Timo Vuorensola konseptoi unelmien VOD-palvelun

Artikkeli

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 15 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Apu360-sovellus on kiinnostava kokeilu A-lehdiltä.

Energia-tuotantoyhtiön ohjaaja Timo Vuorensolan kuvitteellinen ihanne-videotilauspalvelu FILMIFY* on yksinkertainen. Siinä yhdistyvät laaja sisältö, sosiaalinen kokemus ja korkea laaatu. Se on yhdistelmä Internet Movie Databasea, YouTubea ja Spotifya integroituna Twitteriin ja muuhun sosiaaliseen mediaan.

Here’s how I expect a good service to work: Go in, pick a film, pay for it and watch.

Vuorensolan unelmatilausvideopalvelun haku kattaa kaikki sisällön termit – voit etsiä tietyn tekijän filmejä tai kaikkia Cannesissa palkittuja filmejä. Siinä on toiminto, johon voit kirjoittaa elokuvan, josta pidät, löytääksesi lisää saman kaltaisia. Sisältö on aivan tuoretta (Vuorensolan unessa elokuvastudiot ovat ymmärtäneet lisensoida leffansa kaikille alustoille samaan aikaan voittaakseen piratismin) ja lisäksi katalogit ovat kattavia myös vanhojen nimikkeiden osalta.

Netflixiä Suomeen odotellessa...
Netflixiä Suomeen odotellessa…

Leffan tilaaminen ja maksaminen on vaivatonta. Palvelun sosiaalinen puoli mahdollistaa yhdessä katsomisen samalla kommentoiden ja vaikka tägäysmoodissa. Lue lisää -moodissa pääsee leffatriviawikiin.

Juttunsa päätteeksi Vuorensola esittelee kaksi uteliaisuutta herättävää palvelu-uutukaista, ruotsalaisen Voddlerin* ja HDMT:n* ilmeisesti Hollannista. Hän kertoo blogissaan* myös kuulleensa, että Netflix olisi tulossa Suomeen.

I heard Netflix is coming, and I’m really looking forward to it.

Aiemmissa postauksissaan* Vuorensola testasi ja arvioi nykyiset video on demand – palvelut CDON.comin, Movie-TV:n, Film2homen, SFAnytimen ja Canal + Filmnetin.*

Testikierroksen lupaavimpana hän pitää itselleen aikaisemmin täysin tuntematonta The Auteurs.com -palvelua*.

[*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.]

Tuija Aalto

Radiotaustainen digimediaihminen, bloggaaja ja podcastaaja (Tuhatsanaa.net, Sulapinta.fi), työkseen kehityspäällikkö YLEn Uudet palvelut - yksikön Tulevaisuus Labissa

2 kommenttia on “Timo Vuorensola konseptoi unelmien VOD-palvelun”

  1. Timo Vuorensola

    :D “It’ll never last!”

    Ja sitten asiaan:

    Muistatko, että olisit ikinä tehnyt elokuvavalintaa sen pohjalta, mitä joku tuttu tai muuten vaan kiinnostava ihminen siitä on sanonut? “Katoin mahtavan leffan, kannattaa tsekata!” “Ei kannata käydä tuhlaamassa rahojaan tuohon, ihan karmeaa kuraa.”

    Entäpä onko koskaan kiinnostanut kuulla mielenkiintoisen leffan katsottuasi mitä muut siitä tuumivat? “Aika mielenkiintoinen kannanotto aiheeseen, eikö?”

    Sitä se on se sosiaalinen media. Leffat ovat kutakuinkin luonnollisinta, mihin sen voi pultata. Ihmiset tapaavat jakaa mielipiteitään ja kokemuksiaan – ne lienevät koko ihmiskommunikaation synnyn syy.

    Toki aina löytyy niitä, jotka vannovat että tämä ja tuo uusi teknologia tai viestintämuoto kuolee, mutta sosiaalisen median kohdalla se kovin helposti pitää paikkaansa. Kehittyy, kyllä. Kuolee, tuskinpa.

  2. Timo Vuorensola

    Ups. Sana “tuskin” putosi tästä: “mutta sosiaalisen median kohdalla se TUSKIN kovin helposti pitää paikkaansa. ”

    Freudilaistako? Kö?

Kommentointi on suljettu.



Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun