Kekkilä-BVB

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Aloitimme yhteistyön kansainvälisen Kekkilä-BVB:n kanssa keväällä 2019 tavoitteenamme luoda selkeyttä eri sivustojen välille Kekkilän yritysfuusion pohjalta. Kokonaisvaltaisen uudistuksen tavoitteena oli selkeämpi käyttökokemus ja kustannustehokkaampi kehitys. Pyrimme löytämään ratkaisun suureen sivumäärään, joka tulee tulevaisuudessa kasvamaan entisestään.

Ensimmäisessä vaiheessa lähdimme liikkeelle uuden organisaation omasta sivusta kekkilä-bvb.comista ja teimme strategiatyötä selvittääksemme eri sivustojen tarkoituksen ja käyttäjäryhmät, jotta uusittava domainrakenne tukisi hakukonenäkyvyyttä parhaalla mahdollisella tavalla. Kekkilän aiemmat sivustot olivat visuaalisesti näyttäviä, mutta käyttäjäkokemus ja tavoitteellisuus oli jäänyt visuaalisuuden jalkoihin. Käyttäjistä kerättyä dataa ei hyödynnetty riittävän hyvin, eikä sivustolle tulevia käyttäjiä onnistuttu ohjaamaan eteenpäin.

Projektin alkuvaiheessa suurimpana haasteena oli eri sivustojen yhteensopivuus Kekkilän uudenorganisaatiorakenteen ja brändistrategian kanssa. Seitsemästä hajanaisesta sivustosta osa oli toteutettu B2B- ja osa B2C-fokuksella. Eri sivustot pyörivät eri versioilla samasta koodipohjasta, josta löytyi auditoinnin perusteella teknisiä haasteita. Halusimme muodostaa yhtenäisen, jatkuvasti kehittyvän kokonaisuuden. Koodipohjan tuli olla yhtenäinen ja sivustojen kehitys tapahtua niin, että yhden sivuston parannukset hyödyttäisivät myös muita sivustoja. Liiketoimintayksiköistä lähdimme ensin kehittämään Retail & Landscaping -sivustoja.

Projekti alkoi perusteellisella käyttäjätutkimuksella, jonka tavoitteena oli käyttäjäryhmien sekä niiden tarpeiden identifiointi ja palvelupolkujen mallinnus. Vertaamalla nykyisiä sivustoja tavoitteellisiin palvelupolkuihin voitiin helposti havaita kehittämistarpeita ja uusia palveluideoita.

Jokaisella Kekkilän sivustolla on omat tavoitteensa, jotka voivat vaihdella sivujen katselukerroista tuotteiden myyntiin, yhteydenottoihin tai jonkin tietyn tiedon löytämiseen. Tavoitteiden saavuttamista varten oli olennaista asettaa jokaiselle sivustolle luotettava mittaus ja seurata käyttäjäpolkuja jatkuvasti.

Määrittelimme sivustojen tavoitteet, kävijäryhmät sekä kanavat ja työstimme toiminnan seuraamiseksi raporttipohjan Google Data Studiolla. Sen kautta ylläpitäjät voivat seurata tavoitteiden täyttymistä ja käyttäjien toimintaa reaaliaikaisesti. Sivuston toiminnallisuuksien jatkuva testaaminen auttaa kehittämään Kekkilän sivustoa käyttäjien toiveiden mukaisesti.

Aiemmin Kekkilän sivustot palvelivat useita eri asiakasryhmiä eri sivustoilla, ja siksi sivustot kilpailivat keskenään hakukonenäkyvyydestä. Perusteellisen domain-strategian ansiosta pienemmätkin domainit palvelevat nyt eri käyttäjäryhmiä kattavan ylätason navigaation avulla. Olemme panostaneet myös sivuston orgaanisen liikenteen optimointiin, jonka avulla olemme voineet varmistaa Kekkilälle paremman hakukonenäkyvyyden sekä vastata potentiaalisten asiakkaiden hakutoiveisiin.

Toisessa vaiheessa uudistimme jälleenmyynnin ja maisemoinnin domainit yhdeksi multisite-sivustoksi käyttäen WordPress-sisällönhallintajärjestelmää ja omaa Everblox-ratkaisuamme. Multisite varmistaa, että käyttäjät voivat kirjautua kaikille sivustoille yhdestä paikasta. Sivustojen kieliversiot toteutettiin Polylang Pro -lisäosalla ja sivuston lomakkeet Salesforcella.

Kehitimme Kekkilälle myös käyttöliittymäkirjaston, jonka tarkoituksena on vähentää jatkokehityksen kuluja: Kekkilä-BVB voi hyödyntää kehitettyjä elementtejä kaikilla sivuistoillaan, sillä niiden koodipohja on yhtenäinen. Kehitimme Kekkilälle myös uuden verkkokaupan WooCommercen päälle.

Uudistimme myös Kekkilä Garden & Hasselfors Garden -jälleenmyyntisivustot yhdeksi multisiteksi, jotta sisällönhallinta helpottuisi ja tehostuisi. Design on yhdenmukainen sivusta riippumatta, mikä tekee jatkokehityksestä kustannustehokkaampaa.

Halusimme antaa Kekkilän markkinoinnille parhaat mahdolliset välineet sisällöntuotantoon. Sivuston ylläpidon ja päivityksen tuli olla mahdollisimman nopeaa ja vaivatonta. Tämä saavutettiin Everblox-työkalulla, joka räätälöitiin Kekkilän visuaaliseen brändiin sopivaksi. Sisällöntuottajat voivat nyt luoda kokonaan uusia sivuja tai muokata olemassa olevien sivujen rakennetta helposti. Tämä tekee sivuston jatkokehityksestä huomattavasti kustannustehokkaampaa, kuin aiemmin.

Multisite-kokonaisuus tekee useiden sivujen hallinnasta helppoa, sillä yhdelle sivulle kehitettyä moduulia voi käyttää myös kaikilla muilla sivuilla. Käyttöliittymäkirjasto puolestaan varmistaa, että Kekkilän ammattilaiset voivat rakentaa uusia sivustoja hyödyntämällä aiemmin luotuja rautalankamalleja. Tämä nopeuttaa merkittävästi sivustojen kehittämistä ja suunnitteluvaihetta.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Kuulotarvike.fi verkkokauppa

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Kuulotarvike osana Audmet-konsernia palvelee kuulokojeasiakkaita erilaisissa lisätarvikehankinnoissa esimerkiksi kuulokojeiden paristojen ja erilaisten puhdistus- sekä lisätarvikkeiden hankinnassa. Aloitimme kuulotarvike.fi-verkkokauppaprojektin keväällä 2023 asiakkaan tarjousprosessin toimintojen tarkentamisella ja ydintoimintojen määrittelyllä. Lähtökohdat ja tavoitteet Kuulotarvike.fi verkkokauppa oli jämähtänyt vanhalle alustalle, johon ei haluttu enää tehdä jatkokehitystä. Asiakas oli myös tunnistanut tiettyjä toimintaansa tehostavia tarpeita, jotka haluttiin toteuttaa uudistuksen yhteydessä. […] Lue lisää

Optiscan Oy:n uusi verkkosivusto

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Optiscan Oy on johtava logistiikka-alalla toimiva teknologiayritys, joka auttaa asiakkaitaan tehostamaan varastoinnin ja tiedonhallinnan prosesseja. Yrityksen palvelutarjontaan kuuluvat niin ohjelmistoratkaisut, laitteet kuin huoltopalvelutkin asiakasyritysten sisälogistiikan parantamiseksi. Verkkosivu-uudistuksen lähtökohtana oli verkkosivuston toiminnallisuus. Aiempi sivusto oli teknisesti vanhentunut, ja sen toiminta oli rajallista. Oli helpompaa ja järkevämpää uudistaa koko sivusto alustaa myöten. Tavoitteet Optiscanilla oli kolme päätavoitetta […] Lue lisää

Wattinen.fi-verkkosivusto

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

DNA:n tytäryhtiö Wattinen on kerrostalokotien älykäs lämmityksensäätäjä. Wattinen pyrkii mullistamaan markkinoita IoT-ratkaisullaan lämmityksenhallinnan parantamiseksi: se vähentää asuntojen lämmityksestä aiheutuvia ilmastopäästöjä ja parantaa samalla asumismukavuutta. Kustannustehokas ratkaisu hyödyttää sekä rakennusten omistajia, että asukkaita. Meidän tehtävämme oli perustella liiketoiminnan kannattavuus osakkeenomistajille automaatiotyökaluilla, kirkastaa yrityksen myynnin ja markkinoinnin seuraavia vaiheita ja löytää sopivat tuotemarkkinat uudelle innovaatiolle. Tavoitteenamme oli […] Lue lisää

YTK

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

YTK Työttömyyskassa on Suomen suurin, kaikille avoin työttömyyskassa, jonka jäsenenä on lähes joka 4. palkansaaja. Kassan jäsenet voivat liittyä YTK Työelämä -yhdistykseen. Kassa antaa jäsenilleen turvaa työelämän haastavissa tilanteissa ja yhdistys tarjoaa mahdollisuuksia kehittää omaa ammatillista osaamistaan. Uudistuksen lähtökohdat YTK Työttömyyskassa ja YTK Työelämä etsivät yhteistyökumppania kehittämään verkkopalveluitaan, jotta ne vastaisivat paremmin muuttuneita tarpeita. Aiempi […] Lue lisää

Muistiliitto

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Laaja WordPress-sivustouudistus Muistiliiton verkkosivuprojektissa luotiin kattava ja monipuolinen verkkopalvelukokonaisuus. Teknisesti sivusto koostuu räätälöidyistä Gutenberg-lohkoista, tapahtumakalenterista, Muistikummitestistä, jäsensivustoista, lahjoitustoiminnallisuudesta sekä extranetistä. WordPress-projekti sisälsi verkkopalvelun sisällön, rakenteen ja elementtien tarkennuksen tilaajan toiveiden mukaisesti, hyödyntäen palvelumuotoilun työkaluja. Palvelumuotoilun työpajat Suunnittelimme ja ideoimme verkkopalvelun käyttökokemusta neljässä yhteisessä työpajoissa ja toistuvissa viikkopalavereissa. Ratkaisun käyttöliittymä ja visuaaliset suunnitelmat toteutettiin saavutettavuusvaatimusten mukaisesti, […] Lue lisää

Keravan Energia

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Keravan Energian aiempi verkkopalvelu rajoitti liikaa brändin digitaalista markkinointia. Sivustouudistuksessa Keravanenergia.fi ja Sipoonenergia.fi sivustot yhdistettiin samalle alustalle, ja markkinoinnille toteutettiin paremmat työkalut sivustojen omatoimiseen päivittämiseen. Vastasimme uuden Keravanenergia.fi-sivuston konseptoinnista, käyttöliittymäsuunnittelusta, teknisestä toteutuksesta, laadunvarmistuksesta ja käyttöönotosta. Uusi sivusto julkaistiin tammikuussa 2021. Yksi sivusto, jonka omistajuus on markkinoinnin käsissä Keravan Energian verkkopalvelu on yrityksen tärkein sähkösopimusten myyntikanava, […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun