Suomen Rahapaja

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Suomen Rahapajalle laaja verkkopalvelun ja verkkokaupan uudistus

Suomen Rahapaja suunnittelee, markkinoi ja valmistaa metallirahoja, kolikkoaihioita, keräily- ja lahjarahoja sekä rahasarjoja. Yhtiön kohdemarkkina-alueet ovat Eurooppa, Aasia, Afrikka ja Latinalainen Amerikka. Käyttöraha- ja aihioasiakkaita ovat eri maiden keskuspankit, valtiovarainministeriöt sekä rahapajat. Juhlarahoja ostavat niin yksityis- kuin jälleenmyyjäasiakkaatkin. Yhtiön omistaa Suomen valtio.

Valu vastasi Suomen Rahapajan verkkopalvelu-uudistuksessa konseptoinnista, visuaalisesta ilmeestä ja teknisestä toteutuksesta. Uudistuksen painopiste oli verkkokaupassa, joka on juhlarahojen tärkein myyntikanava.

Monipuolinen verkkokauppa

Verkkokauppaan toteutettiin on kaksisuuntainen reaaliaikainen integraatio MS Dynamics NAV -toiminnanohjausjärjestelmään, josta tuodaan kauppaan tuotteiden perustiedot sekä hoidetaan varastonhallinta ja tukkuasiakkaiden laskutus. Tilaukset verkkokaupasta viedään toiminnanohjausjärjestelmään. Verkkosivuston päähän on rakennettu kuuntelija, joka havaitsee uuden siirtotiedoston ja päivittää saldotiedot reaaliaikaisesti. Verkkokaupan puolella näytetään tuotteiden dynaaminen hinnoittelu ja kuvat sekä tarjotaan useita eri maksutapoja kuluttaja- ja pienyritysasiakkaille.

Ennen verkkopalvelun uudistusta verkkokauppa oli suunnattu vain kuluttaja-asiakkaille. Yritysmyynnin digitalisointi on tuonut myös jälleenmyyjäasiakkaat uudelle aikakaudelle.

Kansainvälinen asiantuntijabrändi

Verkkokaupan uudistamisen lisäksi Suomen Rahapajan tavoitteena oli vahvistaa luotettavaa, asiantuntevaa ja kansainvälistä yrityskuvaa. Ennen uudistusta Valu teki kävijätutkimuksen, jolla selvitettiin palvelun käyttäjien mieltymyksiä ja toiveita. Tutkimus tehtiin sekä suomen- että englanninkieliseen kieliversioon. Tulosten pohjalta verkkopalvelussa päädyttiin tuomaan erityisesti esille rahaan liittyvää tietoutta sekä vahvistamaan tavoitemielikuvaa Rahapajasta alan edelläkävijänä.

“Lopputuloksena on hyvin toimiva ja nykyaikainen sivusto ja monipuolinen verkkokauppa yritys- ja kuluttaja-asiakkaille.”
– Viestintäjohtaja Henna Karjalainen, Suomen Rahapaja


Sinua voisi kiinnostaa myös

Nordic Investment Bank

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Testatusti tietoturvallinen palvelu

Nordic Investment Bank (NIB) on Pohjoismaiden ja Baltian maiden kansainvälinen rahoituslaitos. NIB:n tavoitteena on rahoittaa projekteja, jotka parantavat alueen tuottavuutta ja hyödyttävät sen ympäristöä. Muutama vuosi sitten Valu uudisti NIB:n verkkosivujen ulkoasun ja sisältörakenteen. Teknologisen kehityksen vuoksi tuli nyt tarpeelliseksi uudistaa sivuston tekniikka. Uudistukseen Valu suositteli WordPress Headup -teknologiaa monien verkkosivuston suorituskyvyn ja turvallisuuden parantamiseen […] Lue lisää

A-Katsastus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

A-Katsastus on Suomen johtava yksityinen ajoneuvokatsastusten, rekisteröintien ja kuljettajantutkintojen tarjoaja. Lähdimme uudistamaan A-Katsastuksen verkkopalvelukokonaisuutta tilanteessa, jossa konsernilla oli neljä erillistä sivustokokonaisuutta. Tämä näkyi hajanaisena asiakaskokemuksena. Myös silloinen sisällönhallintajärjestelmä koettiin kankeaksi käyttää. Asiakkaamme tavoitteena olikin yhtenäistää kävijän asiakaskokemusta, ja luoda kokonaisuus, joka palvelee loppuasiakasta parhaalla mahdollisella tavalla. Projekti alkoi syväluotaavalla konseptointityöllä mm. kohderyhmäkartoituksen myötä, jonka pohjalta […] Lue lisää

Heinolan kaupunki

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Heinolan kaupunki sai keväällä 2021 uuden verkkosivuston. Uudistuksen taustalla oli useita tavoitteita, joista kaupungin viestinnän asiantuntija Riikka Savelan mukaan kaikki saavutettiin. – Kaupunkilaisille ja muille käyttäjille haluttiin tarjota sivusto, jolla olisi entistä helpompaa asioida näyttöpäätteestä riippumatta. – Sivuilla huomioitiin saavutettavuusdirektiivin asettamat velvoitteet. – Sivuston visuaalinen ilme uudistettiin onnistuneesti. Myös pääsivuston ja erillissivustojen ilmeitä yhdenmukaistettiin. – […] Lue lisää

Laukaan kunta

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

19 000 asukkaan Laukaa on yksi Keski-Suomen vanhimmista kunnista. Laukaan sivustouudistus käynnistyi huolellisella konseptoinnilla, jonka Valu toteutti erillisenä projektina. Konseptiin ja sisällön suunnitteluun panostettu aika ja vaiva näkyi konseptointia seuranneen toteutusprojektin sujuvuutena. Kun asiakas on jo valmiiksi miettinyt asiat huolella, lähtee prosessi hyvin liikkeelle ja ennakkoon nähty vaiva sataa yhteisten tavoitteiden laariin. Valun projektipäällikkö Petri […] Lue lisää

Koas – verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Koas vaihtoi Concrete 5:stä WordPressiin Keski-Suomen opiskelija-asuntosäätiö Koas rakennuttaa, vuokraa ja ylläpitää asuntoja opiskelijoille Jyväskylässä, ja verkkosivut ovat heidän tärkein asiakaspalvelukanavansa. Julkaisualustana toimi pitkään Concrete 5, kunnes se, kuten itse verkkosivustokin, tuli tiensä päähän keväällä 2023. – Vanhan sivuston ylläpidon lopetuksen nopea aikataulu tuli meille yllätyksenä, ja samaan aikaan tulossa oli sivustomme käytön sesonkiaika, joten […] Lue lisää

Suomen Tiedekustantajien liiton verkkosivusto

Tekijä: Barabra

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Suomen tiedekustantajien liitto ry – Förbundet för vetenskapspublicering i Finland rf huolehtii kotimaisten tiedekustantajien ja -julkaisijoiden eduista tekijänoikeuskysymyksissä ja muissa tiedekustantamiseen ja -julkaisemiseen liittyvissä asioissa. Barabra suunnitteli ja toteutti asiakkaalle uuden räätälöidyn WordPress-verkkosivuston. Aiempi sivusto oli käyttöliittymältään ja tekniseltä toteutukseltaan tullut käyttöikänsä päähän ja se haluttiin uudistaa nykyisten vaatimusten tasolle. Sivuston pääkäyttäjäryhmä on tarkasti määriteltävissä. […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun