Lemmetty Moogon tuotekehitykseen – Moogosta mobiilijulkaisutyökalu
Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 14 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Verkkopalveluiden alustat Suomessa - markkina alkaa kypsyä.
Ex-Floobs Kai Lemmetty on aloittanut tuotepäällikkönä Ideakoneessa / Moogossa*. Rooli on uusi ja se liittyy palveluihin tulevaan uuteen ominaisuuteen, Lemmetty kuvaa sähköpostihaastattelussa Vierityspalkille.
– Tulin Ideakoneeseen auttamaan erityisesti Moogon puolella uusien tuotteiden kehityksessä sekä lanseeraamisessa kansainvälisesti.
– Tähän asti Ideakone ei ole ratsastanut innovaatioaallon harjalla. Mobiilikulma ja pari muuta konepellin alla sykkivää uutukaista tulevat muuttamaan tämän asian tulevaisuudessa
Alustaan rakennettu komponentti muuttaa palveluilla tehdyt sivustot myös mobiiliin sopiviksi. Sivustolla on laitetunnistus, joka tarpeen mukaan muuttaa sivuston rakennetta laitteeseen sopivaksi. Tarkoitus on, että sivustojen ylläpitäjät voivat valita, mitä nettisivujensa sisältöjä ne tarjoavat mobiilissa.
– Tämä mahdollistaa sen että voi olla aika monimutkainen saitti, mutta silti tarjota käyttäjille tietoa mobiilissakin.
Ideakone on auttanut erityisesti ei-teknisiä ihmisiä nettisivujen teossa jo useamman vuoden. – Meidän visiona on, että sekä Moogo että Kotisivukone palvelevat jatkossa massoja myös mobiilisisällön päivityksessä. Samoilla työkaluilla, joihin käyttäjät ovat tottuneet kotisivukonetta tai Moogoa käyttäessään, voi nyt tehdä myös mobiilisaitteja.
Ideakone on kasvanut viimeisen puolen vuoden aikana* kymmenellä hengellä ja tällä hetkellä työntekijöitä on 23. Ideakoneen liikevaihto oli viime vuonna 1.3 miljoonaa euroa (+39% viime vuodesta). Kasvua haetaan Yhdysvalloista, Brasiliasta ja espanjankielisestä maailmasta.
Ideakoneessa / Moogossa käytetään laajasti sosiaalista mediaa hyväksi tiedotuksessa. Ollaan aktiivisia blogeissa, Twitterissä ja Facebookissa. Tarkoitus on entistä avoimemmin tiedottaa asioista ja tiivistää mediasuhteita.
– On tärkeää saada sekä vanhat että uudet asiakkaat mahdollisimman lähelle, jotta voidaan kehittää olemassa olevia palveluita sekä täysin uusia innovaatioita, Lemmetty sanoo.
(*toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.)
Seuraa alan työmarkkinaa: Työpaikat-palsta – web-kehittäjä, web developer, verkkokauppapäällikkö ja monet muut