä ja selkeästä verkkopalvelusta.

Sylvan verkkopalvelun kehitys jatkuu aktiivisena ja siihen on tarkoitus toteuttaa mm.:
– Mobile Pay -toiminnallisuus kuukausilahjoittamisen yhteyteen
– keräyslomakkeille yksilöivät viitenumerot kerättyjen varojen laskemiseksi Netvisor-integraation avulla
– omakeräyspalvelun kehittämistä
– uusi verkkokauppa

[Toim. huom. Referenssi on alunperin julkaistu Geniemin nimissä. Geniem tunnetaan nykyisin Hion-nimellä.]

Lue lisää: Järjestön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Veho.fi:n verkkopalvelu-uudistus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Saumattomia asiakaskokemuksia modernin teknologian avulla Veho on yli 80-vuotias suomalainen, perheomisteinen yritys, joka maahantuo ja myy henkilöautoja ja hyötyajoneuvoja, sekä tarjoaa huoltopalveluita. Viime vuosina Vehon liiketoiminta on kansainvälistynyt, ja toimintoja on laajennettu yritysostoin Ruotsin lisäksi myös Baltian maihin. Juuri kansainvälistyminen on tuonut tiukempia vaatimuksia Vehon digitaalisille kanaville. Taustajärjestelmien tulee toimia ja datan tulee olla yhtenäistä, […] Lue lisää

Suomen Kansallisooppera ja -baletin uusi verkkopalvelu

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Suomen Kansallisooppera ja -baletti on lukeutunut jo vuosia teknologian ja taiteen yhdistämisen edelläkävijöihin. Tuore verkkopalvelu-uudistus luo tälle jatkumoa. Baletti-ilta kotisohvalla? Miksei. Uudistimme Suomen Kansallisoopperan ja -baletin verkkopalvelun, jonka lippukauppa, Stage24-suoratoistopalvelu ja runsaat sisällöt muodostavat nyt tulevaisuuteen katsovan digitaalisen kokonaisuuden. WordPress-pohjaisen oopperabaletti.fi-palvelun ylläpito on entistä helpompaa, ja käyttäjäkokemus parasta mitä kulttuurinnälkäinen voi toivoa. Case pähkinänkuoressa: • […] Lue lisää

Framery

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Hankala navigointi huononsi käyttäjäkokemusta Aiemman sivuston epäintuitiivinen navigointi edellytti merkittävää panostusta käyttäjäkokemuksen parantamiseen ja tiedon helppoon löydettävyyteen. Hakukoneoptimoinnin (SEO) osalta tavoitteena oli korjata URL-rakenteisiin liittyvät haasteet ja mukauttaa sivusto vastaamaan paremmin hakukoneiden vaatimuksia. Konversio-optimoinnilla (CRO) pyrittiin tehostamaan käyttäjäkokemusta ja ohjaamaan potentiaalisia asiakkaita sujuvammin kohti konversioita. Lisäksi paikallisten sivujen epätasapaino suhteessa globaaliin sivustoon vaati korjaamista ja […] Lue lisää

MutkatonKoti-verkkopalvelu

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Joulukuussa 2021 julkaistu LähiTapiolan MutkatonKoti -verkkopalvelun suunnittelussa on keskitytty mahdollisimman miellyttävään käyttökokemukseen. Geniemin suunnittelemaan ja toteuttamaan verkkopalveluun tehtiin WordPressin ja eKoki-järjestelmän välinen integraatio, jonka kautta verkkopalveluun tuotavat kiinteistöjen ja asuntojen tiedot helpottavat mukavasti sisältöjen ylläpitotyötä. Palvelun tärkeimmät toiminnot, kuten asuntohaku, asuntojen listausnäkymät ja asuntohakemus, toimivat käyttäjälle johdonmukaisesti millä tahansa päätelaitteella ja käyttäjä pääsee käyttämään niitä […] Lue lisää

Finnfund – uusi verkkopalvelu ja digimarkkinointi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat verkkopalvelu-uudistukseen Finnfund on suomalainen kehitysrahoitusyhtiö, joka rahoittaa kestävän kehityksen mukaisia hankkeita kehittyvissä maissa. Finnfundin tavoitteena on tukea yksityisen sektorin investointeja tarjoamalla lainoja, pääomasijoituksia ja asiantuntijatukea. Finnfund pyrkii edistämään talouskasvua ja uusien työpaikkojen syntymistä sekä kehittämään ilmastoratkaisuja, jotka auttavat hillitsemään ilmastonmuutoksen vaikutuksia ja tukevat kestävämpää tulevaisuutta. Yhtiö toimii laajasti erityisesti Afrikassa, Aasiassa ja Latinalaisessa Amerikassa, […] Lue lisää

Haminan kaupungin verkkopalvelu

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Uudistimme Haminan kaupungin verkkopalvelun, tavoitteenamme luoda moderni, selkeä ja käyttäjäystävällinen tietopankki, joka toimisi samalla kaupungin houkuttelevana käyntikorttina. Uudistuksessa hyödynnettiin kestäviä digikehitysperiaatteita, jotka varmistivat sivuston energiatehokkuuden. Asiakastarina pähkinänkuoressa Haminan kaupunki halusi uudistaa verkkosivustonsa moderniksi, selkeäksi ja käyttäjäystävälliseksi tietopankiksi, joka toimisi samalla kaupungin houkuttelevana käyntikorttina. Uudistuksessa painotettiin kestäviä digikehitysperiaatteita ja energiatehokkuutta. Suunnittelimme ja toteutimme uuden verkkosivuston Haminan […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun