Kekkilä-BVB

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Aloitimme yhteistyön kansainvälisen Kekkilä-BVB:n kanssa keväällä 2019 tavoitteenamme luoda selkeyttä eri sivustojen välille Kekkilän yritysfuusion pohjalta. Kokonaisvaltaisen uudistuksen tavoitteena oli selkeämpi käyttökokemus ja kustannustehokkaampi kehitys. Pyrimme löytämään ratkaisun suureen sivumäärään, joka tulee tulevaisuudessa kasvamaan entisestään.

Ensimmäisessä vaiheessa lähdimme liikkeelle uuden organisaation omasta sivusta kekkilä-bvb.comista ja teimme strategiatyötä selvittääksemme eri sivustojen tarkoituksen ja käyttäjäryhmät, jotta uusittava domainrakenne tukisi hakukonenäkyvyyttä parhaalla mahdollisella tavalla. Kekkilän aiemmat sivustot olivat visuaalisesti näyttäviä, mutta käyttäjäkokemus ja tavoitteellisuus oli jäänyt visuaalisuuden jalkoihin. Käyttäjistä kerättyä dataa ei hyödynnetty riittävän hyvin, eikä sivustolle tulevia käyttäjiä onnistuttu ohjaamaan eteenpäin.

Projektin alkuvaiheessa suurimpana haasteena oli eri sivustojen yhteensopivuus Kekkilän uudenorganisaatiorakenteen ja brändistrategian kanssa. Seitsemästä hajanaisesta sivustosta osa oli toteutettu B2B- ja osa B2C-fokuksella. Eri sivustot pyörivät eri versioilla samasta koodipohjasta, josta löytyi auditoinnin perusteella teknisiä haasteita. Halusimme muodostaa yhtenäisen, jatkuvasti kehittyvän kokonaisuuden. Koodipohjan tuli olla yhtenäinen ja sivustojen kehitys tapahtua niin, että yhden sivuston parannukset hyödyttäisivät myös muita sivustoja. Liiketoimintayksiköistä lähdimme ensin kehittämään Retail & Landscaping -sivustoja.

Projekti alkoi perusteellisella käyttäjätutkimuksella, jonka tavoitteena oli käyttäjäryhmien sekä niiden tarpeiden identifiointi ja palvelupolkujen mallinnus. Vertaamalla nykyisiä sivustoja tavoitteellisiin palvelupolkuihin voitiin helposti havaita kehittämistarpeita ja uusia palveluideoita.

Jokaisella Kekkilän sivustolla on omat tavoitteensa, jotka voivat vaihdella sivujen katselukerroista tuotteiden myyntiin, yhteydenottoihin tai jonkin tietyn tiedon löytämiseen. Tavoitteiden saavuttamista varten oli olennaista asettaa jokaiselle sivustolle luotettava mittaus ja seurata käyttäjäpolkuja jatkuvasti.

Määrittelimme sivustojen tavoitteet, kävijäryhmät sekä kanavat ja työstimme toiminnan seuraamiseksi raporttipohjan Google Data Studiolla. Sen kautta ylläpitäjät voivat seurata tavoitteiden täyttymistä ja käyttäjien toimintaa reaaliaikaisesti. Sivuston toiminnallisuuksien jatkuva testaaminen auttaa kehittämään Kekkilän sivustoa käyttäjien toiveiden mukaisesti.

Aiemmin Kekkilän sivustot palvelivat useita eri asiakasryhmiä eri sivustoilla, ja siksi sivustot kilpailivat keskenään hakukonenäkyvyydestä. Perusteellisen domain-strategian ansiosta pienemmätkin domainit palvelevat nyt eri käyttäjäryhmiä kattavan ylätason navigaation avulla. Olemme panostaneet myös sivuston orgaanisen liikenteen optimointiin, jonka avulla olemme voineet varmistaa Kekkilälle paremman hakukonenäkyvyyden sekä vastata potentiaalisten asiakkaiden hakutoiveisiin.

Toisessa vaiheessa uudistimme jälleenmyynnin ja maisemoinnin domainit yhdeksi multisite-sivustoksi käyttäen WordPress-sisällönhallintajärjestelmää ja omaa Everblox-ratkaisuamme. Multisite varmistaa, että käyttäjät voivat kirjautua kaikille sivustoille yhdestä paikasta. Sivustojen kieliversiot toteutettiin Polylang Pro -lisäosalla ja sivuston lomakkeet Salesforcella.

Kehitimme Kekkilälle myös käyttöliittymäkirjaston, jonka tarkoituksena on vähentää jatkokehityksen kuluja: Kekkilä-BVB voi hyödyntää kehitettyjä elementtejä kaikilla sivuistoillaan, sillä niiden koodipohja on yhtenäinen. Kehitimme Kekkilälle myös uuden verkkokaupan WooCommercen päälle.

Uudistimme myös Kekkilä Garden & Hasselfors Garden -jälleenmyyntisivustot yhdeksi multisiteksi, jotta sisällönhallinta helpottuisi ja tehostuisi. Design on yhdenmukainen sivusta riippumatta, mikä tekee jatkokehityksestä kustannustehokkaampaa.

Halusimme antaa Kekkilän markkinoinnille parhaat mahdolliset välineet sisällöntuotantoon. Sivuston ylläpidon ja päivityksen tuli olla mahdollisimman nopeaa ja vaivatonta. Tämä saavutettiin Everblox-työkalulla, joka räätälöitiin Kekkilän visuaaliseen brändiin sopivaksi. Sisällöntuottajat voivat nyt luoda kokonaan uusia sivuja tai muokata olemassa olevien sivujen rakennetta helposti. Tämä tekee sivuston jatkokehityksestä huomattavasti kustannustehokkaampaa, kuin aiemmin.

Multisite-kokonaisuus tekee useiden sivujen hallinnasta helppoa, sillä yhdelle sivulle kehitettyä moduulia voi käyttää myös kaikilla muilla sivuilla. Käyttöliittymäkirjasto puolestaan varmistaa, että Kekkilän ammattilaiset voivat rakentaa uusia sivustoja hyödyntämällä aiemmin luotuja rautalankamalleja. Tämä nopeuttaa merkittävästi sivustojen kehittämistä ja suunnitteluvaihetta.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Golf Sarfvik -mobiilisovellus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Espoon ja Kirkkonummen merellisissä maisemissa sijaitseva Sarfvik Golf on Suomen vanhin osakepohjainen golfkenttä, ja tunnettu etenkin korkealuokkaisista väylistään, hyvästä palvelustaan ja rauhallisen kiireettömästä ympäristöstään. Toteutimme yhdessä luovan designtoimisto Kuudennen kanssa mobiilisovelluksen Suomen vanhimmalle golfklubille. Sarfvik Golf lupaa, että “Aina on aikaa”. Tämä tarkoittaa, että Sarfvikilla pääsee rangelle ilman monen päivän ennakointia, ilman lähtöajan varausta ja […] Lue lisää

Suomen Tiedekustantajien liiton verkkosivusto

Tekijä: Barabra

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Suomen tiedekustantajien liitto ry – Förbundet för vetenskapspublicering i Finland rf huolehtii kotimaisten tiedekustantajien ja -julkaisijoiden eduista tekijänoikeuskysymyksissä ja muissa tiedekustantamiseen ja -julkaisemiseen liittyvissä asioissa. Barabra suunnitteli ja toteutti asiakkaalle uuden räätälöidyn WordPress-verkkosivuston. Aiempi sivusto oli käyttöliittymältään ja tekniseltä toteutukseltaan tullut käyttöikänsä päähän ja se haluttiin uudistaa nykyisten vaatimusten tasolle. Sivuston pääkäyttäjäryhmä on tarkasti määriteltävissä. […] Lue lisää

A-Katsastus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

A-Katsastus on Suomen johtava yksityinen ajoneuvokatsastusten, rekisteröintien ja kuljettajantutkintojen tarjoaja. Lähdimme uudistamaan A-Katsastuksen verkkopalvelukokonaisuutta tilanteessa, jossa konsernilla oli neljä erillistä sivustokokonaisuutta. Tämä näkyi hajanaisena asiakaskokemuksena. Myös silloinen sisällönhallintajärjestelmä koettiin kankeaksi käyttää. Asiakkaamme tavoitteena olikin yhtenäistää kävijän asiakaskokemusta, ja luoda kokonaisuus, joka palvelee loppuasiakasta parhaalla mahdollisella tavalla. Projekti alkoi syväluotaavalla konseptointityöllä mm. kohderyhmäkartoituksen myötä, jonka pohjalta […] Lue lisää

Elinkeinoelämän keskusliitto

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Elinkeinoelämän keskusliitto on Suomen elinkeinoelämän ääni. Se tuo esiin ja kiteyttää suomalaisen yritysmaailman näkemykset, tukien maan uudistumista ja kasvua. Ek.fi-sivusto kokoaa yhteen liiton linjaukset, strategian ja viestit. Aiempi Ek.fi oli monelta osin vanhanaikainen ja kankea. Sivuston sisältöä ei ollut selkeästi jäsennelty, tärkeimmät viestit hukkuivat muuhun sisältöön ja sisältöjen esitystavat olivat vanhanaikaisia. Sisällön suuri määrä aiheutti […] Lue lisää

Valio-mobiilisovellus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Valion uusi mobiilisovellus tarjoaa ideoita ja inspiraatiota päivittäiseen ruoanlaittoon ja leivontaan yksilöllisillä reseptisuosituksilla, ottaen huomioon käyttäjän tarpeet ja ruokavalion. Kuluttajille suunnattu sovellus tarjoaa laadukkaan digitaalisen käyttökokemuksen kaikille leivonnasta ja ruoanlaitosta kiinnostuneille. Projektin tavoitteet Valion vanha mobiilisovellus oli käytännössä sovelluksen muotoon rakennettu verkkosivusto, jolla ei pystytty tarjoamaan mitään Valio.fin sivustosta poikkeavaa toimintoa. Sovellus oli myös teknisesti […] Lue lisää

Drum

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Loimme Drumille modernin ja raikkaan sivuston, joka tuo esiin viestintätoimiston asiantuntijuutta ja houkuttelee lukijoita uppoutumaan mielenkiintoisiin sisältöihin. Aiemmalla drum.fi-sivustolla ei ollut selkeää punaista lankaa. Sivusto ei vastannut Drumin brändiä eikä kannustanut lukijoita kuluttamaan sisältöjä tarpeeksi hyvin. Sivuston ilme oli vanhentunut, se oli rakenteeltaan sekava ja lisäksi sen ylläpito oli turhan työlästä.  Drumin toiveena olikin moderni, […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun