Satelliittifillarit vei Grand prix:n

Tuija Aalto

Kuubi Productions pokkasi pääpalkinnon digimedia-alan vuotuisessa suurtapahtumassa Grand Onessa. Satellittifillarit* – kampanjan tilaajana oli YLE Markkinointi. Tuomariston perustelut:

Idea osattiin toteuttaa mediaympäristö huomioiden gonzomaisesti, kuitenkin niin, että homma pysyi kasassa. Näin siitä tuli ensin verkkoilmiö, ja sitten ilmiö, joka innosti ja kiinnosti.

Vuoden yrityksenä palkittiin Byroo* ja vuoden tekijänä Timo Paloheimo.

Grand One – gaala 2009 jakoi ensi kertaa palkinnon vuoden startup – sarjassa. Kunniamaininnat saivat Eat.fi ja Tripsay, sarjan voitti Muxlim.

Uuden mittavan markkinan löytäminen tutulle konseptille yhdistettynä erittäin esimerkilliseen kasvu strategian toteutukseen nosti startupin muiden edelle.

B2C kunniakirja

Kuvassa: Helsingin Sanomat tilaus- ja asiakaspalvelut ylti kunniamainintaan infodesignista, Frantic ja hasan & partners tuulettavat.

  • Kaikki voittajat*

(*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.)

  1. juuei says:

    Start-Up -voittaja 2009, perustettu vuonna 2006?

    Kaikkea hyvää Muxlimille, mutta ei hyvää päivää, Grand One! Minusta tuo Habbo Hotel olisi ollut vielä parempi voittaja.

  2. Huomiomedia says:

    Tuo sateliittifillarit kyllä ansaitsi palkintonsa. Aivan loistava julkisuus ennen “paljastusta”. Propsit tosiaan YLE:n ajankohtaistoimitukselle / A-Studion populalle tai kuka siellä nyt olikaan vastuussa hommasta.

    Paras voitti!

  3. Dailen Joosep says:

    mikä vitun itunes ja mikä vitun iphone? tavallisilla ihmisillä jotka maksavat omasta taskusta? Luokkajako,, otan kohta käyttöön proletariatien aseet.